-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ТВЕРДЕ ПАЛИВО (вугілля кам’яне) (ДК 021:2015: 09110000-3: Тверде паливо) (відповідний код ДК 021:2015 – 09111100-1 Вугілля)
Завершена
640 726.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 203.63 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 203.63 UAH
Номер:
3207e8d6c2b147b69ea6e77450512b84
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-24-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.04.2023 00:00
Період моніторингу:
24.04.2023 11:37 - 16.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
24.04.2023 №22-з
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Богдан ГРИЦАК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Івано-Франківській
області від 24.04.2023 №22-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2023-04-04-005269-a 04.04.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону пункту 28 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі встановлено порушення пункту 4-1 Постанови №710.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відхилення тендерної пропозиції Товариства з Обмеженою Відповідальністю "ЕНЕРГО СИСТЕМИ", розгляду тендерної пропозиції ПП "Енергозахід", своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, заходи, направлені на недопущення у подальшому (шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) встановлених порушень вимог частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови №1178 при складанні тендерної документації, пункту 4-1 Постанови №710 при оприлюдненні обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 03 травня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (із змінами) (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі Постанова №1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі згідно вимог пункту 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова №710).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Білоославського ліцею імені Марійки Підгірянки Делятинської селищної ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції Товариства з Обмеженою Відповідальністю "ЕНЕРГО СИСТЕМИ" та ПП "Енергозахід", вимогу про усунення невідповідностей, протокольне рішення уповноваженої особи від 17.04.2023 №4 та від 17.04.2023 №5, повідомлення про намір укласти договір від 17.04.2023, договір від 28.04.2023 №4, пояснення Замовника від 01.05.2023.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення пункту 8 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови №1178 в проекті договору Замовника не зазначено порядок змін його умов, визначених пунктом 19 Постанови №1178.
Також, встановлено, що відповідно до пункту 4-1 Постанови №710 постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
У межах проведення моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області надано Замовнику запит про надання пояснень шляхом його опублікування в електронній системі закупівель 26.04.2023 року, зокрема щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Замовником у відповіді на запит про надання пояснень від 01.05.2023 року надано посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому не розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Слід зазначити, що згідно зі статтею 117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання. Також, за нормою статті 49 Закону України від 27.02.2014 №794-VII «Про Кабінет Міністрів України», Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України. Так, 19.12.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710», якою запроваджено чергові заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме: з 19.12.2020 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) доручено забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Відповідно до наявного в електронній системі закупівель річного плану UA-P-2023-04-04-001685-b джерелом фінансування закупівлі є кошти місцевого бюджету. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів. Таким чином, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів), чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанови №710.
Період усунення порушень:
03.05.2023 14:05 - 18.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
03.05.2023 14:05
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на Висновок моніторингу по закупівлі UA-2023-04-04-005269-a, повідомляємо, що беручи до уваги зазначені Вами вимоги, усунуто виявлені порушення в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом:
1. Проведення роз’яснювальної роботи із особою, якою допущено порушення, з приводу:
- складання тендерної документації, у відповідності до чинних норм та вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII зі змінами та пункту 28 Постанови №1178, а також інших нормативно-правових актів з питань публічних закупівель, також було інформовано про наслідки недотримання вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель та відповідальність за такі порушення.
- обов’язковості оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до пункту 4-1 Постанови №710.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2023-04-04-005269-a оприлюднено на сторінку власного веб-сайту http://www.bilioslavy-zosh.edukit.if.ua/ у розділі «Публічна інформація».
Повідомляємо, що виявлені порушення будуть враховані та в майбутніх закупівлях не будуть допущені. Також, зобов’язуємось в майбутньому не вчиняти таких (порушень вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону України “Про Публічні Закупівлі” та пункту 28 Постанови №1178 при складанні тендерної документації, пункту 4-1 Постанови №710 при оприлюдненні обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі) чи будь яких інших порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
2. Зобов’язання уповноваженої особи Замовника неухильно дотримуватись вимог законодавства у сфері публічних закупівель та вчиняти всіх необхідних дій з метою недопущення в подальшому порушень вимог частини другої статті 22 Закону України “Про Публічні Закупівлі” та пункту 28 Постанови №1178 при складанні тендерної документації, пункту 4-1 Постанови №710 при оприлюдненні обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Дата публікації звіту:
04.05.2023 15:47
Запити/Пояснення
Номер:
c4a83712afb94750b92c6735e3bb86ff
Назва:
Запит замовнику про надання пояснень
Дата опублікування:
26.04.2023 09:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.05.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предмету «ТВЕРДЕ ПАЛИВО (вугілля кам’яне) (ДК 021:2015: 09110000-3: Тверде паливо) (відповідний код ДК 021:2015 – 09111100-1 Вугілля)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-04-04-005269-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
44dd7b7c851340ed97ccef00ebb02b00
Назва:
На запит Управління західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області про надання пояснень в рамках моніторингу закупівлі ТВЕРДЕ ПАЛИВО (вугілля кам’яне) (ДК 021:2015: 09110000-3: Тверде паливо) (Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-04-04-005269-a, Закупівля на prozorro.gov.ua https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-04-04-005269-a ) повідомляємо, наступне:
Дата опублікування:
01.05.2023 11:11
Опис:
1.Розмір бюджетного призначення для предмета закупівлі ТВЕРДЕ ПАЛИВО (вугілля кам’яне) (ДК 021:2015: 09110000-3: Тверде паливо), сформований з урахуванням очікуваної вартості закупівлі.
2.Фахівцем із публічних закупівель було визначено очікувану вартість товару ТВЕРДЕ ПАЛИВО (вугілля кам’яне) (ДК 021:2015: 09110000-3: Тверде паливо) (відповідний код ДК 021:2015 – 09111100-1 Вугілля) шляхом направлення письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) постачальникам конкретного товару.
На основі трьох цінових пропозицій від постачальників конкретного товару було визначено очікувану вартість , як середнє арифметичне значення масиву отриманих даних за формулою взятою із наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р. № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
3.Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі було визначено виходячи з інформації, що наведена в технічній документації на встановлені котли стосовно марок вугілля кам’яного, які можуть застосовуватися в котельному обладнанні замовника, та на підставі положень Національного стандарту України «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб» ДСТУ 7146:2010.
Технічні та якісні характеристики вугілля марки П 6-100 повинні відповідати ДСТУ 7146:2010 та наступним показникам: Зольність на сухий стан палива, не більше ніж 25%, Загальна волога на робочий стан палива не більше ніж – 8%.
Обґрунтування необхідності закупівлі даного виду товару - замовник здійснює закупівлю даного виду товару, оскільки він за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідають потребам та вимогам замовника.
Вугілля марки П (6-100) є з низьким вмістом летких речовин. (Через високий вміст летких речовин вугілля швидко розгорається і швидко згорає.)
В Україні використовувалася стандартизована класифікація вугілля.
За середнім виходом летких речовин (Vdaf) і характеристикою нелеткого залишку з урахуванням спікливості і величини теплоти згоряння кам'яне вугілля поділяли на 10 основних марок: довгополуменеве (Д), газове (Г), газове жирне (ГЖ), жирне (Ж), коксове жирне (КЖ), коксівне (К), коксове друге (К2), слабкоспікливе (СС), піснувато-спікливе (ПС) і пісне (П). Від марки Д до марки П вміст вуглецю послідовно збільшується від 76 до 92 %, а вихід летких речовин зменшується з 42 до 7-12 %. Крім того, високий вміст вуглецю у вугіллі забезпечують тривалий час горіння.
Стосовно питання про посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) п.4. Рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів:1) органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель;
2) суб’єктам управління об’єктами державної власності - забезпечити розгляд, зокрема на загальних зборах або засіданнях наглядових рад господарських товариств, питання щодо ефективного та раціонального використання державних коштів;
3) Конституційному Суду України, Верховному Суду, вищим спеціалізованим судам, Державній судовій адміністрації - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень Закону України “Про судоустрій і статус суддів” та процесуального законодавства;
4) Рахунковій палаті - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень статті 98 Конституції України та Закону України “Про Рахункову палату”;
5) Апарату Ради національної безпеки і оборони України - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень статті 107 Конституції України та Закону України “Про Раду національної безпеки і оборони України”;
6) Центральній виборчій комісії - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень Закону України “Про Центральну виборчу комісію”;
7) Національному антикорупційному бюро - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень Закону України “Про Національне антикорупційне бюро України”.
4-1. Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Підсумовуючи вище зазначене, дана норма є рекомендаційною.
Посилання на сторінку власного веб-сайту http://www.bilioslavy-zosh.edukit.if.ua/
Крім того, звертаємо Вашу увагу що не виконання рекомендацій Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 не підпадає під відповідальність передбачену нормою статті 164-14 КуПАП. А також, згідно із визначення поняття «адміністративне правопорушення» та його ознак, складу, дані дії Замовника під час вивчення ринку, характеристик предмету закупівлі, мету використання, а також розрахунку очікуваної вартості – не кваліфікується як таке правопорушення, Замовник діяв в межах та спосіб визначений, чинним законодавством України у сфері публічних закупівель на момент проведення процедури закупівлі даного товару.
З аналогічного питання ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ проводила моніторинг (посилання – UA-M-2021-08-05-000011)
Сподіваємось, що міжрегіональні територіальні органи державного фінансового контролю мають єдиний підхід до кваліфікацій правопорушень та беруть до уваги результатами проведення моніторингу закупівель, а також узагальнюють та приймають ідентичні рішення (висновки) з ідентичних питання моніторингу.