Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178, із змінами, встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 28, пунктів 19, 35, 41, 44, 46, 48, 51 Особливостей № 1178 із змінами та Наказу № 710.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій, встановлено порушення вимог абзацу шостого підпункту 2, абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Особливостей № 1178, із змінами.
За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання Постанова № 710, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо
усунення виявлених порушень вимог абзацу шостого підпункту 2, абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Особливостей № 1178, із змінами, шляхом вжиття заходів щодо розірвання договору від 17.04.2023 № ВЕБ-105, укладеного із ТОВ «ВЕБ НЕТВОРК», з дотриманням норм частин першої - третьої статті 188 Господарського кодексу України, а в разі не досягнення сторонами згоди щодо його розірвання або у разі неотримання у встановлений строк відповіді від ТОВ «ВЕБ НЕТВОРК» на пропозицію щодо розірвання договору, звернутись до суду відповідно до частини четвертої статті 188 Господарського кодексу України щодо розірвання договору;
недопущення в подальшому встановлених порушень вимог абзацу другого пункту 28, пунктів 19, 35, 41, 44, 46, 48, 51 Особливостей №1178 із змінами та Наказу №710 (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо),
та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 серпня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178) із змінами внесеними Постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2023 № 157 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178» (далі – Постанова № 157), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Сокирянської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-03-30-002073-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 30.03.2023 № 2 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 08.04.2023; тендерну пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕБ НЕТВОРК» (далі – ТОВ «ВЕБ НЕТВОРК»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.04.2023 № 4; повідомлення про намір укласти договір від 10.04.2023; договір від 17.04.2023 № ВЕБ-105; пояснення Замовника з документами, надані через електронну систему закупівель 15.08.2023 (далі – Пояснення).
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178, із змінами, внесеними Постановою № 157, встановлено наступне.
У пункті 4 розділу 6 тендерної документації та Додатку 4 «ПРОЄКТ ДОГОВОРУ» до неї зазначені випадки зміни істотних умов договору у відповідності до Закону, в той час як такі випадки змінені та викладені у пункті 19 Особливостей № 1178.
У тендерній документації не зазначена інформація про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, чим не дотримано вимоги абзацу другого пункту 28 Особливостей № 1178.
У пункті 1 розділу 5 тендерної документації зазначено про проведення оцінки тендерних пропозицій шляхом застосування електронного аукціону та порядок проведення електронного аукціону, в той час, коли відповідно до пункту 35 Особливостей № 1178 відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону.
У пункті 5 розділу 5 тендерної документації зазначені випадки, за яких замовник відхиляє тендерну пропозицію, які не відповідають випадкам відхилення, встановленим у пункті 41 Особливостей № 1178.
У пункті 5 розділу 3 тендерної документації зазначено, що учасник підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону шляхом надання у складі тендерної пропозиції довідок в довільній формі, що не відповідає вимогам пункту 44 Особливостей № 1178, згідно з яким учасник підтверджує відсутність підстав, визначених підпунктами 1-12 пункту 44 Особливостей №1178, шляхом самостійного декларування, при цьому замовник не вимагає від учасника будь-яких документів, що підтверджують відсутність цих підстав крім самостійного декларування.
Також, зазначено, що переможець у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір повинен надати документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, що не відповідає вимогам пункту 44 Особливостей № 1178, згідно з яким переможець підтверджує відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей № 1178, у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір.
У пункті 2 розділу 6 тендерної пропозиції Замовником зазначені строки укладання договору про закупівлю (не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір), які не відповідають таким строкам, вказаних у абзаці четвертому пункту 46 Особливостей № 1178 (не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір).
У пункті 1 розділу 6 тендерної документації зазначені випадки відміни торгів відповідно до статті 32 Закону, в той час, коли такі випадки змінені, та викладені у пунктах 47 і 48 Особливостей № 1178.
У пунктах 1 і 2 розділу 2 тендерної документації визначений порядок надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї, із зазначенням строків, що не відповідають строкам, встановленим у пункті 51 Особливостей № 1178.
Крім цього, у пункті 1 розділу 3 тендерної документації Замовник зазначив опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій, що не відповідають Переліку формальних помилок, затвердженого Наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 року № 710 (далі – Наказ № 710).
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що Замовник визначив переможцем торгів учасника ТОВ «ВЕБ НЕТВОРК», пропозиція якого не відповідала умовам тендерної документації виходячи з наступного.
На вимогу пункту 3 Розділу 5 тендерної документації учасник не надав гарантійного листа на підтвердження згоди з умовами, що усі витрати Учасника пов’язані з підготовкою тендерної пропозиції, в тому числі з отриманням дозволів, ліцензій, сертифікатів тощо, та поданням тендерної пропозиції не відшкодовуються, зокрема й у разі відміни торгів, визнання торгів такими, що не відбулись та у разі відхилення пропозиції Учасника.
У Поясненні Замовник зазначив, що взяв до уваги гарантійний лист учасника від 04.04.2023 вих. № 20230404-14 щодо всіх витрат, що передбачені під час виконання укладеного договору по поставці та налаштуванню товару, що є предметом закупівлі, а саме забезпечення за його (учасника) рахунок.
Проте, гарантійний лист від 04.04.2023 вих. № 20230404-14, наданий учасником на вимогу Додатку 3 до тендерної документації, має зміст іншого характеру, що стосується періоду виконання договору, в той час, коли пунктом 3 Розділу 5 тендерної документації вимагалось надання згоди з невідшкодуванням витрат учасника, здійснених у період підготовки тендерної пропозиції та її подання.
Також, учасником не надано таких документів, що вимагались тендерною документацією:
1) оригінал гарантійного листа виробника(ів) (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб'ютора, уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки предмета закупівлі у кількості, гарантійними строками та в терміни, визначені цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів (повноваження представника, дилера, дистриб'ютора підтверджуються копіями доручень або договорів про співпрацю, іншими документами виробника, якими виробник доручає представнику, дилеру, дистриб'ютору) (пункт 1 розділу 3 тендерної документації);
2) оригінали відгуків не менше 1 (одного) про виконання учасником аналогічних договорів від замовників, щодо яких надавалась інформація у довідці про досвід виконання аналогічних договорів (пункт 3 Додатку 1 до тендерної документації);
3) витяг з реєстру платників податку на додану вартість (для платників податку на додану вартість), витяг з реєстру платників єдиного податку (для платників єдиного податку) (пункти 2, 3 Додатку 2 до тендерної документації), або довідку з посиланням на норми відповідних законодавчих актів України про не подання учасником у складі тендерної пропозиції таких документів (Примітки Додатку 2 до тендерної документації);
4) оригінал (або електронний документ) довідки/довідок з обслуговуючого банку/банків про відсутність (наявність) простроченої заборгованості за кредитами, виданих не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення цих торгів або більш пізню дату (довідки повинні бути надані зі всіх обслуговуючих банків, у яких в учасника наявні рахунки) (пункт 9 Додатку 2 до тендерної документації), або довідку з посиланням на норми відповідних законодавчих актів України про не подання ним у складі тендерної пропозиції таких документів (Примітки Додатку 2 до тендерної документації);
5) гарантійний лист стосовно того, що вся надана у складі тендерної пропозиції інформація є достовірною (Додаток 5 до тендерної документації).
Крім цього, учасник ТОВ «ВЕБ НЕТВОРК» у статусі переможця не надав жодних документів з переліку, визначеного пунктом 5 Розділу 3 тендерної документації (для переможця) шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, а саме:
- оригінал або нотаріально завірену копію документу або електронний документ, виданого уповноваженим органом з інформацією про те, що службову (посадову) особу переможця, яка підписала тендерну пропозицію, до кримінальної відповідальності не притягують, датованого не раніше дня публікації оголошення про проведення цих відкритих торгів;
- оригінал або нотаріально завірену копію довідки або електронний документ про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), що контролюються органами доходів і зборів, міжрегіональними територіальними органами Державної фіскальної служби України, датовану не раніше дня публікації оголошення про проведення цих відкритих торгів;
- довідку, складену учасником в довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої пунктом 12 частини першої статті 17 Закону;
- довідку, складену учасником в довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої абзацом 1 частини другої статті 17 Закону або інформацію в довільній формі, що підтверджує вжиття заходів для доведення надійності учасника, згідно абзацу 2 частини другої статті 17 Закону.
З огляду на зазначене вище, тендерна пропозиція учасника/переможця ТОВ «ВЕБ НЕТВОРК» не відповідала вимогам тендерної документації та підлягала відхиленню.
Отже, на порушення вимог абзацу шостого підпункту 2, абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Особливостей № 1178, із змінами, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ВЕБ НЕТВОРК», як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, та переможця, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей.
Період усунення порушень:
18.08.2023 10:19 - 02.09.2023 00:00
Дата публікації висновку:
18.08.2023 10:19