• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

33140000-3 - Медичні матеріали

Завершена

4 561 370.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 806.85 UAH
Номер: d9afe26cf51b4a7fb4f6e7cfd520247d
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-05-09-000060
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.05.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 09.05.2023 14:48 - 31.05.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 09.05.2023 № 147 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 09.05.2023 № 147. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-03-10-006413-a 10.03.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України № 003100-18/4590-2023 від 21.04.2023. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пунктів 13 та 14 Порядку №1082 та пункту 24 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення пункту 28 Особливостей №1178 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «Вівон» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю встановлено порушення вимог частини другої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 – шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ПП «Вівон» щодо розірвання договору. Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі, складанні тендерної документації та наданні переможцем документів при укладанні договору про закупівлю Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 25 травня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Криворізький онкологічний диспансер» Дніпропетровської обласної ради (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-03-10-000801-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію приватного підприємства «Вівон» (далі – ПП «Вівон»); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 20.03.2023 №12-2; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем тендеру документи та інформацію; договір від 27.03.2023 №83-2023; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Вимогами пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Відповідно до інформації про предмет закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель (Додаток 2 «Кількісні, технічні, якісні та інші характеристики до предмету закупівлі. Специфікація» до тендерної документації), Замовником здійснюється закупівля медичних матеріалів, зокрема: аспіраційна канюля, паперовий хірургічний пластир, капрон хірургічний метричний, нитка хірургічна, пробірка вакуумна, голка хірургічна, катетер внутрішньовенний, рукавички хірургічні, шовний матеріал, голка для біопсії м’яких тканин, шприц ін'єкційний тощо. Слід зазначити, що Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить такі номенклатурні позиції щодо товару, який є предметом досліджуваної закупівлі, зокрема: 33141220-8 «Канюлі», 33141112-8 «Пластирі», 33141121-4 «Хірургічні шовні матеріали», 33141128-3 «Голки для накладання швів», 33141420-0 «Хірургічні рукавички», 33141200-2 «Катетери» тощо. Однак, за результатами моніторингу встановлено, що під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі (оголошення про проведення відкритих торгів) Замовником не зазначено назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку № 1082 та пункту 24 Особливостей №1178. Крім того, за вимогами пункту 13 Порядку №1082 додатково в окремих полях заповнюється інформація щодо коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 лютого 2019 року № 159, у разі визначення предмета закупівлі - медичний виріб. Якщо предмет закупівлі містить два та більше медичних виробів, замовником зазначаються код та назва кожного медичного виробу. Проте, на порушення пункту 13 Порядку №1082 та пункту 24 Особливостей №1178, інформація щодо коду та назви кожного медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05.02.2019 № 159, при розміщенні інформації про досліджувану закупівлю не вказана. Згідно з пунктом 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Зокрема, за нормами пункту 2 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються відомості про один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Відповідно частини 5.1. розділу ІІІ тендерної документації Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Проте, на порушення пункту 2 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей №1178 у тендерній документації Замовником способу підтвердження відповідності учасників вищевказаному кваліфікаційному критерію не встановлено. Умовами тендерної документації Замовника (частина 1 розділу ІІІ) визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (Додаток №3 до тендерної документації). Так, для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати Довідку про досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Крім того, за умовами тендерної документації документами, що мають бути надані учасником для документального підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору є копія (не менше 1-го) повністю виконаного договору зі всіма додатками та змінами до нього (за наявності), а також копії документів, які підтверджують його виконання в повному обсязі (видаткових накладних або акт прийому-передачі або акт виконання договору) або позитивні відгуки від замовників згідно виконання аналогічного договору (але не менше 1 відгуку), що має бути складений на фірмовому бланку замовника (якщо такий є), за підписом та печаткою замовника (у разі наявності). Отже, Замовником у тендерній документації (Додаток №3) встановлено вимогу щодо надання учасником не менше однієї копії повністю виконаного договору зі всіма додатками та змінами до нього (за наявності). Проведеним моніторингом встановлено, що учасником ПП «Вівон» у складі тендерної пропозиції надано довідку про аналогічні договори (арк. 15, файл «документи кваліфікації pdf») у якій, як аналогічний, наведено договір за предметом «Медичні матеріали - код Основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 33140000-3 «Медичні матеріали», укладений з КНП «Криворізький перинатальний центр зі стаціонаром» Криворізької міської ради. Також учасником надано скан-копії договору від 20.12.2021 №4 з додатком (специфікація №1) та додаткової угоди №2 від 15.12.2022 до вказаного договору. Слід зазначити, що за умовами пункту 10.5. вищевказаного договору додаткові угоди та додатки до цього договору є його невід'ємною частиною і мають юридичну силу у разі, якщо вони викладені у письмовій формі, підписані сторонами. Водночас, аналізом наявної у вільному публічному доступі інформації в електронній системі закупівель (за закупівлею UA-2021-01-22-000487-a) встановлено, що до договору від 20.12.2021 №4 було укладено також додаткову угоду №1 від 04.11.2022. Проте, додаткову угоду №1 від 21.12.2021 до аналогічного договору від 20.12.2021 №4 у складі тендерної пропозиції учасником ПП «Вівон» не надано, чим недотримано вимог Додатку №3 до тендерної документації Замовника. За нормою підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 41 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «Вівон», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір від 20.12.2021 №4. За нормами частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Замовником у тендерній документації (частина 4 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю») встановлено вимогу стосовно надання під час укладення договору шляхом завантаження в електронну систему закупівель інформації про право підписання договору про закупівлю, а також копії ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. В опублікованому під час моніторингу поясненні на запит органу державного фінансового контролю (від 15.05.2023) Замовник зазначив, зокрема, що статтею 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 визначено вичерпний перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, вид господарської діяльності, який здійснює ПП «Вівон», не включено в перелік, визначений статтею 7 вищезазначеного Закону України, а отже надання у складі пропозиції учасника копії ліцензії є неможливим у зв’язку з його фактичною відсутністю та відсутністю законодавчої вимоги по її наявності у даному випадку. Крім того, у поясненні зазначено, що інформація про право підписання договору про закупівлю та інформація стосовно ліцензування міститься в прикріпленому файлі «документи кваліфікації.pdf» на сторінках 1, 2 та 69. Водночас, інформація про право підписання договору про закупівлю та інформація стосовно ліцензування, що міститься у файлі «документи кваліфікації.pdf», подана ПП «Вівон» у складі тендерної пропозиції як учасником закупівлі. Проте, поняття «учасника закупівлі» та «переможця закупівлі» не є тотожними та чітко розмежовані у Законі, так само як і розмежовані вимоги щодо надання переможцем відповідної інформації, визначеної у частині другій статті 41 Закону, зокрема, про право підписання договору про закупівлю. Таким чином, про право підписання договору про закупівлю ПП «Вівон» як переможцем тендеру не надано під час укладення договору шляхом завантаження в електронну систему закупівель інформації про право підписання договору про закупівлю, чим порушено вимогу частини другої статті 41 Закону та частини 4 розділу VI «тендерної документації Замовника.
Період усунення порушень: 25.05.2023 16:03 - 09.06.2023 00:00
Дата публікації висновку: 25.05.2023 16:03

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання вимог пунктів 13 та 14 Порядку №1082 стосовно не розміщення інформації відповідно до національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 лютого 2019 року № 159 повідомляю наступне : за кодом закупівлі «33140000-3 - Медичні матеріали» технічно не можливо внести дану інформацію в електронну систему, так як код закупівлі «33140000-3 - Медичні матеріали» не відноситься до поняття «медичний виріб». Мною як уповноваженою особою були вказані всі коди згідно національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» (в тендерній документації і в електронній системі), але при публікації оголошення – електронна система дає сповіщення, що для коду закупівлі «33140000-3 - Медичні матеріали» не вказується код згідно національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» і оголошення при цьому не публікується (видає помилку). Тому мною код згідно національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» був видалений з електронної системи. Але він вказаний в тендерній документації. Стосовно не вказання способу підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід – у разі не вказання способу надання інформації учасник подає інормацію в довільній формі. Подана ПП «Вівон» інформація щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід містить всю необхідну інформацію стосовно даного питання. Відповідно до абзацу другого частини п’ятнадцятої статті 29 Закону замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Наданий у складі тендерної пропозиції аналогічний договір був перевірений через електронну систему закупівель стосовно виконання подібного договору і зможе впоратися із договором про закупівлю за оголошеним предметом (https://www.dzo.com.ua/contracts/12052085). ПП «Вівон» під час укладання договору про закупівлю надав документ в паперовому вигляді, завірені печаткою та підписом, на право підпису договору директором підприємства Нестеренко Володимиром Борисовичем та документ який свідчить про те що діяльність не підлягає ліцензуванню. ПП «Вівон» надав інформаційний лист, що під час складання договору про закупівлю у відповідності до розділу VI пункту 4 тендерної документації – документ на право підпису договору про закупівлю міститься в електронній системі закупівлі у складі пропозиції підприємства (файл «документи кваліфікації.pdf»). 30.05.2023 року на підприємстві, з уповноваженими особами була проведена роз’яснювальна нарада з питань дотримання чинного законодавства державних закупівель, на червень 2023 року заплановано навчання уповноважених осіб. Зобов’язуємось на подальше, посилити контроль за виконанням чинного законодавства з питань державних закупівель та не допускати порушень чинного законодавства.
Дата публікації звіту: 30.05.2023 16:10

Запити/Пояснення