-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
рукавички хірургічні
процедура закупівля здійснюється для задоволення потреби протягом 2023 року згідно постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 із змінами на 2023 рік
Завершена
4 550 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 22 750.00 UAH
Номер:
77c0973749904e78a75f4799cc9761e2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-05-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.06.2023 00:00
Період моніторингу:
05.06.2023 17:14 - 27.06.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
05.06.2023
№ 35-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 05.06.2023 № 35-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
4. UA-2023-03-22-001885-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог пункту 3 Наказу № 1082, пункту 24 Особливостей.
За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам Закону установлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу 8 частини 2 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, дотримання вимог постанови № 710, розгляду тендерної пропозиції учасника-переможця ПП ОПТІМА-М, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до дисциплінарної або матеріальної відповідальності осіб, якими допущено порушення вимог абзацу 8 частини 2 статті 22 Закону, пунктів 24 та 28 Особливостей, пункту 3 Наказу № 1082, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 червня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 зі змінами (далі – Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - Постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Національної дитячої спеціалізованої лікарні «Охматдит» МОЗ України (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація Замовника, тендерна пропозиція учасника-переможця ПП ОПТІМА-М, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.03.2023 № 159, повідомлення про намір укласти договір від 30.03.2023, договір про закупівлю від 05.04.2023 року № 05/04/01, пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель 08.06.2023 року.
Відповідно до пункту 24 Особливостей замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 (далі – Наказ № 1082), та цих Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Згідно вимог пункту 3 Наказу № 1082 розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника.
Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного закону засіб кваліфікованого електронного підпису - апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим».
Однак, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, тощо), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис уповноваженої особи Замовника Шадури Олени Михайлівни (тип носія особистого ключа - незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим не дотримано вимоги пункту 3 Наказу № 1082 та пункту 24 Особливостей.
Пунктом 8 частини 2 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
При цьому, відповідно до підпункту 7 пункту 11.1 розділу 11 проєкту договору (Додаток № 2 до тендерної документації) встановлено умову, що істотні умови цього договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, а саме: «зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни».
Проте, моніторингом встановлено, що в порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей проєкт договору (Додаток № 2 до тендерної документації) не містить самого порядку змін його умов, зокрема, у випадках, встановлених підпунктом 7 пункту 19 Особливостей.
Період усунення порушень:
20.06.2023 09:09 - 05.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
20.06.2023 09:09
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
НАЦІОНАЛЬНА ДИТЯЧА СПЕЦІАЛІЗОВАНА
ЛІКАРНЯ «ОХМАТДИТ» МОЗ УКРАЇНИ
Від 27.06.2023 року
Аргументовані заперечення Замовника до висновку
про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2023-03-22-001885-a
20 червня 2023 р. в електронній системі закупівель за предметом закупівлі «рукавички хірургічні», ідентифікатор UA-2023-03-22-001885-a, було опубліковано висновок про результати моніторингу процедури закупівлі.
НАЦІОНАЛЬНА ДИТЯЧА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ЛІКАРНЯ "ОХМАТДИТ" МОЗ УКРАЇНИ (далі – Замовник) категорично не погоджується з висновком про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-03-22-001885-a, а тому надає аргументовані заперечення до висновку.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог пункту 3 Наказу № 1082, пункту 24 Особливостей.
Згідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893, розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється Замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Проте, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24 травня 2022 р. № 617 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022 р. № 300» на період воєнного стану на території України та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування дозволяється використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри. З огляду на вищезазначене, Замовником було дотримано вимоги чинного законодавства в частині розміщення інформації в електронній системі закупівель.
За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам Закону установлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу 8 частини 2 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
Пунктом 8 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. У складі тендерної документації надано проєкт договору, який містить порядок змін його умов. Зазначена інформація визначена у п.11 проєкту договору. Законодавством не визначено порядок змін умов договору, відповідно Замовники самостійно визначають цей порядок. Замовником було дотримано вимоги чинного законодавства в частині відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам Закону.
Уповноважена особа КЕП Олена ШАДУРА
Дата публікації звіту:
27.06.2023 15:35
Запити/Пояснення
Номер:
fb93aa8c03ba4ce6a261d0dc405e274e
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
08.06.2023 11:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.06.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «рукавички хірургічні» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-03-22-001885-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
f15a98db419849ad9e6b54c211c5733b
Назва:
ПОЯСНЕННЯ У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі код ДК 021:2015 – 33140000-3 медичні матеріали (рукавички хірургічні) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-03-22-001885-a)
Дата опублікування:
08.06.2023 12:07
Опис:
НАЦІОНАЛЬНА ДИТЯЧА СПЕЦІАЛІЗОВАНА
ЛІКАРНЯ «ОХМАТДИТ» МОЗ УКРАЇНИ
Від 08.06.2023 року
ПОЯСНЕННЯ
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі код ДК 021:2015 – 33140000-3 медичні матеріали (рукавички хірургічні) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-03-22-001885-a)
1) Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
2) Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Закупівля UA-2023-03-22-001885-a: код ДК 021:2015 – 33140000-3 медичні матеріали (рукавички хірургічні)
Відповідь на запитання 1:
Дана закупівля здійснювалася для забезпечення потреби лікарні за кошти державного бюджету на 2023 рік.
На виконання наказу МОЗ України від 11.07.2017 року № 782 «Про затвердження Порядку визначення обсягів потреби в закупівлі лікарських засобів закладами та установами охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів» Лікарнею є затверджений наказ від 03.10.2017 року № 121 про складання та подання потреби в закупівлі лікарських засобів та виробів медичного призначення, які закуповує НДСЛ «Охматдит» МОЗ України за бюджетні кошти, передбачені кошторисом лікарні. Завідуючі відділень лікарні подають заявки з обсягами потреби у лікарських засобах та виробах медичного призначення на 2023 рік. Дані заявок зводяться у загальну кількість, проставляються залишки даних лікарських засобів і виробів медичного призначення і вираховується кількість, яка оголошується до закупівлі. При цьому уповноважена особа у своїй діяльності керується технічним завданням, яке підписує робоча група по складанню технічних завдань на закупівлю товарів, робіт та послуг (регламентується наказом НДСЛ «Охматдит» МОЗ України від 28.12.2021 року №250). Технічне завдання на закупівлю лікарських засобів і виробів медичного призначення включає в себе інформацію про назву товару, форму випуску, кількість, ціну за одиницю, суму до закупівлі та медико-технічні характеристики товару.
Очікувана вартість товару розраховується на підставі цінових пропозицій потенційних учасників, що закуповуються за бюджетні кошти.
Відповідь на запитання 2:
Надаємо посилання на сторінку власного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами):
https://ohmatdyt.com.ua/znati/derzhavni-zakupivli/obgruntuvannya-harakteristik-predmeta-zakupivli/
Уповноважена особа КЕП О.М. Шадура