-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Скраплений газ (код за ДК 021:2015: код 09120000-6 Газове паливо)
Завершена
8 712 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 43 560.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 43 560.00 UAH
Номер:
c44eeb719e8a4dbe8741f556ec0f1596
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-03-000051
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.05.2023 00:00
Період моніторингу:
03.05.2023 17:11 - 25.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
03.05.2023 № 27
Чернігів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу процедур закупівель»
Перелік процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 7. UA-2023-04-18-006292-a 18.04.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог пункту 3 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог абзацу другого підпункту другого пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації у річному плані закупівель відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 травня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «АТП-2528» Чернігівської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 18.04.2023
№ 180423.1 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ПП «АРС СЕРВІС 22», повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 26.04.2023, договір про закупівлю/поставку товару від 02.05.2023 № 02/05/23-0912 укладений Замовником з ПП «АРС СЕРВІС 22» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 03.05.2023.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено, що відповідно до вимог пункту 26 Особливостей, оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону.
Згідно з вимогами пункту 3 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію щодо кількості та місця поставки товарів, обсягу і місця виконання робіт чи надання послуг.
Крім того, пунктом 27 Особливостей визначено, що «у разі коли оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (оприлюднення якої передбачено Законом та/або цими особливостями) несе загрозу безпеці замовника та/або постачальника, така інформація може зазначатися як назва населеного пункту місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або назва населеного пункту, в який здійснюється доставка товару (в якому виконуються роботи чи надаються послуги)».
Проте, Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів у розділі «Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг» зазначено «Україна, Відповідно до документації».
Отже, Замовником в порушення вимог пункту 3 частини другої статті 21 Закону, в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначено місце поставки товарів.
Згідно з вимогами пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено, що тендерна документація Замовника не відповідає вимогам частини третьої статті 22 Закону, з огляду на наступне.
Відповідно до вимог пункту 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та Додатку 2 «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики)» (далі – Додаток 2) до тендерної документації Замовником передбачено, що скраплений газ повинен відповідати вимогам ДСТУ 4047-2001 «Гази вуглеводневі скраплені паливні для комунально-побутового споживання».
Слід зазначити, що «Гази вуглеводневі скраплені паливні для комунально-побутового споживання» призначені для використання, як паливо для комунально-побутового споживання, а також для промислових цілей відповідно до ДСТУ 4047-2001. Вимоги цього стандарту поширюються на підприємства, що функціонують на території України і здійснюють: виробництво, зберігання, транспортування, газопостачання, переробку скраплених газів, а також їх використання, за призначенням, іншими спеціалізованими підприємствами.
Отже, тендерна документація Замовника містить вимоги, щодо надання учасником документів, які відносяться до іншого предмету закупівлі, чим порушено частину третю статті 22 Закону, зокрема тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
У складі тендерної пропозиції ПП «АРС СЕРВІС 22» надано паспорт якості від 06.02.2023 № 48 на газ нафтовий скраплений марки А, виготовлений відповідно до сертифікату відповідності № UA.056.П.00009-22, терміном дії з 28.01.2022 по 27.01.2023. При здійсненні аналізу даних паспорту якості було встановлено, що газ нафтовий скраплений марки А відповідає вимогам визначеним ДСТУ EN 589:2017 «Палива автомобільні. Газ нафтовий скраплений. Технічні вимоги та методи контролювання (EN 589:2008+A1:2012, IDT», що не відповідає вимогам тендерної документації.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено невідповідність тендерної пропозиції ПП «АРС СЕРВІС 22» вимогам тендерної документації, з огляду на наступне.
Відповідно до вимог пункту 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та Додатку 1 «Перелік документів на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника вимогам закону» (далі – Додаток 1) до тендерної документації Замовником передбачено, що на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям необхідно надати довідку за встановленою формою на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) за підписом керівника або уповноваженої особи учасника та відтиском печатки учасника у формі про виконання аналогічних договорів (не менше двох) за 2021-2023 роки та документальне підтвердження досвіду виконання цих аналогічних договорів.
Проте, в порушення вимог тендерної документації Замовника, учасником ПП «АРС СЕРВІС 22» в тендерній пропозиції надано довідку встановленої форми, в якій зазначено лише один аналогічний договір, укладений між ПП «АРС СЕРВІС 22» та КП «Прилукитепловодопостачання» Прилуцької міської ради від 06.02.2023 № 53, та надана копія даного договору та лист відгук.
Відповідно до положень абзацу другого підпункту другого пункту 41 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей.
Проте, тендерну пропозицію ПП «АРС СЕРВІС 22» Замовником не відхилено, чим порушено вимоги абзацу другого підпункту другого пункту 41 Особливостей, натомість 02.05.2023 укладено Договір.
Період усунення порушень:
24.05.2023 17:20 - 08.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
24.05.2023 17:20
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області сторони договору дійшли взаємної згоди достроково розірвати (припинити) дію Договору № 02/05/23-0912 від 02 травня 2023 року з моменту підписання Сторонами Додаткової угоди (надається).
Дата публікації звіту:
30.05.2023 13:44
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом розірвання договору
Дата публікації:
01.06.2023 16:00