-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Запасні частини до тролейбусів, код 34630000-2 за ДК 021:2015 «Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху»
Завершена
3 221 093.52
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 105.47 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 105.47 UAH
Номер:
99633c6577334472bc5cc18bf09ffe68
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-13-000135
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.06.2023 00:00
Період моніторингу:
13.06.2023 15:53 - 05.07.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
13.06.2023 № 181
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 13.06.2023 № 181.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-03-13-004597-a, 13.03.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України № 003100-18/4590-2023 від 21.04.2023.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення порядку визначення предмета закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі встановлено порушення вимог пункту 3 розділу І Порядку №708 та пункту 15 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, встановлено порушення вимог пункту 26 Особливостей №1178 та пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимоги пункту 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; розгляду тендерної пропозиції; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 3 розділу І Порядку №708 та пункту 15 Особливостей №1178 при визначенні предмета закупівлі, а також пункту 26 Особливостей №1178 та пункту 9 частини другої статті 21 Закону при заповненні і оприлюдненні оголошень про проведення відкритих торгів.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 липня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Київпастранс» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-03-13-001775-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ДК АЛЬЯНС» (далі – ТОВ «ДК АЛЬЯНС»); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 03.04.2023 №157; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «ДК АЛЬЯНС» як переможцем тендеру документи; договір про закупівлю від 10.04.2023 №52.23-87; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону від 16.08.2022 №2526-IX) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 15 Особливостей №1178 предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №708 (далі – Порядок №708).
Відповідно до пункту 3 розділу І Порядку №708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Моніторингом встановлено, що Замовником при плануванні та оголошенні закупівлі за ID:UA-2023-03-13-004597-a визначено предмет закупівлі – товар, а саме: запасні частини до тролейбусів, та вказано код Національного класифікатора ДК 021:2015:34630000-2: Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху.
Водночас, аналізом номенклатури (найменувань) товару, оприлюдненої Замовником в електронній системі закупівель – в оголошенні про проведення відкритих торгів та у Додатку №5 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації Замовника, встановлено, що до переліку найменувань товару включено: балони пневматичні заднього та переднього мосту; вологовідділювачі; електропневмоклапани; картриджі вологовідділювача; клапани електромагнітні; діафрагми камери гальмівної; камери гальмівні задні та передні.
При цьому, Національний класифікатор ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступні коди щодо вищезазначеного товару: клас коду 34320000-6 «Механічні запасні частини, крім двигунів і частин двигунів» (серед якого, зокрема, 34322000-0 «Гальма та частини гальм»).
Слід зазначити, що в оголошені про проведення відкритих торгів за ID:UA-2023-03-13-004597-a (Запасні частини до тролейбусів) зазначено клас коду 34630000-2 «Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху», тоді як Замовником здійснено закупівлю запасних частин до тролейбусів.
Таким чином, Замовником визначено предмет закупівлі за ID:UA-2023-03-13-004597-a (Запасні частини до тролейбусів) за невідповідним показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, чим порушено вимоги пункту 3 розділу І Порядку №708 та пункту 15 Особливостей №1178.
Відповідно до пункту 26 Особливостей №1178 оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону.
Так, згідно з пунктом 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Слід зазначити, що відповідно до положень частини першої статті 25 Закону до умов надання забезпечення тендерної пропозиції віднесено, зокрема, застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику.
У пункті 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник вимагає надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії у вигляді електронного документа, скріпленого КЕП (кваліфікованим електронним підписом) банка-гаранта на суму 10 000,00 грн без ПДВ зі строком дії не менше 90 календарних днів від кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Також у пункті 3 «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції» розділу ІІІ тендерної документації Замовника зазначено умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції.
Водночас, в опублікованому Замовником оголошенні про проведення відкритих торгів за ID:UA-2023-03-13-004597-a не зазначено умов надання забезпечення тендерних пропозицій в частині застережень щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику, чим порушено вимогу пункту 26 Особливостей №1178 та пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно пункту 15 частини другої статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема: розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Проведеним моніторингом встановлено, що при зазначенні у пункті 3 розділу ІІІ тендерної документації підстав не повернення учаснику процедури закупівлі забезпечення тендерної пропозиції вказано, зокрема, наступну підставу: ненадання переможцем процедури закупівлі, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону.
В свою чергу, частиною шостою статті 17 Закону передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати Замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Однак, згідно з пунктом 44 Особливостей №1178, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 4 дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Проте, при зазначенні у тендерній документації підстав не повернення учаснику процедури закупівлі забезпечення тендерної пропозиції Замовником не враховано чинні обов’язкові положення Особливостей №1178, в результаті чого у разі надання учасником-переможцем документального підтвердження відсутності підстав для відхилення його тендерної пропозиції згідно з пунктом 44 Особливостей №1178 у строк, що не перевищує 10 днів (відповідно до частини шостої статті 17 Закону), однак перевищує 4 дні (встановлений пунктом 44 Особливостей №1178 строк) з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю Замовник втратив би можливість стягнути (не повернути) забезпечення тендерної пропозиції.
Таким чином, при складанні тендерної документації Замовником не враховано норми Особливостей №1178, чим порушено пункт 28 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
04.07.2023 14:58 - 19.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
04.07.2023 14:58
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про усунення порушень
Дата публікації звіту:
11.07.2023 12:10
Запити/Пояснення
Номер:
bc7a5c8653aa48c2bab60c395ec5dfaf
Назва:
Запит про надання пояснення Замовнику – Комунальному підприємству «Київпастранс»
Дата опублікування:
14.06.2023 14:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.06.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD:UA-2023-03-13-004597-a, яка проводилась Комунальним підприємством «Київпастранс» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
2. Надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідно до норм пункту 2 частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: 1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю; 2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Надати інформацію (з обов’язковим долученням підтверджуючих документів) щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 2 частини другої статті 41 Закону та тендерної документації Замовника.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
1d7463ac9e4f4e4baa1b01277564f164
Назва:
надання інформації
Дата опублікування:
16.06.2023 10:42
Опис:
У відповідь на Ваш запит, що надійшов через електронну систему закупівель 14.06.2023 об 14:22 до процедури закупівлі: Запасні частини до тролейбусів, код 34630000-2 за ДК 021:2015 «Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу; обладнання для контролю залізничного руху» оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу за № (ID): UA-2023-03-13-004597-a, Повідомляємо наступне.
1.Закупівля здійснюється за власні кошти підприємства. Вимоги до технічних та якісних характеристик ґрунтуються на основі припису виробника рухомого складу, що додається до «настанови з експлуатації». Розрахунок розміру витрат базується на обсягах транспортної роботи, що виконується наявним рухомим складом а також на плані виконання технічних робіт за обслуговуванням рухомого складу, що надається головним інженером. Очікувана вартість визначена на підставі інформації з відкритих джерел та отриманих комерційних пропозицій, які додаються.
2. Щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі:
- закупівля проводиться за рахунок власних коштів підприємства, отже надати посилання не є можливим.
3. Документальне підтвердження про виконання переможцем тендеру ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДК АЛЬЯНС" вимогам п. 2 ч. 2 статті 41 Закону та тендерної документації Замовника щодо право підписання переможцем процедури договору про закупівлю та ліцензування на провадження певного виду господарської діяльності надається в додатку.
Додаток : - комерційні пропозиції - 2 арк.
- Статут ТОВ "ДК АЛЬЯНС" - 14 арк.
- Протокол загальні збори – 1 арк.
- Наказ на призначення - 1 арк.
- Уповноважена особа – 1 арк.
- Рішення правочин – 1арк.
- Довідка ліцензія - 2 арк.