• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Першочерговi заходи з капiтального ремонту та стабiлiзацii стану аварiйних дiлянок дамби Хаджибейського лиману у м. Одесi. Коригування»

Всі документи, що готуються учасником безпосередньо до участі у процедурі закупівель викладаються українською мовою. Категорія замовника - органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Місцезнаходження - Україна, 65091, Одеська обл., м. Одеса, вул. Комітетська, 10-А.

Завершена

62 355 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 311 775.00 UAH
Номер: 485fba7048f044a1b8f2c0efe8900bc3
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-06-06-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 05.06.2023 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 06.06.2023 09:42 - 28.06.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 05.06.2023 Одеса № 144 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 05.06.2023 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 05.06.2023. В.о. начальника Валентина КОРОЛЬ Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 05.06.2023 № 144 Витяг з переліку № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення 1 2 3 4 5 4 UA-2023-04-06-000379-a 06.04.2023 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 96) 683-68-36, dashiko91@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення абзацу 8 пункту 28 Особливостей та абзацу 17 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог абзацу 1 пункту 18 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, внесення змін до договору, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 червня 2023 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», які діяли на момент оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва Одеської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену протоколом уповноваженої особи від 06.04.2023 № 10Т/-1, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Ростдорстрой» (далі – ТОВ «Ростдорстрой»), повідомлення про намір укласти договір про закупівлю б/д б/н, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 20.04.2023 в електронній системі закупівель, договір про закупівлю підрядних робіт за державні кошти від 01.05.2023 № 2-23/П (далі - Договір), повідомлення про внесення змін до Договору, оприлюднені в електронній системі закупівель 03.05.2023 та 04.05.2023, додаткові угоди від 01.05.2023 № 1 та від 04.05.2023 № 2 до Договору, пояснення отримані 12.06.2023 через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено. Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Так абзацом 5 пункту 28 Особливостей передбачено, що у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту. Водночас відповідно до абзацу 8 пункту 28 Особливостей у тендерній документації обов’язково зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 44 особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Проте на порушення абзацу 8 пункту 28 Особливостей Замовником у ТД невірно зазначено підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені підпунктами 3, 6 і 12 пункту 44 Особливостей та спосіб підтвердження відсутності таких підстав для переможця, в частині такої вимоги, як надання підтвердження стосовно службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, що суперечить нормам підпунктів 3, 6 і 12 пункту 44 Особливостей, якими передбачено таке підтвердження стосовно керівника учасника процедури закупівлі; а також не вірно зазначено підставу для відмови в участі у відкритих торгах, встановлену підпунктом 11 пункту 44 Особливостей, в частині встановлення такої підстави лише до учасника процедури закупівлі, що суперечить нормам підпункту 11 пункту 44 Особливостей, яким передбачено таку підставу до учасника процедури закупівлі або кінцевого бенефіціарного власника, члена або учасника (акціонера) юридичної особи - учасника процедури закупівлі. Відповідно до частини 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовник зазначив, що інформацію про відсутність підстав, визначених у статті 17 Закону учасник надає у довільній формі на фірмовому бланку підприємства відповідно до додатка 2 до ТД. Відповідно до пункту 1 додатка 2 до ТД Замовник вимагає довідку в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника та завіреної печаткою, в якій зазначається інформація стосовно відсутності підстав, визначених частинами 1 і 2 статті 17 Закону. Постановою Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2023 року № 157 (далі - Постанова № 157) були внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, в тому числі до пункту 44 Особливостей, в якому були внесені зміни в частині зазначення підстав для відмови в участі у відкритих торгах. Отже, в частині 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД та у пункті 1 додатка 2 до ТД Замовник вимагає від учасника довідку в довільній формі, в якій зазначається інформація стосовно відсутності підстав, визначених в тому числі частиною 1 статті 17 Закону, чим не дотримано вимоги абзацу 8 пункту 28 та абзацу 17 пункту 44 Особливостей. Постановою № 157 були внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, в тому числі до пункту 40 Особливостей, що не враховано Замовником у пункті 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» ТД щодо визначення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, а також до пункту 41 Особливостей, що не враховано Замовником у пункті 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» ТД, де зазначені підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника не у відповідності із пунктом 41 Особливостей. За результатами аналізу питання відповідності умов Договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено. Відповідно до частини 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну та завантаження файлів з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію, яка повинна містити перелік та обсяги робіт, без зазначення вартості окремих складових робіт (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)). Учасником ТОВ «Ростдорстрой» у складі тендерної пропозиції надано технічне завдання листом від 10.04.2023 № 486-Т, яке містить перелік та обсяги робіт відповідно до додатку 3 до ТД. У додатку 1 «Договірна ціна» до укладеного Договору, який є його невід’ємною частиною відповідно до розділу 12.1, зазначено: «п. 64 Установлення армосіток та армокаркасів для фундамента хвилевідбійного блоку – 2,8810 на 100 т», тоді як у наданому учасником ТОВ «Ростдорстрой» технічному завданні зазначено: «п. 64 Установлення армосіток та армокаркасів для фундамента хвилевідбійного блоку – 2,881 т». У додатку 1 «Договірна ціна» до укладеного Договору зазначено: «п. 152 Розробка ґрунту екскаваторами місткістю ковша 0,25 м3 з навантаженням на автомобілі-самоскиди, група ґрунту 3 – 151,800 т», тоді як у наданому учасником ТОВ «Ростдорстрой» технічному завданні зазначено: «п. 152 Розробка ґрунту екскаваторами місткістю ковша 0,25 м3 з навантаженням на автомобілі-самоскиди, група ґрунту 3 – 151,8 м3». У додатку 1 «Договірна ціна» до укладеного Договору зазначено: «п. 153 Перевезення ґрунту до 5 км – 206,448 м3», тоді як у наданому учасником ТОВ «Ростдорстрой» технічному завданні зазначено: «п. 153 Перевезення ґрунту до 5 км – 206,448 т». У додатку 1 «Договірна ціна» до укладеного Договору зазначено: «п. 154 Відсипання з берега в закритій акваторії [піску] або грунту кранами гусеничними з грейферним ковшом місткістю до 2 м3 в інші види відсипів – 302,000 м2», тоді як у наданому учасником ТОВ «Ростдорстрой» технічному завданні зазначено: «п. 154 Відсипання з берега в закритій акваторії [піску] або грунту кранами гусеничними з грейферним ковшом місткістю до 2 м3 в інші види відсипів – 302 м3». У додатку 1 «Договірна ціна» до укладеного Договору зазначено: «п. 155 Розрівнювання під водою водолазами постелей на ріках, озерах, водосховищах – 929,000 м2», тоді як у наданому учасником ТОВ «Ростдорстрой» технічному завданні зазначено: «п. 155 Розрівнювання під водою водолазами постелей на ріках, озерах, водосховищах – 926 м2». У додатку 1 «Договірна ціна» до укладеного Договору зазначено: «п. 157 Розрівнювання під водою водолазами геотекстильного матеріалу на ріках, озерах, водосховищах – 1 031,000 т», тоді як у наданому учасником ТОВ «Ростдорстрой» технічному завданні зазначено: «п. 157 Розрівнювання під водою водолазами геотекстильного матеріалу на ріках, озерах, водосховищах – 1 031 м2». У додатку 1 «Договірна ціна» до укладеного Договору зазначено: «п. 173 Перевезення збірного залізобетону довжиною до 3 м транспортом загального призначення на вiдстань 5 км – 500,000 м3», тоді як у наданому учасником ТОВ «Ростдорстрой» технічному завданні зазначено: «п. 173 Перевезення збірного залізобетону довжиною до 3 м транспортом загального призначення на вiдстань 5 км – 500 т». У додатку 1 «Договірна ціна» до укладеного Договору зазначено: «п. 175 Зароблення стиків (улаштування шпонок) бетонних блоків ВС на узбіччі дороги – 2,040 шт», тоді як у наданому учасником ТОВ «Ростдорстрой» технічному завданні зазначено: «п. 175 Зароблення стиків (улаштування шпонок) бетонних блоків ВС на узбіччі дороги – 2,04 м3». У додатку 1 «Договірна ціна» до укладеного Договору зазначено: «п. 176 Забивання монтажних отворів бетоном – 250,000 м3», тоді як у наданому учасником ТОВ «Ростдорстрой» технічному завданні зазначено: «п. 176 Забивання монтажних отворів бетоном – 250 шт». У додатку 1 «Договірна ціна» до укладеного Договору зазначено: «п. 177 Розробка ґрунту екскаваторами місткістю ковша 0,25 м3 з навантаженням на автомобілі-самоскиди, група ґрунту 2 – 72,000 т», тоді як у наданому учасником ТОВ «Ростдорстрой» технічному завданні зазначено: «п. 177 Розробка ґрунту екскаваторами місткістю ковша 0,25 м3 з навантаженням на автомобілі-самоскиди, група ґрунту 2 – 72 м3». У додатку 1 «Договірна ціна» до укладеного Договору зазначено: «п. 178 Перевезення ґрунту до 5 км – 97,920 м3», тоді як у наданому учасником ТОВ «Ростдорстрой» технічному завданні зазначено: «п. 178 Перевезення ґрунту до 5 км – 97,92 т». У додатку 1 «Договірна ціна» до укладеного Договору зазначено: «п. 179 Засипання пазух бульдозерами потужністю 59 кВт при переміщенні ґрунту до 5 м, група ґрунту 2 – 72,000 (одиниця виміру – 0)», тоді як у наданому учасником ТОВ «Ростдорстрой» технічному завданні зазначено: «п. 179 Засипання пазух бульдозерами потужністю 59 кВт при переміщенні ґрунту до 5 м, група ґрунту 2 – 72 м3». На запит Південного офісу Держаудитслужби від 08.06.2023 щодо невідповідності «Договірної ціни» (додаток 1 до укладеного Договору) технічному завданню переможця ТОВ «Ростдорстрой», Замовник 12.06.2023 надав пояснення, в якому зазначив, що у пункті 64 Договірної ціни застосування переможцем методу переведення числових даних ніяким чином не змінило технічні, якісні та кількісті характеристики предмета закупівлі, щодо інших значень – була допущена технічна (механічна) помилка/описка, а також зазначив, що учасником було обстежено об’єкт, на якому будуть виконуватись роботи, складено відповідний акт огляду та виявлено на розсуд учасника необхідність виконання розрівнювання під водою водолазами постелей на ріках, озерах, водосховищах в обсязі саме 929,000 м2, що не призвело жодним чином до удорожчання робіт, а тільки призвело до покращення предмета закупівлі при повному врахуванні переможцем всіх обсягів робіт, які передбачені технічним завданням. Відповідно до пункту 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Відповідно до абзацу 4 пункту 46 Особливостей Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Враховуючи вищезазначене на порушення вимог абзацу 1 пункту 18 Особливостей умови укладеного Договору відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі ТОВ «Ростдорстрой», а саме пункти 64, 152, 153, 154, 155, 157, 173, 175, 176, 177, 178, 179 «Договірної ціни», яка викладена у додатку 1 до Договору та яка є його невід’ємною частиною відповідно до розділу 12.1 Договору, відрізняються від пунктів 64, 152, 153, 154, 155, 157, 173, 175, 176, 177, 178, 179 технічного завдання, наданого учасником у складі тендерної пропозиції листом від 10.04.2023 № 486-Т. Відповідно до підпункту 2 пункту 21 Особливостей договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення його з порушенням вимог пункту 18 Особливостей. Враховуючи те, що умови Договору відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця ТОВ «Ростдорстрой», що є порушенням абзацу 1 пункту 18 Особливостей, такий Договір є нікчемним.
Період усунення порушень: 22.06.2023 14:09 - 07.07.2023 00:00
Дата публікації висновку: 22.06.2023 14:09

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Готуються документи щодо припинення зобов’язань за Договором.
Дата публікації звіту: 28.06.2023 10:10

Запити/Пояснення