-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
(Матеріали для проведення поточного ремонту ділянки теплових мереж СК-СК1-ТК8-ТК9 котельні по вул. Свято-Троїцька, 16 с. Наталине - труби попередньоізольовані та супутні (фасонні) вироби до них в поліетиленовій оболонці)
Вид закупівлі відповідно до п. 10 Постанови 1178 від 12.10.2022 (зі змінами)
Завершена
600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Номер:
4ec365dbcf5c4ecfbeac4af16856fed9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-18-000039
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.04.2023 00:00
Період моніторингу:
18.04.2023 17:40 - 10.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
18.04.2023 № 101
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 17.04.2023 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 18.04.2023 № 101
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу.
9 UA-2023-03-10-002596-a 10.03.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
В.о. начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог пункту 28 Постанови №1178, пунктів 10 та 14 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 40 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції Корпорацію «Енергоресурс-інвест» встановлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону та вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; оприлюднення інформації про закупівлю; своєчасності розгляду запитань до процедури; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства в частині внесення змін до договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, шляхом недопущення установлених порушень у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені такі порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 травня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, Постанова № 1178); своєчасності розгляду запитань до процедури; розгляду тендерних пропозицій; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства в частині внесення змін до договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Красноградського підприємства теплових мереж (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 09.03.2023 № 66; тендерну пропозицію Корпорації «Енергоресурс-інвест»; вимогу про усунення невідповідностей Корпорації «Енергоресурс-інвест»; протокол уповноваженої особи від 22.03.2023 № 78; повідомлення про намір укласти договір від 22.03.2023 року; договір поставки від 28.03.2023 № 61; звіт про результати проведення процедури закупівлі від 28.03.2023 року; додаткову угоду №1 до Договору № 61 від 28.03.2023 року; відповідь Замовника на пояснення від 21.04.2023 року.
Відповідно до вимог пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. При цьому пунктом 10 та пунктом 14 частини другої статті 22 Закону встановлено, що у тендерній документації зазначаються наступні відомості: перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію та кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Проте, тендерна документація не містить у собі інформації щодо кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Також, Замовником зазначено, що критеріями оцінки є: ціна, або вартість життєвого циклу, або ціна разом з іншими критеріями оцінки, що пов’язані із предметом закупівлі.
Проте питому вагу кожного критерію Замовник не зазначив.
Отже, в ході проведення моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог пункту 28 Постанови №1178, пунктів 10 та 14 частини другої статті 22 Закону.
Відповідно до вимог пункту 40 Постанови №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
В ході проведення моніторингу встановлено, що вимога про усунення невідповідностей пропозиції Корпорації «Енергоресурс-інвест» (далі – вимога) містить інформацію щодо марки сталевих труб – сталь 20. Проте, згідно з Додатком 2 до тендерної документації марка сталі повинна бути – ЗПС. Також, марку сталі ЗПС Замовник зазначив у відповіді на запит посадової особи Північно-східного офісу Держаудитслужби від 21.04.2023 року.
З огляду на викладене встановлено, що вимога не відповідає вимогам абзацу другого пункту 40 Особливостей.
Також, в ході проведення моніторингу встановлено, що відповідно до вимог пункту 4.6 розділу 4 Додатку 4 до тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати завірену копію паспорту та ідентифікаційного коду особи, уповноваженої на підписання договору за результатами здійснення процедури закупівлі, тендерної пропозиції та яку уповноважено представляти інтереси учасника під час проведення процедури закупівлі.
Проте, у складі тендерної пропозиції Корпорації «Енергоресурс-інвест» відсутні копії паспорту та коду зазначеної особи.
У відповіді від 21.04.2023 року Замовником зазначено, що пункт 4.6 додатку 4 відноситься до учасників закупівлі – фізичних осіб. Проте, зазначений пункт такої умови не має, як наприклад пункт 4.4 розділу 4 Додатку 4 до тендерної документації.
Таким чином, Замовником порушено вимоги абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону в частині не відхилення учасника Корпорації «Енергоресурс-інвест», який не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Також, порушено вимоги абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Постанови № 1178, в частині не відхилення тендерної пропозиції яка не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Однак, на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону та вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Постанови № 1178 Замовник не відхилив учасника Корпорацію «Енергоресурс-інвест», визначив його переможцем та уклав з ним договір поставки від 28.03.2023 № 61 на загальну суму 462 000,00 гривень з ПДВ.
Період усунення порушень:
04.05.2023 17:53 - 19.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
04.05.2023 17:53
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
20/31/2305/2023/пр
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З огляду на висновки, зроблені ДАСУ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, звертаємо Вашу увагу, що на момент здійснення моніторингу закупівлі №UA-2023-03-10-002596-a (Матеріали для проведення поточного ремонту ділянки теплових мереж СК-СК1-ТК8-ТК9 котельні по вул. Свято-Троїцька, 16 с. Наталине - труби попередньоізольовані та супутні (фасонні) вироби до них в поліетиленовій оболонці) укладений договір №61 від 28.03.2023 року був виконаний в повному обсязі. Також товар, придбаний за даною закупівлею, був вже використаний в повному обсязі та за прямим призначенням. У зв’язку з цим, розірвання договору №61 від 28.03.2023 року не є можливим згідно чинного законодавства.
Для уникнення таких помилок в майбутньому, була проведена роз’яснювальна бесіда з уповноваженою особою Замовника та особою, що її заміщує на період дії відпустки, лікарняного тощо, запропоновано їм пройти курси підвищення кваліфікації.
Також роз’яснювальна робота проведена з технічними працівниками, задіяними в підготовці Технічних вимог до Тендерної документації.
Дата публікації звіту:
08.05.2023 14:58
Запити/Пояснення
Номер:
d02529ff47a047de87c43ad0e707d65e
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
19.04.2023 13:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.04.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «(Матеріали для проведення поточного ремонту ділянки теплових мереж СК-СК1-ТК8-ТК9 котельні по вул. Свято-Троїцька, 16 с. Наталине - труби попередньоізольовані та супутні (фасонні) вироби до них в поліетиленовій оболонці)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-03-10-002596-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Учасником Корпорація «Енергоресурс-інвест» надано сертифікати якості, відповідно до яких марка сталі труб сталевих - ЗПС, що не відповідає вимогам Додатку 2 до тендерної документації. Крім того, надання Замовником можливості виправляти інформацію про технічні та якісні характеристики предмета закупівлю не відповідає вимогам абзацу другого п. 40 Постанови №1178.
3. У складі пропозиції Корпорація «Енергоресурс-інвест» більшість трудових книжок (перші сторінки) викладені на мові, яка не передбачена п. 7 розділу І тендерної документації та не містять перекладу.
4. Надати пояснення щодо виконання учасником вимог п. 4.6 розділу 4 Додатку 4 до тендерної документації.
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
077d6381db1e4b45a829a66e2694d1ac
Назва:
Пояснення на запит моніторингу
Дата опублікування:
21.04.2023 14:25
Опис:
Назва предмета закупівлі - Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби - за кодом ДК021:2015 - 44160000-9 (Матеріали для проведення поточного ремонту ділянки теплових мереж СК-СК1-ТК8-ТК9 котельні по вул. Свято-Троїцька, 16 с. Наталине - труби попередньоізольовані та супутні (фасонні) вироби до них в поліетиленовій оболонці) (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-03-10-002596-а)
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість
1.1. Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі Закупівля здійснюється для збереження матеріально-технічної бази підприємства, зменшення втрат теплової енергії при транспортуванні теплової енергії та економії паливно-енергетичних ресурсів, підвищення рівня надання послуг. Розмір витрат розрахований на підставі дефектного акту (обсягів робіт, які підлягають виконанню). Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника. Технічні характеристики до труб сталевих попередньо ізольованих встановлені ДСТУ Б.В.2.5-31:2007 та ДСТУ ISO 9001:2009.
1.2 Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі:
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі було проведено з урахуванням рекомендацій Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 №275 (зі змінами), використовуючи метод порівняння ринкових цін на товар на підставі отриманих трьох цінових пропозицій:
Середня вартість товару становить: (591618,14 + 619134,65 + 660410,36)/ 3 = 623721,05 грн.
Розмір субвенції з бюджету Наталинської сільської ради становить: 600 000,00 грн.
2. Учасником Корпорація «Енергоресурс-інвест» надано сертифікати якості , відповідно до яких марка сталі труб сталевих – 3ПС, що не відповідає вимогам Додатку 2 до Тендерної документації. Крім того, надання Замовником можливості виправляти інформацію про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі не відповідає вимогам абзацу другого п.40 Постанови №1178. У пункті 5 Додатку 2 «Основні технічні вимоги» було вказано: «Труба сталь 20, безшовна, гарячекатана, ГОСТ 8732. Марка стали 3ПС». Так як в технічних вимогах також було вказано Марка сталі 3ПС - відхилення Учасника було б безпідставне.
Під час надання відповіді на запитання учасників стосовно марки сталі труб сталевих, технічними працівниками було рекомендовано марку сталі – сталь 20, що має кращі фізико-механічні властивості
Згідно з вимогами абзацу 2 п.40 Постанови №1178 «Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо».
Отже, невідповідності в інформації та/або документах, які надані учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі не було, так як в Додатку 2 було вказано Сталь 20 та марка сталі 3ПС.
3. У складі пропозиції Корпорація «Енергоресурс-інвест» більшість трудових книжок (перші сторінки викладені на мові, яка не передбачена п.7 розділу І тендерної документації та не містять перекладу)
Згідно з п.2 розділу 1 Додатку 4 тендерної документації вимогами замовника було:
«Інформаційна довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, складену у довільній формі, а також працівників робочих професій (водії, вантажники) зі зазначенням ПІБ, посади, освіти, досвіду роботи на аналогічній посаді (років).
Скан-копії договорів (контрактів, угод) на усіх працівників, зазначених у довідці, а також копії свого штатного розкладу, наказу про призначення кожного працівника. Для підтвердження відповідності та достовірності наданої інформації документи, що вимагаються повинні бути обов’язково надані у вигляді кольорових скан-копій».
Надання трудових книжок не вимагалось і до уваги при розгляді пропозиції не приймалось.
4. Надати пояснення щодо виконання учасником вимог п.4.6 розділу 4 Додатку 4
Повноваження особи (в тому числі з приводу укладання договору) зазвичай прописані в Статуті підприємства, в Наказі про призначення керівника або ж протоколі загальних зборів учасників, на яких було призначено керівника. Також ПІБ керівника зазначені в ЄДР і цю інформацію можна переглянути в реєстрі. Так як Учасник Корпорація «Енергоресурс-інвест» є юридичною особою, документ, що підтверджує правочинність на укладення договору про закупівлю визначається п. 4.7 Додатку 4, про що у складі тендерної пропозиції Учасник надав довідку «6. Роз’яснення, що учасник юридична особа». Правомочність на право підпису підтверджено документами:
1. «1.Довідка про право підпису».
2. «2.Копія наказу про призначення на посаду».
3. «2.Копія протокол 1».
4. «2.Копія протоколу 214».
Пункт 4.6. додатку 4 відноситься до учасників закупівлі - фізичних осіб