-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Агрохімічна продукція (фунгіциди, гербіциди,інсектициди,біопрепарати)
Торги відмінено
529 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 0.6% або 3 000.00 UAH
Номер:
c54947913e5d4f8cb610e8cba50a5342
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-18-000057
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.04.2023 00:00
Період моніторингу:
18.04.2023 16:16 - 10.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
18.04.2023 №33-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 18.04.2023 №33-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
9. UA-2023-03-21-003915-a 21.03.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо повноти оприлюднення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено порушення вимог пункту 14 Наказу №1082.
За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710.
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178 та внесення змін до неї встановлено порушення вимог пункту 35, абзаців 2, 3 та 7 підпункту 1, абзаців 2 та 3 підпункту 2 та абзацу 3 та 6 підпункту 3 пункту 41, абзацу 16 пункту 44 та абзацу 4 пункту 51 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання щодо дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 травня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення та розміщення інформації щодо закупівлі, повноти оприлюднення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178) та внесення змін до неї, розгляду тендерної пропозиції.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного професійно-технічного навчального закладу «Мазурівський аграрний центр професійно-технічної освіти» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію зі змінами, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «Поділляагрозахист», протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про намір укласти договір від 10 квітня 2023 року №16, вимогу про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну закупівлі від 21 квітня 2023 року №20 та пояснення від 24 квітня 2023 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель.
Пунктом 24 Постанови №1178 визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 року №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за №610/34893 (далі – Порядок №1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовником на порушення вимог пункту 14 Порядку №1082, в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях не зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Так, Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено код предмета закупівлі ДК 021:2015: 24450000-3 — «Агрохімічна продукція», тоді як Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749 містить наступні позиції товарів, а саме фунгіциди, гербіциди, інсектициди, які має намір придбати Замовник, а саме: 24457000-2 – «Фунгіциди», 24453000-4 – «Гербіциди» та 24452000-7 – «Інсектициди», відповідно.
Крім того установлено, що відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Open Budget – Державний вебпортал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/graphic) Замовник є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня.
Пунктом 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами від 16 грудня 2020 року №1266) (далі – Постанова №710) зобов’язано головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Проте, з урахуванням наданого під час моніторингу пояснення на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, Замовником (розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі на власному вебсайті або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, чим порушено вимоги пункту 4-1 Постанови №710.
Крім того, моніторингом установлено, що тендерна документація Замовника складена не у відповідності із вимогами Постанови №1178.
Так, в підпунктах 1, 2 та 3 пункту 4 розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що:
- замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом 2 частини п’ятнадцятої статті 29 Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; є юридичною особою – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичною особою, створеною та/або зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником (власником) якої є резидент (резиденти) Російської Федерації/Республіки Білорусь, або фізичною особою (фізичною особою – підприємцем) – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь, або є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, робіт та послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності Постанови №1178), чим не дотримано вимоги абзаців 2, 3 та 7 підпункту 1 пункту 41 Постанови №1178;
- замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; викладена іншою мовою (мовами), ніж мова (мови), що передбачена тендерною документацією, чим не дотримано вимоги абзаців 2 та 3 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178;
- замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 5 Розділу 3; надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону, чим не дотримано вимоги абзаців 3 та 6 підпункту 3 пункту 41 Постанови №1178.
Згідно з абзацом 16 пункту 44 Постанови №1178 замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу 14 цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу 16 цього пункту.
Однак, в пункті 5 розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником зазначено, що замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції, що суперечить абзацу 16 пункту 44 Постанови №1178.
Відповідно до пункту 35 Постанови №1178 відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону.
Проте, в підпункті 1.1. пункту 1 розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної пропозиції Замовником зазначено, що оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону, що суперечить пункту 35 Постанови №1178.
Окрім того, моніторингом установлено, що у пункті 2 та 4 розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що у складі тендерної пропозиції учасник надає лист-погодження щодо формальних помилок та гарантійний лист складений у довільній формі щодо відсутності підстав для відхилення, які наведені в пункті 4 розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації.
Проте, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Поділляагрозахист», якого було обрано переможцем закупівлі, відсутні лист-погодження щодо формальних помилок та гарантійний лист складений у довільній формі щодо відсутності підстав для відхилення, чим порушено вимоги пунктів 2 та 4 розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації.
Також, моніторингом установлено, що відповідно до вимог додатку 2 тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що у складі тендерної пропозиції учасник надає заповнений проект договору про закупівлю, окрім номеру договору, місця договору, дати договору, цін в договорі та специфікації.
Проте, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Поділляагрозахист», якого було обрано переможцем закупівлі, відсутній заповнений проект договору про закупівлю, чим порушено вимоги додатку 2 тендерної документації.
Відповідно до абзацу 5 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону.
Однак, на порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Поділляагрозахист» як таку, що не відповідає вимогам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, а оприлюднив повідомлення про намір укласти договір.
Відповідно до абзацу 4 пункту 51 Постанови №1178 зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.
Моніторингом процедури закупівлі установлено, що Замовником при внесенні змін до тендерної документації не оприлюднено в окремому документі перелік змін, що вносяться до тендерної документації, чим порушено вимоги абзацу 4 пункту 51 Постанови №1178.
Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, Замовником 21 квітня 2023 року (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21 квітня 2023 року №20) процедуру закупівлі відмінено.
Період усунення порушень:
02.05.2023 16:19 - 17.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
02.05.2023 16:19
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Проаналізувавши виявлені порушення, виявлені при моніторингу закупівлі надаємо пояснення про усунення порушень:
Враховуючи неможливість усунення виявлених порушень в тендерній документації, процедуру закупівлі було скасовано.
Всі недоліки будуть враховані при розробці наступної тендерної документації.
Уповноважена особа Василь Рашкован
Дата публікації звіту:
04.05.2023 09:36
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
Порушення усунуті, шляхом відміни торгів
Дата публікації:
04.05.2023 10:08
Запити/Пояснення
Номер:
db5ff95359d14a8ab1ceeeb2ed6736d7
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
20.04.2023 09:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.04.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі агрохімічної продукції (фунгіциди, гербіциди, інсектициди, біопрепарати) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-03-21-003915-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надайте посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі?
2. Чому оголошення про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях не містить коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року №610/34893?
3. Чому при внесенні змін до тендерної документації від 29 березня 2023 року, замовником не оприлюднено в окремому документі перелік змін, що вносяться?
4. З яких підстав тендерна документація, оприлюднення в електронній системі закупівель, складена не у відповідності до вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 №1178 із урахуванням змін від 17 лютого 2023 року №157 (далі – Постанова №1178), а саме з недотриманням: пункту 35, пункту 41 (абзаців 2, 3 та 7 підпункту 1; абзаців 2 та 3 підпункту 2; абзацу 3 підпункту 3), пункту 44 (абзацу 16)?
5. Яким чином учасником ТОВ «Поділляагрозахист», якого було обрано переможцем закупівлі виконано вимоги замовника в частині надання у складі тендерної пропозиції:
- листа-погодження щодо формальних помилок (пункт 2 розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації);
- гарантійного листа складеного у довільній формі щодо відсутності підстав для відхилення, які наведені в пункті 4 розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» (пункт 4 розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації);
- заповнений проект договору про закупівлю, окрім номеру договору, місця договору, дати договору, цін в договорі та специфікації (додаток 2 тендерної документації)?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
d1ff95a94d8e41b5b3219b0808bb7456
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
24.04.2023 11:27
Опис:
Державний професійно-технічний навчальний заклад
«Мазурівський аграрний центр професійно-технічної освіти»
с.Мазурівка 24 квітня 2023 року
Поснення
До закупівлі Агрохімічної продукції
(опубліковану в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozzoro за номером UA-2023-03-21-003915-a)
21 березня 2023 року була оголошена закупівля Агрохімічної продукції по процедурі Відкриті торги з особливостями.
1. Обґрунтування було здійснено на підставі протокольного рішення затвердженого уповноваженою особою. (Протокол № 9 від 27.03.2023р.) Розрахунок очікуваної вартості визначений методом порівняння ринкових цін: здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної цінової інформації, проведені статистичні розрахунки виведення зваженого значення очікуваної вартості предмета закупівлі. Обгрунтування з технічних причин не було опубліковано на вебсайті навчального закладу.
2. В оголошені про проведення відкритих торгів в окремих полях містить код товару: для всіх складових агрохімічної продукції – 24450000-3 Агрохімічна продукція, це технічна помилка потрібно було вказати окремо для гербіцидів, фунгіцидів, інсектициди, біопрепарати.
3. В тендерній документації були виявлені технічні помилки, які виправлені при внесені змін до тендерної документації від 29.03.2023р., але перелік змін, що вносяться був не опублікований(публікація помилково пропущена)
4. Тендерна документація була складена за старим зразком без враховування вимог Особливостей здійснення публічних закупівель, передбачених Законом, на підставі дій правового режиму воєнного стану з урахуванням змін від 17.02.2023 року №157.
5. Учасник ТОВ «Поділляагрозахист», якого було обрано переможцем закупівлі не надав у складі тендерної пропозиції листа-погодження щодо формальних помилок. (цей пункт було пропущено)
Враховуючи всі перечислені обставини Протокольне рішення про визнання ТОВ «Поділляагрозахист» переможцем було скасовано.
Процедуру закупівлі згідно з протокольним рішенням №20 від 21 квітня 2023 року було скасовано.
Уповноважена особа Василь РАШКОВАН