• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Система дистанційного контролю зусиль (СДКЗ) в арматурних канатах системи попереднього напруження захисної оболонки для енергоблоку № 2 ВП "Хмельницька АЕС"

Куратори закупівлі (з технічних питань): Провідний інженер ВП «Централізовані закупівлі» Круть Володимир Володимирович, тел.: 0445234004, е-mail: v.krut@ak.atom.gov.ua. Інженер УВТК ВП ХАЕС Філіппов Вадим, тел.: 0384262943

Завершена

73 400 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 734 000.00 UAH
Номер: 6e760811a2aa40bda2bcd4f3731d0f17
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-01-26-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.01.2024 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 26.01.2024 14:12 - 17.02.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 25.01.2024 № 14 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 7 UA-2023-03-16-011382-a 16.03.2023 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 50) 271-80-98, bekirova.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації та змін до неї вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ES Group Europe s.r.o., своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 15 лютого 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації та змін до неї вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державного підприємства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «ЕНЕРГОАТОМ» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену від 14.03.2023 зі змінами, тендерну пропозицію ES Group Europe s.r.o., протокол від 23.05.2023 № 7210, повідомлення про намір укласти договір від 23.05.2023, договір від 06.06.2023 № 53-129-01-23-02782 на суму 1 835 000,00 євро, додаткову угоду від 31.01.2024 №1, пояснення (інформація та документи) Замовника, надані 01.02.2024 через електронну систему закупівель, на запит Держаудитслужби. Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 44 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Відповідно до пункту 3 частини І розділу ІІІ тендерної документації Замовник зазначив «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції», а саме: «Підстави для неповернення/повернення забезпечення тендерної пропозиції визначені у частинах 3, 4 ст. 25 Закону». Згідно з пунктом 3 частини третьої статті 25 Закону забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається у разі ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону Водночас, згідно з частиною шостою статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. В свою чергу, не завантаження переможцем у строк, визначений пунктом 44 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, є підставою для відхилення пропозиції учасника та підставою для стягнення коштів забезпечення пропозиції у відповідності до положень Особливостей. Отже Замовником при складанні тендерної документації не враховано норми пункту 44 Особливостей в частині строку надання документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Період усунення порушень: 15.02.2024 16:32 - 01.03.2024 00:00
Дата публікації висновку: 15.02.2024 16:32

Оскарження висновку в суді

Опис: 26.02.2024 до Київського окружного адміністративного суду подано адміністративний позов АТ "НАЕК "Енергоатом" про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-03-16-011382-a підписаний 22.02.2024 № 01-3528/10.
Дата публікації: 26.02.2024 15:24
Дата відкриття провадження: 19.03.2024 00:00
Номер відкриття провадження: 320/11238/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі 15.02.2024 в електронній системі закупівель оприлюднено висновок Державної аудиторської служби України (далі – ДАСУ) про результати моніторингу закупівлі: ДК 021:2015 38810000-6 Обладнання для керування виробничими процесами (Система дистанційного контролю зусиль (СДКЗ) в арматурних канатах системи попереднього напруження захисної оболонки для енергоблоку № 2 ВП «Хмельницька АЕС») (URL-адреса закупівлі: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-03-16-011382-a) (торги 7158), відповідно до якого встановлено порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Згідно з абз. 2 ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Користуючись наданим Законом правом, Замовник надає аргументовані заперечення до висновку ДАСУ. Оголошення про проведення відкритих торгів та тендерна документація на вищезазначену закупівлю оприлюднені Замовником в електронній системі закупівель 16.03.2023. Відповідно до п. 1 розділу I тендерної документації вона розроблена відповідно до норм і положень Закону з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Тендерну документацію розроблено відповідно до редакції Особливостей, що діяла на момент оголошення процедури закупівлі, а саме – від 25.02.2023. Згідно з п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог ст. 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Передусім, варто зауважити, що аудитор у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі посилається на редакцію Особливостей, що на дату оголошення процедури закупівлі, вже втратила свою чинність. Так, у п. 44 редакції Особливостей, чинній на дату оголошення процедури закупівлі, відсутнє посилання на ст. 17 Закону, проте у висновку зазначено, що «Відповідно до пункту 44 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель… підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону», «не завантаження переможцем у строк, визначений пунктом 44 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, є підставою для відхилення пропозиції учасника…» і т.п. Крім того, у висновку зазначено, що за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації та змін до неї вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог п. 44 Особливостей. Виходячи з описувальної частини висновку, встановлене аудитором порушення стосується строку подання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених ст. 17 Закону. Проте, як вже вище зазначалося, п. 44 Особливостей, у редакції, чинній на дату оголошення процедури закупівлі, не містить посилання на ст. 17 Закону. При цьому положення п. 44 Особливостей в повному обсязі враховані у тендерній документації, а саме: - «переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абз. 14 пункту 44 Особливостей» (р. ІІІ тендерної документації); - «замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 Особливостей» (п. 4 розділу V тендерної документації). Вищевикладене свідчить про вибірковий аналіз аудиторами положень тендерної документації, зокрема п. 3 розділу III, а не тендерної документації в цілому. Також варто зазначити, що теза «не завантаження переможцем у строк, визначений пунктом 44 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, є підставою для відхилення пропозиції учасника та підставою для стягнення коштів забезпечення пропозиції у відповідності до положень Особливостей» не відповідає дійсності, оскільки у п. 41 Особливостей не визначено, що відхилення тендерної пропозиції переможця торгів відбувається при недотриманні ним строків подання документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених п. 44 цих Особливостей. Підставою для відхилення тендерної пропозиції згідно з п. 41 Особливостей є ненадання переможцем у спосіб, зазначений в тендерній документації, документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених п. 44 Особливостей. Також, варто зазначити, що положення стосовно вимог до забезпечення тендерної пропозиції, визначені ст. 25 Закону, не змінено та не зупинено навіть частково з моменту прийняття Особливостей. Аналогічна ситуація з формою та вимогами до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, що затверджені наказом Мінекономіки від 14.12.2020 № 2628 (на який є посилання у п. 2 розділу III тендерної документації). Відповідно до п. 3 затвердженої форми забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції письмова вимога бенефіціара про сплату суми гарантії повинна містити серед іншого посилання на одну з таких умов (підстав), що підтверджують невиконання принципалом своїх зобов’язань, передбачених його тендерною пропозицією/пропозицією, серед яких – ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою ст. 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених ст. 17 Закону. Поряд з цим вимоги стосовно надання забезпечення тендерної пропозиції, підстави для повернення/неповернення забезпечення тендерної пропозиції жодним пунктом Особливостей (у чинній на дату оголошення процедури закупівлі) не врегульовані. Таким чином, замовником дотримано вимоги чинного законодавства з питань публічних закупівель, твердження щодо порушення вимог п. 44 Особливостей є безпідставним, а прийняті Замовником рішення та вчинені дії під час проведення зазначеної процедури закупівлі не заподіяли шкоди фізичним, юридичним особам, суспільним та державним інтересам, не вплинули на подальший перебіг та результати процедури закупівлі, не були предметом оскарження. Уповноважена особа Дарія ВЕТОХА
Дата публікації звіту: 16.02.2024 15:27

Запити/Пояснення