-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з ремонту лінійного обладнання МВРС для поточного ремонту МВРС.
Послуги з ремонту лінійного обладнання МВРС для поточного ремонту МВРС.
Завершена
7 039 920.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 35 199.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 35 199.60 UAH
Номер:
15524fdffee54060ad36f3ab76afd091
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-31-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
31.05.2023 00:00
Період моніторингу:
31.05.2023 15:38 - 22.06.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
31.05.2023
№ 34-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 31.05.2023 № 34-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
2. UA-2023-03-16-003111-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація сладена з порушенням вимог пункту 8 частини 2 статті 22 Закону та підпунктів 2 та 7 пункту 19 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та Особливостей, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕЛТРАНС УКРАЇНА», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до дисциплінарної або матеріальної відповідальності осіб, якими не враховано вимоги пункту 8 частини 2 статті 22 Закону та підпунктів 2 та 7 пункту 19 Особливостей, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 червня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17.02.2023 № 157 (далі – Особливості, в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Регіональної філії «Придніпровська залізниця» акціонерного товариства «Українська залізниця» (далі - Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація Замовника, затверджена рішенням уповноваженої особи від 16.03.2023, тендерна пропозиція переможця ТОВ «ЕЛТРАНС УКРАЇНА», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможця від 31.03.2023, повідомлення про намір укласти договір від 31.03.2023, укладений договір про закупівлю від 12.04.2023 № ПР/НРП-23193/НЮ, пояснення та копії документів, надані Замовником через електронну систему закупівель від 07.06.2023.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено наступне.
Пунктом 8 частини 2 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Однак, моніторингом встановлено, що зазначена в пункті 13.2 розділу 13 проєкту договору (Додаток 5 до тендерної документації) та укладеному договорі про закупівлю (від 12.04.2023 № ПР/НРП-23193/НЮ) зміна до істотних умов договору, а саме, «Зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі», не відповідає підпункту 2 пункту 19 Особливостей .
Крім того, відповідно до підпункту 7 пункту 13.2 розділу 13 проєкту договору (Додаток 5 до тендерної документації) встановлено умову, що істотні умови цього договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків «зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни».
Проте, моніторингом встановлено, що в порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей проєкт договору (Додаток 5 до тендерної документації) не містить самого порядку змін його умов, зокрема, у випадках, встановлених підпунктом 7 пункту 19 Особливостей.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація сладена з порушенням вимог пункту 8 частини 2 статті 22 Закону та підпунктів 2 та 7 пункту 19 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та Особливостей, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕЛТРАНС УКРАЇНА», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Період усунення порушень:
08.06.2023 17:08 - 23.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
08.06.2023 17:08
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Північний офіс Держаудитслужби
в Житомирській області
Стосовно зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: «Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до дисциплінарної або матеріальної відповідальності осіб, якими не враховано вимоги пункту 8 частини 2 статті 22 Закону та підпунктів 2 та 7 пункту 19 Особливостей, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів», що оприлюднено у висновку від 08.06.2023, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Послуги з ремонту лінійного обладнання МВРС для поточного ремонту МВРС» (оголошення № UA-2023-03-16-003111-a) Державною аудиторською службою України, надаю наступну інформацію.
Висновок був ретельно опрацьований та проаналізований фахівцями замовника, у тому числі службою-ініціатором закупівлі (протокол наради від 12.06.2023 №НРП-22/35), уповноваженою особою, фахівцями юридичної служби.
За результатом розгляду викладеної у висновку інформації, факту порушення (порушень), законодавства у сфері публічних закупівель при проведенні процедури закупівлі «Послуги з ремонту лінійного обладнання МВРС для поточного ремонту МВРС» (оголошення № UA-2023-03-16-003111-a) з боку фахівців замовника не вбачається, в зв’язку з чим вирішено обмежитись попередженням всіх працівників, які мають відношення до проведення закупівель, про недопущення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Крім того, з метою недопущення будь-яких порушень у сфері закупівель в подальшому, прийнято рішення провести в підрозділах замовника позачергові технічні навчання серед відповідальних працівників за темою: «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Уповноважена особа Максим ГЛАВІН
Дата публікації звіту:
15.06.2023 14:11
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
Опис:
Порушення усунуто, шляхом притягнення до відповідальності осіб (наказ про попередження від 23.06.2023), якими не враховано вимоги пункту 8 частини 2 статті 22 Закону та підпунктів 2 та 7 пункту 19 Особливостей.
Дата публікації:
26.06.2023 09:11
Запити/Пояснення
Номер:
88d1da1089e641d6b00e0ab1b92272dd
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
05.06.2023 09:25
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.06.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Послуги з ремонту лінійного обладнання МВРС для поточного ремонту МВРС.» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-03-16-003111-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
89d6afa96adc41d4bf3f4d0d512c8b74
Назва:
Послуги з ремонту лінійного обладнання МВРС для поточного ремонту МВРС.. ДК 021:2015 - 50220000-3 «Послуги з ремонту, технічного обслуговування залізничного транспорту і пов’язаного обладнання та супутні послуги»
Дата опублікування:
07.06.2023 16:27
Опис:
Північний офіс Держаудитслужби
в Житомирській області
На запит про надання пояснення, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Послуги з ремонту лінійного обладнання МВРС для поточного ремонту МВРС» (оголошення № UA-2023-03-16-003111-a) Державною аудиторською службою України, розміщений на електронному майданчику prozorro.gov.ua 05.06.2023, надаю наступну інформацію.
Експлуатаційний парк моторвагонного рухомого складу регіональної філії «Придніпровська залізниця» включає електросекції серії ЕР-2,2т та ЕПЛ2Т лінійне обладнання яких, за технічним станом та відповідно вимог Положення про планово-попереджувальну систему ремонту і технічного обслуговування тягового та моторвагонного рухомого складу, введеного в дію наказом АТ «Укрзалізниця» від 30.01.2019 № 55, Правил капітального ремонту КР-1, КР-2 електропоїздів і електросекцій ЕР1, ЕР2в/і, ЕР9в/і ЦТ-0113 затверджених і введених в дію наказом Укрзалізниці від 27.04.2005 № 142-ЦЗ, СТП-Н 04-041:2017 «Капітальний ремонт КР-1, КР-2 електропоїздів серії ЕПЛ2Т, ЕПЛ9Т. Правила» потребує відновлення справності та ресурсу шляхом проведення ремонту.
Впродовж останніх років значно скоротилися обсяги виконання капітального ремонту рухомого складу в умовах заводу, а виконання деповського ремонту лінійного обладнання, в зв’язку із відсутністю технічної можливості та недостатнім матеріально-технічним забезпеченням, не дає можливості в повній мірі відновити їх ресурс. Внаслідок цього, у господарстві має місце гостра потреба у проведенні поглибленого ремонту такого обладнання. Відремонтоване лінійне обладнання, із заміною основних деталей на нові, встановлюється на рухомий склад при поточних видах ремонту, що дозволяє значно покращити технічний стан та посилити надійність моторвагонного рухомого складу. Технічні потужності структурних підрозділів залізниці не дозволяють здійснювати ремонт даного обладнання у необхідних обсягах.
З метою визначення необхідних обсягів ремонту, проведено планування шляхом збору заявок на проведення ремонту складених фахівцями у структурних підрозділах відповідальних за якість, відповідність вимогам нормативних документів з безпеки руху та технології ремонту. Виходячи з отриманих даних, враховуючи досвід минулих років, обсяги капітального, поточного ремонту МВРС та його технічного обслуговування, визначено необхідний для проведення закупівлі обсяг послуг.
На виконання норм п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (в редакції Закону №114-IX від 19.09.2019 із змінами) (далі – Закон) Замовник у Додатку 3 до тендерної документації на закупівлю товару (технічній специфікації) відобразив основні технічні характеристики предмета закупівлі, які будуть задовольняти потреби виробництва на якому цей предмет закупівлі буде використовуватися.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено методом порівняння ринкових цін, відповідно до внутрішніх нормативних документів, затверджених в АТ «Укрзалізниця» та керуючись рекомендаціями вимог розділів ІІ, ІІІ «Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», яка затверджена Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18 лютого 2020 року N 275.
Замовником, в собі ініціатора закупівлі були направлені запити цінової пропозиції до учасників ринку з проханням надати свої комерційні пропозиції на
«Послуги з ремонту лінійного обладнання МВРС для поточного ремонту МВРС» (скановані документи додаються).
Уповноважена особа Максим ГЛАВІН
Номер:
547bc29ce1f042e4961c87cd6754a8f1
Назва:
Послуги з ремонту лінійного обладнання МВРС для поточного ремонту МВРС.. ДК 021:2015 - 50220000-3 «Послуги з ремонту, технічного обслуговування залізничного транспорту і пов’язаного обладнання та супутні послуги»
Дата опублікування:
13.06.2023 16:49
Опис:
Північний офіс Держаудитслужби
в Житомирській області
Стосовно висновку від 08.06.2023, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Послуги з ремонту лінійного обладнання МВРС для поточного ремонту МВРС» (оголошення № UA-2023-03-16-003111-a) Державною аудиторською службою України, розміщений на електронному майданчику prozorro.gov.ua 05.06.2023, виникла необхідність отримати роз’яснення щодо нібито виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель..
Висновок був ретельно опрацьований та проаналізований фахівцями замовника, у тому числі службою-ініціатором закупівлі (протокол наради від 12.06.2023 №НРП-22/35), уповноваженою особою, фахівцями юридичної служби.
Відповідно до наданого висновку, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація складена з порушенням вимог пункту 8 частини 2 статті 22 Закону та підпунктів 2 та 7 пункту 19 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та Особливостей, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕЛТРАНС УКРАЇНА», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
При розгляді фактично оприлюднених в системі PROZORRO документів, встановлено наступне.
1. Відповідно до констатуючої частини висновку, зазначена в пункті 13.2 розділу 13 проєкту договору (Додаток 5 до тендерної документації) та укладеному договорі про закупівлю (від 12.04.2023 № ПР/НРП-23193/НЮ) зміна до істотних умов договору, а саме, «Зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі», не відповідає підпункту 2 пункту 19 Особливостей. При цьому зазначено, що пунктом 8 частини 2 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Аналізом тексту пункту 13.2 розділу 13 укладеного договору про закупівлю (від 12.04.2023 № ПР/НРП-23193/НЮ) та проєкту договору (Додаток 5 до тендерної документації), які є ідентичними, встановлено повну їх відповідність тексту пункту 19 Особливостей (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17.02.2023 № 157, в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі), а саме:
Пункт 13.2 договору від 12.04.2023 № ПР/НРП-23193/НЮ: Пункт 19 Особливостей (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17.02.2023 № 157, в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі):
13.2 Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) Особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 19. Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення; 2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування – пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування; 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону. 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону.
Це підтверджує, що редакція пункту 13.2 розділу 13 укладеного договору про закупівлю (від 12.04.2023 № ПР/НРП-23193/НЮ) та проєкту договору (Додаток 5 до тендерної документації є ідентичними між собою та повністю відповідають тексту пункту 19 Особливостей (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17.02.2023 № 157, в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі).
2. У констатуючій частині висновку зазначено, що відповідно до підпункту 7 пункту 13.2 розділу 13 проєкту договору (Додаток 5 до тендерної документації) встановлено умову, що істотні умови цього договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків «зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни». Проте, моніторингом встановлено, що в порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей проєкт договору (Додаток 5 до тендерної документації) не містить самого порядку змін його умов, зокрема, у випадках, встановлених підпунктом 7 пункту 19 Особливостей.
- Відповідно до підпункту 7 п. 19 Особливостей передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Тобто, законодавством встановлена можливість, але не обов’язок Замовника вносити зміни щодо ціни у зв’язку зі зміною «встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів».
Відповідно до листа-роз’яснення Міністерства економіки України від 24.11.2020 № 3304-04_69987-06 «Щодо укладення, виконання, зміни та розірвання договору про закупівлю»: «Зміна істотних умов договору про закупівлю у випадках, встановлених частиною п’ятою статті 41 Закону, може здійснюватися саме у разі та у спосіб, що передбачені договором про закупівлю. При цьому порядок зміни умов договору про закупівлю визначається замовником самостійно та з дотриманням законодавства в цілому». Оскільки вказана норма Закону у редакції, яка діяла на момент надання такого роз’яснення, ідентична зі змістом передбаченим підпунктом 7 п. 19 Особливостей, тому таке роз’яснення доцільно брати до уваги.
Замовник не планує змінювати ціну предмету закупівлі за договором, з підстав, що передбачені підпунктом 7 п. 19 Особливостей: «Зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни»
Водночас звертаю Вашу увагу на те, що порушення вимог законодавства у сфері закупівель, можливе лише у разі безпідставного застосування обставин, передбачених підпунктом 7 п. 19 Особливостей, при фактичній зміні істотних умов договору.
Таким чином, порушення законодавства з питань закупівель з наведених умов, з боку замовника відсутнє.
- Аналізом тексту договору встановлено, що відповідно до пункту 8 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, у проєкті договору та, відповідно, у самому договорі зазначений порядок зміни його умов, а саме: п. 14.4 та п. 14.3 передбачено:
«14.3. У разі зміни реквізитів підприємства, фактичної адреси, Сторони зобов’язані повідомити одна одну у письмовій формі не пізніше ніж за сім календарних днів після виконання таких змін.
14.4. Будь-які зміни та доповнення до даного договору оформлюються шляхом укладення додаткових угод, що підписуються уповноваженими представниками сторін і є невід’ємною частиною даного Договору, окрім випадку передбаченого п. 14.3 Договору.»
Таким чином, договір та тендерна документація складена відповідно до вимог пункту 8 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи те, що замовник не вбачає в своїх діях порушення законодавства у сфері закупівель, прошу роз’яснити, у чому саме, на думку фахівців ДАСУ, полягає порушення законодавства у сфері закупівель з боку замовника при проведенні даної закупівлі.
Додатково повідомляю, що з метою недопущення будь-яких порушень у сфері закупівель, прийнято рішення провести в підрозділах замовника позачергові технічні навчання серед відповідальних працівників за темою: «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Уповноважена особа Максим ГЛАВІН
Номер:
170a994ca0004567a071db395e058ef2
Назва:
Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області надається відповідь на звернення за роз'ясненням щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі
Дата опублікування:
15.06.2023 09:01
Опис:
Закон є спеціальним нормативним актом, який регулює, зокрема, правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад, а його метою, зокрема, є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель.
Разом з тим, відповідно до пункту 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
В свою чергу, Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, відповідно до пункту 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості).
Відтак, з 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням норм Особливостей.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 31 частини 1 статті 1 Закону тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Згідно пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Відповідно до пункту 8 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Відтак, за результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що в пункті 13.2 розділу 13 проєкту договору (Додаток 5 до тендерної документації) Позивачем встановлено умову, що істотні умови цього договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, а саме: «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення».
Слід зазначити, що вказана підстава зміни істотних умов договору про закупівлю застосовується замовниками лише у разі, якщо предметом закупівель є товари, про що свідчить підпункт 2 пункту 19 Особливостей.
В той же час, предметом закупівлі є послуги, що підтверджується інформацією, зазначеною Замовником у тендерній документації та оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями.
Крім того, відповідно до підпункту 7 пункту 13.2 розділу 13 проєкту договору (Додаток 5 до тендерної документації) встановлено умову, що істотні умови цього договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків «зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни».
З огляду на зазначене, моніторингом встановлено, що в порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей проєкт договору (Додаток 5 до тендерної документації) не містить самого порядку змін його умов, зокрема, у випадках, встановлених підпунктом 7 пункту 19 Особливостей.