-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з поточного ремонту підкранових колій причалів №16 (інв.№ 4283/7295), №17 (інв.№ 4284/7296), №18 (інв.№ 4285/7297), вул. Дунайська, 2.
Інші завершальні будівельні роботи за кодом СРV за ДК 021:2015 - 45450000-6 (Послуги з поточного ремонту підкранових колій причалів №16 (інв.№ 4283/7295), №17 (інв.№ 4284/7296), №18 (інв.№ 4285/7297), вул. Дунайська, 2.)
Завершена
11 800 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 59 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 59 000.00 UAH
Номер:
56f8bbb347b9490487a326174015e135
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-05-000052
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.05.2023 00:00
Період моніторингу:
05.05.2023 16:35 - 27.05.2023 00:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
05.05.2023 № 123
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
13 UA-2023-03-21-010755-a 21.03.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «МЕТПРОЕКТ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 травня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ізмаїльська філія Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи протокол від 21.03.2023, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «МЕТПРОЕКТ» (далі – ТОВ «МЕТПРОЕКТ»), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розгляду тендерних пропозицій, вимоги про усунення невідповідностей до 31.03.2023, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 31.03.2023 № 4, повідомлення про намір укласти договір від 31.03.2023, договір від 13.04.2023 № 24-В-IЗФ-23 на суму 14 112 000,00 з ПДВ, пояснення Замовника, надані 12.05.2023 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
Період усунення порушень:
26.05.2023 13:53 - 01.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
26.05.2023 13:53
Запити/Пояснення
Номер:
37d14bbeb7db46d6aa67dd4fd3dae111
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
09.05.2023 14:21
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.05.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з поточного ремонту підкранових колій причалів №16 (інв.№ 4283/7295), №17 (інв.№ 4284/7296), №18 (інв.№ 4285/7297), вул. Дунайська, 2 (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-03-21-010755-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості;
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі умов пункту 6 Розділу 6 тендерної документації у частині внесення забезпечення виконання договору про закупівлю.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
72490d33eafa4d7793ceb2e6e3d70016
Назва:
Щодо надання інформації на запит ДАСУ
Дата опублікування:
12.05.2023 14:18
Опис:
Ізмаїльською філією ДП «АМПУ» відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) здійснено закупівлю послуги - Інші завершальні будівельні роботи за кодом СРV за ДК 021:2015 - 45450000-6 (Послуги з поточного ремонту підкранових колій причалів №16 (інв.№ 4283/7295), №17 (інв.№ 4284/7296), №18 (інв.№ 4285/7297), вул. Дунайська, 2.) за процедурою відкриті торги з особливостями (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-03-21-010755-a).
Наказом Державної аудиторської служби від 05.05.2023 №123 «Про початок моніторингу процедур закупівель» було розпочато моніторинг вищезазначеної процедури закупівлі.
09.05.2023 о 14:21:28 год в межах проведення моніторингу в електронній системі закупівель було оприлюднено «Запит замовнику на пояснення», по суті якого, керуючись положеннями ч.5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник надає наступні пояснення:
1. Щодо надання інформації та розрахунків з підтвердними документами обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості
Враховуючи зміст питання, зазначеного у запиті, Ізмаїльська філія ДП «АМПУ» (Адміністрація Ізмаїльського морського порту) (далі-Філія) вважає за доцільне надати наступні пояснення:
Відповідно до підпункту 8 частини 1 статті 2 Бюджетного Кодексу України (далі-Кодекс) бюджетне призначення - повноваження головного розпорядника бюджетних коштів, надане цим Кодексом, законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), яке має кількісні, часові і цільові обмеження та дозволяє надавати бюджетні асигнування. Згідно підпункту 6 частини 1 ст. 2 Кодексу бюджетне асигнування - повноваження розпорядника бюджетних коштів, надане відповідно до бюджетного призначення, на взяття бюджетного зобов'язання та здійснення платежів, яке має кількісні, часові та цільові обмеження. Водночас відповідно до підпункту 18 частини 1 статті 2 Кодексу головні розпорядники бюджетних коштів - бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень. Також слід зазначити, що відповідно до підпункту 11 частини 1 ст. 2 Кодексу бюджетні кошти (кошти бюджету) - належні відповідно до законодавства надходження бюджету та витрати бюджету.
Статутом державного підприємства «Адміністрація морських портів України», затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 17.05.2013 № 301 у редакції від 14.01.2022 № 14 (далі – Статут) встановлено, що ДП «АМПУ» є державним унітарним підприємством і діє, як державне комерційне підприємство, створене відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 4 березня 2013 року № 133 «Про погодження пропозиції щодо реорганізації державних підприємств морського транспорту» та входить до сфери управління Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України.
Згідно пунктів 21, 22 Статуту, майно підприємства становлять оборотні та необоротні активи, а також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі підприємства. Виходячи зі змісту п.1 Постанови № 710, відповідно до якого йдеться про затвердження заходів щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету, згідно з додатком та п. 4¹ Постанови № 710, а також враховуючи, що терміни «бюджетне призначення» та «головні розпорядники бюджетних коштів» визначені Бюджетним кодексом України, яким визначаються правові засади функціонування бюджетної системи України (яка є сукупністю державного бюджету та місцевих бюджетів, побудована з урахуванням економічних відносин, державного і адміністративно-територіальних устроїв і регульована нормами права), є підстави вважати, що зазначена постанова КМУ регулює відносини, пов’язані із використанням коштів бюджетів в розумінні Бюджетного кодексу України та прийнята відповідно ст.1 Бюджетного кодексу України, на підставі і на виконання цього Кодексу та інших законів України, передбачених ст. 1 Бюджетного кодексу України (закону про Державний бюджет України та інших законів, що регулюють бюджетні відносини, передбачені ст. 1 Бюджетного кодексу України).
ДП «АМПУ» не підпадає під вимоги пункту 4¹ Постанови № 710, так як не є бюджетною організацією, не має бюджетного призначення, не є розпорядником та/або одержувачем бюджетних коштів та у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» використовує власні кошти підприємства.
Також слід зазначити, що закупівлю послуги з поточного ремонту підкранових колій причалів №16 (інв. №4283/7295), №17 (інв. №4284/7296), №18 (інв. №4285/7297), вул. Дунайська, 2, здійснено на підставі заявки відділу гідротехнічних та інженерних споруд Філії (обґрунтування виробничої потреби додається) з метою забезпечення безперебійної роботи підприємства. Процедуру закупівлі проведено згідно з вимогами діючого законодавства в сфері публічних закупівель, Положення про здійснення закупівель товарів, робіт і послуг в державному підприємстві «Адміністрація морських портів України», затвердженого наказом ДП "АМПУ" №143/10 від 21.07.2021 р., Річного плану закупівель ДП "АМПУ" на 2023 рік, а витрати на цю закупівлю передбачено фінансовим планом ДП "АМПУ" на 2023 рік, затвердженим Розпорядженням Кабінету Міністрів України №1193-р від 23.12.2022 «Про затвердження фінансового плану державного підприємства «Адміністрація морських портів України» на 2023 рік», який оприлюднено на сайті Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України за посиланням (https://mtu.gov.ua/news/33976.html).
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі наведено у складі тендерної документації, яку оприлюднено в електронній системі закупівель, а саме у Додатку 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, з урахуванням вимог ст. 23 Закону (Дефектний акт)».
Очікувана вартість закупівлі послуги з поточного ремонту підкранових колій причалів №16 (інв. №4283/7295), №17 (інв. №4284/7296), №18 (інв. №4285/7297), вул. Дунайська, 2 визначена на підставі Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281, з врахуванням планового обсягу послуг з поточного ремонту згідно Дефектного акту та розрахована з дотриманням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, з використанням методу порівняння ринкових цін. Інформація про ціну послуги проведення поточного ремонту підкранових колій причалів №16 (інв. №4283/7295), №17 (інв. №4284/7296), №18 (інв. №4285/7297), вул. Дунайська, 2 отримана шляхом направлення не менше 3-х письмових листів-запитів цінових пропозицій потенційним контрагентам. На підставі отриманих трьох комерційних пропозицій, розрахована середня очікувана вартість предмету закупівлі. За результатами розрахунків, очікувана вартість закупівлі складає 11 800 000,00 гривень без ПДВ та 14 160 000,00 гривень з ПДВ (визначення очікуваної вартості додається).
2. Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), слід зазначити наступне:
Відповідно до ч. 4 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі "Прикінцеві положення" (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону. Відповідно до п.3-7 розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Відповідно до ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням п.24 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію. Слід зазначити, що відповідно до п.26 Особливостей, Оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону, зазначена стаття містить вичерпний перелік інформації, яка підлягає публікації і не містить норми щодо обов’язку замовника оприлюднити в електронній системі закупівель інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення тощо. Інформація про очікувану вартість предмета закупівлі зазначена у оголошенні про проведення відкритих торгів, яке оприлюднено в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону та з урахуванням п.24 Особливостей.
Відповідно до ч. 4 ст. 10 Закону інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Варто зазначити, що інформація, яка підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель відповідно до ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» оприлюднена в строки, передбачені Законом та з урахуванням Особливостей.
Відповідно до п.1 ч.1 ст. 9 Закону України «Про публічні закупівлі» основною функцією Уповноваженого органу є, зокрема, розроблення і затвердження нормативно-правових актів, необхідних для виконання цього Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель.
Таким чином із системного аналізу законодавства про закупівлі вбачається відсутність імперативної норми щодо встановлення додаткових вимог щодо обґрунтування рішень замовника чи додаткової публікації інформації у сфері публічних закупівель поза межами електронної системи закупівель у обсязі, що не відповідає за змістом ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей.
Крім того, повідомляємо, що підчас моніторингу інших процедур Філії порушень в цій частині не було виявлено. Наприклад: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-10-12-001285-a та https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-01-002198-a
3. Щодо надання інформації та її документального підтвердження виконання переможцем процедури закупівлі умов пункту 6 Розділу 6 тендерної документації у частині внесення забезпечення виконання договору про закупівлю повідомляємо наступне:
Пунктом 6 розділу 6 тендерної документації передбачено, що замовник, на підставі статті 27 Закону, вимагає від учасника-переможця надання ним не пізніше дати укладання договору про закупівлю гарантії виконання такого договору.
Вид забезпечення виконання договору про закупівлю – покрита (забезпечена) гарантія банківської установи.
Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю – 5% (п’ять відсотків) вартості договору про закупівлю.
Забезпечення виконання договору про закупівлю надається у вигляді оригіналу паперової гарантії банківської установи у вказаному розмірі, авізованої через банк замовника.
Переможцем ТОВ «МЕТПРОЕКТ» 10.04.2023р нарочно надано покриту (забезпечену) банківську гарантію виконання №1418-23 від 06.04.203 у розмірі 5% вартості договору про закупівлю, що становить 705 600,00 грн. (копія додається).
Договір №24-В-ІЗФ-23 укладено 13.04.2023. Таким чином, переможцем була виконана вимога тендерної документації щодо надання забезпечення виконання договору про закупівлю не пізніше дати укладання договору.
Враховуючи вищевикладене ІФ ДП «АМПУ» (Адміністрація Ізмаїльського морського порту) вважає, що відсутні ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.