-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
"Природний газ" ДК 021:2015 09120000-6 Газове паливо
Завершена
340 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 700.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 700.00 UAH
Номер:
92d83a9be26042b4b02d799bc67d7b5f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-13-000127
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.06.2023 00:00
Період моніторингу:
14.06.2023 09:47 - 06.07.2023 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
13.06.2023 № 182
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 13.06.2023 № 182.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-03-22-009274-a, 22.03.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТВІЙ ГАЗЗБУТ», визначення його переможцем тендеру та укладення з ним договору встановлено порушення вимог підпункту 1 пункту 41 та підпункту 11 пункту 44 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення вимог підпункту 1 пункту 41 та підпункту 11 пункту 44 Особливостей №1178 – шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «ТВІЙ ГАЗЗБУТ» щодо розірвання договору.
Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 червня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця тендеру; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Стоматологічна поліклініка №1» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-03-22-004891-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ТВІЙ ГАЗЗБУТ» (далі – ТОВ «ТВІЙ ГАЗЗБУТ») та відповіді вказаного учасника на умови участі у закупівлі, зазначені у відповідних електронних полях; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «ТВІЙ ГАЗЗБУТ» як переможцем документи та інформацію після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір; договір про постачання природного газу №41АВ200-1298-23 від 20.04.2023, додаткову угоду №1 від 20.04.2023 до вказаного договору та повідомлення про внесення змін до договору; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону №2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормами пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 (далі – Порядок №1082), та цих Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до норм пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
У частині 3 розділу VI тендерної документації Замовника вказано, що договір про закупівлю укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої - п’ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону, та Особливостей.
Водночас, відповідно до норм пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено пункт 28 Особливостей №1178.
За нормою підпункту 11 пункту 44 Особливостей №1178 замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції».
Одночасно, у пункті 44 Особливостей №1178 зазначено, що учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Відповідно до умов частини 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 44 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються у тендерній документації, які повинні містити, зокрема: інформацію та документи про наявність/відсутність підстав, установлених у п.44 Особливостей №1178, згідно з умовами та вимогами тендерної документації.
У пункті 2 частини 2 Додатку 2 до тендерної документації Замовника визначено, що Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у пункті 44 Особливостей №1178 (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого пункту 44 Особливостей №1178, учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункті 44 Особливостей №1178 (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Моніторингом встановлено, що учасником тендеру ТОВ «ТВІЙ ГАЗЗБУТ» під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель підтверджено відсутність підстав, зазначених в підпункті 11 пункту 41 Особливостей №1178, а саме відповідно до інформації, оприлюдненої у відповідних електронних полях в електронній системі закупівель у розділі «Відповіді учасника» (Відповіді учасника на умови участі у закупівлі) зазначено: «Учасник процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції» - Підтверджую».
Крім того, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТВІЙ ГАЗЗБУТ» міститься довідка щодо відсутності підстав для відмови згідно пункту 44 Особливостей №1178 (№200-Сл-11-0323 від 22.03.2023), у якій зазначено, що учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи – учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції».
Одночасно, учасником ТОВ «ТВІЙ ГАЗЗБУТ» у складі тендерної пропозиції надано Довідку (№200-Сл-79105-1222/5 від 19.01.2023) про засновника та кінцевого бенефіціарного власника, у якій зазначено інформацію про засновника та кінцевого бенефіціарного власника учасника, зокрема: назва юридичної особи: ЄГАЗ Холдінг ГмбХ, що є засновником учасника, її місцезнаходження: Австрія, Швіндгассе, 5/1/4, 1040 Відень Австрія, Швіндгассе, 5/1/1, 1211 Відень та країна реєстрації: Австрія; прізвище, ім’я по-батькові кінцевого бенефіціарного власника: Фірташ Дмитро Васильович, адреса його місця проживання Україна, 01011, місто Київ, вул. Мирного Панаса, будинок 12, квартира 19 та громадянство: Україна, частка в статутному капіталі — 100%.
Відповідно до наявної інформації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань (https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search/person-result) кінцевим бенефіціарним власником (контролером) ТОВ «ТВІЙ ГАЗЗБУТ» є Фірташ Дмитро Васильович (Україна, 01011, м.Київ, вул.Мирного Панаса, буд.12, кв.19. Тип бенефіціарного володіння: Непрямий вирішальний вплив, відсоток частки статутного капіталу або відсоток права голосу: 100 , відомості про юридичних осіб, через яких здійснюється опосередкований вплив на юридичну особу: Груп ДФ Інтернешнл ГмбХ).
Указом Президента України від 24 червня 2021 року № 266/2021 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 18 червня 2021 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 18 червня 2021 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (далі – рішення РНБО від 18.06.2021).
Пунктом 2 рішення РНБО від 18.06.2021 постановлено застосувати персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) до: фізичних осіб згідно з додатком 1 до цього рішення та юридичних осіб згідно з додатком 2 до цього рішення.
У додатку 1 до рішення РНБО від 18.06.2021 передбачено застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкції) до фізичних осіб, зокрема до Фірташа Дмитра Васильовича; (FIRTASH DMYTRO, 02.05.1965 р.н., громадянин України, уродженець с. Бересток Заліщицького району, Тернопільської області, зареєстрований за адресою: м. Київ, вул. Панаса Мирного, буд. 12, кв. 19, ІПН 2386315712) із визначенням видів обмежувального заходу (відповідно до Закону України «Про санкції»):
1) блокування активів – тимчасове обмеження права особи користуватися та розпоряджатися належним їй майном;
2) обмеження торговельних операцій;
3) обмеження, часткове чи повне припинення транзиту ресурсів, польотів та перевезень територією України (повне припинення);
4) запобігання виведенню капіталів за межі України;
5) зупинення виконання економічних та фінансових зобов’язань;
6) анулювання або зупинення ліцензій та інших дозволів, одержання (наявність) яких є умовою для здійснення певного виду діяльності, зокрема, анулювання чи зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами;
7) заборона участі у приватизації, оренді державного майна резидентами іноземної держави та особами, які прямо чи опосередковано контролюються резидентами іноземної держави або діють в їх інтересах;
8) повна заборона заходження іноземних невійськових суден та військових кораблів до територіального моря України, її внутрішніх вод, портів;
9) заборона видачі дозволів, ліцензій Національного банку України на здійснення інвестицій в іноземну державу, розміщення валютних цінностей на рахунках і вкладах на території іноземної держави;
10) припинення видачі дозволів, ліцензій на ввезення в Україну з іноземної держави чи вивезення з України валютних цінностей та обмеження видачі готівки за платіжними картками, емітованими резидентами іноземної держави;
11) заборона передання технологій, прав на об’єкти права інтелектуальної власності;
12) позбавлення державних нагород України, інших форм відзначення;
13) інші санкції, що відповідають принципам їх застосування, встановленим Законом України «Про санкції».
Згідно з пунктом 44 Особливостей №1178 замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Одночасно, у пункті 39 Особливостей №1178 визначено, що замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції та у разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Слід зазначити, що інформація щодо рішень Ради національної безпеки і оборони України про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) є у вільному доступі на офіційному веб-порталі Верховної Ради України (https://zakon.rada.gov.ua).
Крім того, відповідна інформація міститься за посиланнями: https://youcontrol.com.ua; https://youcontrol.com.ua/catalog/company_details/43965848/, https://sanctions.nazk.gov.ua/, https://sanctions.nazk.gov.ua/sanction-person/15103/.
Враховуючи наведене, учасником ТОВ «ТВІЙ ГАЗЗБУТ» зазначено у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку Замовник міг виявити за інформацією, що міститься у вільному публічному доступі.
Згідно з підпунктом 1 пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли учасник зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку Замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 цих особливостей.
У наданій у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ТВІЙ ГАЗЗБУТ» інформації (№200-Сл-16604-0323 від 16.03.2023), з посиланням на пункт 10 статті 4 Закону України «Про санкції» (підставою для застосування санкцій є вчинення іноземною державою, іноземною юридичною особою, юридичною особою, яка знаходиться під контролем іноземної юридичної особи чи фізичної особи-нерезидента, іноземцем, особою без громадянства, а також суб’єктами, які здійснюють терористичну діяльність) та принципи застосування санкцій, вказано, що ні ТОВ «ТВІЙ ГАЗЗБУТ» (учасник процедури закупівлі), ні кінцевий бенефіціарний власник – Фірташ Дмитро Васильович, який є громадянином України, не підпадають під санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції» (підпункт 11 пункту 44 Особливостей №1178).
Однак, у переліку обмежувальних заходів та санкцій, застосованих відповідно до додатку 1 до рішення РНБО від 18.06.2021 до Фірташа Дмитра Васильовича (кінцевий бенефіціарний власник учасника), вказано, зокрема: інші санкції, що відповідають принципам їх застосування, встановленим Законом України «Про санкції».
Відповідно до статті 3 Закону України «Про санкції» принципами застосування санкцій в Україні є законність, прозорість, об’єктивність, відповідність меті та ефективності. Згідно частиною першою статті 1 Закону України «Про санкції» з метою захисту національних інтересів, національної безпеки, суверенітету і територіальної цілісності України, протидії терористичній діяльності, а також запобігання порушенню, відновлення порушених прав, свобод та законних інтересів громадян України, суспільства та держави можуть застосовуватися спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи.
Таким чином, порушуючи вимоги підпункту 1 пункту 41 та підпункту 11 пункту 44 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «ТВІЙ ГАЗЗБУТ», у тендерній пропозиції якого зазначено недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, та кінцевий бенефіціарний власник якого є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір.
Період усунення порушень:
21.06.2023 16:50 - 06.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
21.06.2023 16:50
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення
За результатами проведення закупівлі № UA-2023-03-22-009274-a за предметом «Природний газ» ДК 021:2015 09120000-6 Газове паливо (Номенклатура: 09123000-7 Природний газ) між Товариством з обмеженою відповідальністю «ТВІЙ ГАЗЗБУТ» та Комунальним некомерційним підприємством «Стоматологічна поліклініка №1» укладений Договір з постачання природного газу № 41АВ200-1298-23 від 20 квітня 2023р. За рішенням ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ наказ № 182 від 13.06.2023 проведено моніторинг зазначеної вище закупівлі. За результатами моніторингу встановлена неправомірність укладання Договору у зв’язку із невідповідністю ТОВ «Твій Газзбут» законодавству України. До бенефіціара ТОВ «Твій Газзбут» Фірташа Дмитра Васильовича застосовані персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції), що порушує ст. 5 Закону України «Про санкції», Указ Президента України від 24 червня 2021 року № 266/2021, яким введено в дію Рішення Ради національної безпеки і оборони України від 18 червня 2021 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)». Повідомляємо, що Комунальним некомерційним підприємством «Стоматологічна поліклініка №1» вжито заходів шляхом надсилання до ТОВ «ТВІЙ ГАЗЗБУТ» листа-повідомлення , зареєстрованого під №48 від 27.06.2023 і скерованого кур'єрською поштою (експрес - накладна 59000987447096) щодо припинення договірних відносин разом з Додатковою угодою №2 на розірвання Договору з постачання природного газу № 41АВ200-1298-23 від 20 квітня 2023р. Зазначені вище документи перебувають на розгляді у ТОВ «Твій Газзбут» та будуть додатково оприлюднені через електронну систему закупівель після їх підписання Сторонами. Замовником виконано зобов’язання щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зазначеного у висновку Державної аудиторської служби про результати моніторингу процедури закупівлі. Щодо вжиття заходів (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) недопущення в подальшому порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації, повідомляємо наступне: з Уповноваженою особою проведено заходи направлені на недопущення під час проведення майбутніх закупівель встановлених та будь яких інших порушень. Зокрема, Уповноважена особа провела детальний аналіз висновку моніторингу проведеного Державною аудиторською службою, Постанови Кабінету Міністрів №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів в сфері публічних закупівель. Також, Уповноваженою особою заплановано відвідати онлайн навчання для підвищення кваліфікації щодо проведення публічних закупівель розроблених та розміщених на освітній платформі Prometheus та взяти участь у вебінарах, які транслюватимуться на ДП «Прозорро» в мережі Facebook на сторінці департаменту сфери публічних закупівель та конкурентної політики. Уповноважена особа зобов’язується в майбутньому не допускати порушень та проводити всі закупівлі виключно з відповідністю до чинного законодавства.
Дата публікації звіту:
27.06.2023 15:08
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
Опис:
порушення усунені, договір розірвано
Дата публікації:
17.10.2023 17:07
Запити/Пояснення
Номер:
38bc38c192fc487ab43d8d8cc18ada80
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
15.06.2023 09:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.06.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-03-22-009274-a, яка проведена Комунальним некомерційним підприємством «Стоматологічна поліклініка №1» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
496a17f3f7f941949cfbefb752bed556
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
16.06.2023 15:22
Опис:
ВІДПОВІДЬ НА ЗАПИТ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
згідно моніторингу UA-M-2023-06-13-000127 по закупівлі «Природний газ» ДК 021:2015 09120000-6 Газове паливо (Номенклатура: 09123000-7 Природний газ) (№UA-2023-03-22-009274-а) проведеної Комунальним некомерційним підприємством «Стоматологічна поліклініка №1» (ЗАМОВНИК)
У відповідь на запит повідомляємо наступне:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Розмір бюджетного призначення та очікувану вартість предмета закупівлі визначено згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Постанова Кабінету Міністрів України від 19.07.2022 № 812 «Про затвердження Положення про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу щодо особливостей постачання природного газу виробникам теплової енергії та бюджетним установам» - яка регулювала питання закупівлі газу на пільгових умовах діяла до 31.03.2023р.
Оскільки урядом не прийнято було рішення про продовження пільгового періоду закупівлі природного газу за зниженою ціною для бюджетних установ, у Замовника залишалась потреба у здійсненні закупівлі природнього газу для функціонування та підтримання життєдіяльності установи. Тому очікувана вартість закупівлі розрахована відповідно до цін запропонованих на ринку з урахуванням даних системи електронних закупівель Prozorro.
При визначенні очікуваної вартості замовник враховував методи визначення очікуваної вартості предмету закупівлі, що визначені в Наказі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Було здійснений пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну. Середня ринкова ціна на 22.03.2023р. становила 17.00 грн.
Обґрунтування розміру бюджетного призначення: розмір бюджетного призначення згідно Ухвали міської ради від 06.12.2022 р № 2583 «Про бюджет Львівської міської територіальної громади» становив 351 000,00 грн. Відповідно до рішення Львівської міської ради № 1289 від 23 грудня 2022 рік було затверджено ліміти 18903 м3., які забезпечують 61% розрахункової річної потреби споживання газу. Частина спожитого газу оплачується за рахунок власних надходжень. За період з січня по квітень 2023р. було використано 135 257,62 грн. та 9166 м3 газу. (Договір від 12.12.2022р. № 12-2226/22-БО-Т). Відповідно очікувана вартість закупівлі згідно проведених розрахунків із врахуванням кошторисних призначень – 340000,00 грн. з ПДВ.(20 000 м3.)
Відповідно до статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (із змінами) планування закупівель здійснювалося на підставі наявної потреби, яка становила 31000 м3 на 2023 рік.
Замовник здійснив закупівлю даного виду товару, оскільки він за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідав вимогам та потребам, відповідно до спеціального законодавства:
- Закон України «Про ринок природного газу»;
- Постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 № 2496 «Про затвердження Правил постачання природного газу»;
- Постанова НКРЕКП від 30.09.2015 № 2493 «Про затвердження Кодексу газотранспортної системи»;
- Постанова НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494 «Про затвердження Кодексу газорозподільних систем»;
- Постанова НКРЕКП від 24.12.2019 № 3013 «Про встановлення тарифів для ТОВ «ОПЕРАТОР ГТС УКРАЇНИ» на послуги транспортування природного газу для точок входу і точок виходу на регуляторний період 2020 – 2024 роки».
Ціна природного газу була встановлена учасником у відповідності до вимог Закону України «Про ринок природного газу», зокрема були враховані усі витрати на постачання, в тому числі і за транспортування природного газу, з урахуванням усіх платежів, які можуть бути понесені учасником у ході виконання договору про закупівлю. Учасник не включав до вартості тендерної пропозиції вартість послуг з розподілу природного газу.
За розрахункову одиницю газу приймався один метр кубічний (м3), приведений до стандартних умов: температура (t) 293,18 К (20оС), тиск газу (Р) 101,325 кПа (760 мм рт. ст.).
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
На виконання постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів», забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на закупівлю «Природний газ» ДК 021:2015 09120000-6 Газове паливо (Номенклатура: 09123000-7 Природний газ) на веб-сайті : https://1sp.lviv.ua/wp-content/uploads/2023/03/Obhrkntuvannia-haz.pdf