Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту 41 Особливостей, та як наслідок порушення принципів здійснення публічних закупівель, дотримання яких передбачено статтею 5 Закону та пунктом 3 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору на закупівлю послуг від 28.04.2023 № 28/20, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 серпня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Житомирський обласний онкологічний диспансер» Житомирської обласної ради (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника від 04.04.2023, тендерна пропозиція учасника товариства з обмеженою відповідальністю «Кормед» (далі – ТОВ «Кормед»), тендерна пропозиція переможця товариства з обмеженою відповідальністю «СТМ-Фарм» (далі – ТОВ «СТМ-Фарм»), повідомлення щодо надання обґрунтування аномально низької ціни від 13.04.2023, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.04.2023 та від 18.04.2023, повідомлення про намір укласти договір від 18.04.2023, договір про закупівлю від 28.04.2023 № 28/20, додаткові угоди від 19.05.2023 № 1 та від 28.07.2023 № 2, повідомлення про внесення змін до договору від 19.05.2023 та від 31.07.2023, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 11.08.2023.
За результатами моніторингу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі встановлено, що відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи Замовника від 17.04.2023, тендерну пропозицію учасника ТОВ «Кормед» відхилено від участі у процедурі закупівлі на підставі абзацу 2 підпункту пункту 41 Особливостей, як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 Особливостей, а саме: учасник ТОВ «Кормед» не виконав вимоги тендерної документації, а саме: пропонуючи еквівалент змінив кількість предмета закупівлі наступних препаратів: Бупівакаїн, Гемаксам та Нікомекс.
Однак, проведеним аналізом встановлено, що тендерну пропозицію учасника ТОВ «Кормед» Замовником відхилено не у відповідності до вимог Особливостей та Закону (безпідставне відхилення), виходячи з наступного.
Так, відповідно до тендерної документації, затвердженої протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 04.04.2023 (Додаток № 1), предметом закупівлі є фармацевтична продукція, зокрема:
- Бупівакаїн, розчин для ін'єкцій, 5 мг/мл, по 10 мл в ампулі; по 10 ампул у пачці з картону в кількості 20 упаковок, тобто 200 ампул;
- Гемаксам, розчин для ін'єкцій, 50 мг/мл, по 5 мл в ампулі; по 50 ампул у пачці з картону в кількості 100 упаковок, тобто 5000 ампул;
- Нікомекс, розчин для ін`єкцій, 50 мг/мл, по 5 мл в ампулі скляній; по 5 ампул у блістері; по 1 блістеру в пачці з картону в кількості 3500 упаковок, тобто 17 500 ампул.
Також, в Додатку № 1 до тендерної документації Замовником встановлено умову, що «Посилання «або еквівалент» у тендерній документації Замовника міститься на виконання пункту 3 частини другої ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ (зі змінами) та стосується лише конкретної торговельної марки чи фірми, патенту, конструкції або типу предмета закупівлі, джерела його походження або виробника.
Ні форму випуску, ні дозування, ні кількість предмета закупівлі не може бути змінено під час пропонування еквіваленту товару. Такі показники мають бути незмінними під час подання Учасниками своїх пропозицій.».
На виконання вказаних вимог учасником ТОВ «Кормед» у складі тендерної пропозиції запропоновано поставку фармацевтичної продукції, зокрема:
- Бупівакаїн, розчин для ін'єкцій 5 мг/мл, по 10 мл в ампулі по 5 ампул у пачці з картону в кількості 40 упаковок, тобто 200 ампул;
- Гемотран (еквівалент Гемаксаму), розчин для ін'єкцій 50 мг/мл, по 5 мл в ампулі, по 10 ампул у пачці з картону в кількості 500 упаковок, тобто 5000 ампул;
- Дінар (еквівалент Нікомексу), розчин для ін'єкцій 50 мг/мл, по 5 мл в ампулі, по 10 ампул у пачці з картону в кількості 1750 упаковок, тобто 17 500 ампул.
Таким чином, учасником ТОВ «Кормед» не змінено ні форму випуску, ні дозування, ні кількість фармацевтичної продукції (ампул), а лише змінено пакування.
Враховуючи вищевикладене, Замовником на порушення вимог, передбачених пунктом 41 Особливостей, безпідставно відхилено тендерну пропозицію, подану ТОВ «Кормед» з ціновою пропозицією у сумі, яка менша за цінову пропозицію переможця торгів ТОВ «СТМ-Фарм» на 949 681,50 грн, та, як наслідок, порушено принципи здійснення публічних закупівель (об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, максимальна економія, ефективність та пропорційність), дотримання яких передбачено статтею 5 Закону та пунктом 3 Особливостей.
Разом з тим, підпунктом 2 пункту 47 Особливостей встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, Замовник відміняє тендер.
Період усунення порушень:
17.08.2023 16:58 - 01.09.2023 00:00
Дата публікації висновку:
17.08.2023 16:58