-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з проведення ринкових досліджень (послуги експерта проєкту з питань маркування Карпатського культурного шляху та професійних консультацій щодо питань пов’язаних з проектом)
Завершена
145 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 725.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 725.00 UAH
Номер:
6dd970baf4d34dfebb16e6e43abde6b4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-07-24-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.07.2023 00:00
Період моніторингу:
24.07.2023 11:19 - 15.08.2023 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
24.07.2023 №46-з
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Богдан ГРИЦАК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Івано-Франківській
області від 24.07.2023 №46-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 5 UA-2023-04-10-001559-a 10.04.2023 Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі встановлено порушення пункту 51 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанови №1178 встановлено порушення вимог пункту 28 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Корчмелюк Марта Василівна встановлено порушення вимог підпунктів 2 та 3 пункту 41 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору (укладання додаткових угод) – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень вимог пункту 51 Постанови №1178, пункту 28 Постанови №1178, підпунктів 2 та 3 пункту 41 Постанови №1178 шляхом припинення зобов’язань за договором від 03.05.2023 №205 (розірвання договору, спосіб розірвання мають обрати сторони) відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 03 серпня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (із змінами) (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» в редакції від 25.02.2023 (далі - Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору (укладання додаткових угод).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця КОРЧЕМЛЮК МАРТА ВАСИЛІВНА (далі – ФОП Корчмелюк М.В.), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 24.04.2023 №9/1, повідомлення про намір укласти договір від 24.04.2023, договір від 03.05.2023 №205, додаткову угоду від 17.07.2023 №1, пояснення Замовника від 01.08.2023.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення пункту 51 Постанови №1178 Замовником, протягом одного дня з дати прийняття рішення про внесення змін, не відображено зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації та разом із змінами до тендерної документації в окремому документі не оприлюднено перелік змін, що вносяться.
На порушення вимог пункту 28 Постанови №1178 у ТД Замовника для об’єднання учасників не зазначено умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 44 Постанови №1178.
Встановлено, що у ТД Замовник зазначив:
- Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх встановлення замовником відповідно до вимог Особливостей), наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в тендерній документації;
- Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі встановлені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону) та спосіб підтвердження відповідності учасників відповідно до Особливостей викладені у додатку № 1 тендерної документації;
- Вимоги, встановлені статтею 17 Закону та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників (переможця)вимогам згідно із законодавством;
- Підтвердження відповідності Учасника процедури закупівлі вимогам, встановленим статтею 17 Закону відбувається шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції;
- Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону;
- У разі якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону або надав документи, які не відповідають вимогам визначним у тендерній документації або надав їх з порушенням строків визначених Особливостями замовник відхиляє його на підставі абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей, а саме: переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей.
Тоді як, згідно чинної редакції Постанови №1178 від 25.02.2023 підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі визначені пунктом 44 Постанови №1178.
У пункті 1 Додатку 1 до ТД Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору»:
1.1. Довідка (складена учасником в довільній формі) про виконання аналогічного договору (аналогічних договорів) за предметом закупівлі.
1.2. Для підтвердження зазначеної у довідці інформації Учасник повинен надати скановані договір(и) укладений(і), із специфікацією (у разі наявності) без інших додатків, які є його невід’ємною частиною (у разі наявності), та завірені копії або оригінали документів, що свідчать про виконання такого договору(ів).
На виконання даної вимоги ФОП Корчмелюк М.В. надано довідку про те, що ФОП Корчемлюк Марта Василівна має досвід у виконанні робіт, що є аналогічними до предмету закупівлі по тендеру UA-2023-04-10-001559-a, а саме:
– консультаційні послуги з питань довкілля / біорізноманіття за проектом «Карпатські лісові школи – пілотне співробітництво для охорони природи та екологічної освіти» (ГО «Туристична асоціація Івано-Франківщини», Програма транскордонного співробітництва 2014-2020);
– послуги тренера під час підготовки та проведення професійного курсу для екскурсоводів (ГО «Центр соціальних та ділових ініціатив», Договір від 10.08.2020 р., Проект ПРОМІС);
– здійснення дослідження низки екологічних та соціальних показників в Закарпатській області (Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРЕЙН-ДЕВЕЛОПМЕНТ» , Договір надання послуг №16/08/22 від 16 серпня 2022 р.).
Також, ФОП Корчмелюк М.В. надано у складі своєї тендерної пропозиції лише один договір від 06.12.2019 року, укладений між ГО «Туристична асоціація Івано-Франківщини» та ФОП Корчмелюк М.В. Однак, у складі тендерної пропозиції ФОП Корчмелюк М.В. відсутні завірені копії або оригінали документів, що свідчать про виконання даного договору.
Також, у Додатку 1 до ТД Замовник вимагав надати достовірну інформацію у вигляді довідки довільної форми в якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру. Однак, у складі тендерної пропозиції ФОП Корчмелюк М.В. жоден з вищезазначених документів не надано.
Крім того, у пункті 1 Розділу ІІІ ТД Замовник вимагав надати:
- інформацію та документи на підтвердження відповідності технічним якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у відповідності до вимог, викладених у додатку 3 до тендерної документації;
- цінову пропозицію підписану уповноваженою особою згідно з Додатком 4 до тендерної документації
Однак, у складі тендерної пропозиції ФОП Корчмелюк М.В. зазначені документи відсутні.
Таким чином, на порушення підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Корчмелюк М.В., як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Відповідно до пункту 2 Додатку 1 ТД переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
При цьому Переможцем відсутність підстав підтверджується:
2.1.Довідкою у вигляді електронного документу із УЕП/КЕП особи, яка уповноважена на підписання такої довідки або сканкопія паперової довідки, або сканкопія нотаріально завіреної довідки або Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» про те, що фізична особа переможець закупівлі/ службова (посадова) особа переможця процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів) не знятої чи не погашеної судимості не має. Документ повинен бути не більше місячної давнини від дати видання документа.
Замовник може перевірити витяг на офіційному сайті МВС України за посиланням https://vytiah.mvs.gov.ua/app/checkStatus. (пункт 5,6 частини першої статті 17 Закону).
2.2. Довідкою в довільній формі, яка містить інформацію про те, що фізичну особу переможця процедури закупівлі/ службову (посадову) особу переможця процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми (пункт 12 частини першої статті 17 Закону).
2.3. Довідкою в довільній формі, яка містить інформацію про те, що між учасником та замовником раніше не було укладено договорів або про те, що учасник процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним з замовником договором про закупівлю, відповідно підстав, що призвели б до його дострокового розірвання, і до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків не було або довідка з інформацією про те, що він надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі (частина друга статті 17 Закону).
2.4. Довідкою в довільній формі, яка містить інформацію про те, що службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією (пункт 3 частини першої статті 17 Закону). Переможець процедури закупівлі може додатково завантажити в Систему інші документи, що підтверджують відсутність інших підстав, визначених статтею 17 Закону.
У визначений ТД строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, переможцем ФОП Корчмелюк М.В. вищезгадані документи не надано.
Таким чином, в порушення підпункту 3 пункту 41 Постанови №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Корчмелюк М.В. через те, що переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей.
Період усунення порушень:
03.08.2023 10:16 - 18.08.2023 00:00
Дата публікації висновку:
03.08.2023 10:16
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Звіт при виконання вимог
Дата публікації звіту:
08.08.2023 12:56
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionPublicDisclosure: Так
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
Опис:
Договір розірвано.
Дата публікації:
29.08.2023 12:48
Запити/Пояснення
Номер:
13ccbe5aabcb42e38e1b8adff0d11ebf
Назва:
Запит замовнику про надання пояснень
Дата опублікування:
27.07.2023 10:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.08.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предмету «Послуги з проведення ринкових досліджень (послуги експерта проєкту з питань маркування Карпатського культурного шляху та професійних консультацій щодо питань пов’язаних з проектом)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-04-10-001559-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.