-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин автомобільний А-95-Євро5-ЕО, паливо дизельне ДП-Євро5-ВО, скраплений газ (в талонах)
Завершена
3 367 440.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 837.20 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 837.20 UAH
Номер:
3ff33fafa68943d6b5182bb2687b515a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-22-000071
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.06.2023 00:00
Період моніторингу:
22.06.2023 14:15 - 14.07.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
22.06.2023 №191
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 22.06.2023 №191.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-03-20-003091-a, 20.03.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України № 003100-18/4590-2023 від 21.04.2023.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку №1082 та пунктів 3 та 24 Особливостей №1178.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 та пункту 17 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРДЖІ ГАЗ» та визначення переможця тендеру встановлено порушення вимог пункту 3 Особливостей №1178 та підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178.
За результатами аналізу правомірності внесення змін до договору встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 19 та пункту 3 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення підпункту 2 пункту 19 та пункту 3 Особливостей №1178, вжити заходи щодо повернення зайво перерахованих коштів внаслідок безпідставного збільшення ціни на товар за відповідний період з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, а також на усунення порушення пункту 3 Особливостей №1178 та підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 – вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «ЕНЕРДЖІ ГАЗ» щодо розірвання договору.
Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 14 Порядку №1082, пунктів 3 та 24 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю а також вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 та пункту 17 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 липня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Вишнівськводоканал» Вишневої міської ради Бучанського району Київської області (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-03-20-001197-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «ЕНЕРДЖІ ГАЗ»; протокол уповноваженої особи від 29.03.2023 №24; опубліковану вимогу щодо усунення порушення під час проведення Замовником процедури закупівлі (щодо неправомірного обрання переможця) та відповідь Замовника на таку вимогу; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем тендеру документи; договір поставки від 06.04.2023 №12; додаткові угоди від 29.05.2023 №1 та від 03.07.2023 №2 до вказаного договору, а також повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, опубліковані при внесенні вказаними додатковими угодами змін до договору; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону від 16.08.2022 №2526-IX) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Відповідно до пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
За нормами пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 (далі – Порядок №1082), та цих Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Вимогами пункту 14 Порядку №1082 визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до інформації про предмет досліджуваної закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник зазначив вид предмету закупівлі: товари; назва предмета закупівлі: бензин автомобільний А-95-Євро5-ЕО (13 500 л); паливо дизельне ДП-Євро5-ВО (45 000 л); скраплений газ (22 500 л) за кодом національного класифікатора України ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти.
Водночас, Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступні номенклатурні позиції щодо товару, який є предметом досліджуваної закупівлі, зокрема: 09132000-3 «Бензин»; 09134200-9 «Дизельне паливо»; 09133000-0 «Нафтовий газ скраплений».
Однак, за результатами моніторингу встановлено, що під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі (оголошення про проведення відкритих торгів) Замовником не зазначено коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку №1082 та пунктів 3 та 24 Особливостей №1178.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
За нормою пункту 17 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
У підпункті 2.3 «Прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками» пункту 2 розділу «Загальні положення» тендерної документації Замовника зазначено – посада: уповноважена особа.
Слід зазначити, що згідно з пунктом 35 частини першої статті 1 Закону уповноважена особа (особи) – службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту).
Замовник має право визначати уповноважену особу (осіб) для організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель як серед наявних працівників організації, так і шляхом введення нових посад або укладення трудового контракту з дотриманням вимог статті 11 Закону, Кодексу законів про працю України та законодавства в цілому (роз’яснення Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 10.04.2020 №3304-04/24218-06).
Національним класифікатором України «Класифікатор професій» ДК 003:2010 (затверджений наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.07.2010 №327) посади «уповноважена особа з публічних закупівель» не визначено, натомість зазначений Класифікатор містить посаду «фахівець з публічних закупівель» (код 2419.2, належить до класифікаційного розділу «Професіонали»).
На запит Західного офісу Держаудитслужби щодо надання інформації про посаду уповноваженої особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками процедури закупівлі, Замовником під час монітортингу надано відповідь, у якій вказано, що уповноважена особа Замовника Коваль Ю.Д. з 23.03.2022 займає посаду фахівця з публічних закупівель згідно наказу Замовника від 22.02.2022 №36-к.
Таким чином, у тендерній документації Замовника не вказано посади посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками, що є порушенням вимог пункту 28 Особливостей №1178 та пункту 17 частини другої статті 22 Закону.
Згідно з пунктом 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Водночас, Замовником у пункті 3 «Проєкт договору про закупівлю» розділу 6 тендерної документації зазначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої – п’ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону, та Особливостей, не зазначивши про не врахування також і частини дев’ятої статті 41 Закону, що суперечить пункту 17 Особливостей №1178.
Крім того, у пункті 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» розділу 5 тендерної документації зазначено, що у разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Водночас, відповідно до пункту 39 Особливостей №1178 у разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
У пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 тендерної документації зазначено, що у випадку відсутності відповідної інформації або у випадку не накладення учасником УЕП або КЕП відповідно до умов тендерної документації учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, а у пункті 3 «Проєкт договору про закупівлю» розділу 6 тендерної документації зазначено, що у випадку ненадання переможцем інформації про право підписання договору про закупівлю переможець вважається таким, що відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю та підлягає відхиленню на підставі абз. 2 п. 3 ч. 1 ст. 31 Закону.
Однак, перелік підстав, за яких замовник відхиляє тендерну пропозицію, наведений у пунктах 41, 42 та 44 Особливостей №1178 (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції).
Також у пункті 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу 5 тендерної документації зазначено підстави для відхилення тендерних пропозицій, що не відповідають підставам, визначеним у чинній редакції пункту 41 Особливостей №1178,
У пункті 44 Особливостей №1178 вказано, що учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції, а переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Проте, у пункті 1 розділу 3 та у Додатку 1 до тендерної документації при визначенні відповідних підстав та переліку документів та інформації для підтвердження відсутності підстав для відхилення учасника та переможця здійснено посилання на відповідні пункти частини першої та частину другу статті 17 Закону, а не на підпункти пункту 44 Особливостей №1178.
При цьому, у тендерній документації Замовника серед підстав відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилення тендерної пропозиції учасника вказано підстави щодо службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі (притягнення згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією; засудження за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів; притягнення згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми), а не щодо керівника учасника процедури закупівлі, як це передбачено пунктом 44 Особливостей №1178.
Таким чином, при складанні тендерної документації Замовником не враховано чинні у відповідному періоді норми Особливостей №1178, чим порушено пункти 3 та 28 Особливостей №1178.
Згідно з умовами пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовника, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та завантаження файлів, зокрема, з іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Так, за вимогами пункту 4 розділу 4 (Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для учасників - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців) Додатку №1 до тендерної документації Замовника учасник у складі пропозиції надає скановану копію з оригіналу документа (у кольоровому вигляді сторінок паспорта уповноваженої (уповноважених) особи (осіб) (на підписання документів пропозиції та/або договору у випадку; якщо такий паспорт оформлено у вигляді книжечки (заповненні сторінки), або двосторонню копію паспорта громадянина України у випадку; якщо такий паспорт оформлено у формі картки, що містить безконтактний електронний носій, або копію іншого документа, передбаченого статтею 15 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статут» від 20.11.2012 №5492-VІ (зі змінами; далі – Закон №5492-VІ).
Моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «ЕНЕРДЖІ ГАЗ» у складі тендерної пропозиції не надано скановану копію з оригіналу документа (у кольоровому вигляді сторінки паспорту уповноваженої особи) або двосторонню копію паспорта громадянина України (якщо такий паспорт оформлено у формі картки) або копію іншого документа, передбаченого статтею 15 Закону №5492-VІ.
Таким чином, учасником ТОВ «ЕНЕРДЖІ ГАЗ» при наданні тендерної пропозиції не виконано вимоги пункту 4 розділу 4 Додатку №1 до тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Проте, на порушення вимог пунктів 3 та 41 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЕНЕРДЖІ ГАЗ», а визначено його переможцем процедури закупівлі та укладено з ним договір поставки від 06.04.2023 №12 (далі – Договір №12) на суму 2 964 600,00 гривень.
Також, моніторингом встановлено, що додатковою угодою від 29.05.2023 №1 до Договору №12 внесено зміни в частині збільшення з 29.05.2023 ціни на товар, а саме: на бензин автомобільний А-95-Євро5-ЕО збільшено ціну з 37,85 грн без ПДВ або 40,50 грн з ПДВ (7%) до 40,19 грн без ПДВ або 43,00 грн з ПДВ (що складає 6,2%) та на газ скраплений збільшено ціну з 18,22 грн без ПДВ або 19,50 грн з ПДВ до 19,53 грн без ПДВ або 20,90 грн з ПДВ (що складає 7,2%).
При цьому, у вищевказаній додатковій угоді від 29.05.2023 №1 до Договору №12 здійснено посилання на пункт 2 частини п’ятої статті 41 Закону, тоді як замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей (п.3 Особливостей №1178), а підстави для внесення змін до істотних умов договору визначені у пункті 19 Особливостей №1178.
Так, згідно норм підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178 істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих Особливостей, можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, у випадку погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Таким чином, за нормами підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178 зміна ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю можлива у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору або останнього внесення змін до договору, зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку), відповідне коливання ціни повинно бути документально підтверджено.
Аналогічна підстава внесення змін до договору наведена у підпункті 1.6.2 пункту 1.6 Договору №12.
У додатковій угоді від 29.05.2023 №1 до Договору №12 здійснено посилання на Цінову довідку Житомирської Торгово-Промислової Палати від 23.05.2023 №В-1021, (далі – Цінова довідка №В-1021).
На запит Західного офісу Держаудитслужби Замовником під час моніторингу надано копію звернення постачальника до Замовника (лист від 23.05.2022 №3) щодо необхідності збільшення ціни на 2 найменування товару - бензин автомобільний А-95-Євро5-ЕО та газ скраплений з 29.05.2023, а також копію Цінової довідки №В-1021.
Аналізом вищевказаної Цінової довідки №В-1021 встановлено, що вона містить інформацію про середню роздрібну ціну на АЗС у Київській та Сумській областях на відповідні найменування товару (бензин А-95 та газ автомобільний) станом на 05.05.2023, 12.05.2023, 19.05.2023 та 23.05.2023.
Отже, Цінова довідка №В-102 містить інформацію щодо ринкових цін на відповідний товар лише у травні 2023 року (з 05.05.2023 по23.05.2023) та не містить інформації щодо коливання цін на товар, що є предметом Договору №12, в період між укладанням Договору №12 (з моменту укладання договору – 06.04.2023) та укладанням додаткової угоди від 29.05.2023 №1 та, відповідно, не є належним документальним підтвердженням коливання ціни на товар на ринку відповідно до норм підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178.
При цьому, відповідно до даних Цінової довідки №В-1021 у період з 05.05.2023 по 23.05.2023 середня роздрібна ціна на бензин А-95 зменшилась (на 3,4 відсотка по Київській області: з 45,67 грн/л до 44,10 грн/л та на 2,6 відсотка по Сумській області: з 47,49 грн/л до 46,24 грн/л), а ціна на газ автомобільний зросла лише на 0,8 відсотка (з 20,90 грн/л до 21,04 грн/л) по Київській області та на 0,4 відсотка (з 22,59 грн/л до 22,67 грн/л) по Сумській області.
Будь-яких інших документів на підтвердження наявності коливання (збільшення) ціни на товар, що є предметом Договору №12, на ринку відповідно до умов підункту 1.6.2 пункту 1.6 Договору №12 та вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178 Замовником до моніторингу не надано.
Таким чином, з врахуванням вищевикладеного, сторонами договору поставки від 06.04.2023 №12 безпідставно внесені зміни до істотних його умов додатковою угодою від 29.05.2023 №1, якою збільшено з 29.05.2023 вартість товару: бензину автомобільного А-95-Євро5-ЕО (на 6,2 відсотка) та газу скрапленого (на 7,2 відсотка) за відсутності документального підтвердження коливання ціни такого товару на ринку з моменту укладення договору про закупівлю до моменту укладання додаткової угоди, чим порушено вимоги підпункту 2 пункту 19 та пункту 3 Особливостей №1178.
Відповідно до представлених під час моніторингу Замовником підтверджуючих документів щодо поставки товару за Договором №12 та його оплати (скан-копії накладних та платіжних доручень) встановлено, що в період після укладання додаткової угоди від 29.05.2023 №1 Замовнику поставлено: бензину А-95 Євро в кількості 200 л за ціною 43,00 грн з ПДВ на суму 8 600,00 грн з ПДВ; газ скраплений – 3 000 л за ціною 20,90 грн з ПДВ на суму 62 700,00 грн з ПДВ.
З врахуванням неправомірного збільшення ціни на товар за додатковою угодою від 29.05.2023 №1 Замовником понесено неправомірних витрат розрахунково на суму 4 700,00 грн, в тому числі при придбанні бензину А-95 Євро (накладна від 08.06.2023 №ЕГ0005100) - на 500,00 грн з ПДВ (200 л х 2,50 грн з ПДВ (43,00 грн – 40,50 грн); газу скрапленого (накладні від 08.06.2023 №ЕГ0005100 та від 23.06.2023 №ЕГ0005101) – на 4 200,00 грн з ПДВ (3 000 л х 1,40 грн з ПДВ (20,90 грн – 19,50 грн), які оплачено Замовником в повному обсязі.
Період усунення порушень:
14.07.2023 15:34 - 29.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
14.07.2023 15:34
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-03-20-003091-a Західного офісу Держаудитслужби повідомляємо про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку шляхом письмового звернення до ТОВ «ЕНЕРДЖІ ГАЗ» щодо повернення зайво перерахованих коштів внаслідок безпідставного збільшення ціни на товар за відповідний період та розірвання договору поставки № 12 від 06.04.2023 року укладеного між КП «ВИШНІВСЬКОДОКАНАЛ» та ТОВ «Енерджі Газ» у двадцятиденний строк після одержання пропозиції (копія листа додається).
Крім того, вжито заходи зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 14 Порядку №1082, пунктів 3 та 24 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю а також вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 та пункту 17 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації, а також буде направлено фахівця з публічних закупівель на навчання.
Дата публікації звіту:
19.07.2023 09:55
Запити/Пояснення
Номер:
35501d4f5f624071bf622a9cc5525841
Назва:
Запит про надання пояснення Замовнику – Комунальному підприємству «Вишнівськводоканал» Вишневої міської ради Бучанського району Київської області»
Дата опублікування:
23.06.2023 11:59
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.06.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD:UA-2023-03-20-003091-a, яка проводилась Комунальним підприємством «Вишнівськводоканал» Вишневої міської ради Бучанського району Київської області» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
2. Надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідно до норм пункту 2 частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: 1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю; 2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Надати інформацію (з обов’язковим долученням підтверджуючих документів) щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 2 частини другої статті 41 Закону та тендерної документації Замовника.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
6925e03e8f67481c9d36e665dc78da2a
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
26.06.2023 15:33
Опис:
КП «ВИШНІВСЬКВОДОКАНАЛ» у відповідь на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби від 23.06.2023 р. у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Бензин автомобільний А-95-Євро5-ЕО, паливо дизельне ДП-Євро5-ВО, скраплений газ (в талонах) (UA-2023-03-20-003091-a, 20.03.2023)» пояснює наступне.
1. Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі проведено відповідно рекомендаціям Наказу Мінекономіки від18.02.2020р. № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» з урахуванням інформації, отриманої з Інтернет-ресурсів: https://index.minfin.com.ua/markets/fuel/detail/ та https://finance.i.ua/fuel/ та виходячи з потреби, розрахованої на підставі попередніх періодів.
Якість Товару повинна відповідати вимогам чинних ДСТУ та/або Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року № 927.
2. У КП «ВИШНІВСЬКВОДОКАНАЛ» відсутній власний веб-сайт, тому оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі не здійснювалося.
3. Право підписання договору про закупівлю директором ТОВ «ЕНЕРДЖІ ГАЗ» підтверджується наказом № 1-К від 31.10.2016 р. про призначення директора, протоколом № 1 загальних зборів учасників (засновників) ТОВ «ЕНЕРДЖІ ГАЗ» від 06.10.2016 р., паспортом директора.
Копію ліцензії на право оптової торгівлі пальним та копію ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним додаємо.
Номер:
d44c1b0ffa524ca2b47e7ef3342586fb
Назва:
Запит про надання пояснення Замовнику – Комунальному підприємству «Вишнівськводоканал» Вишневої міської ради Бучанського району Київської області»
Дата опублікування:
26.06.2023 14:32
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.06.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD:UA-2023-03-20-003091-a, яка проводилась Комунальним підприємством «Вишнівськводоканал» Вишневої міської ради Бучанського району Київської області» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Відповідно до пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування - тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
За нормою пункту 17 частини другої статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначаються прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Згідно підпункту 2.3 «Прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками» пункту 2 «Інформація про замовника торгів» розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації Замовника зазначено – посада: уповноважена особа.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію щодо посади уповноваженої особи Замовника (Коваль Юлія Дмитрівна), уповноважену здійснювати зв’язок з учасниками процедури закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
a978fe993c5c4d2f9656f4111cddda2e
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
26.06.2023 16:02
Опис:
КП «ВИШНІВСЬКВОДОКАНАЛ» у відповідь на запит Західного офісу Держаудитслужби від 26.06.2023 р. у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Бензин автомобільний А-95-Євро5-ЕО, паливо дизельне ДП-Євро5-ВО, скраплений газ (в талонах) (UA-2023-03-20-003091-a, 20.03.2023)» пояснює наступне.
Уповноважена особа КП «ВИШНІВСЬКВОДОКАНАЛ» Коваль Юлія Дмитрівна з 23.03.2022 року займає посаду фахівця з публічних закупівель (копія наказу № 36-к від 22.02.2022 року додається).
Номер:
d2f9ef16aca14729aea789580e2abd2c
Назва:
Запит про надання пояснення Замовнику – Комунальному підприємству «Вишнівськводоканал» Вишневої міської ради Бучанського району Київської області»
Дата опублікування:
27.06.2023 15:24
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.07.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD:UA-2023-03-20-003091-a, яка проводилась Комунальним підприємством «Вишнівськводоканал» Вишневої міської ради Бучанського району Київської області» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Під час моніторингу встановлено, що за результатами проведеної закупівлі Замовником укладено з ТОВ «ЕНЕРДЖІ ГАЗ» договір поставки від 06.04.2023 №12 на суму 2 964 600,00 грн з ПДВ.
Відповідно до пункту 8.2 договору поставки від 06.04.2023 №12 зазначено, що зміни у цей договір можуть бути внесені тільки за домовленістю Сторін, з врахуванням частини 5 статті 41 Закону з врахуванням Особливостей, які оформлюються додатковими угодами до договору.
Так, до вказаного договору укладено додаткову угоду від 29.05.2023 №1 щодо зміни ціни товару, а саме збільшено ціну за одиницю товару на 2 найменування товару (бензин автомобільний А-95-Євро5-ЕО та газ скраплений).
Підставою для збільшення ціни за вищевказаною додатковою угодою зазначено погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію та відповідне документально підтверджене обгрунтування щодо наявності фактичного коливання (зростання) ціни товару на ринку та наявності підстав для збільшення ціни товару додатковою угодою №1 (у розрізі 2-ох найменувань товару), що є предметом договору поставки від 06.04.2023 №12.
2. Надати до моніторингу інформацію та відповідні підтверджуючі документи (рахунки, акти приймання-передачі, накладні, платіжні доручення, видаткові накладні, тощо) щодо обсягів отриманого та оплаченого Замовником товару за договором поставки від 06.04.2023 №12 в розрізі поставки та в розрізі встановленої згідно з договором ціни з врахуванням внесених додатковою угодою змін.
Номер:
ccfca5b64918495bab5df859bcce295b
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
29.06.2023 15:35
Опис:
1. За результатами закупівлі «Бензин автомобільний А-95-Євро5-ЕО, паливо дизельне ДП-Євро5-ВО, скраплений газ (в талонах)» UA-2023-03-20-003091-a між КП «ВИШНІВСЬКВОДОКАНАЛ» та ТОВ «ЕНЕРДЖІ ГАЗ» 06.04.2023 року було укладено Договір поставки №12 (далі - Договір).
Сторони у п. 1.6 Договору погодили, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань Сторонами в повному обсязі, крім випадків визначених частиною 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, крім випадків:
погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
ТОВ «ЕНЕРДЖІ ГАЗ» своїм листом вих. № 3 від 23.05.2023 р. повідомило про зміну ринкової вартості товару в сторону збільшення, що підтверджується Ціновою довідкою Житомирської Торгово-Промислової Палати № В-1021 від 23.05.2023 р. (Довідка додається).
29.05.2023 року між КП «ВИШНІВСЬКВОДОКАНАЛ» та ТОВ «ЕНЕРДЖІ ГАЗ» 06.04.2023 року було укладено Додаткову угоду № 1 до Договору поставки №12, якою внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівлі на підставі пункту 2 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 “Про затвердження (далі - постанова № 1178, Особливості).
2. До моніторингу надаємо інформацію та відповідні підтверджуючі документи (рахунки, акти приймання-передачі, накладні, платіжні доручення, видаткові накладні) щодо обсягів отриманого та оплаченого Замовником товару за договором поставки від 06.04.2023 №12 в розрізі поставки та в розрізі встановленої згідно з договором ціни з врахуванням внесених додатковою угодою змін.