• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Поточний ремонт дороги вулиці Молодіжна с.Караван, Красноградського району, Харківської області (ділянка від будинку №28 до будинку №64)

Завершена

1 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 000.00 UAH
Номер: b92205e8a982472a9c05a71efed1d195
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-05-08-000155
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.05.2023 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 09.05.2023 11:18 - 31.05.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 08.05.2023 №119 (дата) м.Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка в.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 08.05.2023 року. В.о. начальника Артур Єгіозар'ян Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 08.05.2023 №119 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 42 UA-2023-03-21-000475-a 21.03.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель В.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 99) 333-39-77, yeslife@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082 та пункту 24 Постанови № 1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Оганісяна А.А. установлено порушення вимог абзацу другого пункту другого частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором від 14.04.2023 № 119, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 травня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 21.03.2023 № 47, реєстр пропозицій від 29.03.2023, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Оганісян А.А. (далі – ФОП Оганісян А.А.), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 31.03.2023 № 99, повідомлення про намір укласти договір від 31.03.2023, договір від 14.04.2023 № 119, додаткову угоду від 10.05.2023 № 1, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 12.05.2023 та 18.05.2023 року. За результатами моніторингу повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено, що відповідно до пункту 24 Особливостей № 1178 Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» від 11.06.2020 № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено, що на порушення вимог пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року №610/34893 (далі – Порядок № 1082) в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях недостовірно зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Так, Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено лише код предмета закупівлі ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь, тоді як Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить наступні позиції щодо товару, який має намір придбати Замовник, а саме: 45233142-6 «Ремонт доріг». За результатами моніторингу встановлено, що відповідно до частини 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, Замовником передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам,визначеним замовником, а саме (окрім іншого): повним розрахунком ціни тендерної пропозиції (за статтями витрат) – згідно Додатком 3 до цієї тендерної документації та з пунктом 6 даного розділу. Додатком 3 «Технічне завдання» тендерної документації, Замовником передбачено, що до повного розрахунку ціни тендерної пропозиції повинні бути надані учасником підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни (твердої) з урахуванням Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженою наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі - Настанова), в тому числі: договірна ціна, що враховує всі запропоновані Замовником до виконання обсяги послуг та витрати з урахуванням тих, що виконуються субпідрядними організаціями; підсумкова відомість ресурсів; локальний(і) кошторис(и); відомість ресурсів по кожному локальному кошторису; розрахунки показника загальновиробничих витрат виконані розрахунково - аналітичним методом та вартості загальновиробничих витрат (в цілому та/або по кожному локальному кошторису) – при наявності; розрахунки показника адміністративних витрат виконані розрахунково - аналітичним методом та коштів на покриття адміністративних витрат – при наявності; розрахунок прибутку – при наявності; розрахунки інших витрат необхідних для забезпечення здійснення надання послуг та покриття додаткових витрат пов’язаних з інфляційними процесами (при їх наявності). Також, Додатком 3 «Технічне завдання» тендерної документації, Замовником передбачається, що ціна тендерної пропозиції, за яку Учасник погоджується виконати замовлення, формується на підставі вартісніх робіт та послуг, до складу якої вносяться прямі, загальновиробничі та інші витрати, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат підрядних організацій, кошти на покриття ризиків всіх учасників дорожніх робіт та послуг, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Окремим розділом враховуються також кошти на покриття витрат, пов’язаних з придбанням та доставкою на об’єкт дорожніх робіт та послуг обладнання, забезпечення яким покладається на учасника процедури закупівлі (підрядника). Одночасно, п. 5.1 Розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови передбачено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Пункт 4.40 Настанови передбачає, що кошти на покриття ризиків всіх учасників будівництва призначені на відшкодування: 1) збільшення об’ємів робіт спричиненого виконанням додаткових робіт та витрат, характер і методи виконання яких не можуть бути точно визначені під час проектування та уточнюються в процесі будівництва та виникнення додаткових витрат; 2) збільшення вартості об’єкта будівництва, спричиненого зміною будівельних норм та нормативних документів. Таким чином, учасник ФОП Оганісян А.А. при формуванні договірної ціни тендерної пропозиції в кошторисах не врахував кошти на покриття ризиків всіх учасників дорожніх робіт та послуг, чим не дотримав вимоги технічного завдання тендерної документації. На запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 15.05.2023 щодо не відхилення пропозиції учасника ФОП Оганісяна А.А., Замовник надав пояснення наступного змісту: «....Настанови з визначення вартості будівництва не зобов'язують підрядника закладати кошти на покриття ризиків учасників дорожніх робіт та послуг у будь-якому разі, а лише у випадках, коли є ризики, усунути які немає можливості, і коли учасник не оглядав об'єкт надання послуг/виконання робіт. Відповідно до Додатку 3 «Технічне завдання» тендерної документації до повного розрахунку ціни тендерної пропозиції повинні бути надані учасником підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни (твердої) з урахуванням Настанов. Таким чином учасник при формуванні ціни тендерної пропозиції керується не тільки вимогами замовника, а й Настановами....». Поряд з цим доцільно зазначити, що Замовник під час розгляду тендерних пропозицій по процедурі закупівель UA-2023-03-23-001750-a (Поточний ремонт дороги вулиці Шкільна с. Слобожанське, Красноградського району, Харківської області (ділянка від будинку № 2 до будинку № 20)) керувався саме вимогами технічного завдання тендерної документації. Як наслідок, відповідно до протоколу рішення Уповноваженої особи Замовника від 04.04.2023 № 121 та від 04.04.2023 № 122 пропозицію учасника торгів товариства з обмеженою відповідальністю «ДРСУ ПОЛТАВА» та пропозицію учасника торгів товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕГІОНБУД» було відхилено внаслідок не відповідності пропозицій учасників умовам технічного завдання тендерної документації, а саме, окрім іншого, «....в кошторисах не відображено врахування коштів на покриття ризиків всіх учасників дорожніх робіт та послуг, що не відповідає вимогам Тендерної документації». Таким чином, за результатами моніторингу встановлено, що пропозиція учасника ФОП Оганісяна А.А. не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Однак, в порушення абзацу другого пункту другого частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив пропозицію учасника ФОП Оганісяна А.А., як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним Договір.
Період усунення порушень: 26.05.2023 20:10 - 10.06.2023 00:00
Дата публікації висновку: 26.05.2023 20:10

Оскарження висновку в суді

Опис: Подана позова заява, №справи 520/14011/23
Дата публікації: 08.06.2023 15:49
Дата відкриття провадження: 08.06.2023 00:00
Номер відкриття провадження: П/520/15511/23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Старовірівською сільською радою до суду буде подано позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку ДАСУ від 26.05.2023року про результати моніторингу закупівлі послуг Поточний ремонт дороги вулиці Молодіжна с.Караван, Красноградського району, Харківської області (ділянка від будинку №28 до будинку №64), код ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь, ідентифікатор закупівлі номером UA-2023-03-21-000475-a.
Дата публікації звіту: 02.06.2023 09:11

Запити/Пояснення