• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК021:2015:03220000-9 «Овочі, фрукти та горіхи» (Банани, мандарини, яблука, баклажани (сезон), перець солодкий болгарський свіжий(сезон), кавуни(сезон), дині(сезон), капуста молода (сезон)

Завершена

163 150.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 631.50 UAH
Номер: c38ca47759ff4f1aba995f5fe83223dd
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-04-18-000062
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.04.2023 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 18.04.2023 18:39 - 10.05.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 18.04.2023 № 36-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 18.04.2023 № 36-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1. UA-2023-03-28-002293-a, 28.03.2023, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 95) 515-79-91, mmorskaa3@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082. За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови №710 встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922 та Постанові № 1178; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 квітня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон №922) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178); дотримання замовником вимог Закону № 922 та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Високо-Тополянського психоневрологічного інтернату (далі – замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-03-28-002293-a; тендерну документацію, затверджену уповноваженою особою Високо-Тополянського психоневрологічного інтернату від 28.03.2023 б/; тендерну пропозицію учасника ФОП Ткаченко Олександр Миколайович; протокольне рішення уповноваженої особи Високо-Тополянського психоневрологічного інтернату від 07.04.2023 № 26; повідомлення про намір укласти договір від 07.04.2023; договір поставки від 14.04.2023 № 78 на суму 160 500,00 грн. (без ПДВ) з ФОП Ткаченко Олександр Миколайович; відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднену 20.04.2023 в електронній системі закупівель. Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель встановлено порушення чинного законодавства. Замовник в порушення абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082 розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082), в оголошенні про проведення відкритих торгів, а саме в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказав код товару, визначений згідно з Національним класифікатором України Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:2007» від 23.12.2015 № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Відповідно до норм пункту 14 Порядку № 1082 в електронній системі закупівель зазначається кожна номенклатурна позиція предмета закупівлі, а саме перелік конкретних найменувань товарів, який замовник закуповує в межах предмета закупівлі. Так, згідно з відомостями веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2023-03-28-002293-a в графі «Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі» в окремому рядку зазначено таку номенклатурну позицію, зокрема: «Яблука, Банани, Мандарини, Баклажани (сезон), Перець солодкий болгарський свіжий(сезон), Кавуни(сезон), Дині(сезон), Капуста молода (сезон)». При цьому, навпроти відповідного рядка в графі таблиці «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» зазначено «ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи». В ході моніторингу встановлено, що відповідно до Єдиного закупівельного словника, код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі: - «Яблука» відповідає код «ДК 021: 2015: 03222321-9 – Яблука»; - «Банани» відповідає код «ДК 021: 2015: 03222111-4 – Банани»; - «Мандарини» відповідає код «ДК 021: 2015: 03222240-7 – Мандарини»; - «Перець солодкий болгарський свіжий(сезон)» відповідає код «ДК 021: 2015: 03221230-7 – Перець овочевий»; - «Капуста молода (сезон)» відповідає код «ДК 021: 2015: 03221410-3 – Капуста качанна». Так відповідно до абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082 передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим - четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація зокрема щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Таким чином, замовником не дотримано вимог абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082, в частині не зазначення коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 20.04.2023 через електронну систему закупівель надано запит замовнику. Замовником 20.04.2023 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує задокументованих порушень. Зокрема, у своїй відповіді замовник зазначив, що відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника та оскільки дана норма є диспозитивною, уповноважена особа з проведення публічних закупівель визначила предмет закупівлі за першими 4 цифрами, а саме ДК 021:2015 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи. Надана відповідь замовника не спростовує факту порушення ним норм чинного законодавства, а саме вимог абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082, в частині не зазначення в оголошенні про проведення відкритих торгів, а саме в окремих електронних полях коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, з огляду на наступне. Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, в тому числі, оголошення про проведення відкритих торгів, на що вказують норми п. 24 Постанови № 1178. З вказаної норми слідує, що замовник, оприлюднює в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів відповідно до Порядку № 1082, зокрема зазначає код товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Моніторингом питання дотримання вимог Постанови № 710 в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель, встановлено. З метою з’ясування наявності ознак порушень органом державного фінансового контролю в ході моніторингу через електронну систему закупівель було надано запит замовнику щодо документального обґрунтування виконання вимог Постанови № 710. Відповідь замовника не свідчить про відсутність порушень з даного питання. Зокрема, у своїй відповіді замовник зазначив, що процедура закупівлі за номером ID: UA-2023-03-28-002293-a з обґрунтуванням технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі не була розміщена (оприлюднена) на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі та веб-сайт Високо-Тополянського психоневрологічного інтернату https://vysokotopolyanskyy-internat.pl.ua знаходиться на стадії розроблення. В той же час, вимога в частині забезпечення головними розпорядниками бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктами господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель, передбачено нормами пункту 4-1 Постанови № 710, замовником не виконана. Таким чином, моніторингом питання дотримання вимог Постанови №710 встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710.
Період усунення порушень: 25.04.2023 16:21 - 10.05.2023 00:00
Дата публікації висновку: 25.04.2023 16:21

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до ч.8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Високо-Тополянський (Замовник) оприлюднює інформацію відповідно до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-03-28-002293-a, затвердженого начальником Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 25.04.2023 року. За результатами аналізу висновків органу державного контролю в сфері публічних закупівель Замовником було розглянуто питання дотримання уповноваженою особою (фахівцем з публічних закупівель) вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови № 1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) при проведенні процедур закупівель, їх відповідності вимогам Закону, внесено корективи щодо планування роботи в процесі підготовки тендерної документації, зроблені організаційні висновки щодо оцінки роботи уповноваженої особи, яка допустила вказані у висновку порушення, та вжиті необхідні заходи, щодо попередження та недопущення встановлених порушень у подальшому.
Дата публікації звіту: 26.04.2023 15:17

Запити/Пояснення