-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Вугілля кам’яне. Код ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо, код ДК 021:2015- 09111100-1 вугілля кам’яне
Завершена
1 207 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 035.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 035.00 UAH
Номер:
51bb7afe65834be9afa3e2d32420c82a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-06-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.06.2023 00:00
Період моніторингу:
06.06.2023 14:03 - 28.06.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
05.06.2023 № 138
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 05.06.2023 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 05.06.2023 № 138
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
19. UA-2023-03-17-010335-a 17.03.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
В.о. начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення Замовником вимог підпункту 6 пункту 19, абзацу другого пункту 28 та пункту 32 Особливостей.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; оприлюднення інформації про закупівлю; розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СТАРТ ЛІДЕР»; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Постанови № 1178, своєчасності його розміщення та виконання учасниками; стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, шляхом недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені такі порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 червня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, Постанова № 1178); розгляду тендерних пропозицій; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Постанови № 1178, своєчасності його розміщення та виконання учасниками; стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, культури, молоді та спорту Сахновщинської селищної ради (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи протоколом від 17.03.2023 року № 10; тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦВУГІЛЛЯ ТРЕЙД» (далі - ТОВ «СПЕЦВУГІЛЛЯ ТРЕЙД»), Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАРТ ЛІДЕР» (далі - ТОВ «СТАРТ ЛІДЕР», учасник-переможець) та Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельно-виробнича компанія «ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ» (далі - ТОВ «ТВК «ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ»), вимоги про усунення невідповідностей до ТОВ «СПЕЦВУГІЛЛЯ ТРЕЙД» та ТОВ «СТАРТ ЛІДЕР»; рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 31.03.2023 № 4018-р/пк-пз, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 06.04.2023 № 4360-р/пк-пз, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 17.04.2023 № 4806-р/пк-пз, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 25.04.2023 № 5371-р/пк-пз, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 08.05.2023 № 6056-р/пк-пз, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 17.05.2023 № 6746-р/пк-пз, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.03.2023 №№ 11 та 12, від 13.04.2023 № 15, від 03.05.2023 № 18 та від 05.05.2023 № 20, повідомлення про намір укласти договір від 05.05.2023, договір про закупівлю від 01.06.2023 № 4 (далі – Договір) та додаткові угоди від 01.06.2023 № 1, від 01.06.2023 № 2, від 06.06.2023 № 3, від 07.06.2023 № 4 та від 08.06.2023 № 5, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 01.06.2023 року; пояснення Замовника на запит Держаудитслужби, надані через електронну систему закупівель 13.06.2023 та 26.06.2023 року.
Моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що наведені в пункті 1 розділу IV тендерної документації (файл «ТД вугілля.doc») містить наступну умову: «Тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель». Зазначене не відповідає вимогам абзацу другого пункту 28 та пункту 32 Особливостей, так як прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, є правом Замовника, а не електронної системи закупівель.
Крім того, моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що пункт 4.9 Додатку 3 «Проект договору» (файл «ДОГОВІР проект.docx») до тендерної документації містить наступну інформацію: «Ціни в Договорі можуть бути змінені у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування – пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування». Однак, вищевказаний пункт не враховує зміни ціни в договорі у зв’язку зі зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування як це передбачено підпунктом 6 пункту 19 Особливостей.
Зазначене є порушенням підпункту 6 пункту 19 Особливостей.
Період усунення порушень:
27.06.2023 22:19 - 12.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
27.06.2023 22:19
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Щодо усунення порушення до висновку Державної аудиторської служби України у сфері публічних закупівель процедури закупівлі «Вугілля кам’яне. (Код ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо, код ДК 021:2015- 09111100-1 вугілля кам’яне) з очікуваною вартістю 1 207 000 грн. з ПДВ, що оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-03-17-010335-a інформуємо наступне, Відповідно до абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Відповідно до умов до частини 1 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Закону України «Про публічні закупівлі». На підставі вищезазначеного та з метою усунення порушення укладено та опубліковано додаткову угоду № 6 від 29 червня 2023 року до Договору № 4 про закупівлю товарів від 01 червня 2023 року.
Зазначимо, що нами прийнято до уваги Ваші зауваження та враховуючи вище зазначене наголошуємо, що у подальшій роботі установи, працівники безумовно будуть дотримуватись норм чинного законодавства.
Дата публікації звіту:
03.07.2023 14:48
Запити/Пояснення
Номер:
c23f6d3c11374f68924826c7883cb310
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
12.06.2023 16:23
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.06.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Вугілля кам’яне.
(Код ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо, код ДК 021:2015- 09111100-1 вугілля кам’яне)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-03-17-010335-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
- яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на сторінку офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
4a450723789540a495aae00b69f32e53
Назва:
Вугілля кам’яне. (Код ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо, код ДК 021:2015- 09111100-1 вугілля кам’яне)
Дата опублікування:
13.06.2023 11:58
Опис:
На запит Державної аудиторської служби України про надання пояснень в рамках моніторингу (рішення про початок моніторингу UA-M-2023-06-06-000032 від 06.06.2023) процедури закупівлі «Вугілля кам’яне. (Код ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо, код ДК 021:2015- 09111100-1 вугілля кам’яне)- з очікуваною вартістю 1 207 000 грн. з ПДВ, що оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-03-17-010335-a, повідомляємо наступне: інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі, яка міститься у додатку 2 тендерної документації, розроблені на підставі вимогам ДСТУ 3472:2015 «Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація» та ДСТУ 7146:2010.
Закупівлю здійснено згідно затвердженого кошторису на 2023 рік, очікувана вартість склала 1 207 000 грн. з ПДВ. Також при визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі Відділ освіти культури, молоді та спорту керувався Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженою наказом Мінекономіки від 18.02.2020 №275 та проведенням моніторингу цін відповідних закупівель , інформація про які міститься в електронній системі закупівель «Prozorro».
Щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті повідомляємо наступне. У відповідності до діючого законодавства, ураховуючи набрання чинності 19.12.2020 року постанови Кабінету Міністрів України №1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710», Замовником 06.12.2021 на сайті https://khsakhnov-ruo.gov.ua/ оприлюднено зазначену інформацію, що відповідає дню оприлюднення оголошення про проведення закупівлі та вимогам чинного законодавства. Додаємо посилання на публікацію: https://khsakhnov-ruo.gov.ua/publichni-zakupivli-2/ (протокол №10/1 від 17.03.2023р)
Номер:
a6821a19f5cd4aec94b9604d36a93347
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.06.2023 19:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.06.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Вугілля кам’яне.
(Код ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо, код ДК 021:2015- 09111100-1 вугілля кам’яне)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-03-17-010335-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
- в ході проведення моніторингу встановлено, що пункт 1 розділу IV тендерної документації містить наступну умову: «Тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель». Тоді як згідно з пунктом 32 та абзацом другим пункту 28 Особливостей Замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Поясніть встановлену невідповідність;
- пункт 4.9 додатку 3 «Проект договору» до тендерної документації містить наступну інформацію: «Ціни в Договорі можуть бути змінені у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування – пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування». Зазначений пункт не враховує зміни ціни в договорі у зв’язку зі зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування як це передбачено підпунктом 6 пункту 19 Особливостей. Поясніть встановлену невідповідність;
- за результатами проведених торгів між Замовником та учасником-переможцем ТОВ «СТАРТ ЛІДЕР» укладено договір про закупівлю від 01.06.2023 № 4 (далі – Договір) та додаткові угоди від 01.06.2023 № 1, від 01.06.2023 № 2, від 06.06.2023 № 3, від 07.06.2023 № 4 та від 08.06.2023 № 5. Просимо пояснити чим викликана необхідність укладання вищевказаних додаткових угод? Чи відбувалось збільшення або зменшення ціни за одиницю товару? Чи звертався до Вас ТОВ «СТАРТ ЛІДЕР» з письмовими обґрунтуваннями та підтверджуючими документами щодо необхідності внесення змін у ціну товару за Договором? Якщо так, то просимо надати листи постачальника та підтверджуючі такі коливання відповідні документи у вигляді довідок органів Статистики та\або Торгово-промислової палати.
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
4c639ba18ed54e15b4129975c944bd94
Назва:
«Вугілля кам’яне. (Код ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо, код ДК 021:2015- 09111100-1 вугілля кам’яне)»
Дата опублікування:
26.06.2023 11:20
Опис:
На запит Державної аудиторської служби України про надання пояснень в рамках моніторингу (рішення про початок моніторингу UA-M-2023-06-06-000032 від 06.06.2023) процедури закупівлі «Вугілля кам’яне. (Код ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо, код ДК 021:2015- 09111100-1 вугілля кам’яне)- з очікуваною вартістю 1 207 000 грн. з ПДВ, що оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-03-17-010335-a, повідомляємо наступне: пунктом 33 Особливостей передбачено, що Тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель. Тому Замовник, керуючись вищезазначеним пунктом, зазначив у ТД п. 1 Розділ IV «Подання та розкриття тендерних пропозицій», що «Тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель».
Що стосується ціни, яка перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, то згідно з п. 28 Особливостей, Замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. У ТД інформація зазначена у п. 8 Розділу I «Загальні положення» 8.1. Замовник не приймає до розгляду тендерні пропозиції, ціни яких є вищими ніж очікувана вартість предмета, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Згідно Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» від 15.03.2022 № 2120-IX передбачено, що тимчасово на період дії правового режиму воєнного та надзвичайного стану оподатковують за ставкою у розмірі 7% операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України. У зв’язку з такими змінами замовники можуть вносити зміни до ціни в договорі про закупівлю: пропорційно до зміни відповідних ставок та/або пільг з оподаткування, як у бік збільшення, так і в бік зменшення.
На підставі п 10.4 розділу X “Додаткові умови» та з метою приведення Договір № 4 від 01.06.2023 на закупівлю товарів у відповідність до п 19 Постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Сторони уклали додаткову угоду № 1 від 01 червня 2023 року.
У зв’язку з технічною помилкою та з метою приведення у відповідність Договір № 4 від 01.06.2023 на закупівлю товарів до Тендерної документації та Тендерної пропозиції переможця торгів, а саме марку вугілля кам’яне Г (Г1) (0-200) на марку вугілля кам’яне Г (Г2) (0-200) укладено додаткову угоду № 2 від 01 червня 2023 року.
Ціна Тендерної пропозиції складала 1184550,00 грн з ПДВ, але в Договорі № 4 від 01.06.2023 грошова сума словами не відповідала вище зазначеній сумі. У зв’язку цим з приведено у відповідність суму договору Додатковою угодою № 3 від 06.06.2023.
Додаток до договору - це документ, який містить доповнення, уточнення, додаткові роз'яснення, та більш детально розкриває зміст договірних умов. Додатковою угодою № 4 від 07.06.2023 винесено на окремий аркуш Додаток № 1.
У зв’язку з обмеженими лімітними призначеннями на вугілля кам’яне по закладам до шкільної освіти, та з метою реєстрації Договору в управлінні державній казначейській службі, Сторони внесли зміни додатковою угодою № 5 від 08.06.2023 до «Рознарядки на вугілля». При цьому, сума договору, ціна, загальна кількість та якість вугілля кам’яного не змінювалася.
Ціна за одиницю Товару не збільшувалася і не зменшувалася.
ТОВ «Старт Лідер» не звертався з письмовим обґрунтуванням щодо необхідності зміни ціни товару за Договором.