• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Фармацевтична продукція

Місцезнаходження: Житомирська обл. Житомирський р-н.с. Станишівка. шосе Сквирське,3; Категорія замовника: 3). підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі".

Завершена

1 318 174.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 13 181.00 UAH
Номер: c5c06418abad486e93111a6ab968fe44
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-08-07-000072
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.08.2023 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 07.08.2023 17:40 - 29.08.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 07.08.2023 № 48-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 07.08.2023 № 48-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 9. UA-2023-03-22-004478-a Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 97) 024-92-47, ekonsevych@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що тендерна документація не відповідає нормам частини 4 статті 23 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено, що Замовником не враховано вимоги пункту 3 Порядку № 1082 та пункту 24 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Медичний центр «М.Т.К.», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до матеріальної або дисциплінарної відповідальності осіб, якими допущено порушення вимог частини 4 статті 23 Закону, абзацу 1 пункту 28 Особливостей та не враховано норми пункту 24 Особливостей, пункту 3 Порядку № 1082, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 14 серпня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Житомирська багатопрофільна опорна лікарня» Новогуйвинської селищної ради (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 23.03.2023, тендерна пропозиція учасника - переможця ТОВ «Медичний центр «М.Т.К.», протокол щодо прийняття рішень уповноваженою особою Замовника від 31.03.2023, повідомлення про намір укласти договір від 31.03.2023, договір про закупівлю від 07.04.2023 № 19/20, пояснення Замовника з копіями документів надані через електронну систему закупівель 10.08.2023. За результатами моніторингу відповідності тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що на порушення вимог частини 4 статті 23 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, технічна специфікація Замовника в тендерній документації (Додаток № 3 до тендерної документації), містить посилання на конкретну торгову марку та виробника («Лонгокаїн-Хеві»), з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання. Відповідно до пункту 24 Особливостей визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 (далі - Порядок № 1082), та цих Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Згідно вимог пункту 3 Порядку № 1082 розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного закону засіб кваліфікованого електронного підпису - апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). Слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим». Однак, проведеним аналізом встановлено, що Замовником після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, повідомлення про намір укласти договір, тощо), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис уповноваженої особи Замовника Цисар Ольги Василівни (тип носія особистого ключа - незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим не враховано вимоги пункту 3 Порядку № 1082 та пункту 24 Особливостей.
Період усунення порушень: 15.08.2023 19:00 - 30.08.2023 00:00
Дата публікації висновку: 15.08.2023 19:00

Оскарження висновку в суді

Опис: Зміст висновку, який є індивідуально-правовим актом і породжує права та обов`язки для замовника, має відповідати вимогам, визначеним частиною другою статті 2 КАС України. Обґрунтованість, у силу зазначеної норми, є однією з обов`язкових ознак рішення (дії, бездіяльності) суб`єкта владних повноважень, що підлягає встановленню адміністративним судом. Системний аналіз приписів статті 7-1 Закону №922-VIII, розділу ІІІ Порядку №86, дає підстави дійти висновку про те, що з метою виконання вимоги щодо обґрунтованості висновку не достатньо вказати у його змісті на факт відповідного(их) порушення (порушень). суб`єкт владних повноважень зобов`язаний навести опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу закупівлі, а також, у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, окремо зазначити структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якої орган державного фінансового контролю зобов`язує замовника усунути в установленому законодавством порядку виявлені порушення, а також зобов`язання щодо їхнього усунення. Таким чином законодавець поклав обов`язок на суб`єкта владних повноважень у Висновку про результати моніторингу закупівлі, у разі виявлення порушень, зобов`язати замовника усунути порушення чітко визначивши установлений законодавством порядок усунення. Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як актів правозастосування, є їхня обґрунтованість та вмотивованість Верховний Суд неодноразово звертав увагу на те, що правом вибору певного конкретного способу усунення виявлених у ході ревізії порушень відповідно до приписів статті 65 Господарського кодексу України наділений саме керівник підприємства. Разом з тим, якщо у вимозі не зазначено конкретного способу її виконання, то вказана обставина не позбавляє підконтрольного об`єкта права звернутися до контролювального органу з метою отримання певних роз`яснень. Наведена позиція викладена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 21 листопада 2018 року у справі № 820/3534/16 та у постановах Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 02 квітня 2020 року у справі №820/3534/16, від 03 червня 2020 року у справі № 826/18894/16, від 02.06.2022 у справі №160/2951/20. Отже, проаналізувавши Висновок Замовник вважає його необґрунтованим з наступних причин : Щодо обґрунтування на посилання на конкретні марку чи виробника: Згідно з частиною 4 статті 23 Закону: технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент». Чинним законодавством у сфері публічних закупівель не передбачено конкретної форми для такого обґрунтування Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції п 7 тендерної документації Замовника зазначено:Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби)Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними, чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. 7.3. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам.В додатку 3 ТД зазначено Найменування товару Лонгокаїн-Хеві без визначення виробника. Окремо зазначено : *всі посилання на торговельну марку, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника слід читати як «або еквівалент», який включений до Переліку лікарських засобів, дозволених до закупівлі (технічні характеристики еквіваленту не повинні бути гіршими).Отже, в цій частині тендерної документації Замовником дотримано всіх вимог Закону. Що стосується Кваліфікованого електронного підпису : комунальні заклади (не державної форми власності) не входять в перелік організацій, визначених статтею 17. Закону України «Про електронні довірчі послуги», якими визначається обов’язковість застосування виключно засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення зі значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.Отже, в цій частині тендерної документації Замовником дотримано всіх вимог Закону. Відповідно вищевикладеної інформації, користуючись правом Замовника протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз`ясненням змісту висновку та його зобов`язань, визначених у висновку, з метою уникнення нового можливого порушення замовником чинного законодавства просимо пояснити: 1) які саме заходи слід вжити замовнику і щодо яких порушень? 2) яка саме законна підстава і норма Закону має бути застосована замовником для виконання висновку в частині зобов’язання здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень надалі, зокрема, шляхом притягнення до матеріальної або дисциплінарної відповідальності осіб, якими допущено порушення вимог частини 4 статті 23 Закону, абзацу 1 пункту 28 Особливостей та не враховано норми пункту 24 Особливостей, пункту 3 Порядку № 1082, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Дата публікації: 17.08.2023 23:38

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку про результати моніторингу закупівлі по предмету Фармацевтична продукція (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-03-22-004478-a ) Відповідно до абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) надаємо заперечення до висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області про результати моніторингу закупівлі Комунального некомерційного підприємства «Житомирська багатопрофільна опорна лікарня» Новогуйвинської селищної ради (далі - Замовник). У констатуючій частині оприлюдненого висновку зазначено порушення вимоги пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082 в частині використання кваліфікаційного електронного підпису. Відповідно до пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082 передбачено, що розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження і органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю. У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб- порталі у вигляді документа, доступного для друку. Так, постійною адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель здійснюється розгляд скарг, у тому числі щодо відсутності кваліфікованих електронних підписів. На розгляд органу оскарження надходить велика кількість скарг щодо невідповідності електронних підписів замовників/учасників умовам тендерних документацій. У зв'язку з викладеним, Колегією листом від 10.02.2021 № 20-29/06-1616-пз було здійснено запит до Міністерства цифрової трансформації України щодо надання роз'яснення, зокрема, чи може підпис вважатися кваліфікованим електронним підписом, якщо при перевірці електронного цифрового підпису на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип носія - незахищений, тип підпису - удосконалений. Листом від 16.02.2021 № 1/06-3-1587 Міністерство цифрової трансформації України повідомило: якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису "удосконалений", то такий підпис не може вважатись кваліфікованим, але якщо електронний підпис отримано до 31.12.2021 року, і використовується удосконалений електронний підпис, який базується на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, з дотриманням вимог, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 №193 «Про реалізацію експериментального проєкту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів», то підпис вважається кваліфікованим, (файл «PDF» з Міністерства цифрової трансформації України та файл перевірки підпису в інтерфейсі дія додаються). Водночас відповідно до статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги»: Кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувана та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис. Файл накладеного підпису замовника придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням http://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки підпису посадової особи на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify відображаються прізвище та ініціали особи (власника ключа), її посада, РНОКПП, повна назва підприємства, код за ЄДРПОУ, а також тип сертифіката - Кваліфікований. З огляду на вищезазначене, можна однозначно ідентифікувати посадову особу Виконавця та встановити правдивість підпису. Файл накладеного підпису Замовника придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням http://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки підпису посадової особи на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify відображаються прізвище та ініціали особи (власника ключа), її посада, РНОКПП, повна назва підприємства, код за ЄДРПОУ, а також тип сертифікату - Кваліфікований. З огляду на вищезазначене, можна однозначно ідентифікувати посадову особу Замовника та встановити достовірність підпису. Звертаю Вашу увагу, що 23.02.2022 року Постановою КМУ №229 внесені зміни до Постанови №1236, які встановили наступне (пп. 6 п. 24 Постанови №1236). На час дії карантину (тобто станом на зараз - до 30.04.2023 р.) використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі КЕП. Отже, маємо ситуацію, коли відтермінування використання токенів (КЕП) прив’язане до строку дії карантину на території України. Пунктом 6 частини 24 Постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», передбачено, що на період дії карантину тимчасово дозволяється, зокрема, використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб. з урахуванням обмежень, установлених абзацом другим частини другої статті 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги». Згаданим вище обмеженням визначено перелік організацій які підпадають під виключення, комунальні заклади (не державної форми власності) не входять в перелік організацій, визначених вищезазнаеною статтею. Крім того, Постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2022 № 1423 подовжено дію карантину до 30.04.2023 Таким чином, відповідно до Постанови №1236 суб’єкти господарювання можуть використовувати у своїй діяльності удосконалений електронний підпис (УЕП) до 30.04.2023, одже замовником дотримано вимоги законодавства в цій частині. Щодо обґрунтування на посилання на конкретні марку чи виробника: Згідно з частиною 4 статті 23 Закону: технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент». Чинним законодавством у сфері публічних закупівель не передбачено конкретної форми для такого обґрунтування Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції п 7 тендерної документації Замовника зазначено:Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби)Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними, чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. 7.3. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам.В додатку 3 ТД зазначено Найменування товару Лонгокаїн-Хеві без визначення виробника. Окремо зазначено : *всі посилання на торговельну марку, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника слід читати як «або еквівалент», який включений до Переліку лікарських засобів, дозволених до закупівлі (технічні характеристики еквівалента не повинні бути гіршими).Отже, в цій частині тендерної документації Замовником дотримано всіх вимог Закону. Також варто зазначити, що ДАСУ мало можливість надати відповідь з роз’ясненнями щодо висновку ,адже замовник скористався правом замовника звернутись до Держаудитслужби за роз’ясненням змісту висновку та зобов’язань замовника, визначених у висновку. Замовник може звернутись за таким роз’ясненням протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку. Але відповідь замовник не отримав Саме ДАСУ має чітко зазначити, що конкретно йому потрібно від замовника.Замовник не повинен здогадуватися, що потрібно ДАСУ, виходячи із загальної норми, передбаченої в частині п’ятій статті 8 Закону. У зв’язку з вищевикладеним, Замовник не погоджується з висновком ДАСУ про порушення Замовником. Висновок не відповідає вимогам частини сьомої статті 8 Закону в частині визначення конкретних заходів для усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Частиною сьомою статті 8 Закону та Порядком заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 № 552, передбачено обов’язкові елементи висновку про результати моніторингу. Зокрема передбачено, що висновок повинен містити зобов’язання щодо усунення щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. У Висновку міститься зобов’язання для Замовника здійснити заходи на недопущення встановлених порушень надалі, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб. Виходячи із змісту даного речення, ДАСУ зобов’язує вжити комплекс якихось заходів, не розкриваючи їх змісту, а також окремо такий захід як притягнення до відповідальності, оскільки слова «здійснити заходи, зокрема шляхом притягнення до відповідальності» означає, що це один із заходів, а не виключно один захід. Варто зазначити, що відповідно до змісту Постанови Верховного суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 13.05.2021 у справі № 160/13090/19, «висновок про необхідність усунути порушення законодавства в сфері публічних закупівель без конкретизації яких саме заходів має вжити замовник та без визначення способу усунення виявлених під час моніторингу порушень свідчить про його нечіткість та невизначеність, що є порушенням вимог Закону в частині змісту висновку як акта індивідуальної дії». Таким чином, оскільки ДАСУ зазнаючи, що Замовник має вчинити декілька заходів, мав передбачити конкретизацію всіх заходів, а не лише одного, який неможливо виконати виходячи із цих заперечень. В зв’язку з цим, враховуючи позицію Верховного суду, Висновок не відповідає вимогам Закону. Враховуючи вищевикладене, Замовник зазначає, що Висновок не відповідає вимогам Закону, зобов’язання щодо усунення порушень конкретизовані лише в частині притягнення до відповідальності осіб, для виконання якого відсутні правові підстави, Відповідно до усталеної судової практики, зокрема згідно з постановою Верховного Суду від 22.07.2020 р. № 554/9493/17, для застосування до працівника одного з видів дисциплінарних стягнень необхідно встановити склад дисциплінарного проступку, який включає наступні складові: дії (бездіяльність) працівника; порушення або неналежне виконання покладених на працівника трудових обов’язків; вина працівника; наявність причинного зв’язку між діями (бездіяльністю) та порушенням або неналежним виконанням покладених на працівника трудових обов’язків. Водночас недоведеність хоча б одного з цих елементів виключає наявність дисциплінарного проступку, а отже відсутні підстави для застосування дисциплінарного стягнення.У зв’язку з наведеними вище обставинами просимо внести зміни до Висновку. Рішення Держаудитслужби неможливо виконати без порушення вимог законодавства України, зокрема правових підстав для виконання таких рішень немає Разом з тим повідомляємо, що з метою виконання висновку в рамках своїх повноважень, з урахуванням того що усунення виявлених під час моніторингу закупівлі недоліків та порушень має бути пропорційним щодо виявлених недоліків з метою недопущення порушення вимог законодавства України 21.08.2023р. було проведено бесіду з уповноваженою особою та отримані пояснення, щодо розгляду результатів моніторингу, також було проведено роз`яснювальну роботу щодо посилення уваги та вжиття максимальних заходів щодо недопущення надалі порушень чинного законодавства та посилення контролю за здійсненням публічних закупівель у КНП ЖБОЛ НСР. Окремо наголошено на неухильне дотримання уповноваженою особою норм законодавства у своїй подальшій роботі та заплановано проведення навчання та перевірки знань законодавства у сфері публічних закупівель працівників , задіяних при здійсненні публічних закупівель.
Дата публікації звіту: 22.08.2023 18:46

Запити/Пояснення