-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О-212648 /М-03/ - станція Гракове – Базаліївка - гребля км 4+400 – км 22+800 у Харківській області (з розробкою проєктної документації)
Завершена
735 060 965.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 350 609.65 UAH
мін. крок: 1% або 7 350 609.65 UAH
Номер:
75243d7073b245a6846ac14aa5e0e1b6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-10-000031
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.04.2023 00:00
Період моніторингу:
10.04.2023 12:27 - 02.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
07.04.2023 № 95
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні
закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року
№ 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що
додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення
моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської
служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№
з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або
повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі
Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі
Уповноваженого органу
8 UA-2023-03-13-007414-a 13.03.2023
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки
порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в
інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимоги про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує усунути порушення шляхом розірвання договору та вжиття заходів щодо недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 квітня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю послуг від 07.04.2023 №01/04-23 та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державного підприємства «Дороги Харківщини» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 16.03.2023 №40/Д, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРОБУД ПЛЮС», (далі – ТОВ «ЄВРОБУД ПЛЮС») протокол розкриття тендерних пропозицій від 22.03.2023, вимогу про усунення невідповідностей від 22.03.2023, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 27.03.2023, договір про закупівлю послуг від 07.04.2023 №01/04-23 на суму 694 632 611,93 грн з додатками, пояснення на запити Держаудитслужби, отримані 18.04.2023 та 21.04.2023 через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу встановлено, що додатком №3 до тендерної документації «Інформація щодо відповідності учасника та переможця вимогам, визначеним у пункті 44 Особливостей» Замовником визначено, що переможець у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, надає замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі.
Учасник ТОВ «Євробуд Плюс» у складі тендерної пропозиції надано виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний реєстр), відповідно до якої керівником підприємства є Антонян Карен Завенович.
Водночас, переможцем ТОВ «Євробуд Плюс» на виконання вимог, які визначені у пункті 44 Особливостей, подано Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, на Дорохову Т.М., яка відповідно до наказу ТОВ «Євробуд Плюс» від 17.03.2023 № 34 на момент проведення процедури закупівлі виконувала обов’язки директора зазначеного товариства.
Згідно із випискою з Єдиного реєстру Дорохова Т.М. є представником та не є керівником ТОВ «Євробуд Плюс».
Відповідно до підпункту 7 пункту 6.3 статуту, який затверджений загальними зборами учасників ТОВ «Євробуд Плюс» рішенням від 12.06.2019 № 21 (далі – Статут) компетенція загальних зборів товариства поширюється зокрема на обрання одноосібного виконавчого органу товариства або членів колегіального виконавчого органу (всіх чи окремо одного або декілька з них).
Відповідно до пункту 6.17 Статуту директор товариства є одноосібним виконавчим органом ТОВ «Євробуд Плюс». Директор ТОВ «Євробуд Плюс» призначається (обирається) загальними зборами учасників товариства.
Відповідно до частини 13 статті 39 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» повноваження одноосібного виконавчого органу чи голови колегіального виконавчого органу можуть бути припинені або він може бути тимчасово відсторонений від виконання своїх повноважень лише шляхом обрання нового одноосібного виконавчого органу чи голови колегіального виконавчого органу або тимчасових виконувачів їхніх обов’язків. У разі припинення повноважень одноосібного виконавчого органу або члена колегіального виконавчого органу договір із цією особою вважається припиненим. Статутом товариства може бути передбачено вимогу про обрання нових членів чи тимчасових виконувачів обов’язків для всіх членів колегіального виконавчого органу.
Слід зазначити, що тендерна пропозиція ТОВ «Євробуд Плюс» не містить інформації про тимчасове припинення повноважень одноосібного виконавчого органу у зв’язку з перебуванням його у відпустці та передачі повноважень до Дорохової Т.М. шляхом її обрання тимчасово виконуючої обов’язки директора тобто у тендерній пропозиції відсутній відповідний протокол загальних зборів учасників товариства, як того вимагає пункт 6.17 Статуту.
Отже, на момент визначення переможцем ТОВ «Євробуд Плюс» керівником підприємства був Антонян К.З., про що є відповідний запис в Єдиному реєстрі.
Крім цього, відповідно до частини 4 статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань» відомості щодо зміни керівника юридичної особи підлягають обов’язковій державній реєстрації.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 18.04.2023 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та документів на підставі яких Замовником прийнято рішення відповідність документів переможця вимогам підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
Замовник 21.04.2023 надав пояснення наступного змісту: «Відповідно підпункту 3 пункту 44 Особливостей переможцем закупівлі, ТОВ «ЄВРОБУД ПЛЮС», у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, надано замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення на в.о. директора учасника Дорохову Т.М. Повноваження Дорохової Т.М.- посадової особи учасника, що тимчасово виконує обов’язки керівника, підтверджені наданою до тендерної пропозиції учасника копією наказу № 34 від 17.03.2023 року про покладення обов’язків директора на час відпустки Антоняна К.З. на Дорохову Т.М. з 20.03.2023 року по 20.05.2023 року. Керівник підприємства є посадовою особою, яка перебуває з підприємством, установою, організацією в трудових відносинах, що регулюються нормами трудового законодавства України. У період відпустки керівник не може виконувати посадові обов’язки, а тому його повноваження на цей період припиняються. Для виконання функцій керівника на час його відсутності призначається виконуючий обов’язки керівника, який наділений всіма повноваженнями керівника.»
Водночас, поняття тимчасового замісництва законодавчо не визначено, а діючим на момент проведення процедури закупівлі є роз’яснення від 29.12.1965 №30/39 «Про порядок оплати тимчасового замісництва» прийнятим Державним комітетом Ради Міністрів СРСР з питань праці та заробітної плати Секретаріату Всесоюзної центральної ради професійних спілок (ВЦСПС) зі змінами від 11.12.1986, які внесені у відповідності до Постанови Державного комітету праці СРСР №521/30-18.
Роз’яснення встановлює, що тимчасове замісництво це виконання службових обов’язків за посадою тимчасово відсутнього працівника, коли це викликане виробничою необхідністю. Тимчасове виконання обов’язків за посадою відсутнього працівника покладається на іншого працівника наказом (розпорядженням) по підприємству, установі організації.
Слід зазначити, що вищевказане роз’яснення не містить норм, які надають тимчасово виконуючому обов’язки прав одноосібного керівника товариства з обмеженою відповідальністю, а лише унормовують питання оплати праці при тимчасовому замісництві.
Отже спеціальним законом, що регулює зазначене питання є Закон України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю».
Враховуючи викладене, системний аналіз норм законодавства не дає підстави стверджувати про набуття повноважень керівником ТОВ «Євробуд Плюс» Дороховою Т.М., позаяк таке набуття може бути відбутись лише в порядку статті 39 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» та у порядку визначеному частиною четвертою статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань».
Відповідно до підпункту 3 пункт 44 Особливостей Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією.
Відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей.
Таким чином, Замовник на порушення вимоги абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей не відхилив пропозицію ТОВ «Євробуд Плюс» як таку, що не відповідає вимогам підпункту 3 пункту 44 Особливостей (відсутня Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі).
Крім цього, встановлено, що наказом Міністерства інфраструктури України від 07.10.2022 №753 «Про затвердження методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування» (далі – Методика) зі змінами, внесеними наказом Міністерства інфраструктури України від 25.11.2022 №887, визначений механізм формування вартості дорожніх робіт та послуг.
Пунктом 3.9 Методики передбачено, що кошторисна вартість об’єкта дорожніх робіт та послуг відображається у складі проекту.
Під час визначення вартості окремих видів дорожніх послуг (поточного ремонту та експлуатаційного утримання) кошторисна документація складається за дефектним актом, форма якого наведена в додатку 2 до цієї Методики, у якому визначаються фізичні обсяги дорожніх послуг. Склад інвесторської кошторисної документації для таких дорожніх послуг приймається за переліком, визначеним пунктом 3.8 цієї Методики для стадії «П» (проект), та може уточнюватись.
Отже, формування вартості об’єкта дорожніх робіт можливе лише на підставі проекту, затвердженого в установленому порядку та за наявності позитивного висновку експертизи.
Пунктом 3.26 Методики встановлено, що зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта дорожніх робіт та послуг (далі – ЗКР) розробляється на стадіях техніко-економічного обґрунтування, проекту, робочого проекту за формою, наведеною в додатку 10 до цієї Методики, схвалюється на стадії техніко-економічного обґрунтування, затверджується на стадії проекту та робочого проекту в установленому порядку.
Замовником у відповідь на запит Держаудитслужби 18.04.2023 в електронній системі закупівель оприлюднений ЗКР від 27.02.2023, який затверджений заступником директора Замовника.
Однак зазначений ЗКР затверджений в супереч вимогам пункту 3.26 Методики, позаяк його затвердження може відбутись лише на стадії проекту та/або робочого проекту в установленому порядку.
Слід зазначити, що до предмету закупівлі входить в тому числі розробка проектної документації (І етап), яка у подальшому буде використана для формування вартості дорожніх робіт та послуг саме по цій закупівлі (ІІ етап).
Крім того, в таблиці 1 додатку №4 до тендерної документації в технічному завданні ціни на матеріальні ресурси визначені з урахуванням ПДВ та транспортної складової.
Однак пунктом 3.12 Методики визначено, що прямі витрати враховують у своєму складі вартість матеріалів, виробів і комплектів, заробітну плату робітників-будівельників, вартість експлуатації дорожніх машин та механізмів.
Отже, технічне завдання Замовника не відповідає пункту 3.12 Методики.
Відповідно до пункту 6.2 Методики для визначення ціни тендерних пропозицій замовник повинен надати: відомість обсягів робіт (BoQ) без зазначення цін; креслення (за наявності); технічну специфікацію із зазначенням технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, вимог до якості матеріалів; перелік основних матеріальних ресурсів, зміну цін, які можуть суттєво вплинути на вартість дорожніх робіт та послуг впродовж періоду їх здійснення, із зазначенням питомої ваги кожного з них у загальній вартості дорожніх робіт та послуг (очікуваній вартості) із зазначенням цін, визначених за базою даних цін за останній місяць, що передує даті оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі чи спрощеної закупівлі, за формою, наведеною в додатку 28 до цієї Методики.
Враховуючи викладене, визначення ціна тендерної пропозиції у відповідності до вимог Методики за відсутності затвердженого ЗКР на стадії проекту/робочого проекту так само відсутність проекту є суттєвим порушенням принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності, встановленого підпунктом 2 частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а також порушенням Методики та ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятий наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та жилого-комунального господарства України від 05.07.2013 №293.
Зазначені недоліки є суттєвими для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Період усунення порушень:
03.05.2023 17:52 - 18.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
03.05.2023 17:52
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На Ваш Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі за ідентифікатором № UA-2023-03-13-007414-а, Державне підприємство «Дороги Харківщини» (надалі – Замовник), повідомляє наступне.
Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) моніторинг відкритих торгів здійснюється Держаудитслужбою та її міжрегіональними територіальними органами відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон).
Згідно з абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
В констатуючій частині Висновку зазначається, що за результатами моніторингу встановлено порушення.
Замовником проаналізовано зазначений Висновок. Вважаємо оприлюднений Висновок незаконним та необґрунтованим, тому керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону надаємо до нього аргументовані заперечення.
Щодо відповідності Учасника вимогам визначеним пунктом 44 Особливостей.
Додатком № 3 до тендерної документації «Інформація щодо відповідності учасника та переможця вимогам, визначеним у пункті 44 Особливостей» визначено, що переможець у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, надає замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника учасника закупівлі.
Переможцем ТОВ «ЄВРОБУД ПЛЮС» на виконання вимог, які визначені у пункті 44 Особливостей, подано Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, на Дорохову Тетяну Миколаївну, яка є представником юридичної особи згідно із випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Дорохова Тетяна Миколаївна відповідно до наказу ТОВ «ЄВРОБУД ПЛЮС» від 17.03.2023 № 34 на момент проведення процедури закупівлі виконувала обов’язки директора зазначеного товариства, яким, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є Антонян Карен Завенович.
Крім того, у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у графі «Відомості про керівника юридичної особи, про інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи, наявні три записи, відповідно до яких Антонян К.З зазначений директором та представником, Дорохова Т.М. зазначена представником. Дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи відсутні.
Закон України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» визначає правовий статус товариств з обмеженою відповідальністю та товариств з додатковою відповідальністю, порядок їх створення, діяльності та припинення, права та обов`язки їх учасників.
Відповідно до ч. 1, 2, 4, 5 ст. 39 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» виконавчий орган товариства здійснює управління поточною діяльністю товариства.
Відповідно до ч. 5 Стаття 39 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» статутом Товариства може бути встановлено, що виконавчий орган товариства є колегіальним, та визначено його кількісний склад. Назвою колегіального виконавчого органу є "дирекція", а його голови - "генеральний директор", якщо статутом не передбачені інші назви.
До компетенції виконавчого органу товариства належить вирішення всіх питань, пов`язаних з управлінням поточною діяльністю товариства, крім питань, що належать до виключної компетенції загальних зборів учасників та наглядової ради товариства (у разі утворення).
Згідно з п. 6.18 Статуту, який затверджений загальними зборами учасників ТОВ «ЄВРОБУД ПЛЮС» рішенням № 21 від 12.06.2019, колегіальним виконавчим органом Товариства, який здійснює управління поточною діяльністю Товариства, є Дирекція Товариства.
До складу Дирекції Товариства входять директор товариства (К.З. Антонян) та начальник юридичного відділу (Т.М. Дорохова), які є посадовими особами Товариства (п. 6.18 Статуту).
Пунктом 6.19.2 Статуту передбачені повноваження начальника юридичного відділу, як члена Дирекції, а саме: начальник юридичного відділу може без довіреності представляти інтереси Товариства та вчиняти від його імені юридичні дії в межах компетенції, визначеної Статутом.
Так, як зазначено у Висновку, що відповідає дійсності та знаходить своє підтвердження у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, керівником ТОВ «ЄВРОБУД ПЛЮС» є Антонян Карен Завенович, але відповідно до Наказу № 34 від 17.03.2023 року керівник Товариства перебуває у відпустці з 20.03.2023 року по 20.05.2023 рік.
Таким чином, на момент здійснення закупівлі та на момент визначення переможцем ТОВ «ЄВРОБУД ПЛЮС» посадовою особою, яка мала право вчиняти дії від імені юридичної особи була Дорохова Т.М.
Відповідно, оскільки Дорохова Т.М. виконувала обов’язки директора ТОВ «ЄВРОБУД ПЛЮС», інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення була надана на Дорохову Т.І.
З метою забезпечення державних органів достовірною інформацією створено Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр, Реєстр).
Статус документів та відомостей, внесених до Єдиного державного реєстру, закріплений статтею 10 вказаного Закону, яка, зокрема, визначає, що якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані.
Крім того, визнання особи такою, що діє в порядку самопредставництва, необхідно, щоб у відповідному законі, статуті, положенні чи трудовому договорі (контракті) було чітко визначене її право діяти від імені такої юридичної особи (суб'єкта владних повноважень без права юридичної особи) без додаткового уповноваження (довіреності).
Отже, запис у реєстрі є належним і достатнім (достовірним) підтвердженням таких відомостей (інформації) для будь-якого державного органу, яким є і ДАСУ.
Норма закону, що стосується перевірки повноважень особи діяти від імені іншої особи (частина шоста статті ІХ Закону (в редакції Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту права власності») закріплює вичерпний перелік документів, які можуть бути прийняті на підтвердження повноважень представника, який не підлягає розширеному тлумаченню. Такими документами є:
- нотаріально посвідчена довіреність, дійсність якої перевіряється за допомогою Єдиного реєстру довіреностей;
- документ, що підтверджує повноваження законного представника особи;
- відомості Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Таким чином, саме поняття «представник» означає, що посадова особа, яка обирається (призначається) до органу управління юридичної особи, уповноважена представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності та має повноваження на підписання певних документів.
Щодо формування вартості об’єкта.
Відповідно до розділу ІІ п. 2.2 (абзац 1) «Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування», затвердженої Наказом Міністерства інфраструктури України від 07.10.2022 року №753 (далі – Методика), та розділу ІІ п. 1 «Правил визначення вартості будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування», затверджених Наказом Міністерства інфраструктури України від 02.05.2022 року №273 (далі – Правила) «Вартість дорожніх робіт та послуг визначається: на стадії проєктування – у складі кошторисної частини проєктної документації АБО кошторисної документації, складеної за дефектним актом відповідно до ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проєктної документації на будівництво» (Додаток 2 до Методики).
Виходячи з вищезазначеного, Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта дорожніх робіт та послуг виконано за дефектним актом у відповідності до вимог Правил та Методики.
Перелік основних матеріальних ресурсів (таблиця 1 додатку №4 до тендерної документації) складений згідно додатку 28 «Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування»
Враховуючи вищевикладене, Замовник вважає свої дії такими, що відповідають вимогам чинного законодавства, а тендерну пропозицію ТОВ «ЄВРОБУД ПЛЮС» такою, що відповідає вимогам тендерної документації.
Дата публікації звіту:
10.05.2023 13:51
Запити/Пояснення
Номер:
1f9d87b76bd4409d9ef499252d891f24
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
13.04.2023 14:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.04.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг із поточного ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення О-212648 /М-03/ - станція Гракове – Базаліївка - гребля км 4+400 – км 22+800 у Харківській області (з розробкою проєктної документації) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-03-13-007414-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Надати інформацію та розрахунки із підтвердними документами щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості.
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо надання переможцем торгів під час укладання договору про закупівлю документів, визначених у пункті 3 розділу 6 тендерної документації.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
0b767b0c96da40c5a0b1640e1b4cce2e
Назва:
Надання пояснень
Дата опублікування:
18.04.2023 15:33
Опис:
На Ваш запит Державне підприємство «Дороги Харківщини» повідомляє наступне.
1. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснюється на підставі відомості обсягів робіт (BOQ) по об'єкту «Поточний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О-212648 /М-03/ - станція Гракове – Базаліївка - гребля км 4+400 – км 22+800 у Харківській області», який складається відповідно до будівельних норм та діючих нормативних документів. Розмір витрат та визначення очікуваної вартості здійснюється на підставі Зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта «Поточний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О-212648 /М-03/ - станція Гракове – Базаліївка - гребля км 4+400 – км 22+800 у Харківській області», який розраховано у відповідності до Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування, затвердженої наказом Міністерства інфраструктури України №753 від 07 жовтня 2022 року «Про затвердження Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування» та згідно з Розпорядженням ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ «Про визначення напряму використання коштів субвенції та затвердження переліків об’єктів капітального, поточного ремонту та коштів на експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Харківської області у 2023 році за рахунок субвенції з державного бюджету» від 03 березня 2023 року № 74В.
Скан-копію Зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта та технічне завдання по об’єкту (у склад якого входить відомість обсягів робіт (BOQ) додаємо до пояснення.
2. Відповідно до вимог частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник повідомляє, що підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі умов пункту 5 розділу 6 тендерної документації, в частині внесення забезпечення виконання договору про закупівлю послуг «Поточний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О-212648 /М-03/ - станція Гракове – Базаліївка - гребля км 4+400 – км 22+800 у Харківській області (з розробкою проєктної документації)», а саме банківська гарантія № 31839 від 29.03.2023 року, на гарантійну суму 3 473 163,06 грн. (три мільйони чотириста сімдесят три тисячі сто шістдесят три грн. 06 коп.) строком дії по 31 грудня 2024 рік, яке було завантажене та оприлюднене Переможцем в системі Прозорро 30.03.2023 року. (Скан-копію додаємо до пояснення).
Номер:
a3553643b2e54c24b64883748060001d
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
18.04.2023 11:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.04.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг із поточного ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення О-212648 /М-03/ - станція Гракове – Базаліївка - гребля км 4+400 – км 22+800 у Харківській області (з розробкою проєктної документації) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-03-13-007414-a) установлено.
Відповідно пункту 1.1 додатку 2 до тендерної документації по І етапу технічного завдання Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати довідку в довільній формі щодо наявності адміністративного приміщення, власного або орендованого, із зазначенням його місцезнаходження та терміну використання, що підтверджується відповідними документами.
На виконання зазначеної вимоги ТОВ «Євробуд Плюс» надано інформацію про залучення субпідрядної організації від 21.03.2023 №33Т, зі змісту якої встановлено, що по І етапу технічного завдання субпідрядником залучається ТОВ «ТКСПЛЮС».
В свою чергу ТОВ «ТКСПЛЮС» довідкою від 16.03.2023 №4-16/03/23 надано інформацію про наявність в оренді приміщення за адресою місто Дніпро проспект Сергія Нігояна, 32 на підставі договору оренди нежилого приміщення від 13.03.2019 №01/03/19.
Відповідно до договору оренди нежилого приміщення від 13.03.2019 №01/03/19 (з урахуванням змін, внесених додатковою угодою від 01.12.2019 року) строк його дії з 13.03.2019 до 31.12.2023 включно.
Відповідно частині четвертої статті 203 ЦК України правочин має вчинятись у формі, встановленій законом.
Відповідно до частини другої статті 215 ЦК України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Відповідно частини другої статті 793 ЦК України договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) строком на три роки і більше підлягає нотаріальному посвідченню, крім договору, предметом якого є майно державної або комунальної власності, який підлягає нотаріальному посвідченню у разі, якщо він укладений за результатами електронного аукціону строком більше ніж на п’ять років.
Однак, учасник ТОВ «Євробуд Плюс» надав в тендерній пропозиції договір оренди нежилого приміщення від 13.03.2019 №01/03/19 без нотаріального посвідчення та є нікчемним в силу закону.
Крім цього, відповідно підпункту 3 пункту 44 Особливостей переможець у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, надає замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі. (додаток 3 до тендерної документації)
Відповідно до наданої ТОВ «Євробуд Плюс» виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний реєстр) керівником підприємства є Антонян Карен Завенович.
Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» зміни щодо керівника юридичної особи обов’язково мають бути внесені до Єдиного реєстру в установлений законом термін.
Переможцем – ТОВ «Євробуд Плюс» подано Інформаційну довідку на Дорохову Т.М., яка згідно до Єдиного реєстру є представником.
Відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (з підтвердними документами) яким чином було встановлено відповідність тендерної пропозиції ТОВ «Євробуд Плюс» вимогам пункту 1.1 додатку 2 до тендерної документації та відповідність документів переможця вимогам підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
e57393f3e414488fbe528dd5ffff21d7
Назва:
Надання пояснень
Дата опублікування:
21.04.2023 09:59
Опис:
На Ваш запит Державне підприємство «Дороги Харківщини» повідомляє наступне.
Відповідно до пункту 1.1. Додатку 2 до Тендерної документації «Інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановлених замовником кваліфікаційним критеріям, відповідно до статті 16 Закону» по І етапу Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати довідку в довільній формі:
-щодо наявності адміністративного (-их) приміщення(-ь), власних або орендованих, із зазначенням їх місцезнаходження та терміну використання, що підтверджується відповідними документами;
На виконання зазначеної вимоги, ТОВ «ЄвробудПлюс» надано інформацію про залучення субпідрядної організації від 21.03.2023 № 33Т, відповідно до якої вбачається, що по I етапу технічного завдання «Розробка проєктної документації» субпідрядником залучається ТОВ «ТКСПЛЮС».
ТОВ «ТКСПЛЮС» довідкою від 16.03.2023 № 4-16/03/23 надано інформацію про наявність в оренді приміщення за адресою: місто Дніпро, проспект Сергія Нігояна,32 на підставі договору оренди нежилого приміщення від 13.03.2019 № 01/03/19, який укладений між ТОВ «ТКСПЛЮС» та АТ «ДНІПРОМЕТРОБУД» (ідентифікаційний код юридичної особи 04880239, форма власності – державна).
Пунктом 13.3. Договору оренди нежилого приміщення від 13.03.2019 № 01/03/19 передбачено, що АТ «ДНІПРОМЕТРОБУД» є балансоутримувачем приміщення, яке знаходиться за адресою: місто Дніпро, проспект Сергія Нігояна, 32.
Наданий Учасником Договір оренди нежилого приміщення від 13.03.2019 № 01/03/19 укладений до 31.12.2019 року який у подальшому, на підставі Додаткової угоди від 01.12.2019 року, був подовжений до 31.12.2023 року, що не перевищує строк, передбачений діючим законодавством для надання в оренду майна державної або комунальної власності.
Так, відповідно до ч. 2 ст. 793 Цивільного кодексу України Договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) строком на три роки і більше підлягає нотаріальному посвідченню, крім договору, предметом якого є майно державної або комунальної власності, який підлягає нотаріальному посвідченню у разі, якщо він укладений за результатами електронного аукціону строком більше ніж на п’ять років та відповідно до ч.3 ст. 16 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» договір оренди підлягає нотаріальному посвідченню, якщо строк, на який укладається цей договір, перевищує п’ять років.
Таким чином, Договір оренди нежилого приміщення від 13.03.2019 № 01/03/19, строк дії якого до 31.12.2023 року не є таким, що порушує вимоги діючого законодавства України.
Відповідно підпункту 3 пункту 44 Особливостей переможцем закупівлі, ТОВ «ЄВРОБУД ПЛЮС», у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, надано замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення на в.о. директора учасника Дорохову Т.М. Повноваження Дорохової Т.М.- посадової особи учасника, що тимчасово виконує обов’язки керівника, підтверджені наданою до тендерної пропозиції учасника копією наказу № 34 від 17.03.2023 року про покладення обов’язків директора на час відпустки Антоняна К.З. на Дорохову Т.М. з 20.03.2023 року по 20.05.2023 року.
Керівник підприємства є посадовою особою, яка перебуває з підприємством, установою, організацією в трудових відносинах, що регулюються нормами трудового законодавства України. У період відпустки керівник не може виконувати посадові обов’язки, а тому його повноваження на цей період припиняються. Для виконання функцій керівника на час його відсутності призначається виконуючий обов’язки керівника, який наділений всіма повноваженнями керівника.
Вищезазначені документи є загальнодоступними та наявними на сайті Прозорро, інформація міститься у відкритих Державних реєстрах.