-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин А-95,дизельне паливо( за паливними талонами та паливними картками)
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII (далі – Закон) з урахуванням вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі.
Завершена
5 450 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 27 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 27 250.00 UAH
Номер:
1a29ad80cd5c4d3b9ac0cafe2f0a8529
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-11-000071
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.04.2023 00:00
Період моніторингу:
11.04.2023 15:20 - 03.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
11.04.2023 №10-з
Херсон
Про початок моніторингів
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинги процедур закупівель відповідно до переліку, що додається
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингів закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка заступника начальника управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Владислава Щербенка від 11.04.2023.
Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Херсонській області
11.04.2023 №10-з
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-03-23-000547-a. Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункт 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі"
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатом аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 3 частини другої статті 22 Закону, абзаців першого та восьмого пункту 28 Особливостей №1178, пункту 35 Особливостей №1178 та частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
За результатом аналізу питання внесення змін до тендерної документації встановлено порушення вимог абзацу другого частини другої статті 24 Закону.
За результатом аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178.
За результатом аналізу питання відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, укладання договору про закупівлю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
У зв’язку з виявленими порушеннями Закону та з огляду на відсутність механізму їх усунення, Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим, через необ'єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 квітня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані (додатку); оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості №1178); внесення змін до тендерної документації; розгляду тендерних пропозицій; укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КП Новокаховське пасажирське комунальне підприємство "Автоцентр" (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, що затверджена рішенням уповноваженої особи від 23.03.2023; тендерну пропозицію ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАФТАТРАНССЕРВІС"; повідомлення про намір укласти договір від 01.04.2023; договір про закупівлю від 10.04.2023 №10/04.
Відповідно до норм пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником самостійно та повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію.
Частиною першою статті 23 Закону встановлено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Таким чином, Законом визначено імперативну вимогу до Замовника зазначати в тендерній документації всю необхідну технічну, якісну та кількісну інформацію про предмет закупівлі.
Проте, моніторингом встановлено, що тендерна документація Замовника в частині визначення технічних та якісних характеристик предмету закупівлі не містить обов’язкової інформації по конкретним видам палива, так Замовником не зазначено детальний опис автомобільного бензину А-95 щодо екологічного класу, відносно дизельного палива щодо кліматичного періоду (зимове, літнє, арктичне) та екологічного класу, чим порушено вимоги пункту 3 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації.
Крім того, моніторингом установлено, що у Розділі 5 тендерної документації Замовника зазначено, що оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, зокрема шляхом застосування електронного аукціону. Для проведення відкритих торгів із застосуванням електронного аукціону повинно бути подано не менше двох тендерних пропозицій. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично.
Проте, відповідно до пункту 35 Особливостей №1178 (в редакції від 03.01.2023) відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону.
Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації та розміщенні інформації про закупівлю порушено норми абзацу першого пункту 28, пункту 35 Особливостей №1178 та частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Також, моніторингом установлено, що відповідно до пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону).
Згідно додатку №2 тендерної документації визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону та надати в складі пропозиції підтверджуючи документи.
Проте, починаючи з 25.02.2023 набули чинності зміни до Особливостей № 1178, які регулюють особливості здійснення публічних закупівель під час воєнного стану, в тому числі і оновлено підстави, через які Замовник повинен відхилити пропозицію постачальника.
Так, у пункті 44 Особливостей №1178 визначено, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли керівника учасника процедури закупівлі було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією або керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку.
Таким чином, встановлена у тендерній документації вимога Замовника до переможця торгів, про відсутність судимості та вчинення корупційного правопорушення у уповноваженої особи замість керівника учасника не відповідає вимогам пункту 44 Особливостей №1178, а отже тендерна документація складена з порушенням вимог абзацу восьмого пункту 28 Особливостей №1178.
Крім того, моніторингом встановлено, що замовником внесені зміни до Додатку №3 тендерної документації, проте не оприлюднено в окремому документі перелік змін, що вносились, чим порушено вимоги абзацу другого частини другої статті 24 Закону.
Також, моніторингом установлено, що тендерна пропозиція ПП «НАФТАТРАНССЕРВІС», яка визначена переможцем торгів, не відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до додатку №3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу до учасників щодо надання йому можливості заправляти автомобілі по талонам АЗС на всій території України. Учасник повинен надати в електронному вигляді інформацію про мережу АЗС в межах по всій Україні, на яких замовник може заправлятися. Обов'язковим наявність мережі АЗС повинно бути на деокупованих територіях, а саме Велико Олександрівського району, Каховського району, Бериславського району Херсонської області.
На виконання зазначених вимог учасник ПП «НАФТАТРАНССЕРВІС» у складі своєї пропозиції надав лист вих. № 3003/17 від 30.03.2023 (файл «Перелік запропонованих АЗС.pdf»), в якому зазначено про наявність АЗС в м.Кривій Ріг (Дніпропетровська область) та адреси АЗС на території Херсонській області, які наразі тимчасово не працюють.
Інших відомостей про відновлення роботи АЗС учасника на деокупованих територіях, а саме Велико Олександрівського району, Каховського району, Бериславського району Херсонської області тендерна пропозиція учасника ПП «НАФТАТРАНССЕРВІС» не містить.
Таким чином, тендерна пропозиція містить інформацію про можливість заправлятися тільки в м. Кривій Ріг, чим не дотримано вимоги додатку №3 до тендерної документації.
Проте, на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178, пропозиція учасника ПП «НАФТАТРАНССЕРВІС» не відхилена як таку, що не відповідає вимогам Замовника, визнана переможцем процедури закупівлі та укладено з ним договір про закупівлю від 10.04.2023 №10/04 ціною 4 641 200,00 гривень з ПДВ.
Період усунення порушень:
13.04.2023 11:08 - 28.04.2023 00:00
Дата публікації висновку:
13.04.2023 11:08
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Причини розірвання договору ;: Висновок Управління Південного Офісу Держаудитслужби в Херсонській області від 13.04.23р,. виявленого порушення шляхом припинення зобов`язань за договором , в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору №10/04 від 10.04.23р з Приватним підприємством "НАФТАТРАНССЕРВІС"
Дата публікації звіту:
22.08.2023 12:26