-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Кейтерингові послуги (Послуги з надання харчування дітям з супроводом (батьками, опікуном, усиновлювачем, законним представником)
Завершена
4 532 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 660.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 22 660.00 UAH
Номер:
0a407e2fbcfc46c3beb16be27bee818e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-07-000046
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.06.2023 00:00
Період моніторингу:
07.06.2023 14:03 - 29.06.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
06.06.2023 № 138
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 06.06.2023 № 138
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
30 UA-2023-03-24-005484-a 24.03.2023 Одеський обласний благодійний фонд реабілітації дітей-інвалідів «Майбутнє»
Код ЄДРПОУ: 24533439 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону №922 з урахуванням Особливостей установлено не дотримання норми пункту 28 Особливостей та абзацу першого частини 3 статті 22 Закону №922.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "ФАБРИКА СМАКУ", відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5, 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26 січня 1993 року № 2939-XII, статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 червня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2022 №922-VIII (далі – Закон №922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам Закон №922 та тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Одеського обласного благодійного фонду реабілітації дітей-інвалідів «Майбутнє» (далі Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерну документацію Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 01.04.2023, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.04.2023 №9, тендерну пропозицію учасника ТОВ "ФАБРИКА СМАКУ", повідомлення про намір укласти договір, опубліковане в електронній системі закупівель 03.04.2023, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 10.04.2023, договір про закупівлю від 10.03.2023 № 1-Т, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 22.06.2023.
Аналізом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону №922 з урахуванням Особливостей установлено, що у підпункт 2 пункту 4.3 розділу 4 Додатку 3 до тендерної документації у проект договору Замовником включено інформацію щодо зміни істотних умов договору в частині погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, чим не дотримано норму пункту 28 Особливостей так як внесення таких змін суперечить предмету закупівлі, який визначено Замовником як «послуги». Зазначена норма зміни істотних умов договору стосується товару, про що свідчить пункт 19 Особливостей.
З огляду на зазначене, відображення у тендерній документації вказаної вище зміни істотних умов договору не відповідає абзацу першому частини 3 статті 22 Закону №922 в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Період усунення порушень:
26.06.2023 15:10 - 11.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
26.06.2023 15:10
Оскарження висновку в суді
Опис:
подано адміністративний позов до Одеського окружного адміністративного суду 30.06.2023 р., № 420/15735/23.
Дата публікації:
30.06.2023 13:18
Дата відкриття провадження:
30.06.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
420/15735/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Надано протокол наради ООБФРДІ "МАЙБУТНЄ" щодо врахування в роботі висновку Східного офісу Держаудитслужби
Дата публікації звіту:
20.01.2025 16:03
Запити/Пояснення
Номер:
45e19b57d5e54d6eb1424703558dcea6
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
19.06.2023 12:28
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.06.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі ДК021-2015: 55520000-1 — Кейтерингові послуги (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-03-24-005484-a), яку проведено Одеським обласним благодійним фондом реабілітації дітей-інвалідів «Майбутнє» (далі Замовник) відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» 26 січня 1993 року №2939-XII, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» 25 грудня 2015 року № 922-VIII із змінами (далі Закон №922-VIII), із урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі Особливості), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) із наступних питань:
1. Просимо надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та розраховано його очікувану вартість.
2. У підпункт 2 пункту 4.3 розділу 4 Додатку 3 до тендерної документації у проекті договору Замовником включено інформацію щодо зміни істотних умов договору в частині погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, чим не дотримано норму пункту 28 Особливостей так як внесення таких змін суперечить предмету закупівлі, який визначено Замовником як «послуги». Зазначена норма зміни істотних умов договору стосується товару, про що свідчить пункт 19 Особливостей.
Чому Замовником не дотримано норму пункту 28 Особливостей щодо формування тендерної документації із включенням вище зазначеної інформації?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження (інформацію, документи).
Номер:
98aa41997d6c47aaac981e25580258d4
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
22.06.2023 12:00
Опис:
ПОЯСНЕННЯ
на запит Східного офісу Держаудитслужби
в межах моніторингу процедури закупівлі UA-2023-03-24-005484-a
1. Обґрунтування розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на підставі вимог наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік».
При визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі зокрема враховувалась орієнтовна кількість осіб, для яких надаватимуться послуги, що зазначено у Додатку 2 «Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі» до Тендерної документації, а саме, орієнтовна кількість дітей з супроводом (батьками), віком з 1-4 років, 4-6 (7) років, 6 -11 років, 11-14 років, 14-18 років, які отримують 3-х разове гаряче харчування (сніданок, обід та вечеря) – 9300 осіб; орієнтовна кількість дітей з особливими дієтичними потребами, віком з 1-4 років, 4-6 (7) років, 6 -11 років, 11-14 років, 14-18 років, які отримують 3-х разове харчування (сніданок, обід та вечеря) – 50 осіб; орієнтовна кількість осіб, які супроводжують (батьки, опікуни, усиновлювачі, законні представники), які отримують 3-х разове гаряче харчування (сніданок, обід та вечеря) – 7300 осіб; орієнтовна кількість дітей з супроводом (батьками), віком з 1-4 років, 4-6 (7) років, 6 -11 років, 11-14 років, 14-18 років, які отримують 2-х разове гаряче харчування (сніданок або обід, та обід або вечеря) – 490 осіб; орієнтовна кількість дітей з особливими дієтичними потребами, віком з 1-4 років, 4-6 (7) років, 6 -11 років, 11-14 років, 14-18 років, які отримують 2-х разове харчування (сніданок або обід, та обід або вечеря) – 10 осіб; орієнтовна кількість осіб, які супроводжують (батьки, опікуни, усиновлювачі, законні представники), які отримують 2-х разове гаряче харчування (сніданок або обід, та обід або вечеря) - 400 осіб; орієнтовна кількість дітей з супроводом (батьками), віком з 1-4 років, 4-6 (7) років, 6 -11 років, 11-14 років, 14-18 років, які отримують одноразове гаряче харчування (сніданок або вечеря) – 90 осіб; орієнтовна кількість дітей з особливими дієтичними потребами, віком з 1-4 років, 4-6 (7) років, 6 -11 років, 11-14 років, 14-18 років, які отримують одноразове харчування (сніданок або вечеря) – 10 осіб; орієнтовна кількість осіб, які супроводжують (батьки, опікуни, усиновлювачі, законні представники), які отримують одноразове гаряче харчування (сніданок або вечеря) – 100 осіб; орієнтовна кількість дітей з супроводом (батьками), віком з 1-4 років, 4-6 (7) років, 6 -11 років, 11-14 років, 14-18 років, які отримують одноразове гаряче харчування (обід) – 50 осіб; орієнтовна кількість осіб, які супроводжують (батьки, опікуни, усиновлювачі, законні представники), які отримують одноразове гаряче харчування (обід) – 200 осіб.
Також, при визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі враховувалась кількість днів харчування (період постачання), про що зазначено у Додатку 2 «Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі» до Тендерної документації, а саме: строк надання послуг: до 31.12.2023 року.
Крім того, при визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі враховувалась інформація про ціни на послуги, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та постачальників відповідної послуги, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронній системі закупівель «Prozorro».
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі UA-2023-03-24-005484-a визначено Замовником на підставі:
1. Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»;
2. Постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021р. № 305 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах»;
3. Розпоряджень виконавчого органу Одеської міської ради, Міністерства Охорони Здоров’я України, Головного Державного санітарного лікаря України на період карантину в зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID – 19).
2. Відповідно до пункту 19 Особливостей (в редакції станом на момент проведення закупівлі), істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону.
При цьому, у пункті 4.3 розділу 4 «Порядок здійснення оплати» проєкту Договору про закупівлю №1-Т (додаток 3 до тендерної документації) зазначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону.
Таким чином, слід зазначити, що у пункті 4.3 розділу 4 «Порядок здійснення оплати» проєкту Договору про закупівлю №1-Т (додаток 3 до тендерної документації) Замовник відобразив всі випадки, передбачені пунктом 19 Особливостей, за яких істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі та які є вичерпними і стосуються закупівлі товарів, послуг та робіт.
Пунктом 28 Особливостей (в редакції станом на момент проведення закупівлі) встановлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
В свою чергу, згідно з приписами частин четвертої-п’ятої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Так, тендерна документація Замовника по процедурі закупівлі UA-2023-03-24-005484-a не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Також, Замовник по процедурі закупівлі UA-2023-03-24-005484-a не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги».
У зв’язку з цим, Замовником дотримано приписи пункту 28 Особливостей та статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, цитування у тендерній документації пункту 19 Особливостей в цілому, тобто і випадків, що стосуються закупівлі товарів, не є порушенням пунктів 28 Особливостей, як про це стверджує Східний офіс Держаудитслужби.
Підсумовуючи вищевикладене, слід зазначити, що вказане зауваження носить суто формальний характер, так як не пов’язано із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвитком добросовісної конкуренції, а також не має шкідливих наслідків, не призвело до нецільового використання бюджетних коштів чи шкоди бюджету.