-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Дизельне паливо
Завершена
1 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 000.00 UAH
Номер:
55713af9556b4b3ea47c7a9a17c7fbc8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-11-22-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.11.2023 00:00
Період моніторингу:
22.11.2023 16:42 - 14.12.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
22.11.2023 № 295
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 22.11.2023 № 295.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-04-14-007999-a,14.04.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, встановлено порушення вимог пунктів 3 та 26 Особливостей №1178 та пункту 3 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; розгляду тендерної пропозиції; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця; правомірності внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 26 Особливостей №1178 та пункту 3 частини другої статті 21 Закону при заповненні і оприлюдненні оголошення про проведення відкритих торгів а також пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 грудня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру, правомірності внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи змішаного типу «Львівський міський центр соціальних послуг та реабілітації «Джерело» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-04-14-003219-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ОККО-ПОСТАЧ» (далі – ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ»); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 27.04.2023 №27/04/23-1Р; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір поставки нафтопродуктів від 10.05.2023 №24ТЛБЗ-26306/23 та додаткову угоду від 27.04.2023 №1 до вказаного договору, а також повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
За нормами пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 (далі – Порядок №1082), та цих Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до вимог пункту 26 Особливостей №1178 оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону.
Згідно з пунктом 3 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про кількість та місце поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг.
Водночас, моніторингом встановлено, що в опублікованому Замовником оголошенні про проведення відкритих торгів за ID: UA-2023-04-14-007999-a не зазначено місця поставки товару (здійснено лише посилання на інший документ, а саме вказано: «Україна, Відповідно до документації»), чим порушено вимоги пунктів 3 та 26 Особливостей №1178 та пункту 3 частини другої статті 21 Закону.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з пунктом 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Водночас, у пункті 4 «Істотні умови, що обов’язково включаються до договору про закупівлю» розділу VI тендерної документації зазначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктом 10 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої – п’ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону, та Особливостей, не зазначивши про неврахування також і частини дев’ятої статті 41 Закону, що суперечить пункту 17 Особливостей №1178.
Перелік підстав, за яких замовник відхиляє тендерну пропозицію, наведений у пунктах 41, 42 та 44 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178.
За нормою пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію, зокрема, у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей.
Одночасно, пунктом 44 Особливостей №1178 визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Вимога щодо надання переможцем процедури закупівлі замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених іншими пунктами частини першої, окрім пунктів 3, 5, 6 і 12, у пункті 44 Особливостей №1178, відсутня.
Водночас, моніторингом встановлено, що у тендерній документації (таблиця Додатку №7) визначено перелік документів та спосіб надання учасником-переможцем інформації на підтвердження відсутності підстави, визначеної підпунктом 8 пункту 44 Особливостей №1178.
Отже, Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178 при складанні тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
01.12.2023 11:38 - 16.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
01.12.2023 11:38
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Західному офісу Держаудитслужби
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАХОДИ
ЩОДО НЕДОПУЩЕННЯ ПОРУШЕНЬ У ЗАКУПІВЛЯХ
на висновок моніторингу UA-M-2023-11-22-000041 від 01 грудня 2023 року
Зважаючи на встановлені висновком моніторингу Західного офісу Держаудитслужби UA-M-2023-11-22-000041 від 01 грудня 2023 року порушення законодавства у сфері закупівель, КУЗТ ЛМЦСПР «Джерело» повідомляє наступне.
Замовник повністю погоджується із зауваженнями, що викладені у висновку за результатами моніторингу процедури закупівлі та бере їх до відома та використання в подальшій роботі Уповноваженої особи.
На виконання зазначених у висновку зобов’язань щодо вжиття заходів, спрямованих на недопущення таких порушень в майбутньому, Замовником вжито наступних заходів:
1. Уповноваженою особою повторно детально вивчено вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 та Закону України «Про публічні закупівлі» в частині складення тендерної документації замовника торгів, а також правила складання форм документів у сфері публічних закупівель. Уповноваженою особою також додатково опрацьовано найактуальніші роз’яснення щодо складення тендерної документації та заповнення форм документів у публічних закупівлях, які розміщені на сайті https://infobox.prozorro.org/.
2. За наявності затверджених кошторисних призначень на 2024 рік буде проведено відповідне навчання для підвищення кваліфікації уповноваженої особи, а також здійснено передплату на періодичне спеціалізоване видання у сфері публічних закупівель.
З повагою
фахівець з публічних закупівель
(уповноважена особа) Башко І.П.
Дата публікації звіту:
08.12.2023 13:46
Запити/Пояснення
Номер:
2c841388c3454bc8800571de53f6a5a2
Назва:
Запит про надання пояснення Замовнику – Комунальній установі змішаного типу «Львівський міський центр соціальних послуг та реабілітації «Джерело»
Дата опублікування:
23.11.2023 12:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.11.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD:UA-2023-04-14-007999-a, яка проводилась Комунальною установою змішаного типу «Львівський міський центр соціальних послуг та реабілітації «Джерело» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
2. Надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
2107702306af40e69551a7876df2b986
Назва:
Пояснення у межах здійснення моніторингу закупівлі за ІD:UA-2023-04-14-007999-a
Дата опублікування:
28.11.2023 17:07
Опис:
У відповідь на Ваш запит про надання пояснення, що опублікований в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro 23 листопада 2023 року (ID моніторингу: UA-M-2023-11-22-000041) повідомляємо нижченаведене.
1. Щодо обґрунтування розміру очікуваної вартості закупівлі
Замовником проведено закупівлю дизельного палива зважаючи на особливості транспортних засобів Замовника, для заправки яких необхідно використовувати саме цей вид палива, а також з огляду на функції та призначення транспортних засобів Замовника.
Своєю чергою, функції та призначення автотранспорту Замовника відповідають меті та завданням діяльності Замовника, що встановлені установчими документами, а саме: надання отримувачам соціальних та реабілітаційних послуг транспортних послуг.
Обсяг закупівлі обумовлюється наявною у КУЗТ ЛМЦСПР «Джерело» на момент оголошення закупівлі потребою у дизельному паливі, що розрахована до кінця поточного календарного року.
Таку потребу визначено на підставі аналізу наступної інформації:
- даних про фактичний обсяг споживання дизельного палива для забезпечення діяльності Замовника у минулих аналогічних періодах;
- інформації про поточну та плановану кількість одержувачів соціальної транспортної послуги у поточному році, а також аналізу даних попередніх періодів;
- фактичної кількості транспортних засобів Замовника станом на момент оголошення закупівлі.
Розмір очікуваної вартості закупівлі визначається розміром бюджетного призначення з урахуванням запланованих поточних видатків Замовника та в межах затверджених кошторисних призначень.
Очікувана ціна за одиницю товару (1л. дизельного палива) визначена з урахуванням положень Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджена Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275.
При цьому Замовником проведено аналіз цін на ринку дизельного палива за період з січня по квітень 2023 року, відомості про які містяться у вільному доступі в мережі Інтернет на сайті Міністерства фінансів https://index.minfin.com.ua/, де, зокрема, публікується інформація про середні ціни на дизельне паливо у відповідному періоді 2023 року, а також відомостей з офіційних сайтів провідних українських постачальників дизельного палива, зокрема:
1. Мережі АЗК "ОККО" - https://www.okko.ua;
2. Мережі АЗК «WOG» - https://wog.ua;
3. Мережі АЗК «АВІАС» - https://avias.ua/;
4. Мережі АЗК «УКРНАФТА» - https://azs.ukrnafta.com/
Окрім того, Замовником вивчено інформацію про закупівлі дизельного палива, що здійснювалися іншими замовниками у період з січня по початок квітня 2023 року, відомості про які містяться у системі Prozorro у відкритому доступі, зокрема в частині ціни за одиницю товару згідно укладених договорів про закупівлю.
Замовником також взято до уваги фактичну закупівельну ціну дизельного палива згідно укладеного у попередньому 2022 році договору про закупівлю, динаміку цін на дизельне паливо у поточному 2023 році, отримано усні консультації провідних учасників ринку паливно-мастильних матеріалів в частині особливостей та тенденцій формування ціни на дизельне паливо з огляду на планований період поставки (строк дії/виконання договору).
Зважаючи на всі викладені вище обставини в їх сукупності Замовником визначено очікувану вартість цієї закупівлі з розрахунку 48 грн. 54 коп. за 1 літр. дизельного палива з ПДВ (20 600 л. * 48,54 = 999 924; методом округлення до найближчого цілого 1 000 000,00 з ПДВ), що, на переконання Замовника, дозволило забезпечити максимальний баланс між інтересами учасників ринку та необхідністю дотримання принципу максимальної економії під час здійснення закупівлі.
2. Щодо обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі повністю відповідають вимогам, що звично ставляться до такого виду Товару та визначені відповідними державними стандартами та технічними умовами, а саме: ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро. Технічні умови та Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, що затверджений постановою КМУ від 1 серпня 2013 р. № 927.
3. Стосовно посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі Замовник вважає за необхідне надати наступні пояснення.
Комунальна установа змішаного типу «Львівський міський центр соціальних послуг та реабілітації «Джерело» має статус одержувача бюджетних коштів у розумінні п. 38 ч. 1 ст. 2 БК України та є організацією, яка заснована Львівською міською радою та утримується за рахунок коштів міського бюджету м. Львова.
Враховуючи наведене вище, КУЗТ ЛМЦСПР «Джерело» не має статусу державної бюджетної установи, не є головним розпорядником бюджетних коштів, розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня чи суб’єктом господарювання державного сектору економіки.
За таких обставин на КУЗТ ЛМЦСПР «Джерело» не поширюються вимоги пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266) щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті.
З повагою
фахівець з публічних закупівель
(уповноважена особа) Башко І.П.