-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК021:2015:03220000-9 «Овочі, фрукти та горіхи» (Банани, мандарини, яблука, баклажани (сезон), перець солодкий болгарський свіжий(сезон), кавуни(сезон), дині(сезон), капуста молода (сезон)
Завершена
163 150.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 631.50 UAH
мін. крок: 1% або 1 631.50 UAH
Номер:
c38ca47759ff4f1aba995f5fe83223dd
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-18-000062
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.04.2023 00:00
Період моніторингу:
18.04.2023 18:39 - 10.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
18.04.2023 № 36-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
18.04.2023 № 36-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1. UA-2023-03-28-002293-a, 28.03.2023, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови №710 встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922 та Постанові № 1178; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 квітня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон №922) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178); дотримання замовником вимог Закону № 922 та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Високо-Тополянського психоневрологічного інтернату (далі – замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-03-28-002293-a; тендерну документацію, затверджену уповноваженою особою Високо-Тополянського психоневрологічного інтернату від 28.03.2023 б/; тендерну пропозицію учасника ФОП Ткаченко Олександр Миколайович; протокольне рішення уповноваженої особи Високо-Тополянського психоневрологічного інтернату від 07.04.2023 № 26; повідомлення про намір укласти договір від 07.04.2023; договір поставки від 14.04.2023 № 78 на суму 160 500,00 грн. (без ПДВ) з ФОП Ткаченко Олександр Миколайович; відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднену 20.04.2023 в електронній системі закупівель.
Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель встановлено порушення чинного законодавства.
Замовник в порушення абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082 розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082), в оголошенні про проведення відкритих торгів, а саме в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказав код товару, визначений згідно з Національним класифікатором України Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:2007» від 23.12.2015 № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до норм пункту 14 Порядку № 1082 в електронній системі закупівель зазначається кожна номенклатурна позиція предмета закупівлі, а саме перелік конкретних найменувань товарів, який замовник закуповує в межах предмета закупівлі. Так, згідно з відомостями веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2023-03-28-002293-a в графі «Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі» в окремому рядку зазначено таку номенклатурну позицію, зокрема: «Яблука, Банани, Мандарини, Баклажани (сезон), Перець солодкий болгарський свіжий(сезон), Кавуни(сезон), Дині(сезон), Капуста молода (сезон)».
При цьому, навпроти відповідного рядка в графі таблиці «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» зазначено «ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи».
В ході моніторингу встановлено, що відповідно до Єдиного закупівельного словника, код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі:
- «Яблука» відповідає код «ДК 021: 2015: 03222321-9 – Яблука»;
- «Банани» відповідає код «ДК 021: 2015: 03222111-4 – Банани»;
- «Мандарини» відповідає код «ДК 021: 2015: 03222240-7 – Мандарини»;
- «Перець солодкий болгарський свіжий(сезон)» відповідає код «ДК 021: 2015: 03221230-7 – Перець овочевий»;
- «Капуста молода (сезон)» відповідає код «ДК 021: 2015: 03221410-3 – Капуста качанна».
Так відповідно до абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082 передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим - четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація зокрема щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Таким чином, замовником не дотримано вимог абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082, в частині не зазначення коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 20.04.2023 через електронну систему закупівель надано запит замовнику.
Замовником 20.04.2023 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує задокументованих порушень. Зокрема, у своїй відповіді замовник зазначив, що відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника та оскільки дана норма є диспозитивною, уповноважена особа з проведення публічних закупівель визначила предмет закупівлі за першими 4 цифрами, а саме ДК 021:2015 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи.
Надана відповідь замовника не спростовує факту порушення ним норм чинного законодавства, а саме вимог абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082, в частині не зазначення в оголошенні про проведення відкритих торгів, а саме в окремих електронних полях коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, з огляду на наступне.
Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, в тому числі, оголошення про проведення відкритих торгів, на що вказують норми п. 24 Постанови № 1178.
З вказаної норми слідує, що замовник, оприлюднює в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів відповідно до Порядку № 1082, зокрема зазначає код товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Моніторингом питання дотримання вимог Постанови № 710 в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель, встановлено.
З метою з’ясування наявності ознак порушень органом державного фінансового контролю в ході моніторингу через електронну систему закупівель було надано запит замовнику щодо документального обґрунтування виконання вимог Постанови № 710. Відповідь замовника не свідчить про відсутність порушень з даного питання.
Зокрема, у своїй відповіді замовник зазначив, що процедура закупівлі за номером ID: UA-2023-03-28-002293-a з обґрунтуванням технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі не була розміщена (оприлюднена) на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі та веб-сайт Високо-Тополянського психоневрологічного інтернату https://vysokotopolyanskyy-internat.pl.ua знаходиться на стадії розроблення.
В той же час, вимога в частині забезпечення головними розпорядниками бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктами господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель, передбачено нормами пункту 4-1 Постанови № 710, замовником не виконана.
Таким чином, моніторингом питання дотримання вимог Постанови №710 встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710.
Період усунення порушень:
25.04.2023 16:21 - 10.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
25.04.2023 16:21
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до ч.8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Високо-Тополянський (Замовник) оприлюднює інформацію відповідно до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-03-28-002293-a, затвердженого начальником Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 25.04.2023 року. За результатами аналізу висновків органу державного контролю в сфері публічних закупівель Замовником було розглянуто питання дотримання уповноваженою особою (фахівцем з публічних закупівель) вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови № 1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) при проведенні процедур закупівель, їх відповідності вимогам Закону, внесено корективи щодо планування роботи в процесі підготовки тендерної документації, зроблені організаційні висновки щодо оцінки роботи уповноваженої особи, яка допустила вказані у висновку порушення, та вжиті необхідні заходи, щодо попередження та недопущення встановлених порушень у подальшому.
Дата публікації звіту:
26.04.2023 15:17
Запити/Пояснення
Номер:
1a8290c645a246fb8b61c70553dcf952
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
20.04.2023 15:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.04.2023 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 163150,00 грн. (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-03-28-002293-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступних питань:
- яким чином забезпечено виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель?;
- з якої причини в оголошенні про проведення відкритих торгів, а саме в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказав назви товарів кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі?
Інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
9c97bee461ea468fb37d2694113b874d
Назва:
Пояснення щодо звернення
Дата опублікування:
20.04.2023 16:29
Опис:
Згідно запиту про надання пояснень у межах проведення моніторингу закупівлі предмету ДК021:2015:03220000-9 «Овочі, фрукти та горіхи» (Банани, мандарини, яблука, баклажани (сезон), перець солодкий болгарський свіжий(сезон), кавуни(сезон), дині(сезон), капуста молода (сезон) (UA-2023-03-28-002293-a) Високо-Тополянський психоневрологічний інтернат надає пояснення на наступні питання:
1. Яким чином забезпечено виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі?;
Відповідь: Замовником 28.03.2023 року було оголошено закупівлю за номером UA-2023-03-28-002293-a ДК021:2015:03220000-9 «Овочі, фрукти та горіхи» (Банани, мандарини, яблука, баклажани (сезон), перець солодкий болгарський свіжий(сезон), кавуни(сезон), дині(сезон), капуста молода (сезон). В зв'язку з тим, що на момент проведення процедури закупівлі доступ власного веб-сайту був тимчасово відсутній 9 в зв’язку з технічними проблемами) процедура закупівлі за номером ID: UA-2023-03-28-002293-a з обґрунтуванням технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі не була розміщена( оприлюднена ) на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі . На даний час веб-сайт Високо-Тополянського психоневрологічного інтернату https://vysokotopolyanskyy-internat.pl.ua знаходиться на стадії розроблення. В подальшому з метою не допущення порушення зобов’язуємось дотримуватись чинного законодавства, що передбачено вимогами пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. З якої причини в оголошенні про проведення відкритих торгів, а саме в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказав назви товарів кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі?
Відповідь: Відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Оскільки дана норма є диспозитивною, уповноважена особа з проведення публічних закупівель визначила предмет закупівлі за першими 4 цифрами, а саме ДК 021:2015 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи.