-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Дизельне паливо (талони) , Бензин А-95 (талони) код ДК 021:2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти
Завершена
396 920.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 984.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 984.60 UAH
Номер:
178b51782cb94682890a459650943cb4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-30-000038
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.05.2023 00:00
Період моніторингу:
30.05.2023 12:52 - 21.06.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
30.05.2023 № 16-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Світлана МИГОЛИНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 30.05.2023 № 16-з
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2023-03-24-005736-a 24.03.2023 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями установлено порушення вимог пункту 14 Наказу №1082.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей із змінами, встановлені порушення пунктів 41, 44 Особливостей .
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані на 2023 рік, своєчасності оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених Законом № 922-VIII – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму його усунення, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення такого порушення в подальшому та з дотриманням вимог пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року №610/34893, пунктів 41, 44 Особливостей (шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 червня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані на 2023 рік, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, своєчасності оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2023 № 157 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022р. № 1178», розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Закарпатського обласного комунального підприємства «Міжнародний аеропорт Ужгород (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи № 37 від 24 березня 2023р року; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ОККО-ПОСТАЧ» (далі - ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про та про намір укласти договір з ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» від 05.04.2023 №43; повідомлення про намір укласти договір від 05.04.2023; договір від 20.02.2023 № 148/2023.
За результатами моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року №610/34893 (далі – Порядок №1082) в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях не зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Так, Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено лише код предмета закупівлі ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти, тоді як Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749 містить наступну позиції щодо товару, який має намір придбати Замовник, а саме: 09134200-9 – Дизельне паливо та 09132000-3 Бензин.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей із змінами, встановлено наступне.
У пункті 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник зазначив підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах відповідно до статті 17 Закону № 922-VIII, в той час як такі підстави визначені у пункті 44 Особливостей із змінами, внесеними Постановою № 157. Зокрема, підпункти 3, 6, 11, 12 пункту 44 Особливостей викладені в новій редакції, а підстави для відмови учаснику в участі у відкритих торгах, зазначені у пункті 13 частини першої статті 17 Закону № 922-VIII, у новій редакції пункту 44 Особливостей взагалі відсутні.
У пункті четвертому розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник зазначив підстави відхилення тендерної пропозиції учасника (переможця) торгів без врахування змін, внесених до пункту 41 Особливостей підпунктом 19 пункту 2 змін, внесених Постановою № 157, а саме: викладені у новій редакції абзаци третій та сьомий підпункту 1 пункту 41 Особливостей. Також, Замовником не враховані зміни, внесені до абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей, а абзац третій підпункту 2 Особливостей виключений з підстав відхилення тендерної пропозиції учасника.
Період усунення порушень:
06.06.2023 15:55 - 21.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
06.06.2023 15:55
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Проведено розяснювальні роботи, і надалі буде враховано п 14 Наказу №1082, буде уповноважена особа відправлена на навчання.
Дата публікації звіту:
09.06.2023 15:21
Запити/Пояснення
Номер:
8f9935791b344d8a8d6c17e30c6e0848
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
31.05.2023 15:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.06.2023 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Дизельне паливо (талони) , Бензин А-95 (талони) код ДК 021:2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти», інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-03-24-005736-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості закупівлі, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі?
Також, просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)
Пояснення (інформацію та підтвердні документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
18723c4362d8435b8a46a37dce1d683b
Назва:
Відповідь на запит аудиторської служби від 31.05.2023р.,
Дата опублікування:
05.06.2023 15:04
Опис:
У відповідь на запит аудиторської служби від 31.05.2023р., долучаємо обґрунтування технічних та якісних характеристик, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
На підставі Постанови 710 від 11.10.2016 (далі постанова 210 ) передбачено: «Затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету, згідно з додатком.»
Кошти використані в закупівлі не є коштами державного бюджету а місцевого бюджету.
Крім того Постанова 710 стосується:
- Підприємств, утворених органами державної влади (п.1 Постанови 710)
- Державної казначейської служби (п. 2 Постанови 710),
- Органів місцевого самоврядування (п. 4.1 Постанови 710),
- Головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) (п. 41 Постанови 710),
- Суб’єктам господарювання державного сектору економіки (п.41 Постанови 710).
ЗОКП «Міжнародний аеропорт Ужгород» є комунальним підприємством, заснованим Закарпатською обласною Радою.
Пунктом 3. ч. 2 ст. 22 Бюджетного кодексу України передбачений чіткий перелік головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня до якого ЗОКП «Міжнародний аеропорт Ужгород» не належить.
Перелік «Суб’єктів господарювання державного сектору економіки» розміщено на сайті фонду державного майна за адресою https://www.spfu.gov.ua/ua/content/spf-subekti-gospodaruvannya.html. ЗОКП «Міжнародний аеропорт Ужгород» відсутній в цьому переліку.
Таким чином постанова 710 не стосується ЗОКП «Міжнародний аеропорт «Ужгород».
Уповноважена особа Голубовська Г.Є.
05.06.2023