Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстових документів з файлів, що містить тендерну документацію з додатками, яка містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідають загальноприйнятим державним стандартам та нормативам стосовно предмету закупівлі і розміщені в оголошені про проведення закупівлі зокрема у файлі з обґрунтуванням
Завершена
3 800 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 000.00 UAH
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:02.10.2023 00:00
Автор:УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛ., UA-EDR 40913645
Період моніторингу:02.10.2023 17:13 - 24.10.2023 00:00
Статус:Порушення не виявлені
Опис:ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
02.10.2023 № 55-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 № 158,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток
до наказу
від 02.10.2023 № 55-з
Витяг із переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу;
унікальний номер; дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу.
Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі.
Особа, відповідальна за здійснення моніторингу.
3. UA-2023-03-30-003874-a; 30.03.2023
Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Наталія Пушкар.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Адреса:Ukraine, Хмельницький
Контактна особа:УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛ. ( обл.), +38 (0 38) 276-55-94, pushkar.prozorro@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:Дата закінчення моніторингу: 19 жовтня 2023 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік Відділу освіти, молоді та спорту Волочиської міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника 30.03.2023 б/н, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 07.04.2023, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «СК ЕНЕРДЖІ ГРУП», протокольне рішення уповноваженої особи Замовника про визначення переможця процедури закупівлі від 10.04.2023 № 4, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 10.04.2023, договір від 25.04.2023 № 232 (далі – Договір № 232), додаткову угоду від 27.04.2023 № 1 до Договору № 232, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 27.04.2023, додаткову угоду від 26.05.2023 № 2 до Договору № 232, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 26.05.2023, додаткову угоду від 14.08.2023 № 3 до Договору № 232, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 14.08.2023, додаткову угоду від 11.10.2023 № 4 до Договору № 232, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 11.10.2023, пояснення та документи від 04.10.2023, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
Період усунення порушень:19.10.2023 16:57 - 25.10.2023 00:00
Дата публікації висновку:19.10.2023 16:57
Запити/Пояснення
81627
Номер:4ae9e8d0bbc54578841985d1e0eea3f0
Назва:Про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:03.10.2023 12:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:07.10.2023 00:00
Автор:УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛ. ( обл.)
×
Код ЄДРПОУ:
40913645
Контактна особа:
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛ. ( обл.) +38 (0 38) 276-55-94 pushkar.prozorro@ukr.net
Адреса:
Ukraine
Опис:У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-03-30-003874-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення.
- яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість?
Крім того, відповідно до підпункту 2 пункту 19 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, зокрема, крім випадку погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Водночас для прийняття такого рішення у замовника повинні бути обґрунтовані підстави, зокрема надані постачальником підтвердження (довідка, експертний висновок) компетентних органів (установ, організацій) щодо коливання цін на ринку відповідної продукції.
- які документи були використані для обґрунтування коливання ціни товару на ринку під час укладання додаткової угоди від 14.08.2023 № 3 до договору від 25.04.2023 № 232 про закупівлю природного газу?
Пояснення та відповідні документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
p7s
sign.p7s
81817
Номер:ec5a49dcca2348e18eb8394a06c43be1
Назва:Ґрунтовні пояснення на Запит
Дата опублікування:04.10.2023 15:03
Автор:Відділ освіти, молоді та спорту Волочиської міської ради
×
Код ЄДРПОУ:
40208983
Контактна особа:
Олійник Олена Анатоліївна +380967848381 olijnikolena411@gmail.com
Адреса:
31200, Україна, Хмельницька область, Волочиськ, вул. Слави, буд. 10
Категорія:
Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган
Опис:Ґрунтовні пояснення на Запит
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ за результатами моніторингу закупівлі
UA-M-2023-10-02-000104 ● fffe3dbad6de4ff1a708800677f6cea5
Дата публікації рішення про проведення моніторингу: 02.10.2023 р.
В системі електронних торгів Prozorro опубліковано Запит замовнику на пояснення (Дата: 2023-10-03 12:18:39) (надалі по тексту – Запит), що подано в рамках UA-M-2023-10-02-000104 ● fffe3dbad6de4ff1a708800677f6cea5, затвердженого начальником УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ Анатолій МАРЦЕНЮК (Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 № 158). За Запитом сформовано наступні питання:
«1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість?
Крім того, відповідно до підпункту 2 пункту 19 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, зокрема, крім випадку погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Водночас для прийняття такого рішення у замовника повинні бути обґрунтовані підстави, зокрема надані постачальником підтвердження (довідка, експертний висновок) компетентних органів (установ, організацій) щодо коливання цін на ринку відповідної продукції. 2. Які документи були використані для обґрунтування коливання ціни товару на ринку під час укладання додаткової угоди від 14.08.2023 № 3 до договору від 25.04.2023 № 232 про закупівлю природного газу?
Пояснення та відповідні документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту».
Відділ освіти, молоді та спорту Волочиської міської ради є замовником в розумінні пункт 1 ч. 4 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX (далі – Закон) з урахуванням положень Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Постанова про особливості) по предмету закупівлі: Природний газ (ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-30-003874-a) готовий надати ґрунтовні пояснення та спростувати можливі виявлення органом контролю порушення.
Щодо питання №1.
Замовником надається наступне обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі товару, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): ДК 021:2015 код 09120000-6 «Газове паливо» (Природний газ).
Деталізований CPV код (у т.ч. для лотів) та його назва Деталізований CPV код (у т.ч. для лотів) та його назва ДК 021:2015 - 09123000-7 – Природний газ.
Вид процедури закупівлі: відкриті торги згідно пункту 37 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII зі змінами та з урахуванням положення Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі - Особливості) .
Очікувана вартість та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: 3 800 000,00 (три мільйони вісімсот тисяч гривень 00 копійок) грн. з ПДВ.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено аналізом споживання (річного та місячного) обсягу природного газу за календарний рік (бюджетний період) 2022 року. Замовником здійснено розрахунок очікуваної вартості товару методом порівняння ринкових цін відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275.
Водночас, розпоряднику (одержувачу) бюджетних коштів необхідно обов’язково враховувати вимоги частини першої статті 23 БКУ та частини четвертої статті 48 БКУ, які забороняють взяття розпорядниками (одержувачами) бюджетних зобов’язань та здійснення платежів без відповідних бюджетних асигнувань, що в свою чергу надаються відповідно до встановлених бюджетних призначень.
Розмір бюджетного призначення: 3 800 000,00 (три мільйони вісімсот тисяч гривень 00 копійок) грн. з ПДВ згідно з планом кошторисних асигнувань Замовника.
Нормативно-правове регулювання. Закупівля природного газу, регулюються Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII зі змінами, Особливостями, Законом України «Про ринок природного газу», Правилами постачання природного газу, що затверджені Постановою НКРЕКП №2496 від 30.09.2015 р. зі змінами (надалі – Правила постачання), Кодексом газотранспортної системи, затверджений Постановою НКРЕКП №2493 від 30.09.2015 р. зі змінами (надалі – Кодекс ГТС), Кодексом газорозподільних систем, затверджений НКРЕКП № 2494 від 30.09.2015 р. зі змінами (надалі – Кодекс ГРС), Постановою НКРЕКП №3010 від 24.12.2019 «Про прийняття Остаточного рішення про сертифікацію оператора газотранспортної системи», Постановою НКРЕКП №3011 від 24.12.2019 «Про видачу ліцензії з транспортування природного газу ТОВ «ОПЕРАТОР ГТС УКРАЇНИ», Постановою НКРЕКП №3013 від 24.12.2019року «Про встановлення тарифів для ТОВ «ОПЕРАТОР ГТС УКРАЇНИ» на послуги транспортування природного газу для точок входу і точок виходу на регуляторний період 2020-2024 роки», Постановою НКРЕКП №1611 від 26.08.2020 року «Про затвердження Змін до деяких постанов НКРЕКП» та іншими нормативними документами, та іншими нормативно-правовими актами, що стосуються предмета закупівлі.
Обґрунтування технічних характеристик. Термін постачання — з дати укладання Договору про закупівлю по 31.12.2023 р. включно.
Кількісною характеристикою предмета закупівлі є обсяг споживання природного газу. За одиницю виміру кількості природного газу приймається метр кубічний, яка у скороченому вигляді має позначення – «м3». Обсяг, необхідний для забезпечення діяльності та власних потреб об’єктів замовника, та враховуючи обсяги споживання попереднього та поточного календарних років, становить 200 000 м3.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі такі показники встановлені зокрема: розділом ІІІ Кодексу ГТС; ДСТУ EN ISO 6974-1:2021 (EN ISO 6974-1:2012, IDT; ISO 6974-1:2012, IDT); ДСТУ EN ISO 6974-2:2021 (EN ISO 6974-2:2012, IDT; ISO 6974-2:2012, IDT); ДСТУ EN ISO 6974-3:2021 (EN ISO 6974-3:2018, IDT; ISO 6974-3:2018, IDT); ДСТУ EN ISO 6974-5:2021 (EN ISO 6974-5:2014, IDT; ISO 6974-5:2014, IDT); ДСТУ EN ISO 16960:2021 (EN ISO 16960:2014, IDT; ISO 16960:2014, IDT).
Відповідно до положення пункту 13 частини 1 розділу ІІІ Кодексу ГТС встановлено, що Природний газ, що подається в газотранспортну систему, повинен відповідати таким вимогам:
вміст метану (C1), мол. % - мінімум 90;
вміст етану (C2), мол. % - максимум 7;
вміст пропану (C3), мол. % - максимум 3;
вміст бутану (C4), мол. % - максимум 2;
вміст пентану та інших більш важких вуглеводнів (C5+), мол. % - максимум 1;
вміст азоту (N2), мол. % - максимум 5;
вміст вуглецю (CO2), мол. % - максимум 2;
вміст кисню (O2), мол. % - максимум 0,2;
вища теплота згоряння (25 °C/20 °C):
мінімум - 36,20 МДж/м-3 (10,06 кВт⋅год/м-3);
максимум - 38,30 МДж/м-3 (10,64 кВт⋅год/м-3);
вища теплота згоряння (25 °C/0 °C):
мінімум - 38,85 МДж/м-3 (10,80 кВт⋅год/м-3);
максимум - 41,10 МДж/м-3 (11,42 кВт⋅год/м-3);
нижча теплота згоряння (25 °C/20 °C):
мінімум - 32,66 МДж/м-3 (09,07 кВт⋅год/м-3);
максимум - 34,54 МДж/м-3 (09,59 кВт⋅год/м-3);
температура точки роси за вологою °С - при абсолютному тиску газу 3,92 МПа - не перевищує мінус 8 (-8);
температура точки роси за вуглеводнями - при температурі газу не нижче 0 °С - не перевищує 0°С;
вміст механічних домішок: відсутні;
вміст сірководню, г/м-3 - максимум 0,006;
вміст меркаптанової сірки, г/м-3 - максимум 0,02.
Решта технічних та якісних характеристик можливо згаданих за умовами тендерної документації передбачено в перелічених вище нормативних документах.
Нормативно-правові акти, що формують підстави застосування процедури відкритих торгів:
1. Закон України “Про публічні закупівлі” №922-VIII від 25.12.2015 року зі змінами;
2. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178
З огляду на вказане повідомляємо про відсутність порушень при плануванні, оголошенні та проведенні процедури закупівлі по предмету закупівлі: ДК 021:2015 код 09120000-6 «Газове паливо» (Природний газ). З огляду на вказане уповноваженою особою Замовника не вчинено дій, які б можна було кваліфікувати за статтею 16414 КпАПУ.
Щодо питання 2.
Договір про закупівлю укладено на підставах, що передбачені Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового жиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова про особливості), що свідчить про можливість застосувати порядок змін умов до нього, передбачених цією Постановою.
Пунктом 7.5 частини 7 Договору у відповідності до положень Постанови про особливості унормовано, «Ціна за одиницю Товару (Газу) може бути змінена відповідно до умов цього Договору та діючого законодавства України, шляхом укладання Сторонами відповідної додаткової угоди.
Сторони домовились між собою та визнають, що зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни Газу на ринку, що відбулося з моменту укладення цього Договору або останнього внесення змін до Договору в частині зміни ціни за одиницю товару та часу ініціювання змін до Договору в частині перегляду ціни за одиницю товару. При цьому, Сторони погодили, що як індикатив коливання ціни Газу на ринку, яке відбулось з моменту укладення цього Договору або останнього внесення змін до цього Договору в частині зміни ціни за одиницю товару, застосовується інформація щодо середньозважених цін на Газ на внутрішньому ринку України та/або на європейських хабах (газорозподільчих центрів) до кордону України, таких як NNG, GASPOOL, TTF, CEGH, що оприлюднюється на веб-сайті Української енергетичної біржі (https://www.ueex.com.ua/).
Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни Газу на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в цьому Договорі на момент його укладення.
Зміна ціни за одиницю Товару (Газу) відбувається у разі коливання ціни Газу на ринку, та обраховується наступним чином:
Цн=((Цбаз - Т1)*( Цгаз.нова / Цгаз.баз) + Т2)*1.2
де
Цн – нова ціна Газу після зміни.
Цбаз – ціна Газу (без ПДВ), на момент укладення цього Договору або останнього внесення змін до цього Договору в частині зміни ціни за одиницю товару.
Т1 – тариф на послуги транспортування природного газу для внутрішньої точки виходу з газотранспортної системи (вартість замовлення (бронювання) потужності) (без ПДВ), що був встановлений на момент укладення цього Договору або останнього внесення змін до цього Договору в частині зміни ціни за одиницю товару. Тариф встановлюється відповідною Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання в сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) .
Т2 – тариф на послуги транспортування природного газу для внутрішньої точки виходу з газотранспортної системи (вартість замовлення (бронювання) потужності) (без ПДВ), що був встановлений як на місяць так і на відповідний період, в якому пропонується відповідна зміна ціни. Тариф встановлюється відповідною Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання в сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП).
Цгаз.баз – середньозважена ціна Газу згідно інформації щодо середньозважених цін на Газ на внутрішньому ринку України та/або на європейських хабах (газорозподільчих центрів) до кордону України, таких як NNG, GASPOOL, TTF, CEGH, що оприлюднюється на веб-сайті Української енергетичної біржі (https://www.ueex.com.ua/) (без ПДВ), станом на момент укладення цього Договору або останнього внесення змін до цього Договору в частині зміни ціни за одиницю товару.
Цгаз.нова. - середньозважена ціна Газу згідно інформації щодо середньозважених цін на Газ на внутрішньому ринку України та/або на європейських хабах (газорозподільчих центрів) до кордону України, таких як NNG, GASPOOL, TTF, CEGH (без ПДВ) на поточний розрахунковий період, в якому відбулось коливання ціни. В якості періоду обрахунку ціни використовуються інформація, що оприлюднюється на веб-сайті Української енергетичної біржі (https://www.ueex.com.ua/) за місяць або інший період на розсуд Постачальника.
Коливання ціни на ринку має бути підтверджено інформацією з веб-сайту Української енергетичної біржі (https://www.ueex.com.ua/) що містить відповідні дані щодо середньозважених цін на Газ»
Відтак, інформація з веб-сайту Української енергетичної біржі (https://www.ueex.com.ua/) що містить відповідні дані щодо середньозважених цін на Газ є належними допустимими доказами, що можуть засвідчити факт коливання та зміни ціни на певний період часу.
Учасником/Постачальником природного газу ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СК ЕНЕРДЖІ ГРУП", код за ЄДРПОУ 43801489 були надіслані на адресу Споживача - Відділ освіти, молоді та спорту Волочиської міської ради відповідні ініціативні листи з обґрунтуванням та описом факту коливання товару у бік збільшення в період дії Договору у 2023 році, що підтверджувалось відповідною аналітичною інформацією з веб-сайту Української енергетичної біржі (https://www.ueex.com.ua/).
З огляду на вказане у нас як у Замовника не було правових підстав відмовляти в укладенні додаткової угоди від 14.08.2023 № 3 до Договору в силу об’єктивно існуючих обставин на ринку, що їх зумовили.
Тобто при укладанні додаткової угоди № 3 від 14.08.2023 до Договору Сторони керувались порядком змін до Договору, що передбачений безпосередньо змістом Договору.
З повагою,
Уповноважена особа Олійник Олена Анатоліївна