-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Закупівля послуг з очищення від осаду стічних вод мулових карт, відкритого майданчика КОС та біологічних ставків очисних споруд каналізації, що знаходяться за адресою м. Луцьк, вул. Селищна, 90; 90510000-5 - Утилізація сміття та поводження зі сміттям за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника
Завершена
15 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 150 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 150 000.00 UAH
Номер:
226c9d663d004e08b38176e40722fa6c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-10-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.04.2023 00:00
Період моніторингу:
10.04.2023 12:30 - 02.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
07.04.2023 № 95
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
21 UA-2023-03-09-011183-a 09.03.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ» установлено недотримання абзацу шостого підпункту 2 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 квітня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Луцькводоканал» (далі – Замовник,) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 09.03.2023 № 5, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ» (далі – ТОВ «ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ»), протокол розкриття тендерних пропозицій від 23.03.2023 № 8, повідомлення про намір укласти договір від 23.03.2023, договір від 04.04.2023 № 224 на суму 14 961 360,00, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 19.04.2023.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 7 розділу ІІІ тендерної документації Замовник установив вимогу щодо наступного: «Якщо учасник не планує залучати до виконання робіт/надання послуг субпідрядні організації, у складі тендерної пропозиції надається лист у довільній формі, в якому зазначається, що субпідрядні організації залучатися не будуть».
Водночас, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ» відсутній зазначений лист.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 19.04.2023 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та документів, зокрема, посилання на файл тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ», із зазначенням його назви та номеру сторінки, якій містить інформацію про субпідрядника (субпідрядників) – у разі їх залучення до виконання договору, або лист у довільній формі, в якому зазначається, що субпідрядні організації залучатися не будуть.
На зазначений запит Держаудитслужби від 19.04.2023 Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, якою пояснив наступне «Стосовно ненадання Учасником окремої довідки про незалучення Субпідрядника, Замовник не вбачає в цьому невідповідність Учасника кваліфікаційним вимогам, оскільки відповідно до пп.1, п.1, Додаток 1(Кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям) Учасник повинен надати: Лист в довільній формі із зазначенням переліку власних або орендованих машин для вивозу мулу, (із зазначенням їх тоннажності), перелік екскаваторів та перелік фронтальних навантажувачів, які будуть використовуватись для надання послуг, Такий лист під №2 від 16 березня 2023 року був наданий Учасником в складі тендерної пропозиції, в даному листі Учасник зазначив перелік машин, екскаваторів та фронтальних навантажувачів які будуть задіяні в наданні послуг. Відповідно до інформації зазначеної Учасником в даному листі уся техніка перебуває у його власності в підтвердження чого Учасником в складі тендерної пропозиції були надані копії свідоцтва про їх реєстрацію, тим самим Учасник підтвердив інформацію про незалучення субпідрядника.»
Отже Замовник при оцінці тендерної пропозиції ТОВ «ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ» не дотримався вимог абзацу шостого підпункту 2 пункту 41 Особливостей.
Період усунення порушень:
03.05.2023 17:43 - 18.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
03.05.2023 17:43
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАСТУПНИКУ НАЧАЛЬНИКА УПРАВЛІННЯ
ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ –
НАЧАЛЬНИКУ ВІДДІЛУ
Бондарю В.
43005, м. Луцьк, пр-т. Грушевського, 3а
03.05.2023 о 17 годині 43 хвилини Управлінням Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області в електронній системі закупівель оприлюднено висновок про результати моніторингу по закупівлі: UA-2023-03-09-011183-a - Закупівля послуг з очищення від осаду стічних вод мулових карт, відкритого майданчика КОС та біологічних ставків очисних споруд каналізації, що знаходяться за адресою м. Луцьк, вул. Селищна, 90; 90510000-5 - Утилізація сміття та поводження зі сміттям за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника оголошеної КП «Луцькводоканал».
У відповідь на даний висновок КП «Луцькводоканал» зазначає, що нашим підприємством були здійснені заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому про що було підготовлено відповідний Наказ за № 60/3-05 від 04 травня 2023 року (копія додається).
Директор Віктор ГУМЕНЮК
Дата публікації звіту:
10.05.2023 16:08
Запити/Пояснення
Номер:
3f5f51712e394b538afc81a0aeb287cd
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
19.04.2023 09:32
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.04.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Закупівля послуг з очищення від осаду стічних вод мулових карт, відкритого майданчика КОС та біологічних ставків очисних споруд каналізації, що знаходяться за адресою м. Луцьк, вул. Селищна, 90; 90510000-5 - Утилізація сміття та поводження зі сміттям за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-03-09-011183-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Чи оприлюднювалось на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. У пункті 7 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовником визначено: «Якщо учасник не планує залучати до виконання робіт/ надання послуг субпідрядні організації, у складі тендерної пропозиції надається лист у довільній формі, в якому зазначається, що субпідрядні організації залучатися не будуть».
З огляду на викладене просимо надати посиланням на файл тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ», із зазначенням його назви та номеру сторінки, якій містить інформацією про субпідрядника (субпідрядників) – у разі їх залучення до виконання договору, або лист у довільній формі, в якому зазначається, що субпідрядні організації залучатися не будуть.
4. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі ТОВ «ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ» умов пункту 4 розділу 6 «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації в частині надання копії ліцензії або документу дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та пункту 6 розділу 6 «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації в частині внесення забезпечення виконання договору.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
e8087d5cd8d14d678299f36fcb993198
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
24.04.2023 19:41
Опис:
Управлінню Західного офісу Держаудитслужби
у Волинській області
43005, м. Луцьк, пр-т. Грушевського, 3а
ПИСЬМОВІ ПОЯСНЕННЯ
19 квітня 2023 року комунальним підприємством «Луцькводоканал» було отримано запит Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області про надання пояснень в межах проведення моніторингу по закупівлі: Закупівля послуг з очищення від осаду стічних вод мулових карт, відкритого майданчика КОС та біологічних ставків очисних споруд каналізації, що знаходяться за адресою м. Луцьк, вул. Селищна, 90; 90510000-5 - Утилізація сміття та поводження зі сміттям за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (закупівля опублікована в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-03-09-011183-a)
У відповідь на зазначений запит комунальне підприємство «Луцькводоканал» повідомляє наступне:
У відповідності до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) та з врахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 оголошення про проведення цієї закупівлі та тендерну документацію було розміщено в електронній системі закупівель «Prozorro».
При розробці тендерної документації (в тому числі, встановлені якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та визначенні очікуваної вартості) УО керувалася вимогами, встановленими ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 та Примірною тендерною документацією, затвердженою наказом Мінекономрозвитку України № 680 від 13.04.2016 р. «Про затвердження примірної тендерної документації», Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженою наказом Мінекономрозвитку України № 275 від 18.02.2020р. «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», оскільки це єдині нормативно-правові акти, в яких зазначено, яку інформацію повинна містити тендерна документація.
Слід зазначити, що згідно ЗУ «Про публічні закупівлі» прерогатива встановлення технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівель належить Замовнику. Скориставшись правом, наданим нормами чинного законодавства, та врахувавши потребу підприємства в закупівлі даної послуги, УО було встановлено якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Очікувану вартість предмета закупівлі було встановлено шляхом опрацювання комерційних пропозицій.
Щодо вимоги про надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), вважаємо за необхідне зазначити таке:
Норма пункту 4-1 Постанова №710 стосується виключно головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки).
«Луцькводоканал» є комунальним підприємством, заснованим на комунальній власності територіальної громади міста Луцька, що підтверджується його Статутом, свідоцтвом про державну реєстрацію та витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань. Отже, комунальне підприємство «Луцькводоканал» не внесено до реєстру суб’єктів господарювання державного сектору економіки, і відповідно не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки, а також не є розпорядником державних коштів.
З огляду на це на підприємство не поширюються норми Постанови №710 від 11 жовтня 2016 року щодо необхідності розміщення на власного веб-сайті підприємства, інформації про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Окрім того, п. 4 Постанови №710 чітко передбачено, що її норми носять рекомендаційний, а не обов’язковий характер.
Необхідно зазначити, що поставлене у запиті питання було предметом судового розгляду по справі №140/10208/21, і викладена вище позиція комунального підприємства «Луцькводоканал» знайшла своє підтвердження у рішенні Волинського окружного адміністративного суду від 30.11.2021, яким задоволено позовні вимоги комунального підприємства «Луцькводоканал» та визнано протиправним і скасовано висновок Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області про результати моніторингу закупівлі «Трансформатори, код ДК 021:2015 - 31170000-8 (трансформатори силові та вимірювальні))», за номером ID: UA-2021-04-02- 004881-b, проведеної комунальним підприємством «Луцькводоканал».
Стосовно ненадання Учасником окремої довідки про незалучення Субпідрядника, Замовник не вбачає в цьому невідповідність Учасника кваліфікаційним вимогам, оскільки відповідно до пп.1, п.1, Додаток 1(Кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям) – Учасник повинен надати: Лист в довільній формі із зазначенням переліку власних або орендованих машин для вивозу мулу, (із зазначенням їх тоннажності), перелік екскаваторів та перелік фронтальних навантажувачів, які будуть використовуватись для надання послуг, Такий лист під №2 від 16 березня 2023 року був наданий Учасником в складі тендерної пропозиції, в даному листі Учасник зазначив перелік машин, екскаваторів та фронтальних навантажувачів які будуть задіяні в наданні послуг. Відповідно до інформації зазначеної Учасником в даному листі уся техніка перебуває у його власності в підтвердження чого Учасником в складі тендерної пропозиції були надані копії свідоцтва про їх реєстрацію, тим самим Учасник підтвердив інформацію про незалучення субпідрядника.
Стосовно підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі ТОВ «ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ» умов пункту 4 розділу 6 «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації в частині надання копії ліцензії або документу дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом - Інформуємо, що законом не передбачено отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності відповідно до якого здійснюється закупівля послуг з очищення від осаду стічних вод мулових карт, відкритого майданчика КОС та біологічних ставків очисних споруд каналізації, що знаходяться за адресою м. Луцьк, вул. Селищна, 90.
Стосовно підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі ТОВ «ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ» умов пункту 6 розділу 6 «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації в частині внесення забезпечення виконання договору то повідомляємо наступне: ТОВ «ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ» виконало цю вимогу шляхом перерахування коштів на рахунок КП «Луцькводоканал» № UA 50 322313 0000026005000049784 в АТ «Укрексімбанк», МФО 322313 в розмірі 299 227,20 гривень, в підтвердження надається копія платіжного доручення.
Директор Віктор ГУМЕНЮК