• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Нафта та дистиляти

Завершена

698 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 980.00 UAH
Номер: 3579401b3d864fdebd6897e30f37c01a
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-12-04-000051
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 04.12.2023 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 04.12.2023 16:58 - 26.12.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 04.12.2023 №87-з Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 04.12.2023 №87-з Витяг з переліку закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 2.UA-2023-04-13-005635-a 13.04.2023 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 43) 266-13-92, lilizakup@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо внесення змін до договору установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, із урахуванням вимог Постанови №1178, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущене порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 грудня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції чинній на час здійснення закупівлі (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Тульчинкомунсервіс» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 13 квітня 2023 року №20), тендерну пропозицію ТОВ «Тульчин-Нафта», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22 квітня 2023 року №22, повідомлення про намір укласти договір, договір постачання від 01 травня 2023 року №0105/1 (далі – Договір №0105/1), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, додаткові угоди від 27 липня 2023 року №1 та від 27 вересня 2023 року №2 (далі – Додаткова угода №2), пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 11 грудня 2023 року через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу установлено, що між Замовником та ТОВ «Тульчин-Нафта» укладено Договір №0105/1 на придбання бензину А-95 та дизельного палива на загальну суму 659 000,00 грн. На дату укладання Договору №№0105/1 сторони узгодили його істотні умови, в тому числі ціну бензину А-95 та дизельного палива, яка згідно з специфікацією (додаток №1) становила: 43,00 грн з ПДВ/літр та 42,50 грн з ПДВ/літр відповідно. Умовами підпункту 2 Розділу 10. «Порядок змін умов договору та інші умови» Договору №0105/1 визначено, що його істотні умови не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених Постановою №1178, зокрема: погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. Водночас, Замовником на підставі підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178 до Договору №0105/1 (01 травня 2023 року) внесені зміни Додатковою угодою №2 (27 вересня 2023 року) в частині збільшення ціни дизельного палива до 54,70 грн з ПДВ/л та бензину А-95 до 54,65 грн з ПДВ/л, без зміни загальної вартості договору. При цьому, згідно з інформацією та документами, оприлюдненими в електронній системі закупівель та наданими Замовником на запит Управління щодо підстав для укладання вищевказаної додаткової угоди Замовник надав інформацію: «…Відповідно до наданого постачальником документального підтвердження підняття ціни за одиницю товару, а саме Висновка Кіровоградської Регіональної Торгово-промислової палати №В-341 від 26 вересня 2023 року, виданого на запит ТОВ «Тульчин Нафта», сторони домовились внести зміни до договору у частині зміни ціни на одиницю товару...)». Також, Замовником на запит надано інформацію про середні ціни на пальне по Україні у вересні 2023 (грн./літр), розміщену на порталі Мінфіну за посиланням https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/2023-09/. Однак, моніторингом установлено, що Висновок №В-341 та інформація про середні ціни на пальне по Україні у вересні 2023 року з порталу Мінфіну містять інформацію про середню ринкову вартість АЗС на бензин А-95 та дизельне паливо станом на певну дату та не містять інформації про коливання ціни на бензин А-95 та дизельне паливо в період між датами укладення Договору №0105/1 (01 травня 2023 року) та Додаткової угоди №2 (27 вересня 2023 року). Враховуючи вищевикладене, Замовником, на порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Постанови №1178, укладено Додаткову угоду №2 до Договору №0105/1 на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни такого товару на ринку. Згідно з поясненнями Замовника, фінансові зобов’язання за Договором №0105/1 виконані у повному обсязі та усі розрахунки ТОВ «Тульчин Нафта» здійснені.
Період усунення порушень: 25.12.2023 18:16 - 09.01.2024 00:00
Дата публікації висновку: 25.12.2023 18:16

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до Висновку за результатами проведеного моніторингу Державною Аудиторською службою було виявлено порушення законодавства у частині внесення змін до договору, а саме замовником помилково прийнято за документальне підтвердження підняття ціни ,  наданий учасником ТОВ «Тульчин Нафта» Висновок Кіровоградської Регіональної Торгово-промислової палати №В-341 від 26 вересня 2023 року, який містить інформацію про середній рівень цін на дату укладання Додаткової угоди та не містить інформації про відсоток коливання ціни на ринку. Згідно з описом виявлених порушень та зауважень було проведено роботу з вивчення даного питання задля уникнення подібних помилок, також буде проведено додаткове навчання уповноваженої особи по питаннях внесення змін до договору на відповідних навчальних курсах. Вказана помилка сталася через неуважність та складну специфіку роботи, було недостатньо опрацьовано зміни внесені до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції чинній та помилково прийнято за підтвердження підняття ціни документ, який відповідно до змін в Особливостях, містить некоректну інформацію для підстави підняття ціни. У Подальшій роботі подібних порушень зобов’язуємось уникати.
Дата публікації звіту: 27.12.2023 16:16

Запити/Пояснення