• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин А-95, Дизельне паливо

Завершена

1 534 879.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 689.00 UAH
Номер: 396028e37a274cb7ae08a92849d0045b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-04-12-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.04.2023 00:00
Автор: УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛ., UA-EDR 40913645
Період моніторингу: 12.04.2023 14:17 - 04.05.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 11.04.2023 № 19-з Хмельницький Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК Додаток до наказу від 11.04.2023 № 19-з Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель №з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу 3. UA-2023-03-21-001774-a 21.03.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Ковальчук Г.В. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Адреса: Ukraine, Хмельницький
Контактна особа: УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛ. ( обл.), +38 (0 38) 276-55-94, dinik88@bigmir.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення пункту 41 Особливостей, абзацу восьмого пункту 28 та пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує: - щодо порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Особливостей – здійснити заходи щодо припинення зобов’язань за Договором, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України; - щодо порушення пункту 41 Особливостей, абзацу восьмого пункту 28 та пункту 44 Особливостей – дотримуватись положень пункту 41, абзацу восьмого пункту 28 та пункту 44 Особливостей під час складання тендерної документації. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 02 травня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2023 рік КП «Житлокомунсервіс» (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 21.03.2023 № 72, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Яцкової Інни Петрівни (далі – ФОП Яцкова Інна Петрівна), протокол уповноваженої особи від 30.03.2023 № 77, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 30.03.2023, договір купівлі-продажу товарів від 05.04.2023 № 72 (далі – Договір). За результатами моніторингу встановлено, що відповідно до вимог підпункту 3.6.2. пункту 6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерних пропозицій учасників технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, встановлених замовником згідно Додатку 2. Пунктом 1 Додаток № 2 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» визначено, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі. Для підтвердження відповідності товару технічним, якісним та кількісним характеристикам необхідно надати копії документів, які посвідчують якість товару (сертифікатів відповідності та/або паспортів якості та/або посвідчень тощо). При цьому, відповідно до вимог пункту 7 розділу І «Загальні положення» тендерної документації Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою. Всі інші документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та не підготовлені безпосередньо учасником, мають бути складені українською мовою. У разі надання учасником будь-яких документів (в тому числі дозвільних та правовстановлюючих), складених іноземною мовою, тендерна пропозиція учасника повинна містити їх переклад українською мовою. Текст перекладу повинен бути засвідчений підписом уповноваженої особи учасника та печаткою учасника (у разі її використання). За результатами моніторингу встановлено, що учасником ФОП Яцкова Інна Петрівна у складі тендерної пропозиції надано сертифікати якості на бензин А 95 та дизельне паливо, які викладені іноземною мовою. При цьому тендерна пропозиція не містить їх перекладу на українську мову, що не відповідає вимогам пункту 7 розділу І «Загальні положення» тендерної документації. Відповідно до абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Отже, за результатами моніторингу встановлено, що в порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Яцкова Інна Петрівна як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та уклав з ним Договір. Моніторингом також встановлено, що підстави для відхилення тендерної пропозиції, зазначені Замовником у підпункті 5.3.1. пункту 3 розділу V «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій» тендерної документації не відповідають вимогам пункту 41 Особливостей, а саме: не враховані зміни, внесені Постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2023 № 157 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178» (далі – Постанова № 157). Так, Постановою № 157, яка набрала чинності 25.02.2023, внесено наступні зміни до пункту 41 Особливостей, а саме: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі: не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником (абзац третій підпункту 1 пункту 41 в редакції Постанови КМ № 157 від 17.02.2023); є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176) (абзац сьомий підпункту 1 пункту 41 в редакції Постанови КМ № 157 від 17.02.2023); 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей (абзац другий підпункту 2 пункту 41 в редакції Постанови КМ № 157 від 17.02.2023); абзац третій підпункту 2 пункту 41 виключено на підставі Постанови КМ № 157 від 17.02.2023, а саме: коли тендерна пропозиція викладена іншою мовою (мовами), ніж мова (мови), що передбачена тендерною документацією 3) переможець процедури закупівлі: не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей (абзац третій підпункту 3 пункту 41 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 157 від 17.02.2023). Враховуючи викладене, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що підстави для відхилення тендерної пропозиції, зазначені Замовником у підпункті 5.3.1. пункту 3 розділу V «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій» тендерної документації не відповідають вимогам пункту 41 Особливостей. Крім того, відповідно до вимог абзацу восьмого пункту 28 Особливостей у тендерній документації обов’язково зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 44 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Проте моніторингом встановлено, що підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах, зазначені Замовником у підпункті 3.5.2 пункту 5 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, не відповідають підставам, визначеним пунктом 44 Особливостей.
Період усунення порушень: 02.05.2023 11:51 - 17.05.2023 00:00
Дата публікації висновку: 02.05.2023 11:51

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язано здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 05.04.2023 № 72, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Порушення усунуто шляхом розірвання Договору № 72 від 05.04.2023
Дата публікації звіту: 08.05.2023 12:03

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
Опис: Порушення усунуто шляхом розірвання договору від 05.04.2023 №72 (згідно додаткової угоди до договору від 05.05.2023 №1).
Дата публікації: 08.05.2023 12:50