• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь: «Поточний дрібний ремонт об’єктів вулично-дорожньої мережі та штучних споруд в м. Чернігів (45233142-6: Ремонт доріг)»

Торги не відбулися

167 319 103.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 836 595.52 UAH
Номер: d00f6f879fdb4b139aa7b3cf4ddce7c3
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-06-05-000040
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 05.06.2023 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 05.06.2023 16:22 - 27.06.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 05.06.2023 № 33 Чернігів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр КОНДРАШОВ Витяг з додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області «Про початок моніторингу процедур закупівель» Перелік процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 11 UA-2023-03-20-008621-a 20.03.2023 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Адреса: Ukraine, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 50) 323-37-99, sitalenko@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту шостого частини другої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей, правомірності відхилення тендерних пропозицій, виконання рішення комісії АМКУ, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом відміни відкритих торгів та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 13 липня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі - Особливості), правомірність відхилення тендерних пропозицій, виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – комісія АМКУ), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства Чернігівської міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи протокол від березня 2023 № б/н (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, запитання до процедури та відповіді, скарги ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП» та ТОВ «Ніжинська ПШМК» до процедури, рішення комісії АМКУ від 11.05.2023 № 6374-р/пк-пз та від 22.06.2023 № 9209-р/пк-пз, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокольні рішення уповноваженої особи: від 06.04.2023 № 158 про подовження строку розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Ніжинська ПШМК»; від 14.04.2023 № 161 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Ніжинська ПШМК»; від 20.04.2023 № 162 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП»; від 17.05.2023 № 188 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТРАНС ЛАЙН ГРУП»; від 24.05.2023 № 199 про подовження строку розгляду тендерної пропозиції Комунального підприємства «АТП-2528» Чернігівської міської ради (далі - КП «АТП-2528» ЧМР); від 31.05.2023 № 208 про визначення переможцем КП «АТП-2528» ЧМР; тендерну пропозицію КП «АТП-2528» ЧМР, вимога про усунення невідповідностей до 30 травня 2023, документи надані КП «АТП-2528» ЧМР 30 травня 2023 року, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 31.05.2023, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 05.07.2023. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне. Відповідно до абзацу першого пункту 3 Особливостей, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей. У ході моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником при складанні тендерної документації не враховано норми Особливостей. Так, пунктом 3 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації однією з умов Замовником передбачено не повернення забезпечення тендерної пропозиції у разі ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону. Слід зазначити, що відповідно до частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2,3,5,6,8,12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Тоді як, абзацом п’ятнадцятим пункту 44 Особливостей визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей. Таким чином, при визначенні умов неповернення забезпечення тендерної пропозиції, Замовником не враховано строки подання документів переможцем, визначених Особливостями, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 28 Особливостей. Вимогами абзацу першого пункту 10 Особливостей, предмет закупівлі, яким у даному випадку виступають послуги з поточного ремонту, визначаються відповідно до пункту 3 «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого Постановою КМУ від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок № 708). Так, згідно з пунктом 3 Порядку № 708 під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України від 04.06.2014 № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301. Також, згідно з положенням абзацу першого пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону. Вимогами пункту шостого частини другої статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначаються відомості про місце, де повинні бути надані послуги, їх обсяги. Додатком 2.2. до тендерної документації «Відомість орієнтовних обсягів робіт» (далі – Додаток 2.2.) Замовником передбачено проведення поточного дрібного ремонту об’єктів вулично-дорожньої мережі та штучних споруд в м. Чернігів. Згідно з нормами статті 1 Закону України «Про автомобільні дороги» автомобільна дорога – лінійний комплекс інженерних споруд, призначений для безперервного, безпечного та зручного руху транспортних засобів; вулицею є автомобільна дорога, призначена для руху транспорту і пішоходів, прокладання наземних і підземних інженерних мереж у межах населених пунктів. Зважаючи на вищенаведене, при закупівлі послуг із здійснення поточного ремонту, місце надання послуг визначається за кожним окремим лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури. Проте, у Додатку 2.2. зазначено найменування робіт, але не вказано перелік об’єктів (автомобільних доріг – вулиць на яких надаватимуться відповідні послуги), чим порушено вимоги пункту шостого частини другої статті 22 Закону. Слід зазначити, що відповідно до підпункту 2 пункту 47 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Період усунення порушень: 17.07.2023 09:43 - 01.08.2023 00:00
Дата публікації висновку: 17.07.2023 09:43

Оскарження висновку в суді

Опис: Управлінням житлово-комунального господарства Чернігівської міської ради 31 липня 2023 року було подано позовну заяву до Чернігівського окружного адміністративного суду з вимогою визнати протиправним та скасувати висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області про результати моніторингу процедури закупівлі «45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь: «Поточний дрібний ремонт об’єктів вулично-дорожньої мережі та штучних споруд в м. Чернігів (45233142-6: Ремонт доріг)», (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-03-20-008621-a)
Дата публікації: 31.07.2023 14:56
Дата відкриття провадження: 09.08.2023 09:00
Номер відкриття провадження: № 620/11303/23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до Протоколу № 299
Дата публікації звіту: 24.07.2023 16:32

Запити/Пояснення