-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо ( Показник національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти).
Завершена
2 828 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 140.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 140.00 UAH
Номер:
849753413f7e4ef98ca071f347eabe77
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-08-000073
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.05.2023 00:00
Період моніторингу:
09.05.2023 13:25 - 31.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
08.05.2023 № 119
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 08.05.2023 року.
В.о. начальника Артур ЄГІОЗАР'ЯН
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 08.05.2023 № 119
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
41 UA-2023-03-15-005844-a 15.03.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
В.о. начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку №1082 та вимог пункту 24 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог пункту 28 та вимог абзацу четвертого пункту 46 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» встановлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця відкритих торгів із застосуванням електронної системи закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 05.04.2023 № 118, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договорів та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 травня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, Постанова № 1178); розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Лозівське територіальне медичне об'єднання» Лозівської міської ради Харківської області (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 15.03.2023 № 39; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНТЕКС ІНВЕСТ» (далі – ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27.03.2023 № 47; повідомлення про намір укласти договір від 27.03.2023 року; договір про закупівлю товарів від 05.04.2023 № 118; звіт про результати проведення процедури закупівлі від 05.04.2023 року; відповідь Замовника на пояснення від 12.05.2023 року.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено, що відповідно до вимог пункту 24 Особливостей Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі (далі – Порядок №1082), затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» від 11.06.2020 №1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Крім того встановлено, що вимогами пункту 14 Порядку №1082 визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до інформації про предмет досліджуваної закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель (оголошення про проведення відкритих торгів), Замовник зазначив вид предмету закупівлі товар, а також код класифікатора ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти.
Слід зазначити, що Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступні коди: 09132000-3 – Бензин, 09134200-9 – Дизельне паливо.
Проте, при зазначенні в оголошенні про проведення відкритих торгів опису кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі Замовником визначено код ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти.
Зазначене є порушенням вимог пункту 14 Порядку №1082.
Відповідно до вимог пункту 28 Постанови №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Водночас вимогами абзацу четвертого пункту 46 Особливостей передбачено, що Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Проте пункт 2 розділу VI тендерної документації містить умову щодо строків укладання договору, яка Постановою №1178 не передбачена, а саме: «Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 16 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі».
Таким чином, при формуванні тендерної документації замовник порушив вимоги пункту 28 та вимоги абзацу четвертого пункту 46 Постанови №1178.
Крім того, в ході проведення моніторингу встановлено, що відповідно до вимог пункту 1 розділу 3 тендерної документації кожен учасник, до закінчення строку подання тендерних пропозицій, повинен надати у складі тендерної пропозиції документи згідно Додатків №№1-6.
У свою чергу, Додатком 4 до тендерної пропозиції передбачена форма «Відомості про учасника», заповнення усіх пунктів якої є обов’язковим.
Так, на виконання зазначених вимог тендерної документації у складі пропозиції ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» листом від 20.03.2023 № 0307/12 надано відомості про учасника.
Проте, надані відомості не відповідають вимогам Додатку 4 до тендерної документації в частині не заповнення інформації, передбаченої пунктом 5 цих відомостей.
Оскільки вимогами тендерної документації передбачено заповнення усіх пунктів Додатку 4 до тендерної документації то пропозиція ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» не відповідає зазначеним вимогам.
Таким чином, Замовником порушено вимоги абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 в частині не відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ», яка не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Відповідно до вимог абзацу другого пункту 36 Особливостей не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих Особливостей. Замовник, орган оскарження та Держаудитслужба мають доступ в електронній системі закупівель до інформації, яка визначена учасником процедури закупівлі конфіденційною.
Так, на виконання вимог тендерної документації щодо підтвердження повноважень посадової особи учасника у складі тендерної пропозиції ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» надано Рішення єдиного учасника №29/08/2022 від 29.08.2022 року в якому учасником визначено конфіденційною інформацію щодо персональних даних Посилаєва А.С.
У відповіді від 12.05.2023 року на запит щодо зазначених обставин Замовник повідомив, що законодавство дає можливість потенційному учаснику закупівлі частину інформації своєї пропозиції визначити як конфіденційну і тим самим закрити широкому загалу доступ до відомостей, оприлюднення яких учасник вважає небажаним.
Оскільки учасник не надав доступу Замовнику та Північно-східному офісу Держаудитслужби до інформації, яку визначив конфіденційною то під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» Замовником порушено вимоги абзацу другого пункту 36 Особливостей.
Однак, на порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ», визначив його переможцем та уклав з ним договір про закупівлю від 05.04.2023 № 118 на загальну суму 2 828 000,00 гривень з ПДВ.
Період усунення порушень:
25.05.2023 17:28 - 09.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
25.05.2023 17:28
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У зв'язку з висновком Північно-східного офісу Держаудитслужби, Комунальне некомерційне підприємство «Лозівське територіальне медичне об’єднання» Лозівської міської ради Харківської області розірвало договір № 118 від 05.04.2023р. з Товариством з обмеженою відповідальністю «ІНТЕКС ІНВЕСТ». Додаткову угоду про розірвання договору №1 від 30.05.2023р. опубліковано на майданчику.
Дата публікації звіту:
30.05.2023 12:56
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом розірвання договору № 118 від 05.04.2023 року відповідно до додаткової угоди №1 від 30.05.2023 року.
Дата публікації:
30.05.2023 16:23
Запити/Пояснення
Номер:
e1291eb3a07d49fc873a59fe0f59dc0c
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
11.05.2023 10:32
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.05.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо ( Показник національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-03-15-005844-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Відповідно до вимог абзацу другого пункту 36 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визнач/ена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні сп/ецифікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей. Замовник, орган оскарження та Держаудитслужба мають доступ в електронній системі закупівель до інформації, яка визначена учасником процедури закупівлі конфіденційною.
Проте, у складі пропозиції ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ» надано Рішення єдиного учасника №29/08/2022 від 29.08.2022 року в якому учасником визначено конфіденційною інформацію щодо персональних даних Посилаєва А.С. доступу до яких Держаудитслужба не має.
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
925e397f4cd7484b9fe0e4a5d4f4968b
Назва:
Пояснення щодо запиту
Дата опублікування:
12.05.2023 13:07
Опис:
09.05.2023 на підставі Наказу від 08.05.2023 №119 ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ розпочато моніторинг закупівлі № UA-2023-03-15-005844-a (далі – Закупівля) Бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо ( Показник національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти). 11.05.2023 р. о 10:32 на офіційному веб-сайті Прозорро опубліковано запит на надання пояснень. Комунальне некомерційне підприємство «Лозівське територіальне медичне об’єднання» Лозівської міської ради Харківської області (далі – КНП «Лозівське ТМО») надає пояснення щодо обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість:
1) Обґрунтування розміру витрат предмета закупівлі:
Обсяги предмета закупівлі розраховані виходячи з орієнтовних середньо-добових витрат палива Підприємства до 31 грудня 2023 року. За результатом розрахунків, очікувана вартість закупівлі становить 2 828 000,00 грн.
2) Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі:
Розрахунок очікувальної вартості зазначених товарів було складено з урахуванням рекомендацій Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275, зокрема використовуючи метод порівняння ринкових цін на такі товари та у відповідності до пункту 3 Розділу 11 «Етапи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі Замовником було використано загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, які містились у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах постачальників відповідної продукції, та в електронній системі закупівель Prozorro та самих АЗС і т.д. ).
3) Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
Відповідність технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується підтверджується діючим в Україні державним нормам та стандартам, зокрема ДСТУ 7687:2015, ДСТУ 7688:2015.
Крім того, зважаючи на виробничу потребу замовника в власності якого є 2 стаціонари та поліклініка, відпуск нафтопродуктів замовнику повинено здійснюватися в талонах/скетч-картках обов’язково на яких повинно бути захисний та секретний код, тому замовником встановлена в тендерній документації вимога в частині здійснення поставки згідно з адресою та місцезнаходженням АЗС в радіусі 5 км від Замовника (не менше 2 АЗС) та заправках партнерах на території України.
З метою забезпечення якості предмета закупівлі Учасник повинен при передачі партії товару надавати сертифікати відповідності, або інший документ, який підтверджує якість та відповідність товару, або завірені належним чином копії вищезазначених документів, гарантійним листом Учасника про надання в момент поставки товару, що є предметом закупівлі, відповідних сертифікатів/паспортів та інших документів, які підтверджують якість предмету закупівлі, ліцензію на роздрібну торгівлю пальним на кожну АЗС, та своєчасної заміни неякісного товару (відповідно до умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю).
4)Щодо персональних даних від Посилаєва А.С.:
Статтею 28 передбачено, що не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону. Таким чином, законодавство дає можливість потенційному учаснику закупівлі частину інформації своєї пропозиції визначити як конфіденційну і тим самим закрити широкому загалу доступ до відомостей, оприлюднення яких учасник вважає небажаним. Але, в одно час Товариство з обмеженою відповідальність «Інтекс Інвест» в тендерній документації подає Довіреність №81, що Тарєєв Віктор Анатолійович має право від імені фірми укладати договори купівлі-продажу, підписувати рахунки, накладні, специфікації та підписання та засвідчення документів, необхідних для участі в процедурах закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі». Згода на обробку персональних даних від імені Тарєєва Віктора Анатолійовича є в тендерній пропозиції учасника.