• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Комплект для коронарографії для трансрадіального доступу

Завершена

4 389 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 945.00 UAH
Номер: 2d2d9ccd44b04abda7c70de324a6b7f8
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-05-03-000056
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.05.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 03.05.2023 16:46 - 25.05.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 03.05.2023 № 142 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 03.05.2023 № 142. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-03-24-008653-a, 24.03.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України № 003100-18/4590-2023 від 21.04.2023. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимоги пункту 28 Особливостей №1178 та пунктів 3 та 17 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця тендеру; надання учасником-переможцем тендеру документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимоги пункту 28 Особливостей №1178 та пунктів 3 та 17 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 23 травня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця тендеру; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Обласного комунального некомерційного підприємства «Чернівецький обласний клінічний кардіологічний центр» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-03-24-003226-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОМЕД» (далі –ТОВ «ЕКОМЕД»); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 04.04.2023 №81; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «ЕКОМЕД» як переможцем тендеру документи; договір від 11.04.2023 №155; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону від 16.08.2022 №2526-IX) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. За нормою пункту 3 частини другої статті 22 Закону встановлено, що у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Згідно з умовами підпункту 1.1 пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються у цій тендерній документації, зокрема, інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію. Також відповідно до підпункту 6.1 пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у тендерній документації та Додатку №1 до тендерної документації Так, у пункті 4 частини «Загальні вимоги до предмета закупівлі та документи які повинен надати учасник» Додатку №1 «Медико-технічні вимоги. Комплект для коронарографії для трансрадіального доступу ДК 021:2015:33140000-3 Медичні матеріали (НК 024:2019 – 10598 Набір для катетеризації серця)» до тендерної документації Замовника зазначено, що увесь запропонований товар має бути належним чином зареєстрованим в МОЗ України (подаються у складі тендерної пропозиції завірені належним чином копії реєстраційних посвідчень, термін дії яких не менше 31.12.2023 року). Відповідно до пункту 6 Порядку державної реєстрації (перереєстрації) лікарських засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2005 №376 (далі – Порядок №376) факт державної реєстрації лікарського засобу засвідчується реєстраційним посвідченням на лікарський засіб, факт державної реєстрації медичного імунобіологічного препарату засвідчується реєстраційним посвідченням на лікарський засіб (медичний імунобіологічний препарат). Згідно з нормою статті 2 Закону України «Про лікарські засоби» від 04.04.1996 №123/96-ВР (далі – Закон №123/96-ВР) лікарський засіб - будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), що має властивості та призначена для лікування або профілактики захворювань у людей, чи будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), яка може бути призначена для запобігання вагітності, відновлення, корекції чи зміни фізіологічних функцій у людини шляхом здійснення фармакологічної, імунологічної або метаболічної дії або для встановлення медичного діагнозу. Відповідно до підпункту 9 пункту 2 Технічного регламенту щодо медичних виробів затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 №753 встановлено, що медичний виріб - будь-який інструмент, апарат, прилад, пристрій, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, що застосовуються як окремо, так і в поєднанні між собою (включаючи програмне забезпечення, передбачене виробником для застосування спеціально для діагностичних та/або терапевтичних цілей та необхідне для належного функціонування медичного виробу), призначені виробником для застосування з метою забезпечення діагностики, профілактики, моніторингу, лікування або полегшення перебігу хвороби пацієнта в разі захворювання, діагностики, моніторингу, лікування, полегшення стану пацієнта в разі травми чи інвалідності або їх компенсації, дослідження, заміни, видозмінювання або підтримування анатомії чи фізіологічного процесу, контролю процесу запліднення та основна передбачувана дія яких в організмі або на організм людини не досягається за допомогою фармакологічних, імунологічних або метаболічних засобів, але функціонуванню яких такі засоби можуть сприяти. Таким чином, предмет закупівлі за ID:UA-2023-03-24-008653-a (Комплект для коронарографії для трансрадіального доступу) відноситься не до лікарських засобів, а до медичних виробів, на які поширюються умови Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 №753. Також, Замовником під час моніторингу було розміщено в електронній системі закупівель пояснення з власної ініціативи, у якому зазначено що у пункті 4 Додатку №1 до тендерної документації помилково (технічна описка) зазначено: «Увесь запропонований товар має бути належним чином зареєстрованим в МОЗ України (подаються у складі тендерної пропозиції завірені належним чином копії реєстраційних посвідчень термін дії яких не менше 31.12.2023 року». У поясненні також зазначено, що учасником закупівлі подано в тендерній пропозиції документи про відповідність медичних виробів Технічному регламенту, як передбачено законодавством (файли: Документи технічної частини ч. 1.pdf, Документи технічної частини ч. 2.pdf). Таким чином, проведеним моніторингом встановлено, що Замовником у пункті 4 Додатку №1 до тендерної документації встановлено вимогу, що суперечить нормі пункту 6 Порядку №376 та статті 2 Закону №123/96-ВР, чим порушено вимогу пункту 28 Особливостей №1178 та пункту 3 частини другої статті 22 Закону. За нормою пункту 17 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками. У підпункті 2.3 «Посадова особа замовника, уповноважена здійснювати зв'язок з учасниками» пункту 2 «Інформація про замовника торгів» розділу «Загальні положення» тендерної документації Замовника зазначено – уповноважена особа: Андрій Ігорович Гарилевич. Слід зазначити, що згідно з пунктом 35 частини першої статті 1 Закону уповноважена особа (особи) – службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту). Замовник має право визначати уповноважену особу (осіб) для організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель як серед наявних працівників організації, так і шляхом введення нових посад або укладення трудового контракту з дотриманням вимог статті 11 Закону, Кодексу законів про працю України та законодавства в цілому (роз’яснення Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 10.04.2020 №3304-04/24218-06). Національним класифікатором України «Класифікатор професій» ДК 003:2010 (затверджений наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.07.2010 №327) посади «уповноважена особа з публічних закупівель» не визначено, натомість зазначений Класифікатор містить посаду «фахівець з публічних закупівель» (код 2419.2, належить до класифікаційного розділу «Професіонали»). На запит Західного офісу Держаудитслужби щодо надання інформації про посаду уповноваженої особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками процедури закупівлі Замовником під час монітортингу опубліковано в електронній системі закупівель відповідь, у якій вказано, що уповноважена особа (Андрій Ігорович Гарилевич) займає посаду заступника генерального директора з економічних питань згідно наказу Замовника від 08.10.2022 №173-ПР. Таким чином, у тендерній документації Замовника не вказано посади посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками, що є порушенням вимог пункту 28 Особливостей №1178 та пункту 17 частини другої статті 22 Закону.
Період усунення порушень: 23.05.2023 13:04 - 07.06.2023 00:00
Дата публікації висновку: 23.05.2023 13:04

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Закупівлю за предметом Комплект для коронарографії для трансрадіального доступу ДК 021:2015: 33140000-3 Медичні матеріали (НК 024:2019 – 10598 Набір для катетеризації серця) (UA-2023-03-24-008653-a) проведено у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості №1178). Відсутність в тендерній документації посади посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками та встановлення вимоги у пункті 4 Додатку №1 до тендерної документації є технічною помилкою та формальною опискою, що не вплинуло на сутність закупівлі та не порушує принципи здійснення публічних закупівель визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Слід зазначити, що протягом проведення закупівлі через електронну систему закупівель не було звернень від фізичних або юридичних осіб, щодо надання роз’яснень або скарг. Враховуючи, що закупівля вже завершена, відсутня технічна можливість виправити зазначені описки. Вимоги законодавства з закупівель по даному питанні будуть враховані при проведенні закупівель в подальшому.
Дата публікації звіту: 30.05.2023 18:18

Запити/Пояснення