-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт дорожнього покриття автомобільної дороги загального користування місцевого значення О-02-01-09 станція Бар-Чернятин-Жмеринка, км 7+100 – км 21+500, протяжністю 14,2 км, в межах Вінницької області (коригування)
Фактична адреса: 21027, м. Вінниця, проспект Космонавтів, 40. Відповідно до п. 37 Особливостей, оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною. Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою. Єдиним критерієм оцінки пропозицій є ціна.
Завершена
641 119 366.00
UAH з ПДВ
Номер:
f4b9acbb2f7c4d0f8283ee711547cb5e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-10-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.04.2024 00:00
Період моніторингу:
10.04.2024 12:49 - 02.05.2024 00:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
09.04.2024 № 75
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 22 березня 2024 року № 24-к «Про закордонне відрядження» Голови Державної аудиторської служби України Алли БАСАЛАЄВОЇ
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
1 UA-2023-04-19-007230-a 19.04.2023 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо внесення змін до договору про закупівлю та своєчасності їх оприлюднення – порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: внесення змін до договору про закупівлю та своєчасності їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: пояснення та документи державного підприємства «Служба місцевих автомобільних доріг у Вінницькій області» (далі – Замовник) надані 18.04.2024 та 25.04.2024, договір про закупівлю робіт від 21.06.2023 № 1-Д (далі – Договір) та додаткові угоди до нього від 23.06.2023 № 1, від 26.09.2023 № 2, від 12.10.2023 № 3, від 02.10.2023 № 4 (далі – додаткова угода № 4), від 11.12.2023 № 5, від 27.12.2023 № 6.
Період усунення порушень:
03.05.2024 14:11 - 09.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
03.05.2024 14:11
Запити/Пояснення
Номер:
a305fb0a56e04d07a0d9fa7f16718452
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
15.04.2024 12:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт дорожнього покриття автомобільної дороги загального користування місцевого значення О-02-01-09 станція Бар-Чернятин-Жмеринка, км 7+100 – км 21+500, протяжністю 14,2 км, в межах Вінницької області (коригування)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-04-19-007230-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), що пояснюють причини укладання додаткових угод від 12.10.2023 № 3 та 02.11.2023 № 4 до договору про закупівлю робіт від 21.06.2023 № 1-Д, який укладений з товариством з обмеженою відповідальністю «Ростдорстрой».
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
62e6c011208e4b97b0f096fd6f68f7eb
Назва:
Відповідь на запитання
Дата опублікування:
18.04.2024 12:08
Опис:
В порядку ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», надаємо відповідь на запитання:
Пояснення на поставлені питання разом із графічним матеріалом містяться в доданому до відповіді файлі.
Номер:
254c3eb94cc14f359f67681fe96f2481
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
23.04.2024 10:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт дорожнього покриття автомобільної дороги загального користування місцевого значення О-02-01-09 станція Бар-Чернятин-Жмеринка, км 7+100 – км 21+500, протяжністю 14,2 км, в межах Вінницької області (коригування)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-04-19-007230-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Відповідно до пункту 4.41 «Настанови з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 (далі - Настанова) кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у локальних кошторисах (кошторисних розрахунках), та прогнозного зростання їх вартості, яке визначається на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України. Розрахований розмір цих коштів за узгодженням із замовником включається до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва.
Договірною ціною до вартості договору від 21.06.2023 № 1-Д (далі – Договір) включені кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у сумі 61 490 717, 00 гривень.
Додатковою угодою № 3 від 12.10.2023 (далі – Додаткова угода № 3) до Договору внесено зміни до ціни основних матеріальних ресурсів, які наведені у «Переліку основних матеріальних ресурсів» (Додаток 2 до договору), а саме до пунктів 1-6, 12, 19, 28, 40, 48.
Державне підприємство «Служба місцевих автомобільних доріг у Вінницькій області» (далі – Замовник) у своїй відповіді від 18.04.2024 на запит Держаудитслужби надало пояснення, що «в ході виконання будівельних робіт на об’єкті виникла необхідність відшкодування Підряднику коштів на покриття витрат пов’язаних з інфляційними процесами, тому було прийняте рішення укласти Додаткову угоду № 3 до Договору з метою забезпечення дотримання вимог Методики».
З огляду на зазначене пояснити, якими нормами законодавства керувався Замовник при зміні вартості Договору (у бік збільшення)?
2. Під час укладання Додаткової угоди № 3 було внесено зміни до ціни основних матеріальних ресурсів, проте вартість Договору залишилась незмінною.
З огляду на зазначене пояснити, якими нормами законодавства/документами керувався Замовник під час укладання Додаткової угоди № 3, а також відповідно до якого документу (Договору/ додаткової угоди) здійснювались роботи з капітального ремонту дорожнього покриття автомобільної дороги загального користування місцевого значення О-02-01-09 станція Бар-Чернятин-Жмеринка, км 7+100 – км 21+500, протяжністю 14,2 км, в межах Вінницької області (коригування) у періоді з 12.10.2023.
3. Додатковою угодою № 4 від 02.11.2023 до Договору (далі – Додаткова угода № 4) внесено зміни до Договірної ціни на капітальний ремонт дорожнього покриття автомобільної дороги загального користування місцевого значення О-02-01-09 станція Бар-Чернятин-Жмеринка, км 7+100 – км 21+500, протяжністю 14,2 км, в межах Вінницької області (коригування):
1. в частині зміни ціни та обсягу робіт, зокрема до наступних розділів:- 2. Земляні роботи (кодовий номер Е222, Е222.1, Е611, Е611.2, Е611.3); - Планувальні роботи (кодовий номер Е712.1); - Укріплюючі роботи (кодовий номер Е83, Е83.1); - Водовідвід з проїзної частини (підрозділ влаштування прикрайкового лотка) (кодовий номер Е121, Е512, R721, Е121, Е512, R721; підрозділ гасник у підошви насипу кодовий номер R111, R77, R75, R75.1); - 4.6 Перехідні ділянки на примиканнях (підрозділ ІVR143) (кодовий номер R143);- 4.7 Укріплення узбіч (кодовий номер R144, R144.1); - 5.2 Тактильні смуги ТС-1 (кодовий номер R7514, R112).
2 . в частині відсутності робіт, які зазначені у Договорі у розділі: - 2. Земляні роботи (кодовий номер Е611.1); - планувальні роботи (кодовий номер Е712.2, Е712.3, Е712.4); - Водовідвід з проїзної частини (кодовий номер R111); (підрозділ гасник у підошви насипу (кодовий номер Е121, Е512)); робіт з влаштування водоскидів з прикрайкових лотків (кодовий номер Е121, Е512, R111, R77, R75, R75.1, R111, R721)); -5.2 Тактильні смуги ТС-1 (кодовий номер R751.1).
З огляду на зазначене пояснити, що слугувало підставою для внесення змін до договірної ціни до Договору в частині зміни ціни обсягу та видів робіт.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
8c68ab95659e4297bab01929e91982da
Назва:
відповідь
Дата опублікування:
25.04.2024 14:44
Опис:
Доброго дня. Надаємо відповіді на поставлені запитання.
Щодо питання № 1.
Повідомляємо, що у свої діяльності Підприємство керується нормами Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування затвердженої Наказом Міністерства інфраструктури України від 07 жовтня 2022 року № 753 (далі – Методика) з дати вступу в дію даного документа. Відповідно до пункту 1.1 розділу 1 «Сфера застосування» ця Методика є обов'язковою для визначення вартості дорожніх робіт та послуг, що фінансуються за рахунок бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Наголошуємо на тому, що ціни наведені у Додатку №2 до Договору ніяким чином не впливають на формування ціни пропозиції учасників закупівлі чи вартість договірної ціни в цілому, в тому числі на суму коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
Відповідно до пункту 6.8 Методики кожен учасник процедури закупівлі фіксує однакову суму коштів на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, у розмірі, передбаченому інвесторською кошторисною документацію і вказаному замовником у тендерній документації. Ця сума коштів відображається в подальшому в договірній ціні і є лімітом для компенсації витрат підрядника, пов'язаних з інфляційними процесами.
Вартість Договору залишилась незмінною, як і сума коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами в розмірі 61 490 717, 00 гривень. Зміни внесені в Додаток №2 до Договору шляхом укладання додаткової угоди №3 внесли зміни виключно у базу нарахування коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, і ніяким чином не вплинуло на вартість предмета договора.
Розрахунок компенсації витрат, пов'язаних з інфляційними процесами проводиться на підставі формул, вказаних в пункті 7.6 Методики, де однією із складових розрахунку є середня ціна i-го матеріального ресурсу у відповідному регіоні згідно з базою даних цін, зазначена в переліку основних матеріальних ресурсів.
Виходячи з вищевикладеного повідомляємо, що зміни в Додатку №2 до Договору не вплинуло та не могло вплинути на вартість Договору, ні в сторону збільшення ні в сторону зменшення. Змін зазнала виключно база нарахування коштів на покриття витрат, пов’язаних з інфляційними процесами і виключно з метою приведення Додатку №2 до Договору у відповідність вимог Методики.
Також звертаємо Вашу увагу на те, що у питанні №2 було зазначено наступне: «Під час укладання Додаткової угоди № 3 було внесено зміни до ціни основних матеріальних ресурсів, проте вартість Договору залишилась незмінною», що вказує на те, що орган контролю погоджується з вищевикладеним.
Щодо питання №2
Повідомляємо, що у свої діяльності Підприємство керується нормами Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування затвердженої Наказом Міністерства інфраструктури України від 07 жовтня 2022 року № 753 (далі – Методика) з дати вступу в дію даного документа. Відповідно до пункту 1.1 розділу 1 «Сфера застосування» ця Методика є обов'язковою для визначення вартості дорожніх робіт та послуг, що фінансуються за рахунок бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Наголошуємо, що зміни у Додатку №2 до Договору не вплинули та не можуть призвести до зміни вартості договору, а ціни наведені в ньому не відображають цін на матеріально-технічні ресурси, що застосовують учасники процедури закупівлі для розрахунку вартості виконання робіт, а сума коштів на покриття витрат, пов’язаних з інфляційними процесами є фіксованою для усіх учасників процедури закупівлі та визначається на підставі проектно-кошторисної документації у відповідності до пункту 6.8 Методики.
Відповідно до пункту 1.2 Методики договірна ціна - вартість дорожніх робіт та послуг, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та визначена у договорі у вигляді кошторису, який використовується під час проведення взаєморозрахунків.
Відповідно до пункту 11 статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» № 3038-VI від 17 лютого 2011 року, проектна документація - затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об’ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні вирішення, а також кошториси об’єктів будівництва.
Виходячи з вищевикладного повідомляємо, що роботи з капітального ремонту дорожнього покриття автомобільної дороги загального користування місцевого значення О-02-01-09 станція Бар-Чернятин-Жмеринка, км 7+100 – км 21+500, протяжністю 14,2 км, в межах Вінницької області (коригування) у періоді з 12.10.2023, як і в попередні періоди, здійснювались відповідно проєктній документаціїї, яка регламентує якісні та кількісні параметри об’кта будівництва та не змінювалась за весь період будівництва та на підставі Договору № 1-Д від 21 червня 2023 року, з урахуванням Додаткових угод які є невід’ємними частинами Договору.
Щодо питання №3
Відповідно до пункту 1.2 Методики договірна ціна - вартість дорожніх робіт та послуг, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та визначена у договорі у вигляді кошторису, який використовується під час проведення взаєморозрахунків.
Відповідно до пункту 11 статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» № 3038-VI від 17 лютого 2011 року, проектна документація - затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об’ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні вирішення, а також кошториси об’єктів будівництва.
Звертаємо Вашу увагу на те, що договірна ціна є документом для проведення взаєморозрахунків за виконані роботи, проте договірна ціна не визначає кількісні чи якісні характеристики робіт, що пропонуються до виконання згідно інженерних вирішень прийнятих в проєктній документації.
Повідомляємо, що роботи передбачені проєктною документацією на об’єкт: «капітальний ремонт дорожнього покриття автомобільної дороги загального користування місцевого значення О-02-01-09 станція Бар-Чернятин-Жмеринка, км 7+100 – км 21+500, протяжністю 14,2 км, в межах Вінницької області (коригування)» виконувались Підрядною організацією виключно у відповідності з прийнятими інженерними вирішеннями, що пройшли експертизу у встановленому порядку в частині міцності, надійності та довговічності.
Зміни, що були внесені в Додаток №1 до Договору шляхом укладання Додаткової угоди №4 ніяким чином не змінили і не могли змінити кількісні чи якісні характеристики робіт, що пропонуються до виконання.
Замовником у складі Тендерної документації було надано Відомість застосованих РВР, що ілюструє потенційним підрядникам увесь комплекс робіт з урахування прихованих робіт, що не знайшли своє відображення в відомості обсягів робіт, яка розробляється з використанням Стандартного методу вимірювання в цивільному будівництві CESMM4 (далі – CESMM4).
Згідно пункту 3.8 CESMM4 Правило охоплення не зазначає всю роботу, охоплену позицією, і не виключає, що будь-яка із зазначених робіт покривається «Витратами, які пов’язані з методом».
Відповідно до пункту 3 Розділу IV Правил визначення вартості будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування затверджених Наказом Міністерства інфраструктури України № 273 від 02 травня 2022 року (далі – Правила) ціна тендерної пропозиції розраховується з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені Відомістю обсягів робіт (BoQ). Водночас укрупнені показники вартості робіт розраховуються учасником процедури закупівлі на власний розсуд.
Відповідно до пункту 4 Розділу IV Правил під час погодження договірної ціни документи та обґрунтування розрахунків укрупнених показників вартості не надаються.
Виходячи з вищевикладеного Замовник не міг визначити правильність віднесення Підрядником тих чи інших допоміжних та/або прихованих робіт, зазначених у Відомості використаних РВР, до потрібних позицій, передбачених Відомістю обсягів робіт (BoQ).
Після детального вивчення проєкту на капітальний ремонт об’єкта будівництва Підрядник звернувся до Замовника з пропозицією внесення змін в Договірну ціну з метою підвищення прозорості проведення технічного нагляду на об’єкті будівництва та спрощення процедури прийому/передачі виконаних будівельних робіт, оскільки певні приховані та/або допоміжні роботи були помилково зараховані Підрядником при складанні Договірної ціни у невідповідні позиції, а також з пропозицією удосконалення деяких розділів Договірної ціни, проте такі дії не призвели і не могли призвести до зміни обсягів чи видів робіт, а лише змінили їх відображення у Договірній ціні, тому що види і обсяги робіт таким документом як договірна ціна не регламентується, відповідно до пункту 1.2 Методики.
Зміна цін певних позицій відбулась через зміну приналежності тих чи інших прихованих та/або допоміжних робіт до інших позицій, або через виведення таких робіт в окремі позиції, проте вартість договору в цілому не була змінена, оскільки обсяги і якість робіт, які зобов’язаний виконати Підрядник в цілому не змінились.
Тому, з урахуванням усього вищезазначеного, повідомляємо що усі зміни внесені у Договірну ціну були спрямовані виключно для систематизації робіт та спрощення прийому/передачі виконаних будівельних робіт та в подальшому для проведення взаєморозрахунків, оскільки інших функцій такий документ як договірна ціна не несе.
Номер:
666286bae0b24a329f9add562a210efa
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
29.04.2024 17:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт дорожнього покриття автомобільної дороги загального користування місцевого значення О-02-01-09 станція Бар-Чернятин-Жмеринка, км 7+100 – км 21+500, протяжністю 14,2 км, в межах Вінницької області (коригування)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-04-19-007230-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням пояснень отриманих 25.04.2024, постала потреба в отриманні наступних пояснень та документів:
1. Чи вносились зміни до інвесторської кошторисної документації в частині обсягів та видів робіт, а саме щодо наступних робіт: Земляні роботи (кодовий номер Е423, Е611, Е611.1, Е611.2, Е611.3), та включення додаткових робіт за кодом Е423.1, Е423.2; Планувальні роботи (кодовий номер Е712.1, Е712.2, Е712.3, Е712.4); Водовідвід з проїзної частини (підрозділ влаштування прикрайкового лотка) (кодовий номер Е121, Е512, R111, R77, R75, R75.1, R111, R721), (підрозділ гасник у підошви насипу кодовий номер Е121, Е512, R111, R77, R75, R75.1) та включення додаткових робіт за кодом Е512.1; Тактильні смуги ТС-1 (кодовий номер R751.1).
У разі внесення змін надати підтвердні документи, в тому числі експертні.
2. Документи, якими визначені кількісні та якісні характеристики робіт, зокрема, відомість обсягів робіт (BoQ).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
9f54d94feaac4fc182670fb6cac268e2
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
02.05.2024 13:48
Опис:
Щодо питання №1
Зміни в проєктно-кошторисну документацію в частині обсягів та видів робіт не вносились з моменту затвердження цієї документації, ні щодо позицій, вказаних Вами в запитані, ні щодо будь яких інших позицій.
Також наголошуємо на тому, що позиції вказані Вами у запитанні мають відношення до Договірної ціни, проте цей документ не є складовою частиною проєктно-кошторисної документації
Відповідно до пункту 5 розділу І Правил визначення вартості будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування відомість обсягів робіт (BoQ) - документ встановленої форми, що складається відповідно до системи вимірювання дорожніх робіт та послуг або з використанням міжнародної системи вимірювання робіт, для фіксації обсягу дорожніх робіт та/або послуг, що підлягають виконанню відповідно до проєктної документації або дефектного акта та використовується під час погодження договірної ціни.
Тобто зміни, що були внесені в договірну ціну, не призвели та не могли призвести до змін інженерних рішень, принятих в проєктній докумекнтації, оскільки ні договірна ціна ні відомість обсягів робіт (BoQ) не встановлюють обсяги чи якість робіт.
Вкотре наголошуємо на тому, що зміни внесені в договірну ціну шляхом укладання додаткової угоди №4 до Договору ніяким чином не вплинули на обсяги та якість робіт, чи на будь які інші технічні характеристики робіт, і саме тому не змінилась вартість Договору в цілому.
Зміни, що були внесені в Додаток №1 до Договору шляхом укладання Додаткової угоди №4 ніяким чином не змінили і не могли змінити кількісні чи якісні характеристики робіт, що пропонуються до виконання.
Замовником у складі Тендерної документації було надано Відомість застосованих РВР, що ілюструє потенційним підрядникам увесь комплекс робіт з урахування прихованих робіт, що не знайшли своє відображення в відомості обсягів робіт, яка розробляється з використанням Стандартного методу вимірювання в цивільному будівництві CESMM4 (далі – CESMM4).
Згідно пункту 3.8 CESMM4 Правило охоплення не зазначає всю роботу, охоплену позицією, і не виключає, що будь-яка із зазначених робіт покривається «Витратами, які пов’язані з методом».
Відповідно до пункту 4 Розділу IV Правил під час погодження договірної ціни документи та обґрунтування розрахунків укрупнених показників вартості не надаються.
Виходячи з вищевикладеного Замовник не міг визначити правильність віднесення Підрядником тих чи інших допоміжних та/або прихованих робіт, зазначених у Відомості використаних РВР, до потрібних позицій, передбачених Відомістю обсягів робіт (BoQ).
Після детального вивчення проєкту на капітальний ремонт об’єкта будівництва Підрядник звернувся до Замовника з пропозицією внесення змін в Договірну ціну з метою підвищення прозорості проведення технічного нагляду на об’єкті будівництва та спрощення процедури прийому/передачі виконаних будівельних робіт, оскільки певні приховані та/або допоміжні роботи були помилково зараховані Підрядником при складанні Договірної ціни у невідповідні позиції, а також з пропозицією удосконалення деяких розділів Договірної ціни, проте такі дії не призвели і не могли призвести до зміни обсягів чи видів робіт, а лише змінили їх відображення у Договірній ціні, тому що види і обсяги робіт таким документом як договірна ціна не регламентується, відповідно до пункту 1.2 Методики.
Зміна цін певних позицій відбулась через зміну приналежності тих чи інших прихованих та/або допоміжних робіт до інших позицій, або через виведення таких робіт в окремі позиції, проте вартість договору в цілому не була змінена, оскільки обсяги і якість робіт, які зобов’язаний виконати Підрядник в цілому не змінились.
Тому, з урахуванням усього вищезазначеного, повідомляємо що усі зміни внесені у Договірну ціну були спрямовані виключно для систематизації робіт та спрощення прийому/передачі виконаних будівельних робіт та в подальшому для проведення взаєморозрахунків, оскільки інших функцій такий документ як договірна ціна не несе.
Щодо питання №2
Відповідно до пункту 5 розділу І Правил визначення вартості будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування відомість обсягів робіт (BoQ) - документ встановленої форми, що складається відповідно до системи вимірювання дорожніх робіт та послуг або з використанням міжнародної системи вимірювання робіт, для фіксації обсягу дорожніх робіт та/або послуг, що підлягають виконанню відповідно до проєктної документації або дефектного акта та використовується під час погодження договірної ціни.
Виходячи з вищевикладеного відомість обсягів робіт (BoQ)не є документом який визначає кількісні чи якісні характеристики об’єкта будівництва. Даний документ є завантаженим на порталі Прозоро.
У підтвердження кількісних характеристик предмета закупівлі надаємо відомості обсягів робіт у форматі PDF. Дані відомості є частиною проєктної документації.
Щодо якісних характеристик предмета закупівлі повідомляємо наступне: якісні характеристики об’єктів будівництва регламентуються виключно нормативними документами, що є чинними на території України, такими як ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина 1. Проектування. Частина 2. Будівництво» зі Змінами та доповненнями, а також нормативними документами наведеними в Розділі 2 Договору № 1-Д від 21 червня 2023 року, зокрема але не виключно.
Також повідомляємо, що проєктні рішення пройшли експертизу в частині міцності, надійності та довговічності на предмет відповідності прийнятих проєктних рішень вимогам нормативних документів діючих на території України.
Номер:
f7d2d71153124732a82b4c6fbe23e53e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-07-03-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.06.2023 00:00
Період моніторингу:
03.07.2023 16:09 - 25.07.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
30.06.2023 № 204
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
10 UA-2023-04-19-007230-a 19.04.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей установлено порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «РДС», стану виконання рішення Колегії АМКУ, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю та змін до нього, відповідності умов договору умовам тендерної документації, тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та законодавству – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 липня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації та змін до неї вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на момент проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, стану виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ), своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю та змін до нього, відповідності умов договору умовам тендерної документації, тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та законодавству.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державного підприємства «Служба місцевих автомобільних доріг у Вінницькій області» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 19.04.2023 № 36 (зі змінами від 20.04.2023 № 40, від 21.04.2023 № 44, від 16.05.2023 № 58 та № 62, від 19.05.2023 № 68 та від 23.05.2023 № 72), запитання до процедури від 21.04.2023 та від 22.04.2023, відповідь Замовника від 24.05.2023 та від 25.04.2023, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «РДС» (далі – ТОВ «РДС», учасник-переможець), рішення Колегії АМКУ від 03.05.2023 № 5864-р/пк-пз (далі – Рішення), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 28.05.2023, вимога про усунення невідповідностей, оприлюднена в електронній системі закупівель 05.06.2023, протокольне рішення уповноваженої особи від 06.06.2023 № 89, повідомлення про намір укласти договір від 06.06.2023, договір від 21.06.2023 № 1-Д на суму 612 268 998,00 грн (далі – Договір), повідомлення про внесення змін договору, додаткову угоду до Договору від 23.06.2023 № 1.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник у частині шостій розділу 3 тендерної документації установив вимогу до переможця торгів щодо направлення договірної ціни на електронну адресу Замовника протягом 4 днів з дати публікації повідомлення про намір укласти договір для погодження із замовником, чим порушив вимоги частини восьмої статті 12 Закону, якою визначено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі.
Постановою Касаційного адміністративного суду Верховного Суду України від 02.03.2023 у справі 640/26603/21 (далі – Постанова) суд виснував, що публічна закупівля здійснюється поетапно, завершальним етапом якого є укладення та виконання договору.
Враховуючи те, що принцип прозорості повинен застосовуватись на усіх етапах закупівель, а електронна система закупівель забезпечує, зокрема обмін інформацією і документами саме в електронному вигляді, виключним способом взаємодії між учасниками закупівлі та Замовником є електронна система закупівель. Окрім цього, в цій же Постанові наголошено, що дана правова норма стосується як учасників так і переможця/ів торгів.
Період усунення порушень:
26.07.2023 17:23 - 10.08.2023 00:00
Дата публікації висновку:
26.07.2023 17:23
Оскарження висновку в суді
Опис:
ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «СЛУЖБА МІСЦЕВИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ» буде подано до Вінницького окружного адміністративного суду позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку, після відкриття провадження у справі замовником буде підвантажено відповідну ухвалу.
Дата публікації:
02.08.2023 12:48
Дата відкриття провадження:
08.11.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
120/11979/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
0a68c33667874122a9f93438fbd85fd0
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
07.07.2023 12:12
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.07.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт з капітального ремонту дорожнього покриття автомобільної дороги загального користування місцевого значення О-02-01-09 станція Бар-Чернятин-Жмеринка, км 7+100 – км 21+500, протяжністю 14,2 км, в межах Вінницької області (коригування) (ДК 021:2015: 45400000-1 — Завершальні будівельні роботи) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-04-19-007230-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань, а саме:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат (бюджетних призначень), технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду.
3. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі вимог частини п’ятої розділу 6 тендерної документації, щодо внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору шляхом внесення на визначений замовником рахунок, відкритий органом, що здійснює казначейське обслуговування замовника, грошової застави в розмірі 3%.
4. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі умов пунктів 1 та 2 частини третьої розділу 6 тендерної документації, в частині підтвердження права підписання договору про закупівлю та наявності у переможця закупівлі документів дозвільного характеру на виконання робіт підвищеної небезпеки.
5. Надати скан-копію розрахунку договірної ціни переможця закупівлі, що надсилалась переможцем на електронну адресу замовника протягом 4 днів з дати публікації повідомлення про намір укласти договір для погодження із замовником, відповідно до умов частини шостої розділу третього тендерної документації.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
a1add52c4d3945a59d1ec7031d5f5488
Назва:
відповіді на запитання
Дата опублікування:
11.07.2023 14:50
Опис:
В порядку ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», надаємо відповідь на наступні запитання:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат (бюджетних призначень), технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду.
3. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі вимог частини п’ятої розділу 6 тендерної документації, щодо внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору шляхом внесення на визначений замовником рахунок, відкритий органом, що здійснює казначейське обслуговування замовника, грошової застави в розмірі 3%.
4. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі умов пунктів 1 та 2 частини третьої розділу 6 тендерної документації, в частині підтвердження права підписання договору про закупівлю та наявності у переможця закупівлі документів дозвільного характеру на виконання робіт підвищеної небезпеки.
5. Надати скан-копію розрахунку договірної ціни переможця закупівлі, що надсилалась переможцем на електронну адресу замовника протягом 4 днів з дати публікації повідомлення про намір укласти договір для погодження із замовником, відповідно до умов частини шостої розділу третього тендерної документації:
1. Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі наведені в додатках № 2 та № 5 до тендерної документації. Дані документи були розроблені в складі проектної документації на капітальний ремонт даного об’єкта.
Розмір витрат (бюджетних призначень) визначається на підставі переліку об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонтів автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам за бюджетною програмою 3131090 у 2023 році № 01-01-18/68 від 12 січня 2023 року , що додається. В суму коштів зазначених в Переліку також входять кошти на утримання служби замовника та здійснення авторського нагляду.
Очікувана вартість предмета закупівлі визначається на підставі затвердженої в установленому порядку проектної документації. Для обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі надається зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва.
2. Посилання на власний вебсайт, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі https://smad.vin.gov.ua/s-44/p-951/obgruntuvannya-tehnichnih-ta-yakisnih-harakteristi/
3. На виконання вимог частини 5 розділу 6 тендерної документації, 14.06.23 переможцем закупівлі було внесено гроші застави в розмірі 3% на визначений замовником рахунок, відкритий органом, що здійснює казначейське обслуговування, в розмірі. Того ж дня сторонами підписано договір забезпечення виконання договору про закупівлю. На підтвердження вказаного надаємо Договір та виписку з рахунку.
4. На виконання вимог частини 3 розділу 6 тендерної документації, переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю надано: 1)інформацію про право підписання договору про закупівлю; 2) достовірну інформацію про наявність у нього чинної ліцензії на провадження виду господарської діяльності . Замовником не вимагалось від переможця процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю надати документи дозвільного характеру на виконання робіт підвищеної небезпеки. На підтвердження вказаного додаємо надані переможцем документи.
5. Розрахунок договірної ціни надійшов від переможця процедури закупівлі на електронну адресу замовника протягом 4 днів з дати публікації повідомлення про намір укласти договір для погодження із замовником. На підтвердження вказаного додаємо запитуванні документи.