• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Експлуатаційне утримання автомобільних доріг державного значення Закарпатської області, згідно переліку №2 загальною протяжністю 300,4 км

Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178"

Завершена

240 864 564.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 408 645.64 UAH
Номер: 88dde9f38384468b8237d2a3c1449798
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-07-03-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 30.06.2023 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 03.07.2023 16:15 - 25.07.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 30.06.2023 № 204 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 16 UA-2023-04-04-004415-a 04.04.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, lidiya9ln@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ШБУ-77», установлено порушення вимог пункту 3 частини першої статті 5 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, Особливостей, розгляду тендерної пропозицій ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР», відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому та притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 21 липня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Постанови від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції станом на момент проведення оголошення цієї процедури закупівлі) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель служби автомобільних доріг у Закарпатській області, на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 04.04.2023 № 29, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» (далі – ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР»), товариства з обмеженою відповідальністю «ШБУ-77» (далі – ТОВ «ШБУ-77»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах до 15.04.2023, до 20.04.2023, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18.04.2023 № 36, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 16.05.2023 № 55, повідомлення про намір укласти договір від 16.05.2023, договір на закупівлю послуг від 29.05.2023 № 9 на суму 237 700 000,00 грн з ПДВ (далі – Договір), додаткова угода до договору № 9/1 від 02.06.2023, рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ від 10.05.2023 № 6294-р/пк-пз, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 12.07.2023 та від 19.07.2023. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався. Згідно із пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 28 Особливостей у тендерній документації обов’язково зазначаються, зокрема, підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 44 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Пунктом 44 Особливостей установлено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Згідно з підпунктом 3 пункту 44 Особливостей Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією. Разом з тим, під час моніторингу установлено, що відповідно до підпункту 5.5 пункту 5 розділу 3 тендерної документації Замовник встановив, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 Особливостей, зокрема, інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі. Отже, на порушення пункту 28 Особливостей тендерна документація сформована Замовником не у відповідності до Особливостей, а саме – підпунктом 5.5 пункту 5 розділу 3 тендерної документації Замовника встановлено вимогу щодо надання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 3 пункту 44 Особливостей стосовно службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, а не стосовно керівника учасника процедури закупівлі. Крім цього за результатами моніторингу установлено, що Замовником у пункті 1 Додатку № 1 до тендерної документації установлено вимогу що для підтвердження кваліфікаційного критерію, зокрема «наявність обладнання, технічних засобів та матеріальної бази, які є необхідними для надання послуг за предметом закупівлі» Учасники в складі тендерної пропозиції документально підтверджують наявність обладнання та технічних засобів, які є необхідними для надання послуг за предметом закупівлі та надають заповнену Таблицю 1 з наступними інформацією та документами. Якщо техніка не є власністю Учасника, а залучена, то Учасником на всі вказані у довідці, транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини, механізми, обладнання та устаткування, додатково подаються: - посвідчені відповідно до умов тендерної документації копії дійсних та чинних, протягом всього строку* договору про закупівлю, договорів: оренди (лізингу), суборенди та ін. (*договори, що посвідчують право користування: оренди (лізингу), суборенди та ін. на всі, вказані у довідках транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини та механізми, обладнання та устаткування тощо, надані Учасником у складі тендерної пропозиції, мають бути укладені на строк, що дорівнює або перевищує строк виконання договору про закупівлю, або містити умови про можливість його пролонгації, у разі якщо його строк менше строку договору про закупівлю, на строк надання послуг); - акт(и) приймання-передачі Учаснику (або інший(і) документ(и), який(і) підтверджує(ють) факт отримання Учасником) таких транспортних засобів, будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо до договорів (у разі, коли вимогами чинного законодавства України та/або умовами зазначених договорів передбачено їх складання); - оригінал листа-підтвердження орендодавця, лізингодавця або іншої особи, яка зазначена у відповідному договорі, щодо не заперечення використання його транспортних засобів, будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо для надання послуг Учасником за предметом закупівлі на весь строк надання послуг. - копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів (на машини та механізми, які підлягають обов’язковій державній реєстрації) та копію інвентарної картки обліку об’єкта основних засобів від Орендодавця на інше обладнання (машини та механізми), реєстрація по яких не передбачена діючим законодавством України. На виконання пункту 1 Додатку 1 тендерної документації на підтвердження інформації, наведеної ТОВ «ШБУ-77» у своїй тендерній пропозиції у довідці за таблицею 1 надано довідку наявність обладнання та технічних засобів від 10.04.2023 №10/04-23/19 в якій зазначено технічний засіб – Бульдозер CATERPILLAR D3, договір оренди майна № 1411-2022 від 14.11.2022 (далі – Договір) та свідоцтво про реєстрацію машини з реєстраційним номером 16099АІО (п. 21). Проте, в Договорі оренди був відсутній даний технічний засіб, чим не підтверджено виконання ТОВ «ШБУ-77» вимог пункту 1 Додатку 1 тендерної документації. В ході моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 14.07.2023 з метою отримання пояснень (інформації та документів) із даного питання надано Замовнику відповідний запит. Замовник 19.07.2023 в електронній системі закупівель надав пояснення, що «у зв’язку з тим, що відповідно до абз. 3 п. 43 Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження, відтак Замовник не зміг скористатись вдруге вимогою про виправлення невідповідностей у поданих учасником документах. Відповідно до п. 42 Особливостей, зазначено, що Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі. В даному випадку, Замовником 24.04.2023 направлено нарочним листом на вказану у Договорі адресу ТОВ «Синергія ОІЛ» запит на підтвердження чи спростування наявності підтверджуючих документів (договорів, додаткових угод, тощо), щодо оренди Учасником ТОВ «ШБУ-77»Технічного засобу – Бульдозер CATERPILLAR D3. 24.04.2023 підприємством ТОВ «Синергія ОІЛ» надано відповідь де вказано, що до договору оренди № 1411-2022 від 14 листопада 2022 року було укладено додаткову угоду на дану техніку, а саме Бульдозер CATERPILLAR D3 передано в оренду ТОВ «ШБУ-77», та надано відповідно додаткову угоду з актом приймання передачі. Враховуючи вище наведене, Замовником отримано достовірну інформацію про відповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв.» Необхідно зазначити, що на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідального за проведення моніторингу процедури закупівель, про інформацію та документи від 14.07.2023 Замовником надано 19.07.2023 запит уповноваженої особи від 24.04.2023 (без обов’язкового реквізиту для вихідної кореспонденції – наявності вихідного номеру листа) та відповіді Учасника від 24.04.2023 №24/04-23 (без наявного обов’язкового реквізиту для вхідної кореспонденції – вхідного номеру), що не підтверджує вчинення дій Замовником на виконання вимог пункту 39 Особливостей. Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 16.05.2023 №55 (далі -Протокол) зазначено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій відбувався відповідно до пунктів 37 та 38 Особливостей. При цьому уповноваженою особою в Протоколі відсутня інформація про застосування пункту 39 Особливостей, позаяк це спростовує пояснення Замовника щодо застосування цього пункту під час розгляду тендерної пропозиції учасника. Таким чином, оскільки додаткову угоду від 10 січня 2023 року № 1 та акт приймання-передачі учасник ТОВ «ШБУ-77 у складі пропозиції не надав, Замовник звернувся до ТОВ «Синергія ОІЛ», який у свою чергу надав до розгляду документи (які були оприлюднені лише 19.07.2023), які позаяк не могли бути розглянуті та оцінені Замовником у спосіб визначений у Протоколі, що призвело до порушення принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, передбаченого пунктом 3 частини першої статті 5 Закону. Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей.
Період усунення порушень: 26.07.2023 17:18 - 10.08.2023 00:00
Дата публікації висновку: 26.07.2023 17:18

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Притягнуто винних осіб до відповідальності
Дата публікації звіту: 02.08.2023 13:49

Запити/Пояснення