-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт даху та покрівлі будівлі бібліотеки Відділу культури, молоді та спорту Ставищенської селищної ради, що знаходиться за адресою: Київська область, Білоцерківський район, смт Ставище, вул. Цимбала Сергія, 48
Завершена
3 969 213.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 242.99 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 242.99 UAH
Номер:
2c3638e5315a4cde8fd903cb40bc98e0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-07-21-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.07.2023 00:00
Період моніторингу:
21.07.2023 13:09 - 12.08.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
20.07.2023 № 226
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
32 UA-2023-03-30-005953-a 30.03.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ» установлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту другого пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця,– порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи усунення виявленого порушення шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 серпня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу культури, молоді та спорту Ставищенської селищної ради Білоцерківського району Київської області (далі – Замовник) на 2023 рік, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 11.04.2023 року (зі змінами), реєстр пропозицій від 26.04.2023, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «АФІНА ПАЛЛАДІУМ» (далі – ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ»), рішення Комісії АМКУ від 08.05.2023
№ 6105 -р/пк-пз (далі – рішення Комісії АМКУ), протокол розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір від 23.05.2023, вимоги замовника про усунення невідповідностей, договір підряду по капітальному ремонту від 12.06.2023 № 27-06/23 на суму 2 861 838,82 грн з ПДВ, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 27.07.2023.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу встановлено, що в рішенні Комісії АМКУ в тому числі зазначено, що «У складі Пропозиції Переможця відсутнє оформлене в письмовій формі рішення про надання згоди на вчинення правочину. Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 40 Особливостей.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 40 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону».
Отже Комісія АМКУ постановила зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ» переможцем процедури закупівлі.
Разом із тим, Замовник в електронній системі закупівель розмістив інформацію про скасування рішення про визначення ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ» переможцем процедури закупівлі та вдруге оприлюднив учаснику ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ» повідомлення з вимогою про усунення невідповідності виявленої в інформації та документах, і протоколом від 23.05.2023 № 22 повторно визначив ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ» переможцем процедури закупівлі.
Відповідно до абзацу третього пункту 40 Особливостей Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Оскільки в рішенні Комісії АМКУ зобов’язанням було скасувати рішення про визначення ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ» процедури закупівлі, то повторно оприлюднена Замовником вимога про усунення невідповідностей в частині надання ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ» оформленого в письмовій формі рішення про надання згоди на вчинення правочину порушує абзац третій пункту 40 Особливостей.
Отже, ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ» у своїй тендерній пропозиції не надав оформленого в письмовій формі рішення про надання згоди на вчинення правочину, чим не дотримано вимоги підпункту 1.6.1 пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Однак на порушення вимог абзацу п’ятого підпункту другого пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ», як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, та уклав з ним Договір.
Період усунення порушень:
11.08.2023 14:53 - 26.08.2023 00:00
Дата публікації висновку:
11.08.2023 14:53
Оскарження висновку в суді
Опис:
АДМІНІСТРАТИВНИЙ ПОЗОВ
про визнання протиправним та скасування висновку Державної аудиторської служби України про результати моніторингу закупівлі UA-2023-03-30-005953-а
"11" серпня 2023 року Державною аудиторською службою України було затверджено висновок головного державного аудитора Сильчевої Ю.С. про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-03-30-005953-а, яким установлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту другого пункту 41 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення» (далі – Особливості) та зобов’язано Замовника здійснити заходи усунення виявленого порушення шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Вважаємо такий висновок протиправним з наступних підстав:
30 березня 2023 року Відділом культури, молоді та спорту Ставищенської селищної ради Білоцерківського району Київської області оголошено закупівлю «Капітальний ремонт даху та покрівлі будівлі бібліотеки Відділу культури, молоді та спорту Ставищенської селищної ради, що знаходиться за адресою: Київська область, Білоцерківський район, смт Ставище, вул. Цимбала Сергія, 48». Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-03-30-005953-а.
Розкриття пропозицій відбулось 16.04.2023 та переможцем процедури закупівлі визначено ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ». 21.04.2023 повідомлення про намір укласти договір з переможцем було оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу.
26.04.2023 ТОВ «БУД ПРОМ ЛАЙН» подало скаргу до Антимонопольного комітету України про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (вих. № 001/25/04/23 від 25.04.2023, номер скарги в системі закупівель UA-2023-03-30-005953-а.а11 від 26.04.2023), зокрема п. 1 скарги : Переможцем не виконано вимогу, встановлену в пункті 1.6.1. частини 1 розділу 3 Документації Замовника щодо надання додатково у складі тендерної пропозиції, рішення загальних зборів учасників, згідно змісту якого уповноваженій посадовій/службовій особі учасника надається згода на вчинення значних правочинів, в тому числі укладення договору за результатами даної закупівлі.», що не відповідає вимогам Документації Замовника та підлягає відхиленню.
В цій частині скаргу рішенням № 6105-р/пк-пз від 08.05.2023 було задоволено органом оскарження (Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель) та постановлено – зобов’язати Відділ культури, молоді та спорту Ставищенської селищної ради Білоцерківського району Київської області скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «АФІНА ПАЛЛАДІУМ» переможцем процедури закупівлі – «Капітальний ремонт даху та покрівлі будівлі бібліотеки Відділу культури, молоді та спорту Ставищенської селищної ради, що знаходиться за адресою: Київська область, Білоцерківський район, смт Ставище, вул. Цимбала Сергія, 48», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-03-30-005953-а.
Рішення про визначення переможця було скасовано та Замовник повернувся на етап кваліфікації і повторно звернувся до учасника – ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ» з вимогою про усунення невідповідностей та дозавантаження відсутніх документів в системі Prozorro, а саме: рішення про надання згоди на вчинення правочину, що засвідчується протоколом уповноваженої особи Замовника від 22 травня 2023 року № 21.
28.05.2023 ТОВ «БУД ПРОМ ЛАЙН» подало скаргу до Антимонопольного комітету України про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (вих. № 001/27/05/23 від 27.05.2023, номер скарги в системі закупівель UA-2023-03-30-005953-а.b12 від 28/05.2023), де просить: скасувати рішення про визначення переможцем та намір укласти договір з ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ», визнати, що повторне звернення Замовника з вимогою про усунення невідповідностей до ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ» є неправомірним та таким, що суперечить частині 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 40 Особливостей, що діяли в редакції до 19.05.2023 та п.43 Особливостей, що діють в редакції від 20.05.2023; зобов’язати уповноважену особу Відділу культури, молоді та спорту Ставищенської селищної ради Білоцерківського району Київської області перейти до розгляду наступної тендерної пропозиції учасника, в даному випадку тендерної пропозиції Скаржника; зобов’язати уповноважену особу Відділу культури, молоді та спорту Ставищенської селищної ради Білоцерківського району Київської області відмінити процедури закупівлі: відкриті торги з особливостями (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-03-30-005953-а) щодо предмету закупівлі: «Капітальний ремонт даху та покрівлі будівлі бібліотеки Відділу культури, молоді та спорту Ставищенської селищної ради, що знаходиться за адресою: Київська область, Білоцерківський район, смт Ставище, вул. Цимбала Сергія, 48» на підставі того, що порушено порядок оприлюднення/розміщення інформації в електронній системі закупівель, що призвело до неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Рішенням № 8178-р/пк-пз від 06.06.2023 в задоволенні скарги було відмовлено органом оскарження (Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель) з урахуванням рішення Органу оскарження № 6105-р/пк-пз від 08.05.2023.
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 8178-р/пк-пз від 06.06.2023 в судовому порядку не оскаржувалось.
За результатами відкритих торгів з особливостями 12.06.2023 між Відділом культури, молоді та спорту Ставищенської селищної ради Білоцерківського району Київської області та ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ» було укладено договір підряду по капітальному ремонту № 27-06/23, згідно з п.1.2. якого: об’єкт будівництва: (код згідно з класифікатором ДК 021:2015 – 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт) на виконання заходів з енергозбереження та підготовки будинку до опалювального сезону виконати роботи, а саме: Капітальний ремонт даху та покрівлі будівлі бібліотеки Відділу культури, молоді та спорту Ставищенської селищної ради, що знаходиться за адресою: Київська область, Білоцерківський район, смт Ставище, вул. Цимбала Сергія, 48.
20.07.2023 Державною аудиторською службою України видано наказ № 226 «Про початок моніторингу процедур закупівель», в переліку до якого міститься і процедура закупівлі UA-2023-03-30-005953-а, як така, що підлягає моніторингу.
11 серпня 2023 року висновок Держаудитслужби України про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-03-30-005953-а розміщено на веб-порталі Уповноваженого органу.
В констатуючій частині висновку в п.1 серед іншого зазначено, що проаналізовано рішення Комісії АМКУ від 08.05.2023 № 6105-р/пк-пз, де було виявлено порушення та постановлено Замовнику їх усунути. Але при цьому головним державним аудитором не взято до уваги рішення комісії АМКУ від 06.06.2023 № 8178-р/пк-пз, хоча саме в цьому рішенні розглядалось питання правомірності повторного повідомлення ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ» з вимогою про усунення невідповідності, виявленої в інформації та документах і зазначено, що порушень не виявлено.
У п. 3 Констатуючої частини Висновку Замовника зобов’язано здійснити заходи усунення виявленого порушення шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Ч. 1 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено, що укладений договір за тендерною пропозицією, у якій виявлено невідповідності тендерній документації (на думку Держаудитслужби України), підлягає розірванню
Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» визначені права органу державного фінансового контролю, зокрема пред’являти підконтрольним суб’єктам обов’язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства (п.7 ч.1 ст.10); порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених із порушенням законодавства, у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, отримані підконтрольними установами за незаконними договорами, без установлених законом підстав та з порушенням законодавства (п.8 ч.1 ст.10);
Встановлення у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі вимоги вчинення дій щодо розірвання укладеного договору не віднесено до повноважень органу державного фінансового контролю та порушує принцип обґрунтованості та пропорційності. А також нівелює саме визначення моніторингу, його мету – аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Отже, право зобов’язувати суб’єкта господарювання усунути порушення шляхом розірвання договору не передбачено ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні».
Вважаємо, що вимога вжити заходів щодо розірвання договору порушує основоположний принцип права – принцип пропорційності, який передбачає дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване таке рішення.
Усталеною є практика Верховного суду України, що вимога Держаудитслужби щодо розірвання договору або будь-яка інша вимога, яка має наслідком припинення зобов’язань за договором, є непропорційною тяжкості порушень, а усунення виявлених під час моніторингу закупівлі недоліків у запропонований у висновку спосіб може призвести до порушення майнових прав та інтересів замовника та матиме негативні наслідки для його репутації, що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками. З цих підстав Суд приймав рішення, що висновок Держаудитслужби як акт індивідуальної дії не відповідає критеріям, передбаченим частиною 2 статті 2 КАС України, зокрема критерію пропорційності, а отже, цей висновок тє протиправним та підлягає скасуванню (аналогічна правова позиція наведена Верховним Судом у постанові від 21 січня 2021 року у справі № 120/1297/20-а).
Згідно частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 159-161 Кодексу адміністративного судочинства України просимо:
1. Визнати протиправним та скасувати висновок Державної аудиторської служби України про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-03-30-005953-а, яка проведена Відділом культури, молоді та спорту Ставищенської селищної ради Білоцерківського району Київської області.
2. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної аудиторської служби України на користь Відділу культури, молоді та спорту Ставищенської селищної ради Білоцерківського району Київської області судовий збір у розмірі 2684,00 грн.
Дата публікації:
24.08.2023 15:22
Дата відкриття провадження:
23.01.2024 00:00
Номер відкриття провадження:
П/320/3636/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
"11" серпня 2023 року Державною аудиторською службою України було затверджено висновок головного державного аудитора Сильчевої Ю.С. про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-03-30-005953-а, яким установлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту другого пункту 41 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення» (далі – Особливості) та зобов’язано Замовника здійснити заходи усунення виявленого порушення шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Вважаємо такий висновок протиправним з наступних підстав:
30 березня 2023 року Відділом культури, молоді та спорту Ставищенської селищної ради Білоцерківського району Київської області оголошено закупівлю «Капітальний ремонт даху та покрівлі будівлі бібліотеки Відділу культури, молоді та спорту Ставищенської селищної ради, що знаходиться за адресою: Київська область, Білоцерківський район, смт Ставище, вул. Цимбала Сергія, 48». Ідентифікатор: UA-2023-03-30-005953-а.
Розкриття пропозицій відбулось 16.04.2023 та переможцем процедури закупівлі визначено ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ». 21.04.2023 повідомлення про намір укласти договір з переможцем було оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу.
26.04.2023 ТОВ «БУД ПРОМ ЛАЙН» подало скаргу до Антимонопольного комітету України про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (вих. № 001/25/04/23 від 25.04.2023, номер скарги в системі закупівель UA-2023-03-30-005953-а.а11 від 26.04.2023), зокрема п. 1 скарги : Переможцем не виконано вимогу, встановлену в пункті 1.6.1. частини 1 розділу 3 Документації Замовника щодо надання додатково у складі тендерної пропозиції, рішення загальних зборів учасників, згідно змісту якого уповноваженій посадовій/службовій особі учасника надається згода на вчинення значних правочинів, в тому числі укладення договору за результатами даної закупівлі.», що не відповідає вимогам Документації Замовника та підлягає відхиленню.
В цій частині скаргу рішенням № 6105-р/пк-пз від 08.05.2023 було задоволено органом оскарження (Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель) та постановлено – зобов’язати Відділ культури, молоді та спорту Ставищенської селищної ради Білоцерківського району Київської області скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «АФІНА ПАЛЛАДІУМ» переможцем процедури закупівлі – «Капітальний ремонт даху та покрівлі будівлі бібліотеки Відділу культури, молоді та спорту Ставищенської селищної ради, що знаходиться за адресою: Київська область, Білоцерківський район, смт Ставище, вул. Цимбала Сергія, 48», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-03-30-005953-а. (додаток 2).
Рішення про визначення переможця було скасовано та Замовник повернувся на етап кваліфікації і повторно звернувся до учасника – ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ» з вимогою про усунення невідповідностей та дозавантаження відсутніх документів в системі Prozorro, а саме: рішення про надання згоди на вчинення правочину, що засвідчується протоколом уповноваженої особи Замовника від 22 травня 2023 року № 21.
28.05.2023 ТОВ «БУД ПРОМ ЛАЙН» подало скаргу до Антимонопольного комітету України про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (вих. № 001/27/05/23 від 27.05.2023, номер скарги в системі закупівель UA-2023-03-30-005953-а.b12 від 28/05.2023), де просить: скасувати рішення про визначення переможцем та намір укласти договір з ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ», визнати, що повторне звернення Замовника з вимогою про усунення невідповідностей до ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ» є неправомірним та таким, що суперечить частині 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 40 Особливостей, що діяли в редакції до 19.05.2023 та п.43 Особливостей, що діють в редакції від 20.05.2023; зобов’язати уповноважену особу Відділу культури, молоді та спорту Ставищенської селищної ради Білоцерківського району Київської області перейти до розгляду наступної тендерної пропозиції учасника, в даному випадку тендерної пропозиції Скаржника; зобов’язати уповноважену особу Відділу культури, молоді та спорту Ставищенської селищної ради Білоцерківського району Київської області відмінити процедури закупівлі: відкриті торги з особливостями (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-03-30-005953-а) щодо предмету закупівлі: «Капітальний ремонт даху та покрівлі будівлі бібліотеки Відділу культури, молоді та спорту Ставищенської селищної ради, що знаходиться за адресою: Київська область, Білоцерківський район, смт Ставище, вул. Цимбала Сергія, 48» на підставі того, що порушено порядок оприлюднення/розміщення інформації в електронній системі закупівель, що призвело до неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Рішенням № 8178-р/пк-пз від 06.06.2023 в задоволенні скарги було відмовлено органом оскарження (Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель) з урахуванням рішення Органу оскарження № 6105-р/пк-пз від 08.05.2023.
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 8178-р/пк-пз від 06.06.2023 в судовому порядку не оскаржувалось.
За результатами відкритих торгів з особливостями 12.06.2023 між Відділом культури, молоді та спорту Ставищенської селищної ради Білоцерківського району Київської області та ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ» було укладено договір підряду по капітальному ремонту № 27-06/23, згідно з п.1.2. якого: об’єкт будівництва: (код згідно з класифікатором ДК 021:2015 – 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт) на виконання заходів з енергозбереження та підготовки будинку до опалювального сезону виконати роботи, а саме: Капітальний ремонт даху та покрівлі будівлі бібліотеки Відділу культури, молоді та спорту Ставищенської селищної ради, що знаходиться за адресою: Київська область, Білоцерківський район, смт Ставище, вул. Цимбала Сергія, 48.
20.07.2023 Державною аудиторською службою України видано наказ № 226 «Про початок моніторингу процедур закупівель», в переліку до якого міститься і процедура закупівлі UA-2023-03-30-005953-а.
11 серпня 2023 року висновок Держаудитслужби України про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-03-30-005953-а розміщено на веб-порталі Уповноваженого органу.
В констатуючій частині висновку в п.1 серед іншого зазначено, що проаналізовано рішення Комісії АМКУ від 08.05.2023 № 6105-р/пк-пз, де було виявлено порушення та постановлено Замовнику їх усунути. Але при цьому головним державним аудитором не взято до уваги рішення комісії АМКУ від 06.06.2023 № 8178-р/пк-пз. Хоча саме в цьому рішенні розглядалось питання правомірності повторного повідомлення ТОВ «АФІНА ПАЛЛАДІУМ» з вимогою про усунення невідповідності, виявленої в інформації та документах і зазначено, що порушень не виявлено.
У п. 3 Констатуючої частини Висновку Замовника зобов’язано здійснити заходи усунення виявленого порушення шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Ч. 1 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено, що укладений договір за тендерною пропозицією, у якій виявлено невідповідності тендерній документації (на думку Держаудитслужби України), підлягає розірванню
Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» визначені права органу державного фінансового контролю, зокрема пред’являти підконтрольним суб’єктам обов’язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства (п.7 ч.1 ст.10); порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених із порушенням законодавства, у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, отримані підконтрольними установами за незаконними договорами, без установлених законом підстав та з порушенням законодавства (п.8 ч.1 ст.10);
Отже, право зобов’язувати суб’єкта господарювання усунути порушення шляхом розірвання договору не передбачено ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні Законом України «П основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні». Встановлення у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі вимоги вчинення дій щодо розірвання укладеного договору не віднесено до повноважень органу державного фінансового контролю та порушує принцип обґрунтованості та пропорційності. А також нівелює саме визначення моніторингу, його мету – аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
17.08.2023 12:24
Запити/Пояснення
Номер:
89cce05ccdf74248b67f738e17087aa3
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
24.07.2023 14:38
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.07.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт капітального ремонту даху та покрівлі будівлі бібліотеки Відділу культури, молоді та спорту Ставищенської селищної ради, що знаходиться за адресою: Київська область, Білоцерківський район, смт Ставище, вул. Цимбала Сергія, 48 (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-03-30-005953-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами щодо обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
1c41ed87ca40491aa4a5ba21e1dcdb41
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
27.07.2023 12:11
Опис:
Стосовно «Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами щодо обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість» зазначаємо наступне.
Очікувана вартість предмету закупівлі визначена наступним шляхом.
У відповідності до експертного звіту (позитивному) № 38265 від 22 грудня 2021 року загальна кошторисна вартість будівництва в поточних цінах станом на 22.12.2021 року визначена в сумі 4094838,00 грн. До цієї суми крім будівельно-монтажних робіт входять кошти на утримання служби замовника, кошти на здійснення технічного нагляду, кошти на проведення процедури закупівлі, кошти на здійснення авторського нагляду, вартість експертизи кошторисної частини проектної документації
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі були визначені у відповідності до проектно-кошторисної документації, затвердженої експертним звітом (позитивним) № 38265 від 22 грудня 2021 року
2. Стосовно «Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду» зазначаємо наступне. https://gromada.org.ua/gromada/stav/news/1690447350/
Номер:
ee92692f6e2446418630575cef4990a4
Назва:
Звернення щодо роз'яснення про порядок виконання зобов'язання, а саме розірвання договору.
Дата опублікування:
14.08.2023 15:36
Опис:
На виконання зобов'язання щодо усунення прушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель просимо детально роз'яснити порядок виконання зобов'язання, а саме розірвання договору. Договір на даний час частково вже виконано, як бути з виконаними роботами?
Номер:
65996e2b33ce4a078e36b593c05ef329
Назва:
Роз’яснення щодо висновку
Дата опублікування:
18.08.2023 12:20
Опис:
Державна аудиторська служба України розглянула ваше звернення за роз’ясненням щодо висновку від 11.08.2023, оприлюднене в електронній системі закупівель, щодо роз’яснення змісту висновку (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2023-03-30-005953-a) та зобов’язань, визначених у висновку оприлюдненому в електронній системі закупівель 14.08.2023 та повідомляє.
Відповідно до пункту 5 частини сьомої статті 8 Закону Держаудитслужба обов’язково у висновку про результати моніторингу закупівлі зазначає зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Крім того, пункт 3 розділу ІІІ Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу закупівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 08 вересня 2020 року № 552 (далі – Порядок № 552) передбачає, що у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 висновку про результати моніторингу процедури закупівлі має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якої орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення.
Зі змісту зазначеного пункту Порядку № 552 встановлено, що він містить обов’язкову вимогу для органу державного фінансового контролю зазначити у висновку про результати моніторингу закупівлі структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов'язує замовника усунути виявлені порушення, тобто посилання на нормативно-правовий акт, який визначає саме межі повноважень Держаудитслужби в частині зобов'язання замовника усунути виявлені порушення у сфері публічних закупівель, а не визначає конкретного заходу або дій, яких Замовник повинен вжити для усунення виявлених порушень.
Отже, заявляючи вимогу про усунення виявлених порушень у сфері публічних закупівель, Держаудитслужба, зобов’язала Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема шляхом розірвання укладеного договору.
Враховуючи приписи частини восьмої статті 8 Закону, законодавцем диспозитивно визначено варіанти правомірної поведінки замовника при усунені порушень, зазначених у висновку, зокрема шляхом оприлюднення через електронну систему закупівель інформації та/або документів, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументованих заперечень до висновку, або інформації про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Тобто, саме замовник публічної закупівлі вправі визначати, яким чином він має намір усунути виявлені правопорушення, обираючи один із визначених законом правомірних варіантів поведінки.
Враховуючи вищевикладене, Законом на Замовника покладений обов`язок зазначити три варіанти правомірної поведінки, тобто замовнику дається право вибору: вжити заходів щодо розірвання договору, та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, надати аргументовані заперечення та/або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Спонукання Замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, яких саме заходів слід вжити для усунення виявлених порушень, зі свого боку, може призвести до нового можливого порушення Замовником чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акта індивідуальної дії.
Отже, зважаючи на зазначене, Держаудитслужба зобов’язала Замовника усунути встановлене порушення та запропонувала один із можливих шляхів усунення цих порушень, а саме: шляхом розірвання укладеного договору