-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Сир твердий жирністю 50 % та сир кисломолочний жирністю 9 % (Код ДК 021:2015: 15540000-5 Сирні продукти)
Завершена
129 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 645.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 645.00 UAH
Номер:
8ac378ecf02f40258e2e7bcda8e7b605
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-24-000098
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.04.2023 00:00
Період моніторингу:
24.04.2023 16:54 - 16.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
24.04.2023 Одеса № 112
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 24.04.2023 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 24.04.2023.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 24.04.2023 № 112
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
6 UA-2023-03-27-010963-a 27.03.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, у тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності / нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 28 квітня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи «Центр фінансування та господарського обслуговування закладів освіти, фізичної культури і спорту Ананьївської міської ради» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 27.03.2023 № 83, тендерну пропозицію учасника фізичної особи-підприємця Найфлеш Любов Шмулівна (далі – ФОП Найфлеш Любов Шмулівна), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей ФОП Найфлеш Любов Шмулівна в електронній системі закупівель, виправлення учасником ФОП Найфлеш Любов Шмулівна невідповідностей виявлених Замовником, протокольне рішення уповноваженої особи про визначення переможця процедури закупівлі та прийняття рішення про укладання договору про закупівлю від 06.04.2023 № 109, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 06.04.2023, договір про закупівлю від 12.04.2023 № 59, пояснення та документи Замовника від 27.04.2023 отримані через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено.
Відповідно до пункту 1 Додатка 2 «Кваліфікаційні критерії» до ТД Замовником визначено, що на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію, як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
довідку за формою 1 «Довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника»;
документи, що підтверджують право власності або інший документ, який підтверджує право володіння або договори оренди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договори суборенди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договір про надання послуг тощо, які підтверджують наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій визначені у довідці.
Учасником ФОП Найфлеш Любов Шмулівна у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 03.04.2023 № 838, в якій зазначено, що учасник має в наявності обладнання, матеріально-технічну базу та технології, зокрема: стаціонарну морозильну камеру (34 м.кв.) 0-+4С; морозильну камеру Technoblok до -18С; морозильну камеру Polair до -18С.
Проте учасником ФОП Найфлеш Любов Шмулівна у складі тендерної пропозиції не надано документи, що підтверджують право власності або інший документ, який підтверджує право володіння на морозильні камери, які зазначені в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 03.04.2023 № 838, чим не дотримано вимоги пункту 1 Додатка 2 «Кваліфікаційні критерії» до ТД.
Відповідно до пункту 2 Додатка 2 «Кваліфікаційні критерії» до ТД Замовником визначено, що на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку за формою 2 «Довідка про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору».
Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати:
скановану копію виконаного договору з усіма додатками та додатковими угодами;
документи, що підтверджують виконання зобов’язань за цим договором (акти прийняття-передачі товару підписані сторонами договору тощо) у повному обсязі.
Учасником ФОП Найфлеш Любов Шмулівна у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору від 03.04.2023 № 844, в якій зазначено, що учасник має досвід виконання аналогічного за предметом закупівлі договору від 07.10.2022 № 48.
Також учасником у складі тендерної пропозиції надано зазначений аналогічний договір від 07.10.2022 № 48 та додаткову угоду від 24.11.2022 № 1 до цього договору.
Також учасником у складі тендерної пропозиції надано пояснення від 03.04.2023 № 839 в якому зазначено, що надання сканованих копій актів приймання-передачі товару є неможливим, у зв’язку з дуже великим їх обсягом.
Отже, у складі тендерної пропозиції учасник ФОП Найфлеш Любов Шмулівна не надав документи, що підтверджують виконання зобов’язань за аналогічним договором (акти прийняття-передачі товару підписані сторонами договору тощо) у повному обсязі, чим не дотримано вимоги пункту 2 Додатка 2 «Кваліфікаційні критерії» до ТД.
Також відповідно до Додатка 4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація» до ТД Замовником визначено, що учасник надає у складі своєї тендерної пропозиції наступні документи, які підтверджують якість та безпечність запропонованого товару, зокрема:
скановані копія/копіїї орігіналу/ів договору/ів на проведення санітарної обробки (дезінфекції) автотранспорту, (дезінфекції та дератизації) приміщень, які пристосовані для виробництва/зберігання продуктів харчування та відповідають вимогам санітарного законодавства на 2023 рік.
Проте у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Найфлеш Любов Шмулівна не надано скановані копія/копіїї орігіналу/ів договору/ів на проведення санітарної обробки (дезінфекції) автотранспорту, чим не дотримано вимоги Додатка 4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація» до ТД.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 26.04.2023 щодо невідповідності тендерної пропозиції учасника ФОП Найфлеш Любов Шмулівна вимогам пунктам 1, 2 Додатка 2 «Кваліфікаційні критерії» та Додатка 4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація» до ТД щодо відсутності у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Найфлеш Любов Шмулівна документів, зокрема: на підтвердження права власності на морозильні камери; на підтвердження виконання зобов’язань за аналогічним договором (акти прийняття-передачі товару підписані сторонами договору тощо) у повному обсязі; копія/копіїї орігіналу/ів договору/ів на проведення санітарної обробки (дезінфекції) автотранспорту, Замовником 27.04.2023 оприлюднено в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначено, що відсутність вищезазначених документів не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не стосується харктеристики предмета закупівлі.
Проте надане Замовником пояснення не спростовує факту виявленого порушення, оскільки у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Найфлеш Любов Шмулівна не надано відповідні документи на підтвердження кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам Замовника.
Отже, на порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Найфлеш Любов Шмулівна, у зв’язку із невідповідністю його тендерної пропозиції вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
01.05.2023 13:15 - 16.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
01.05.2023 13:15
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог, викладених у висновку Управління Південного офісу Держаудитслужби в Одеській області від 01.05.2023 р. про результати моніторингу процедури закупівлі ID UA-М-2023-04-24-000098 по закупівлі товару – Сир твердий жирністю 50 % та сир кисломолочний жирністю 9 % (Код ДК 021:2015: 15540000-5 Сирні продукти) за номером процедури закупівлі UA-2023-03-27-010963-а уповноважена особа Замовника надає інформацію щодо усунутих порушень.
Повідомляємо, що станом на 05.05.2023 року Договір 59 від 12.04.2023 року, що укладений з ФОП Найфлейш Л.Ш. за результатами процедури відкритих торгів розірвано, про що свідчить укладена Додаткова угода № 1 від 05.05.2023 р., яка оприлюднена на веб порталі Уповноваженого органу.
Замовником проаналізовано зауваження, викладенні у висновку ДАС Україні, щодо не відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Найфлейш Л.Ш., як такого, що не відповідав кваліфікаційним критеріям, установленим п.44 Особливостей. Замовник згоден із зауваженнями ДАС Україні в цій частині та прийнято рішення і вжито заходів наступного характеру: директором установи проведено роз’яснювальну роботу з уповноваженою особою щодо недопущення у подальшому порушення вимог законодавства щодо проведення закупівель.
Дата публікації звіту:
05.05.2023 16:06
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
Опис:
.
Дата публікації:
08.05.2023 15:05
Запити/Пояснення
Номер:
bc3cfc50814e48ecbcd67987f9d0f6aa
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
26.04.2023 11:27
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.05.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника фізичної особи-підприємця Найфлеш Любов Шмулівна (далі – ФОП Найфлеш Любов Шмулівна), умовам пункту 1 Додатка 2 «Кваліфікаційні критерії» до тендерної документації, тоді як у складі тендерної пропозиції зазначеного учасника не надано документи, що зазначені в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 03.04.2023 № 838, а саме:
договір оренди транспортного засобу від 02.01.2023 на автомобіль Renault Master (фургон малотонажний-В, реєстраційний номер ВН0149ЕО);
витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 09.10.2020 № 227629284 на складське приміщення;
документи, що підтверджують право власності на морозильні камери?
2. Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника ФОП Найфлеш Любов Шмулівна умовам пункту 2 Додатка 2 «Кваліфікаційні критерії» до тендерної документації, тоді як у складі тендерної пропозиції зазначеного учасника надано аналогічний договір від 07.10.2022 № 48, укладений з Комунальною установою «Ананьївський ліцей № 2 Ананьївської міської ради», без копій документів, що підтверджують виконання зобов’язань за цим договором (акти прийняття-передачі товару підписані сторонами договору тощо) у повному обсязі?
3. Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника ФОП Найфлеш Любов Шмулівна умовам Додатку 4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація» до тендерної документації щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції сканованих копія/копіїї орігіналу/ів договору/ів на проведення санітарної обробки (дезінфекції) автотранспорту, тоді як у складі тендерної пропозиції зазначеного учасника не надано копії документів на проведення санітарної обробки (дезінфекції) автотранспорту?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
469866b5d5e64267a330c22a07346f3a
Назва:
ПОЯСНЕННЯ до проведення моніторингу за номером ID UA-М-2023-04-24-000098 по закупівлі товару – Сир твердий жирністю 50 % та сир кисломолочний жирністю 9 % (Код ДК 021:2015: 15540000-5 Сирні продукти) за номером процедури закупівлі UA-2023-03-27-010963-а
Дата опублікування:
27.04.2023 17:54
Опис:
ПОЯСНЕННЯ
до проведення моніторингу за номером ID UA-М-2023-04-24-000098
по закупівлі товару – Сир твердий жирністю 50 % та сир кисломолочний жирністю 9 %
(Код ДК 021:2015: 15540000-5 Сирні продукти)
за номером процедури закупівлі UA-2023-03-27-010963-а
Пояснення щодо першого питання:
Для постачання товару учасником використовуються транспортні засоби, а саме власний транспорт ГАЗ 3302 (типу вантажний фургон В, реєстраційний номер ВН 8366 ВТ) та Renault Master (фургон малотонажний-В, реєстраційний номер ВН0149ЕО) відповідно до Договору пе-ревезення вантажу автомобільним транспортом від 04.01.2023 р., що укладено з ФОП Найфлейш Д.В.. Сканована копія цього договору надана учасником в складі тендерної пропо-зиції.
Щодо підтвердження права власності на складські приміщення надається сканована копія Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 09.10.2020 № 227629284.
Для належного зберігання з дотриманням температурного режиму для кожного виду хар-чових продуктів відповідно до норм чинного законодавства в постійному використанні учас-ник використовує власні (особисті) морозильні камери Technoblock та Polair. Стаціонарна моро-зильна камера знаходиться в складських приміщеннях, право власності яких підтверджується Свідоцтвом на право власності № 31 на нежитлову будівлю магазину «ТИЛІГУЛ» та Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 227629284 від 09.10.2020 р.. Сканована копія довідки-пояснення учасника та сканована копія Витягу № 227629284 від 09.10.2020 р. додаються.
Пояснення щодо другого питання:
При розгляді тендерної пропозиції учасника ФОП Найфлеш Любов Шмулівни на предмет відповідності умовам пункту 2 Додатка 2 «Кваліфікаційні критерії» до тендерної документації, уповноваженою особою прийнято наданий учасником аналогічний договір від 07.10.2022 № 48, укладений з Комунальною установою «Ананьївський ліцей № 2 Ананьївської міської ради» з додатками та поясненням щодо неможливості надання копій документів, що підтверджують виконання зобов’язань за цим договором, в зв’язку з їх значним обсягом.
Розділом 6 «Поставка товарів» аналогічного договору, укладеного з Комунальною устано-вою «Ананьївський ліцей № 1 Ананьївської міської ради» не передбачено підписання актів прийому-передачі товару, а зазначається лише місце та терміни потавки товару. Для підтвер-дження виконання договору Учасник (постачальник) надає скановані копії видаткових наклад-них, які додаються до пояснення.
Пояснення щодо третього питання:
Проведення санітарної обробки (дезінфекції) автотранспорту підтверджується Договором з надання послуг профілактичної дезинфекції № 12 від 04.01.2022 р., який укладено між Найфлейш Д.В. та Ананьївською районною державною ветеринарною медициною на прове-дення профілактичної дезінфекції автотранспорту (ГАЗ 3302 реєстраційний номер ВН 8366 ВТ та Renault Master реєстраційний номер ВН0149ЕО) та площі складів та магазину. Автомобіль ГАЗ 3302 реєстраційний номер ВН 8366 ВТ надано ФОП Найфлейш Л.Ш. в оренду ФОП Найфлейш Д.В. відповідно до договору оренди від 02.01.2023 р.. Сканкопії зазначених дого-ворів надаються
Відсутність вищезазначених документів не впливає на ціну тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі та не стосується харктеристики предмета закупівлі.
Просимо Вас врахувати, що в нашій державі йде війна і одним із самих нагальних питань є організація харчування в закладах освіти, а особливо зараз, адже організм дитини постійно пе-ребуває в стані стресу.
В наших закладах освіти (включаючи заклади дошкільної освіти) забезпечено безкоштов-ним харчуванням понад 50% дітей пільгових категорій, а саме дітей ветеранів війни, дітей, ба-тьки яких загинули, зникли безвісти, потрапили в полон чи отримали інвалідність під час про-ходження військової служби, дітей із числа внутрішньо переміщених осіб та інші.
Відхиливши пропозиції єдиного Учасника це фактично здійснення злочину проти цих ді-тей, позбавивши їх можливості харчуватися.
Фахівець з державних закупівель О.В.Кудрявцева
Номер:
4e576b67d2ea46f0a154439c98cf59a4
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
04.05.2023 11:16
Опис:
Просимо надати роз'яснення в частині виконання Висновку про результати моніторингу, а саме: які мать бути застосовані наслідки недійсності / нікчемності договору та в якому вигляді такі наслідки мають бути оформлені?
Номер:
b6f30cafe3694ea8b8ce84f43f535375
Назва:
Роз’яснення до висновку
Дата опублікування:
05.05.2023 09:57
Опис:
Південним офісом Держаудитслужби проведено моніторинг відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015:15540000-5: Сирні продукти (Сир твердий жирністю 50 % та сир кисломолочний жирністю 9 %), які проводились Комунальною установою «Центр фінансування та господарського обслуговування закладів освіти, фізичної культури і спорту Ананьївської міської ради» (оголошення про закупівлю оприлюднено за номером ID: UA-2023-03-27-010963-a), очікуваною вартістю 129 000,00 грн з ПДВ.
Результати моніторингу процедури закупівлі відображені у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі від 28.04.2023, який оприлюднено в електронній системі закупівель відповідно до норм частини шостої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, невідповідність тендерної пропозиції учасника фізичної особи-підприємця Найфлеш Любов Шмулівна вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Південним офісом Держаудитслужби зобов’язано Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, у тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності / нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Відповідно до абзацу 1 частини восьмої статті 8 Закону замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Замовником 04.05.2023 оприлюднено в електронній системі закупівель звернення за роз’ясненням щодо висновку Південного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-03-27-010963-a від 28.04.2023, а саме: які мають бути застосовані наслідки недійсності / нікчемності договору та в якому вигляді такі наслідки мають бути оформлені?
За результатами розгляду звернення Південний офіс Держаудитслужби роз’яснює наступне.
Відповідно до частини сьомої статті 8 Закону у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі обов’язково зазначаються, зокрема, опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі та зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до пункту 17 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості) договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Отже, Замовник при здійсненні заходів щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, у тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності / нікчемності договору повинен керуватись нормами Цивільного та Господарського кодексів України, бюджетного законодавства та умовами укладеного договору про закупівлю.
Згідно з частиною п’ятою статті 65 Господарського кодексу України лише керівник підприємства вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами цього підприємства.
З огляду на зазначене Замовник обирає варіант правомірної поведінки з урахуванням положень Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, що узгоджується положеннями чинного законодавства, та не позбавлений можливості вжити заходів, які на думку Замовника можуть бути більш ефективними.
Водночас, виявлене порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей є значущим та належить до адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена частиною третьою статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
При цьому, відповідно до частини дев’ятої статті 8 Закону, у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.