• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Банани

Завершена

126 392.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 631.96 UAH
Номер: d9654e815aae4bc0adb4df4647099108
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-04-25-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.04.2023 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913650
Період моніторингу: 25.04.2023 11:25 - 17.05.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 25.04.2023 № 19-з Чернівці Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 №186, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 25 квітня 2023 року № 19-з № з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 1. UA-2023-03-17-008859-a від 17.03.2023 – Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Адреса: Ukraine, Чернівці
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 99) 426-52-57, innamoshuk@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення порядку визначення предмета закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду питання дотримання порядку визначення предмета закупівлі встановлено порушення вимог пункту третього Порядку № 708, пункту 22 частини першої статті 1 Закону. За результатами розгляду питання виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» із змінами (далі – Постанова № 710) встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостям № 1178 із змінами встановлені порушення вимог абзаців сьомого та восьмого пункту 28 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлені порушення вимог абзацу п’ятого підпункту другого пункту 41 Особливостей № 1178, абзацу третього підпункту третього пункту 41 Особливостей № 1178. За результатами моніторингу встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 47 Особливостей № 1178. За результатами розгляду питань щодо відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладення та оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо: недопущення в подальшому встановлених порушень вимог пункту 4-1 Постанови № 710, абзаців сьомого та восьмого пункту 28 Особливостей № 1178 (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо); усунення виявлених порушень вимог пункту третього Порядку № 708, пункту 22 частини першої статті 1 Закону, абзацу п’ятого підпункту другого пункту 41 Особливостей № 1178, абзацу третього підпункту третього пункту 41 Особливостей № 1178, підпункту 2 пункту 47 Особливостей № 1178 шляхом вжиття заходів щодо розірвання договору про закупівлю від 05.04.2023 № 36, укладеного із ФОП «Логвіненко І.В.», з дотриманням норм частин першої - третьої статті 188 Господарського кодексу України, а в разі не досягнення сторонами згоди щодо його розірвання або у разі неотримання у встановлений строк відповіді від ФОП «Логвіненко І.В.» на пропозицію щодо розірвання договору, звернутись до суду відповідно до частини четвертої статті 188 Господарського кодексу України щодо розірвання договору, та, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 09 травня 2023 року. Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами), відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178), із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2023 року № 157 «Про внесення змін до постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178», які набрали чинності з 25.02.2023, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення та оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Боянської сільської ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-03-17-003431-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 17.03.2023 № 72 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 25.03.2023; тендерні пропозиції учасників Фізичної особи-підприємця «Руснак Микола Миколайович» (далі – ФОП «Руснак М.М.») та Фізичної особи-підприємця «Логвіненко Ірина Василівна» (далі – ФОП «Логвіненко І.В.»); протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 29.03.2023 № 74, № 75; повідомлення про намір укласти договір від 29.03.2023; договір про закупівлю від 05.04.2023 № 36; пояснення Замовника, надане 28.04.2023 через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання дотримання порядку визначення предмета закупівлі встановлено наступне. Пунктом 22 частини першої статті 1 Закону визначено: предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Уповноваженим органом – центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель є Міністерство економіки України (Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України). Статтею 9 Закону визначені основні функції Уповноваженого органу, серед яких, зокрема, розроблення і затвердження: нормативно-правових актів, необхідних для виконання цього Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель; порядку визначення предмета закупівлі; порядку розміщення інформації про публічні закупівлі. Одним із таких нормативно-правових актів є наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 09.06.2020 за № 500/34783 (далі – Порядок № 708). Відповідно до частини другої статті 15 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» від 17 березня 2011 року № 3166-VI накази міністерства, видані в межах його повноважень, є обов'язковими для виконання центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами, місцевими державними адміністраціями, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності та громадянами. Згідно з пунктом 1 Порядку № 708, цей Порядок встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг. Так, Замовник в інформації про предмет закупівлі зазначив вид предмету закупівлі – товари. Пунктом третім Порядку № 708 визначено, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Так, відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник визначив предмет закупівлі бананів за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника за кодом ДК 021:2015:15300000-1: «Фрукти, овочі та супутня продукція». Проте, Єдиним закупівельним словником передбачено інший код ДК для бананів, а саме: 03220000-9 – «Овочі, фрукти та горіхи», який містить наступну номенклатурну позицію щодо товару, який є предметом досліджуваної закупівлі, зокрема, 03222111-4 – «Банани». Таким чином, Замовник на порушення вимог пункту третього Порядку № 708, пункту 22 частини першої статті 1 Закону невірно визначив предмет закупівлі при закупівлі бананів. За результатами аналізу питання виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» із змінами (далі – Постанова № 710) встановлено наступне. Відповідно до вимог пункту 4-1 Постанови № 710 з метою ефективного використання державних коштів Кабінет Міністрів України постановляє: головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Згідно з даними Open Budget - Державного веб-порталу бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/04417576/profile) Замовник є головним розпорядником бюджетних коштів місцевого бюджету. У зв’язку із зазначеним вище, Замовнику оприлюднено запит про надання пояснень з питань наявності документів, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, а також наявності факту оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті. У відповідь Замовник надав пояснення, зміст якого не дає можливості здійснити аналіз та зробити висновок щодо обґрунтування Замовником розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, якими визначено очікувану вартість. З приводу питання наявності факту оприлюднення Замовником, як головним розпорядником бюджетних коштів місцевого бюджету, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення такої інформації на власному вебсайті, Замовник надав у поясненні наступне посилання: https://boyanska-gromada.gov.ua/https:/ /prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-03-17-008859-a. Проте, за адресою https://boyanska-gromada.gov.ua/, що є вебсайтом Боянської громади, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі бананів, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості закупівлі бананів, не знайдено. Таким чином, Замовник в порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710 на сторінці власного вебсайту не оприлюднив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета даної закупівлі, розміру витрат та очікуваної вартості. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 із змінами встановлено наступне. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до пункту 28 Особливостей № 1178 із змінами тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Абзацом шостим пункту 28 Особливостей № 1178 передбачено, що у тендерній документації обов’язково зазначаються: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством; підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 44 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 44 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами. Так, Замовник у пункті 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначив, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником, зокрема, інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації. Однак, у Додатку 1 тендерної документації інформацію, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, Замовником не зазначено. Таким чином, Замовник на порушення вимог абзацу сьомого пункту 28 Особливостей № 1178 у тендерній документації не зазначив один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Крім того, Замовник у Додатку 1 тендерної документації зазначив підстави для відмови в участі у відкритих торгах для учасника, а також інформацію про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі відповідно до частини першої та другої статті 17 Закону, чим не дотримав вимог абзацу восьмого пункту 28 Особливостей № 1178, відповідно до якого такі підстави для відмови в участі у відкритих торгах та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення відповідно до змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2023 № 157 до Особливостей № 1178, які набрали чинності з 25.02.2023 включно, встановлені пунктом 44 Особливостей № 1178, а не частиною першою та другою статті 17 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне. До участі у даній процедурі закупівлі тендерні пропозиції було подано двома учасниками: ФОП «Руснак М.М.» та ФОП «Логвіненко І.В.». Замовник, за результатами розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції учасника ФОП «Руснак М.М.» прийняв рішення про відхилення його тендерної пропозиції, підстави про що обґрунтовані у протоколі уповноваженої особи Замовника від 29.03.2023 № 74. Відповідно до протоколу від 29.03.2023 № 74 уповноваженою особою Замовника зазначено: «під час детального розгляду поданих документів у складі пропозиції Учасника було виявлено, що надана пропозиція не відповідає вимогам оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та вимогам до предмету закупівлі, а саме: 1. Учасником не заповнено проект договору, який викладено у додатку №3 до тендерної документації та/або не надано лист згоду з проектом договору, оскільки умови договору передбачають адресну поставку до об’єктів Замовника невеликими партіями. 2. Учасником не підтверджено належним чином якість товару, що є предметом закупівлі, не надано технічну документацію, яка підтверджує якість товару. 3. Учасник не оприлюднив в електронній торговій системі документ з ціновою пропозицією». Проте, у тендерній документації Замовником не було встановлено вимоги про надання заповненого проекту договору та/або вимоги про надання листа- згоди з проектом договору. Так, у підпункті 8 пункту 2 «Інша інформація» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником зазначено наступне: «Учасник, який подав тендерну пропозицію, вважається таким, що згодний з проєктом договору про закупівлю, викладеним у Додатку 3 до цієї тендерної документації, та буде дотримуватися умов своєї тендерної пропозиції протягом строку, встановленого в п. 4 Розділу 3 до цієї тендерної документації». Щодо підстави відхилення, обґрунтованої у протоколі від 29.03.2023 № 74, відповідно до якої Учасником не підтверджено належним чином якість товару, що є предметом закупівлі, не надано технічну документацію, яка підтверджує якість товару, в ході моніторингу встановлено, що Замовником у тендерній документації не встановлено чіткої вимоги про надання учасником технічної документації, яка підтверджує якість товару, а зазначено у пункті 3 Додатку 2 тендерної документації наступне: «для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, у тому числі в частині локалізації виробництва, учасник у складі тендерної пропозиції надає технічну специфікацію, складену учасником згідно з Таблицею 1». Так, учасник ФОП «Руснак М.М.» у складі своєї тендерної пропозиції надав технічну специфікацію (файл «3.Технічне завдання.pdf») з дотриманням вимог, встановлених Замовником у пункті 3 Додатку 2 тендерної документації. Щодо підстави відхилення, обґрунтованої у протоколі від 29.03.2023 № 74, відповідно до якої Учасник не оприлюднив в електронній системі документ з ціновою пропозицією, слід зазначити, що Замовником у тендерній документації не встановлено вимоги про надання учасником документа з ціновою пропозицією. Проте, моніторингом встановлено, що тендерна пропозиція учасника ФОП «Руснак М.М.» все ж таки підлягала відхиленню, однак, з іншої підстави. Зокрема, відповідно до пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Учасники процедури закупівлі подають тендерні пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель. Тендерна пропозиція учасника має відповідати ряду вимог, зокрема, тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП). Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки КЕП повинні відображатися: прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа). Крім того, Замовником у пункті 1 розділу 3 тендерної документації зазначено, що у разі відсутності даної інформації або у разі не накладення учасником КЕП відповідно до умов тендерної документації, така тендерна пропозиція учасника вважається як така, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та буде відхилена на підставі підпункту 2 пункту 41 Особливостей. Так, під час перевірки електронного підпису учасника ФОП «Руснак М.М.» на сайті центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України за посиланням https://czo.gov.ua/verify отримано такі дані щодо електронного підпису: тип носія особистого ключа – «Незахищений», тип підпису – «Удосконалений», сертифікат – «Кваліфікований». Частиною 2 статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII визначено, що кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП) чи печатка вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу чи створювачу електронної печатки, зберігається в засобі КЕП чи печатки (тобто тип носія «Захищений»). На відміну від КЕП, під час перевірки удосконаленого електронного підпису (УЕП) чи печатки за допомогою кваліфікованого сертифіката відкритого ключа надається підтвердження того, що особистий ключ не зберігається в засобі КЕП чи печатки (тобто тип носія «Незахищений»), про що зазначено у пункті 3 Вимог до удосконалених електронних підписів та печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, і до надання електронних довірчих послуг, пов’язаних з їх створенням, перевіркою, підтвердженням та зберіганням, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів». Окремо слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що, якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим. З огляду на зазначене, учасник ФОП «Руснак М.М.» подав документи тендерної пропозиції шляхом накладання на неї УЕП (а не КЕП), що не відповідає вимогам пункту 1 розділу 3 тендерної документації. Отже, тендерна пропозиція учасника ФОП «Руснак М.М.» підлягала відхиленню, проте, з інших підстав (недотримання вимог пункту 1 розділу 3 тендерної документації в частині не накладення учасником КЕП на документи тендерної пропозиції відповідно до умов тендерної документації), ніж зазначені уповноваженою особою Замовника у протоколі від 29.03.2023 № 74. За результатами даної процедури закупівлі Замовник визначив переможцем учасника ФОП «Логвіненко І.В.», тендерна пропозиція якого не відповідала умовам тендерної документації, виходячи з наступного. Відповідно до абзацу 15 пункту 44 Особливостей № 1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту. Проте, учасник-переможець ФОП «Логвіненко І.В.» у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, не надав Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документ, що підтверджує відсутність підстави, зазначеної у абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей № 1178, чим не дотримав вимог абзацу 15 пункту 44 Особливостей № 1178. У зв’язку з зазначеним вище, Замовнику оприлюднено запит про надання пояснень з причин невідхилення тендерної пропозиції учасника ФОП «Логвіненко І.В.». На оприлюднений запит Замовник пояснення по суті заданого питання не надав. Крім того, Замовником у пункті 1 розділу 3 тендерної документації зазначено, що у разі відсутності даної інформації або у разі не накладення учасником КЕП відповідно до умов тендерної документації, така тендерна пропозиція учасника вважається як така, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та буде відхилена на підставі підпункту 2 пункту 41 Особливостей. Так, під час перевірки електронного підпису учасника ФОП «Логвіненко І.В.» на сайті центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України за посиланням https://czo.gov.ua/verify отримано такі дані щодо електронного підпису: тип носія особистого ключа – «Незахищений», тип підпису – «Удосконалений», сертифікат – «Кваліфікований», що не відповідає умовам пункту 1 розділу 3 тендерної документації. Таким чином, Замовник в порушення вимог абзацу п’ятого підпункту другого пункту 41 Особливостей № 1178 не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП «Логвіненко І.В.», як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, та в порушення вимог абзацу третього підпункту третього пункту 41 Особливостей № 1178 не відхилив переможця процедури закупівлі ФОП «Логвіненко І.В.», як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей. За результатами моніторингу встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 47 Особливостей № 1178 в частині не відміни Замовником процедури відкритих торгів з особливостями у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Період усунення порушень: 09.05.2023 09:46 - 24.05.2023 00:00
Дата публікації висновку: 09.05.2023 09:46

Запити/Пояснення