-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Вироби медичного призначення (Коди згідно НК 024:2019 - 61938 - Набір одягу хірургічний; 35557 - Простирадло для столу для огляду / терапевтичних процедур, одноразового використання; 18094 Лицева маска для захисту дихальних шляхів), Код за ДК 021-2015: 33140000-3 — Медичні матеріали.
Завершена
3 505 731.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 35 057.31 UAH
мін. крок: 1% або 35 057.31 UAH
Номер:
7b7726f89d384b86bb0a96b984f6081e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-07-000049
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.06.2023 00:00
Період моніторингу:
07.06.2023 14:05 - 29.06.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
06.06.2023 № 138
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 06.06.2023 № 138
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
12 UA-2023-03-16-012192-a 16.03.2023 ДЕРЖАВНА УСТАНОВА "НАЦІОНАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ СЕРЦЕВО-СУДИННОЇ ХІРУРГІЇ ІМЕНІ М.М.АМОСОВА НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ МЕДИЧНИХ НАУК УКРАЇНИ" Код ЄДРПОУ: 05493562 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатом аналізу питання щодо розгляду тендерних пропозицій учасника ТОВ "ТРИФАРМ" встановлено порушення вимог пункту 39 Особливостей, абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону №922 та п.41 Особливостей.
За результатом аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимоги пункту 14 Порядку №1082 та пункту 24 Особливостей.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26. 01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором від 06.04.2023 №65 ВМП через укладання додаткової угоди з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 червня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2022 №922-VIII (далі – Закон №922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ДЕРЖАВНОЇ УСТАНОВИ «НАЦІОНАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ СЕРЦЕВО-СУДИННОЇ ХІРУРГІЇ ІМЕНІ М.М. АМОСОВА НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ МЕДИЧНИХ НАУК УКРАЇНИ» (далі Замовник) UA-Р-2023-03-16-006294-b, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРИФАРМ", повідомлення про намір укласти договір, яке оприлюднене 28.03.2023, договір від 06.04.2023 №65ВМП, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 28.06.2023.
В розділі 6 п.6.4 в складі тендерних пропозицій, щодо надання інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, Замовник зазначає про необхідність надати завірені належним чином копію(ї) чинної декларації відповідності з додатками (при наявності) про дозвіл застосування предмета закупівлі у медичній практиці, або копію(ї) сертифікату(ів) відповідності згідно вимогам технічного регламенту щодо медичних виробів або інших документів що підтверджують введення в обіг/застосування, згідно чинного законодавства.
У складі тендерної пропозиції учасник закупівлі ТОВ "ТРИФАРМ" надав сертифікати на систему управління якістю та висновок технічної експертизи на виробництво одягу і покриття операційні медичні та їх комплекти виробником ТОВ «Фірма»Техкомплекс» (file:1-4.Технічна частина), де в п.6 зазначено з якого матеріалу виготовляються комплекти ( далі – Матеріал) та країна виробник. При цьому, серед країн виробників Матеріалу є Росія та Білорусія.
Відповідно до п.41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі коли в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь.
Отже, учасник пропонує товар, який виготовляється з Матеріалу походження якого з країни-агресора та Білорусії.
Відповідно до п.39 Особливостей замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
При цьому, замовник звернувся до виробника ТОВ «Фірма»Техкомплекс» листом від 24.03.2023 №04-34/1008 без використання електронної системи закупівель, що є порушенням, відповідно до пункту 9 статті 26 Закон №922 та Особливостей, де зазначається що учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
На запит Східного офісу Держаудитслужби від 23.06.2023 року, Замовником надані пояснення через електронну систему закупівель, якими не доведено факт невикористання учасником Матеріалів, про які йдеться у висновку технічної експертизи.
На підставі абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону №922 та згідно з п.41 Особливостей, тендерна пропозиція ТОВ "ТРИФАРМ" підлягала відхиленню.
Однак, Замовником укладено договір з ТОВ "ТРИФАРМ" на суму 3 512 104,90 гривень.
За нормами пункту 24 Особливостей замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 (далі Порядок №1082), та цих Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Вимогами пункту 14 Порядку №1082 визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим - четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до оголошення, оприлюдненого в електронній системі закупівель, Замовник зазначив вид предмету закупівлі: товари: Вироби медичного призначення (Коди згідно НК 024:2019 - 61938 - Набір одягу хірургічний; 35557 - Простирадло для столу для огляду / терапевтичних процедур, одноразового використання; 18094 Лицева маска для захисту дихальних шляхів), Код за ДК 021-2015: 33140000-3 — Медичні матеріали, Комплект одягу та покриттів операційних для ангіографії без антимікробної плівки - 2000 комплект, Комплект для проведення операцій на серці у новонароджених - 30 комплект, Комплект для проведення операцій на серці у дорослих - 100 комплект, Комплект для проведення операцій на серці при аортокоронарному шунтуванні - 100 комплект, Покриття одноразове 80 х 210 нестерильне №100 - 5 упаковка, Процедурні маски на зав'язках SAFE+MASK SofSkin Antifog - 500 штуки, та вказав код національного класифікатора України ДК 021:2015:33140000-3: Медичні матеріали.
Водночас, Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступні номенклатурні позиції щодо послуги, який є предметом досліджуваної закупівлі, зокрема: 33141000-0 Медичні матеріали нехімічні та гематологічні одноразового застосування.
Однак, за результатами перевірки процедури закупівлі встановлено, що під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі (оголошення про проведення відкритих торгів) Замовником не зазначено коду послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку №1082 та пункту 24 Особливостей.
Період усунення порушень:
30.06.2023 11:09 - 15.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
30.06.2023 11:09
Оскарження висновку в суді
Опис:
Замовником було подано позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-03-16-012192-a до суду.
Дата публікації:
10.07.2023 11:10
Дата відкриття провадження:
07.07.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
Відкрито провадження в адміністративній справі за позовом Державна установа «Національний інститут серцево-судинної хірургії ім. М.М. Амосова Національної академії медичних наук України» до Східний офіс Держаудитслужби про визнання протиправними дій, дата реєстрації 07.07.2023, номер провадження П/320/23491/23
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення
до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-03-16-012192-a.
30 червня 2023 органом державного фінансового контролю в Україні оприлюднено Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-03-16-012192-a. Згідно з чинним законодавством, Замовник має право на подання аргументованих заперечень до Висновку впродовж 5-ти робочих днів з дня його оприлюднення. Мотивуємо свою позицію наступним чином.
1. У констатуючій частині Висновку зазначено, що за результатами перевірки процедури закупівлі встановлено, що під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі (оголошення про проведення відкритих торгів) Замовником не зазначено коду послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку №1082 та пункту 24 Особливостей.
Не погоджуємось із Висновком у цій частині з наступних підстав. Предмет закупівлі визначається замовником самостійно, з урахуванням вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі — Порядок № 708)., який встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі із застосуванням показників цифр класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг та «Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 11.06.2020 № 1082 (далі — Порядок № 1082). Відповідно до Порядку № 708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Відповідно до Порядку № 1082 під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення в окремих електронних полях зазначається інформація, щодо зокрема коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
На нашу думку, замовником дотримано вимог зазначених нормативних документів, з огляду на наступне:
ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» не містить в своєму складі окремої позиції товарів з конкретними назвами, які є предметом закупівлі, а саме: Комплект одягу та покриттів операційних для ангіографії без антимікробної плівки, Комплект для проведення операцій на серці у новонароджених, Комплект для проведення операцій на серці у дорослих, Комплект для проведення операцій на серці при аортокоронарному шунтуванні, Покриття одноразове 80 х 210 нестерильне №100, Процедурні маски на зав'язках SAFE+MASK SofSkin Antifog). На переконання замовника код 33140000-3 — Медичні матеріали, який визначено згідно з Єдиним закупівельним словником, найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, так як інші коди єдиного закупівельного словника, зокрема і код 33141000-0 Медичні матеріали нехімічні та гематологічні одноразового застосування, не відображають, на нашу думку, назву номенклатурної позиції предмета закупівлі більш детально, враховуючи медичне призначення товарів, що є предметом закупівлі, Тому вважаємо, що в даній частині Замовником не порушено вимоги пункту 14 Порядку №1082 та пункту 24 Особливостей.
2. У констатуючій частині Висновку зазначено, що за результатами перевірки процедури закупівлі встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасник закупівлі ТОВ "ТРИФАРМ" надав сертифікати на систему управління якістю та висновок технічної експертизи на виробництво одягу і покриття операційні медичні та їх комплекти виробником ТОВ «Фірма»Техкомплекс» (file:1-4.Технічна частина), де в п.6 зазначено з якого матеріалу виготовляються комплекти ( далі – Матеріал) та країна виробник. При цьому, серед країн виробників Матеріалу є Росія та Білорусія. Відповідно до п.41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі коли в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь. Отже, учасник пропонує товар, який виготовляється з Матеріалу походження якого з країни-агресора та Білорусії. Відповідно до п.39 Особливостей замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. При цьому, замовник звернувся до виробника ТОВ «Фірма»Техкомплекс» листом від 24.03.2023 №04-34/1008 без використання електронної системи закупівель, що є порушенням, відповідно до пункту 9 статті 26 Закон №922 та Особливостей, де зазначається що учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. В зв'язку з чим на підставі абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону №922 та згідно з п.41 Особливостей, тендерна пропозиція ТОВ "ТРИФАРМ" підлягала відхиленню.
Не погоджуємось із Висновком у цій частині з наступних підстав. Документ Висновок Технічної експертизи №4/7-1436.2/2015 від 23.11.2015 р. «Щодо погодження Повідомлення №ТК .018-2015 про зміну №2 до ТУ У 18.2-19117325-005:2011 на виріб медичний- «Одяг і покриття операційні медичні та їх комплекти «Славна»» (далі - Висновок) не є документом, який вимагався тендерною документацією для оцінки відповідності товару технічним вимогам. Тому не може розцінюватися, як документ, що визначає підприємств-виробників та країну походження матеріалів, з яких товари, які є предметом закупівлі (UA-2023-03-16-012192-a), виготовляються у 2023 році. Інформація наведена у Висновку не відображає стан справ на дату проведення торгів та розгляду пропозицій, що підтверджується Листом від Виробника продукції, який був доданий у поясненнях. У поясненнях, Замовник, надав інформацію від виробника (ТОВ «фірма «Технокомплекс») про те, що продукція, яку запропоновано на закупівлю учасником (ТОВ «Трифарм») не була виготовлена з матеріалів, що походять з Російської Федерації або Республіки Білорусь. Крім того Замовник звертався до виробника (ТОВ «фірма «Технокомплекс») керуючись п. 39 Особливостей проведення закупівель під час дії воєнного стану затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», за допомогою листа - без використання електронної системи закупівель, передбачених п.9 ст.26 Закон 922 та особливостей, так як виробник ТОВ «фірма «Технокомплекс» не є учасником процедури закупівлі і в Замовника немає можливості встановлювати йому 24 години на виправлення невідповідностей, більше того ще і випадку коли невідповідності відсутні. Тому вважаємо, що підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Трифарм» з підстав визначених абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону №922 (учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 Закону № 922) та згідно п.41 Особливостей в Замовника не було.
Враховуючи все вище викладене вважаємо, що уповноважена особа діяв виключно у правовому полі. При проведення відкритих торгів з особливостями враховано усі вимоги чинного законодавства; належним чином розглянуто подані тендерні пропозиції; правомірно обрано переможця та підписано договір за результатами процедури закупівлі. Відповідно відсутні підстави для виконання вимог, що зазначені у висновку органі держфінконтролю.
Виходячи з викладеного, Державна установа «Національний інститут серцево-судинної хірургії ім. М.М. Амосова Національної академії медичних наук України» буде оскаржувати висновок від 30.06.2023 за результатами моніторингу закупівлі «Вироби медичного призначення (Коди
згідно НК 024:2019 - 61938 - Набір одягу хірургічний; 35557 - Простирадло для столу для огляду / терапевтичних процедур, одноразового використання; 18094 Лицева маска для захисту дихальних шляхів), Код за ДК 021-2015: 33140000-3 — Медичні матеріали, Комплект одягу та покриттів операційних для ангіографії без антимікробної плівки - 2000 комплект, Комплект для проведення
операцій на серці у новонароджених - 30 комплект, Комплект для проведення операцій на серці у дорослих - 100 комплект, Комплект для проведення операцій на серці при аортокоронарному шунтуванні - 100 комплект, Покриття одноразове 80 х 210 нестерильне №100 – 5 упаковка, Процедурні маски на зав'язках SAFE+MASK SofSkin Antifog - 500 штуки, та вказав код національного класифікатора України ДК 021:2015:33140000-3: Медичні матеріали» у відповідності до вимог ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VІІІ (із змінами).
Дата публікації звіту:
05.07.2023 16:29
Запити/Пояснення
Номер:
b5f4189c5c024198a1688154f0d89cac
Назва:
Запит для надання пояснень
Дата опублікування:
23.06.2023 15:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.06.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товарів, а саме: Вироби медичного призначення (Коди згідно НК 024:2019 - 61938 - Набір одягу хірургічний; 35557 - Простирадло для столу для огляду / терапевтичних процедур, одноразового використання; 18094 Лицева маска для захисту дихальних шляхів), Код за ДК 021-2015: 33140000-3 — Медичні матеріали., Комплект одягу та покриттів операційних для ангіографії без антимікробної плівки - 2000 комплект, Комплект для проведення операцій на серці у новонароджених - 30 комплект, Комплект для проведення операцій на серці у дорослих - 100 комплект, Комплект для проведення операцій на серці при аортокоронарному шунтуванні - 100 комплект, Покриття одноразове 80 х 210 нестерильне №100 - 5 упаковка, Процедурні маски на зав'язках SAFE+MASK SofSkin Antifog - 500 штуки, ДК 021:2015: 33140000-3 – Медичні матеріали Єдиного закупівельного словника (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-03-16-012192-а), яку проведено ДЕРЖАВНОЮ УСТАНОВОЮ «НАЦІОНАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ СЕРЦЕВО-СУДИННОЇ ХІРУРГІЇ ІМЕНІ М.М. АМОСОВА НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ МЕДИЧНИХ НАУК УКРАЇНИ» (далі - Замовник), відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», 26 січня 1993 року № 2939-XII, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», 25 грудня 2015 року № 922-VIII із змінами (далі Закон № 922-VIII), із урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі Особливості), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23, виникла потреба в отриманні пояснення, щодо інформації та документів:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. В розділі 6 п.6.4 в складі тендерних пропозицій, щодо надання інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, Замовник зазначає про необхідність надати завірені належним чином копію(ї) чинної декларації відповідності з додатками (при наявності) про дозвіл застосування предмета закупівлі у медичній практиці, або копію(ї) сертифікату(ів) відповідності згідно вимогам технічного регламенту щодо медичних виробів або інших документів що підтверджують введення в обіг/застосування, згідно чинного законодавства.
У складі тендерної пропозиції учасник закупівлі ТОВ "ТРИФАРМ" надав сертифікати на систему управління якістю та висновок технічної експертизи на виробництво одягу і покриття операційні медичні та їх комплекти виробником ТОВ «Фірма»Техкомплекс», де в п.6 зазначено з якого матеріалу виготовляються комплекти та країна виробник. При цьому, серед країн виробників є Росія та Білорусія.
Відповідно до п.41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі коли в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь.
Враховуючи вищезазначене, прошу пояснити чому під час розгляду тендерної пропозиції учасника закупівлі ТОВ "ТРИФАРМ", в порушення п.41 Особливостей не була відхилена?
Пояснення: (інформацію, документи), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Номер:
f766242bbb90442fba19b491d407d5d7
Назва:
Пояснення на запит Державної аудиторської служби України від 23 червня 2023 року до процедури закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-03-16-012192-a
Дата опублікування:
28.06.2023 15:36
Опис:
1. Питання:
Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Відповідь:
Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі визначені на підставі відповідних заявок, що надходили з відділень інституту виходячи із специфіки надання медичної допомоги пацієнтам. Розрахунок очікуваної вартості товарів здійснено на підставі отриманих комерційних пропозицій, а також аналізу та моніторингу ринкових цін на приблизні за своїми характеристиками медичні товари, що відображені в електронній системі закупівель «PROZORRO», а також моніторингу інформації від виробників продукції.
Рапорт, щодо потреби закупівлі.
Комерційна пропозиція ТОВ «Трифарм» вих. № 35 від 10.03.2023р. – 3504112,00 грн.
Комерційна пропозиція ФОП «Баранова Г.С.» вих. № 17 від 03.03.2023р. – 3669450,00 грн.
Комерційна пропозиція ТОВ «Евермед» вих № 10 від 07.03.2023р. – 3608500,00 грн.
2. Питання:
В розділі 6 п.6.4 в складі тендерних пропозицій, щодо надання інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, Замовник зазначає про необхідність надати завірені належним чином копію(ї) чинної декларації відповідності з додатками (при наявності) про дозвіл застосування предмета закупівлі у медичній практиці, або копію(ї) сертифікату(ів) відповідності згідно вимогам технічного регламенту щодо медичних виробів або інших документів що підтверджують введення в обіг/застосування, згідно чинного законодавства.
У складі тендерної пропозиції учасник закупівлі ТОВ "ТРИФАРМ" надав сертифікати на систему управління якістю та висновок технічної експертизи на виробництво одягу і покриття операційні медичні та їх комплекти виробником ТОВ «Фірма»Техкомплекс», де в п.6 зазначено з якого матеріалу виготовляються комплекти та країна виробник.
При цьому, серед країн виробників є Росія та Білорусія. Відповідно до п.41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі коли в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь.
Враховуючи вищезазначене, прошу пояснити чому під час розгляду тендерної пропозиції учасника закупівлі ТОВ "ТРИФАРМ", в порушення п.41 Особливостей не була відхилена?
Відповідь:
Так, дійсно, серед документів, що завантажені учасником (ТОВ «Трифарм») міститься документ, який зазаначає, що серед країн походження матеріалів, з яких виготовлялись компанією ТОВ «фірма «Технокомплекс» у 2015 році деякі товари, є наступні країни - Фінляндія, Російська федерація, Китай та Білорусь.
При розгляді тендерної пропозиції Замовник звернув увагу на даний факт. Враховуючи дату видачі документа та можливі зміни обставин, що відбулись за період з 2015 по 2023 роки Замовник користуючись можливістю передбаченою п. 39 Особливостей проведення закупівель під час дії воєнного стану затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», звернувся з запитом (листом) до компанії виробника, яким просив надати інформацію, щодо походження матеріалів з яких виготовляється продукція, що є предметом закупівлі. У відповідь на запит (лист) отримано відповідь про те, що продукція, що запропоновано на закупівлю не була виготовлена з матеріалів, що походять з Російської Федерації або Республіки Білорусь.
Підсумовуючи вищевикладене можна зробити наступний висновок:
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити відповідність пропонованих ним товарів, послуг чи робіт екологічним або іншим характеристикам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
В тендерній документації Замовником в п 6.4. були визначені наступні вимоги:
«…- Запропоновані Учасником медичні вироби повинні бути зареєстрованими в Україні або дозволені до використання у встановленому законодавством порядку. У складі тендерної пропозиції надати завірені належним чином копію(ї) чинної декларації відповідності з додатками (при наявності) про дозвіл застосування предмета закупівлі у медичній практиці, або копію(ї) сертифікату(ів) відповідності згідно вимогам технічного регламенту щодо медичних виробів або інших документів що підтверджують введення в обіг/застосування згідно чинного законодавства …»
На виконання п. 6.4. тендерної документації у складі пропозиції ТОВ "ТРИФАРМ" містяться зокрема:
- Декларації відповідності з додатками
- Сертифікати відповідності
Таким чином, у складі тендерної пропозиції, учасник закупівлі ТОВ "ТРИФАРМ" надав всю необхідну інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, яка вимагалася умовами тендеру.
Умови тендерної документації не містять окремих вимог щодо надання висновків технічної експертизи уповноважених державних органів щодо терміну придатності.
Відповідно до пункту 5.1 тендерної документації «…Замовник не заперечує щодо надання учасником за його бажанням будь-яких додаткових документів про досвід учасника та інші характеристики до предмету закупівлі. Подання таких додаткових документів, які не вимагаються тендерною документацією, не буде оцінено як невідповідність тендерної пропозиції умовам тендерної документації…»
Висновок Технічної експертизи №4/7-1436.2/2015 від 23.11.2015 р. «Щодо погодження Повідомлення №ТК .018-2015 про зміну №2 до ТУ У 18.2-19117325-005:2011 на виріб медичний- «Одяг і покриття операційні медичні та їх комплекти «Славна»» не є документом, який визначає виробників матеріалів, а тому не може розцінюватися, як документ, що визначає підприємств-виробників та країну походження матеріалів, з яких товари, які є предметом закупівлі (UA-2023-03-16-012192-a), виготовляються у 2023 році.
Окрім того, згідно пункту 9.7 даного висновку, акт закладки на зберігання зразків відбувся 15 листопада 2010 р. з визначенням номенклатури продукції стосовно якої проводилась технічна експертиза, тобто до початку військових дій країни-агресора.
Станом на дату проведення розгляду та оцінки пропозицій учасників, матеріали походженням з Російської федерації та Білорусі виробником ТОВ «фірма «Технокомплекс» для виробництва товарів, що є предметом закупівлі (UA-2023-03-16-012192-a), не використовуються.
Тому, будь-які порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника закупівлі ТОВ "ТРИФАРМ" - відсутні. На наше переконання підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Трифарм» з підстав визначених п.41 Особливостей в Замовника не було.
Додатки:
Рапорт, щодо потреби закупівлі.
Комерційна пропозиція ТОВ «Трифарм» вих. № 35 від 10.03.2023р. – 3504112,00 грн.
Комерційна пропозиція ФОП «Баранова Г.С.» вих. № 17 від 03.03.2023р. – 3669450,00 грн.
Комерційна пропозиція ТОВ «Евермед» вих. № 10 від 07.03.2023р. – 3608500,00 грн.
Лист від 24.03.2023 р. на адресу ТОВ «фірма «Технокомплекс»;
Лист від 27.03.2023 р. на адресу Державна установа «Національний інститут серцево-судинної хірургії ім. М.М. Амосова Національної академії медичних наук України»
Номер:
03303a3857c845d8aeeeb89a8ac2a0ff
Назва:
Аргументовані заперечення до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-03-16-012192-a.
Дата опублікування:
05.07.2023 16:16
Опис:
Аргументовані заперечення
до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-03-16-012192-a.
30 червня 2023 органом державного фінансового контролю в Україні оприлюднено Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-03-16-012192-a. Згідно з чинним законодавством, Замовник має право на подання аргументованих заперечень до Висновку впродовж 5-ти робочих днів з дня його оприлюднення. Мотивуємо свою позицію наступним чином.
1. У констатуючій частині Висновку зазначено, що за результатами перевірки процедури закупівлі встановлено, що під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі (оголошення про проведення відкритих торгів) Замовником не зазначено коду послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку №1082 та пункту 24 Особливостей.
Не погоджуємось із Висновком у цій частині з наступних підстав. Предмет закупівлі визначається замовником самостійно, з урахуванням вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі — Порядок № 708)., який встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі із застосуванням показників цифр класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг та «Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 11.06.2020 № 1082 (далі — Порядок № 1082). Відповідно до Порядку № 708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Відповідно до Порядку № 1082 під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення в окремих електронних полях зазначається інформація, щодо зокрема коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
На нашу думку, замовником дотримано вимог зазначених нормативних документів, з огляду на наступне:
ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» не містить в своєму складі окремої позиції товарів з конкретними назвами, які є предметом закупівлі, а саме: Комплект одягу та покриттів операційних для ангіографії без антимікробної плівки, Комплект для проведення операцій на серці у новонароджених, Комплект для проведення операцій на серці у дорослих, Комплект для проведення операцій на серці при аортокоронарному шунтуванні, Покриття одноразове 80 х 210 нестерильне №100, Процедурні маски на зав'язках SAFE+MASK SofSkin Antifog). На переконання замовника код 33140000-3 — Медичні матеріали, який визначено згідно з Єдиним закупівельним словником, найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, так як інші коди єдиного закупівельного словника, зокрема і код 33141000-0 Медичні матеріали нехімічні та гематологічні одноразового застосування, не відображають, на нашу думку, назву номенклатурної позиції предмета закупівлі більш детально, враховуючи медичне призначення товарів, що є предметом закупівлі, Тому вважаємо, що в даній частині Замовником не порушено вимоги пункту 14 Порядку №1082 та пункту 24 Особливостей.
2. У констатуючій частині Висновку зазначено, що за результатами перевірки процедури закупівлі встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасник закупівлі ТОВ "ТРИФАРМ" надав сертифікати на систему управління якістю та висновок технічної експертизи на виробництво одягу і покриття операційні медичні та їх комплекти виробником ТОВ «Фірма»Техкомплекс» (file:1-4.Технічна частина), де в п.6 зазначено з якого матеріалу виготовляються комплекти ( далі – Матеріал) та країна виробник. При цьому, серед країн виробників Матеріалу є Росія та Білорусія. Відповідно до п.41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі коли в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь. Отже, учасник пропонує товар, який виготовляється з Матеріалу походження якого з країни-агресора та Білорусії. Відповідно до п.39 Особливостей замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. При цьому, замовник звернувся до виробника ТОВ «Фірма»Техкомплекс» листом від 24.03.2023 №04-34/1008 без використання електронної системи закупівель, що є порушенням, відповідно до пункту 9 статті 26 Закон №922 та Особливостей, де зазначається що учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. В зв'язку з чим на підставі абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону №922 та згідно з п.41 Особливостей, тендерна пропозиція ТОВ "ТРИФАРМ" підлягала відхиленню.
Не погоджуємось із Висновком у цій частині з наступних підстав. Документ Висновок Технічної експертизи №4/7-1436.2/2015 від 23.11.2015 р. «Щодо погодження Повідомлення №ТК .018-2015 про зміну №2 до ТУ У 18.2-19117325-005:2011 на виріб медичний- «Одяг і покриття операційні медичні та їх комплекти «Славна»» (далі - Висновок) не є документом, який вимагався тендерною документацією для оцінки відповідності товару технічним вимогам. Тому не може розцінюватися, як документ, що визначає підприємств-виробників та країну походження матеріалів, з яких товари, які є предметом закупівлі (UA-2023-03-16-012192-a), виготовляються у 2023 році. Інформація наведена у Висновку не відображає стан справ на дату проведення торгів та розгляду пропозицій, що підтверджується Листом від Виробника продукції, який був доданий у поясненнях. У поясненнях, Замовник, надав інформацію від виробника (ТОВ «фірма «Технокомплекс») про те, що продукція, яку запропоновано на закупівлю учасником (ТОВ «Трифарм») не була виготовлена з матеріалів, що походять з Російської Федерації або Республіки Білорусь. Крім того Замовник звертався до виробника (ТОВ «фірма «Технокомплекс») керуючись п. 39 Особливостей проведення закупівель під час дії воєнного стану затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», за допомогою листа - без використання електронної системи закупівель, передбачених п.9 ст.26 Закон 922 та особливостей, так як виробник ТОВ «фірма «Технокомплекс» не є учасником процедури закупівлі і в Замовника немає можливості встановлювати йому 24 години на виправлення невідповідностей, більше того ще і випадку коли невідповідності відсутні. Тому вважаємо, що підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Трифарм» з підстав визначених абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону №922 (учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 Закону № 922) та згідно п.41 Особливостей в Замовника не було.
Враховуючи все вище викладене вважаємо, що уповноважена особа діяв виключно у правовому полі. При проведення відкритих торгів з особливостями враховано усі вимоги чинного законодавства; належним чином розглянуто подані тендерні пропозиції; правомірно обрано переможця та підписано договір за результатами процедури закупівлі. Відповідно відсутні підстави для виконання вимог, що зазначені у висновку органі держфінконтролю.
Виходячи з викладеного, Державна установа «Національний інститут серцево-судинної хірургії ім. М.М. Амосова Національної академії медичних наук України» буде оскаржувати висновок від 30.06.2023 за результатами моніторингу закупівлі «Вироби медичного призначення (Коди
згідно НК 024:2019 - 61938 - Набір одягу хірургічний; 35557 - Простирадло для столу для огляду / терапевтичних процедур, одноразового використання; 18094 Лицева маска для захисту дихальних шляхів), Код за ДК 021-2015: 33140000-3 — Медичні матеріали, Комплект одягу та покриттів операційних для ангіографії без антимікробної плівки - 2000 комплект, Комплект для проведення
операцій на серці у новонароджених - 30 комплект, Комплект для проведення операцій на серці у дорослих - 100 комплект, Комплект для проведення операцій на серці при аортокоронарному шунтуванні - 100 комплект, Покриття одноразове 80 х 210 нестерильне №100 – 5 упаковка, Процедурні маски на зав'язках SAFE+MASK SofSkin Antifog - 500 штуки, та вказав код національного класифікатора України ДК 021:2015:33140000-3: Медичні матеріали» у відповідності до вимог ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VІІІ (із змінами).