• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт 3-го поверху гуртожитку Добротвірського професійного ліцею по вул. Енергетична, 1 в смт Добротвір Червоноградського району Львівської області

Дана закупівля проводиться для розміщення в гуртожитку внутрішньо переміщених осіб

Завершена

3 810 034.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 050.17 UAH
Номер: 547c45a9f63d4c47adfc7abdb7639498
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-09-25-000047
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.09.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 25.09.2023 16:51 - 17.10.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 25.09.2023 № 255 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Лесю ПИШНИК. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 25.09.2023 № 255. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-04-12-011248-a, 12.04.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Галина ГАВЧАК
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Еталон-Ком» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 та пункту 3 Особливостей №1178. Крім того встановлено, що укладений договір про закупівлю не відповідає нормам пункту 17 Постанови КМУ №668 та, відповідно, не відповідає нормам частини 1 статті 41 Закону та пункту 17 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; виконання замовником рішення Органу оскарження; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення підпункту 2 пункту 41 та пункту 3 Особливостей №1178 – шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договором з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «Еталон-Ком»щодо розірвання договору. Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації та врахування норм Постанови КМУ №668, а також норми частини 1 статті 41 Закону та пункту 17 Особливостей №1178 при укладенні договорів підряду щодо виконання робіт з капітального ремонту. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 16 жовтня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; виконання замовником рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження); своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Добротвірського професійного ліцею (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-04-12-002640-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «Еталон-Ком»; протокол уповноваженої особи Замовника від 27.04.2023 №31; опубліковане повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ТОВ «Еталон-Ком» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; опубліковану в електронній системі закупівель інформацію щодо оскарження ТОВ «Еталон-Ком» рішення Замовника про відхилення його тендерної пропозиції та прийняття Органом оскарження рішення за результатами розгляду такої скарги (рішення 6678-р/пк-пз від 16.05.2023); протокол уповноваженої особи Замовника від 25.05.2023 №38; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «Еталон-Ком» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір про закупівлю від 01.06.2023 №2/23Д та додаткову угоду від 20.09.2023 №1, а також повідомлення про внесення змін про закупівлю; опубліковані під час моніторингу Замовником інформацію та документи на запити органу державного фінансового контролю. З врахуванням розгляду Органом оскарження скарги ТОВ «Еталон-Ком» від 04.05.2023 №1 та прийняття відповідного рішення за результатами такого розгляду (рішення від 6678-р/пк-пз від 19.05.2023), моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону №2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. У пункті 28 Особливостей №1178 визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Моніторингом встановлено, що у тендерній документації Замовника (частина 5.3 розділу 5) серед підстав для відхилення тендерної пропозиції вказано, зокрема: учасник процедури закупівлі: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 Закону; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 Закону. Водночас, відповідно до норм підпункту 1 пункту 41 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, зокрема, коли учасник процедури закупівлі: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 цих особливостей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом п’ятим пункту 38 цих особливостей; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог абзацу другого пункту 36 цих особливостей. Крім того, серед підстав для відхилення тендерної пропозиції Замовником у частині 5.3 розділу 5 тендерної документації вказано: тендерна пропозиція викладена іншою мовою (мовами), ніж мова (мови), що передбачена тендерною документацією. Проте, така підстава для відхилення відсутня у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178. Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено вимоги пункті 3 та 28 Особливостей №1178. Відповідно до пункту 15 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). Також, згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. У частині першій статті 25 Закону визначено, що у разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції, у тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику. Частиною третьою статті 25 Закону визначено підстави, за яких забезпечення тендерної пропозиції не повертається, серед яких: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону. Згідно з частиною шостою статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Однак, за чинними нормами Особливостей №1178 перелік підстав, відсутність яких повинен документально підтвердити переможець тендеру, та строк надання таких документів визначені у пункті 44 Особливостей №1178, та відрізняються від вимог, визначених у частині шостій статті 17 Закону. Норма частини шостої статті 17 Закону у період дії Особливостей №1178 не застосовується. Так, у пункті 44 Особливостей №1178 визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Моніторингом встановлено, що у пункті 3.4.1. частини 3.4 (Забезпечення тендерної пропозиції) розділу 3 тендерної документації Замовником вимагається надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії, розмір забезпечення тендерної пропозиції – 19 000,00 грн, строк банківської гарантії – не менше 90 календарних днів, з дня кінцевого терміну подання тендерних пропозицій. При цьому, у пункті 3.5.2 частини 3.5 (Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції) розділу 3 тендерної документації серед переліку підстав, за яких забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику, вказано: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону (з урахуванням Особливостей 1178). Таким чином, Замовником під час здійснення досліджуваної процедури закупівлі застосовано положення статті 25 Закону з урахуванням положень Особливостей №1178. Водночас, моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «Еталон-Ком» у складі тендерної пропозиції надано банківську гарантію №23-56GR0004, видану 19.04.2023 АТ «Акціонерне товариство «Державний експортно-імпортний банк України», що містить умову її неповернення «ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону», в результаті чого надання забезпечення тендерної пропозиції здійснено без урахування чинних норм Особливостей №1178. Отже, учасником ТОВ «Еталон-Ком» надано забезпечення тендерної пропозиції (банківську гарантію), яке не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, вищевказана банківська гарантія містить умову неповернення забезпечення тендерної пропозиції, яка не відповідає умовам пункту 3.5.2 частини 3.5 розділу 3 тендерної документації Замовника, зазначений учасник не відповідав вимогам, установленим у тендерній документації Замовника відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Відповідно до підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 41 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Еталон-Ком», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір про закупівлю від 01.06.2023 №2/23Д. Слід зазначити також, що у разі надання учасником-переможцем документального підтвердження відсутності підстав для відхилення його тендерної пропозиції згідно з пунктом 44 Особливостей №1178 у строк, що не перевищує 10 днів (відповідно до частини шостої статті 17 Закону), однак перевищує 4 дні (встановлений пунктом 44 Особливостей №1178 строк) з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю Замовник втратив би можливість стягнути (не повернути) забезпечення тендерної пропозиції в сумі 19 000,00 гривень. За нормою пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. Згідно з частиною першою статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до пункту 17 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва, далі – Постанова КМУ №668), строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду. Водночас, моніторингом встановлено, що Календарний графік виконання робіт, який є невід’ємною частиною договору від 01.06.2023 №2/23Д (Додаток №2), укладеного за результатами проведеної процедури закупівлі UA-2023-04-12-011248-a, містить лише інформацію про найменування предмету закупівлі (Капітальний ремонт 3-го поверху гуртожитку Добротвірського професійного ліцею по вул. Енергетична, 1 в смт Добротвір Червоноградського району Львівської області), та термін виконання робіт (червень – 31 грудня 2023 р.) в цілому без зазначення переліку самих видів робіт (етапів, комплексів) з розбивкою на дати їх початку та закінчення (конкретних видів робіт які плануються виконати), чим недотримано вимоги пункту 17 Постанови КМУ №668 та, відповідно, не дотримано вимоги частини 1 статті 41 Закону та пункту 17 Особливостей №1178.
Період усунення порушень: 18.10.2023 16:54 - 01.11.2023 23:00
Дата публікації висновку: 18.10.2023 16:54

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У відповідь на Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-04-12-011248-a від 18 жовтня 2023 року (далі – Висновок) щодо закупівлі «Капітальний ремонт 3-го поверху гуртожитку Добротвірського професійного ліцею по вул. Енергетична, 1 в смт Добротвір Червоноградського району Львівської області» повідомляємо наступне: Щодо забезпечення тендерної пропозиції За нормою пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 15 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються: розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). Водночас, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Особливостями, чинною для досліджуваної процедури закупівлі редакцією яких строк для надання переможцем процедури закупівлі документів на підтвердження відсутності відповідних підстав та перелік таких підстав наведено саме у пункті 44 цих особливостей. Згідно п.3 Особливостей «Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.» Особливостей не містить положень щодо Забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Звертаємо вашу увагу на те, що відповідно до ч.3 ст.25 Закону України «Про публічні закупівлі»: Забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається у разі: 1) відкликання тендерної пропозиції/пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними; 2) непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі; 3) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону; 4) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі)/спрощеної закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі. Згідно п. 3.4.5. розділу 3 тендерної документації банківська гарантія повинна бути оформленою відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» затвердженого МІНІСТЕРСТВОМ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ. Учасник чи банківська установа не має повноважень на власний розсуд змінювати текст законодавчих актів. Відтак, банківська гарантія складена у відповідності до норм законодавства в цій частині. Щодо підстав відхилення Відповідно до роз’яснень Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (запит №82/2017, https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=06e168a1-038f-4292-96ca-34be3ca4d7da&lang=uk-UA) замовник може виправити технічну (механічну) помилку шляхом підписання відповідного протоколу. На підставі протокол № 3 від 24 жовтня 2023 року (що додається) замовником шляхом його підписання було виправлено підстави для відхилення з урахуванням Особливостей 1178. Щодо календарного графіку виконання робіт Між замовником та підрядником укладено Додаткову угоду 2/23 від 24.10.2023 р. до договору № 2/23 від 01.06.2023 р., згідно якої сторони виклали календарний план у новій редакції із зазначенням переліку самих видів робіт (етапів, комплексів) з розбивкою на дати їх початку та закінчення (конкретних видів робіт які плануються виконати), додаткова угода додається. Добротвірським професійним ліцеєм будуть здійснено заходи, направлені на недопущення помилок в подальшому, шляхом проходження відповідних навчань, семінарів та тренінгів щодо проведення публічних закупівель.
Дата публікації звіту: 25.10.2023 09:44

Запити/Пояснення