• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Машини для обробки даних (апаратна частина) (ноутбуки,планшети).

Завершена

544 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 445.00 UAH
Номер: 8af4e30ef3a64b9eab6b03ade10cd68b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-04-25-000099
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.04.2023 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 25.04.2023 16:43 - 17.05.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 25.04.2023 № 39-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Вадим ЄВТУХОВ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 25.04.2023 № 39-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 5. UA-2023-03-31-008133-a, 31.03.2023, інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. В.о. начальника Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Вадим ЄВТУХОВ
Адреса: Ukraine, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 66) 229-59-96, lika-aa@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників встановлено, порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови № 1178. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178; внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснень щодо тендерної документації; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710) – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 10 травня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178); внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснень щодо тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Соціально-гуманітарного відділу Опішнянської селищної ради (далі – замовник) на 2023 рік; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 31.03.2023 б/н та опубліковану 31 березня 2023 року; тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням уповноваженої особи від 31.03.2023 б/н, опубліковану 03 квітня 2023 року; запитання учасника до процедури закупівлі, оприлюднене в електронній системі закупівель 02 квітня 2023 року; відповідь замовника на запитання учасника, надану в електронній системі закупівель 03 квітня 2023 року; тендерну пропозицію учасника ФОП Лисак Богдан Олексійович; вимога про усунення невідповідностей до 13 квітня 2023 року; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про намір укласти договір від 14 квітня 2023 року б/н; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2023-03-31-008133-a; договір від 24.04.2023 № 510; відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю. Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників встановлено порушення чинного законодавства. Замовником в Додатку 2 до тендерної документації зазначено: «Обладнання повинно ввозитися на територію України через офіційні канали поставки, та з відповідним гарантійним сервісом виробника (учасник в складі пропозиції надає гарантійний лист)». Натомість, ФОП Лисак Богдан Олексійович вищевказаний гарантійний лист в складі тендерної пропозиції не завантажив, чим порушив вказані вимоги тендерної документації. Разом з цим, учасник при наданні інформації про технічні (якісні) вимоги до товару (Додаток 2 до Тендерної документації) підтвердив відповідний гарантійний сервіс виробника. Враховуючи зазначене, тендерна пропозиція учасника ФОП Лисак Богдан Олексійович не відповідає вимогам тендерної документації замовника і підлягала відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови № 1178, оскільки учасник не підтвердив, що обладнання буде ввозитися на територію України через офіційні канали поставки. Так, згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови № 1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей. З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 02.05.2023 через електронну систему закупівель замовнику надано відповідний запит. Замовником 04.05.2023 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка жодним чином не спростовує задокументованого порушення, оскільки в поясненні замовник зазначив, що: «ФОП Лисак Богдан Олексійович гарантує, що товар обов’язково забезпечується гарантійним ремонтом. Постачальник зобов’язаний виконувати гарантійне обслуговування, заміну неякісного (несправного) товару та ремонт устаткування із виїздом фахівця до місця розташування обладнання у Замовника. "Фізична особа-підприємець Лисак Богдан Олексійович гарантує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником в Додатку 2 тендерної документації." Отже, учасник гарантує дотримання повного спектру гарантійного сервісу включаючи - гарантійний ремонт, обслуговування, заміна несправного обладнання та виїзд фахівця. Враховуючи те, що учасник не є виробником товару - тендерна документація та проєкт договору замовника (п.7.9) не передбачають перекладання гарантійних зобов’язань на третіх осіб. Тендерною документацією замовника не встановлено будь-яких вимог до способу оформлення такого гарантійного листа або форми зазначення даної інформації у листі ("надати гарантійний лист"). Таким чином із змісту наданих документів наявне гарантування учасником відповідності усім вимогам, що встановлені замовником в Додатку 2 технічних та якісних вимог тендерної документації та подання такого підтвердження у вигляді гарантійного листа, чим виконано вимогу замовника в цій частині. Також варто зазначити, що учасником надано у складі пропозиції підтверджуючі документи, щодо сфери застосування, безпеченості та походження товару ("сертифікати.pdf"), які містять на сторінці 1 та 7 відповідні висновки (від 23.05.2018р. та від 29.09.2020р.), що видані Уповноваженим в Україні органом про проведення експертизи запропонованих ноутбуків/планшетів із сферою застосування та реалізації - "для ввезення" та "оптово-роздрібної торгівлі". Документ містить код УКТЗЕД запропонованих товарів (класифікатор товарів, який використовується митницею України) та дані про контракт на постачання об'єкта в Україну. Документ складений українською мовою, виданий уповноваженим органом в Україні та є чинним. Товари не призначені для реалізації в Україні, або ввезені не офіційними каналами, не можуть мати супровідний комплект документації про проходження експертизи, інформації про ввезення та відповідності на території України. Також обидва дані документи містять інформацію про гарантійні зобов’язання виробника на 2й сторінці- "термін придатності гарантується виробником".». Разом з цим, моніторингом установлено, що Замовником в таблиці 1 Додатку 2 тендерної документації зазначено про гарантійне обслуговування на наступний робочій день на території Замовника. Саме цю вимогу і підтверджує надана довідка ФОП Лисак Богдана Олексійовича, який гарантує, що товар обов’язково забезпечується гарантійним ремонтом. Постачальник зобов’язаний виконувати гарантійне обслуговування, заміну неякісного (несправного) товару та ремонт устаткування із виїздом фахівця до місця розташування обладнання у Замовника. Дійсно, учасником надані сертифікати у складі пропозиції, що видані Уповноваженим в Україні органом про проведення експертизи запропонованих ноутбуків/планшетів із сферою застосування та реалізації – «для ввезення» та «оптово-роздрібної торгівлі». При цьому, замовник в Додатку 2 тендерної документації, вказав вимогу: «Товар, що постачається, повинен мати необхідні документи про якість, виданими уповноваженими органами з оцінки відповідності, дійсні на момент розкриття пропозиції. Зазначені документи надаються в складі пропозиції, а саме: висновок санітарно-епідеміологічної експертизи з додатками», яку і підтверджують вказані вище сертифікати. Поряд з цим, в вищевикладених документах не зазначена інформація, що обладнання ввезено/буде ввезено на територію України через офіційні канали поставки Разом з тим, в Додатку 2 до тендерної документації вимагається саме гарантійний лист про те, що обладнання повинно ввозитися на територію України через офіційні канали поставки, та з відповідним гарантійним сервісом виробника. Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція учасника ФОП Лисак Богдан Олексійович не відповідає вимогам тендерної документації замовника і підлягала відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови № 1178, що не забезпечено замовником.
Період усунення порушень: 10.05.2023 16:53 - 25.05.2023 00:00
Дата публікації висновку: 10.05.2023 16:53

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Наказ на проходження підвищення кваліфікації уповноваженою особою
Дата публікації звіту: 17.05.2023 10:25

Запити/Пояснення