-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Персональні комп'ютери (моноблок)
Завершена
320 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 3 200.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 200.00 UAH
Номер:
bf995cec6ee848d59f3a32c123bb70d5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-25-000101
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.04.2023 00:00
Період моніторингу:
25.04.2023 16:20 - 17.05.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
25.04.2023 № 39-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Вадим ЄВТУХОВ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
25.04.2023 № 39-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
6. UA-2023-03-09-010842-a, 09.03.2023, інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
В.о. начальника Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Вадим ЄВТУХОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону № 922 та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питання своєчасності надання замовником відповіді на запит органу державного фінансового контролю органу державного фінансового контролю встановлено порушення частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922 та Постанові № 1178; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; забезпечення виконання вимог Постанови № 710 − порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 травня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) та постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178); дотримання замовником вимог Закону № 922 та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання замовником відповіді на запит органу державного фінансового контролю; забезпечення виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі - Постанова № 710).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Полтавської обласної державної адміністрації (далі − замовник) на 2023 рік; тендерну документацію замовника, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 09.03.2023 № 7; тендерну пропозицію учасника-переможця ФОП Звягольська Яна Вікторівна; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22.03.2023 № 10; повідомлення про намір укласти договір від 22.03.2022; договір про закупівлю товару від 31.03.2022 № 23 на суму 300 400,00 грн. (без ПДВ).
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону № 922 та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення чинного законодавства.
Так, в тендерній документації (Додаток 2 до тендерної документації «Технічні характеристики на закупівлю» пункт 3 «Вимоги до предмету закупівлі») замовник зазначив: «Для належного захисту інтересів Замовника щодо авторизованого джерела постачання за даними торгами учасники торгів повинні надати авторизаційний лист (листи) про повноваження від виробника персональних комп’ютерів або офіційного представника виробника в Україні, що підтверджує право учасника торгів постачати запропоновані персональні комп’ютери на території України, відповідальність виробника за надання сервісного обслуговування, а також повну відповідність запропонованого обладнання технічним вимогам Замовника (включаючи рівень сервісу). Лист надається із зазначенням найменування Замовника, найменування запропонованого Товару, номера оголошення та дати оприлюднення в електронній системі закупівель ProZorro. У разі надання авторизаційного листа від офіційного представника необхідно надати підтвердження повноважень офіційного представника на території України. У разі надання листа про повноваження від виробників іноземною мовою, цей лист повинен супроводжуватись перекладом на українську мову. Учасник у складі тендерної пропозиції має надати лист (електронну копію) (форма довільна) з інформацією щодо авторизованих виробником обладнання сервісних центрів».
Натомість, в тендерній пропозиції учасника ФОП Звягольська Яна Вікторівна (далі – Учасник) міститься Лист авторизація від 16.03.2023 № 0078/-1 виданий ТОВ «Леново Юкрейн», який містить інформацію, яка вимагається Замовником, окрім інформації про повну відповідність запропонованого обладнання технічним вимогам Замовника (включаючи рівень сервісу). Разом з цим, аналізом встановлено, що запропоноване обладнання відповідає технічним вимогам Замовника, встановленим в тендерній документації.
В зазначеному Листі авторизації вказано, що ТОВ «Леново Юкрейн» є офіційним представником виробника комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited в Україні. При цьому, підтвердження повноважень ТОВ «Леново Юкрейн» як офіційного представника виробника комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited в Україні в складі тендерної пропозиції Учасника не надано.
Крім цього, тендерна пропозиція Учасника не містить лист (електронну копію) (форма довільна) з інформацією щодо авторизованих виробником обладнання сервісних центрів. Разом з цим, Лист авторизації підтверджує наявність сервісної підтримки офіційної сервісної мережі в Україні протягом усього гарантійного строку для всіх продуктів компанії Lenovo PC HK Limited, які будуть запропоновані ФОП Звягольська Яна Вікторівна в рамках зазначеної процедури закупівлі. Про наявність сервісних центрів Lenovo, в тому числі в місті Полтава, свідчать також загальнодоступні відкриті джерела інформації.
Враховуючи зазначене, тендерна пропозиція учасника ФОП Звягольська Яна Вікторівна не відповідає вимогам пункту 3 додатку 2 до тендерної документації замовника і підлягала відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови № 1178, що не забезпечено замовником.
Моніторингом питання своєчасності надання замовником відповіді на запит органу державного фінансового контролю встановлено, що замовником в порушення частини п’ятої статті 8 Закону № 922 не надано відповіді на запит органу державного фінансового контролю від 28.04.2023, оприлюднений в електронній системі закупівель.
Так, в ході моніторингу органом державного фінансового контролю замовнику через електронну систему закупівель 28.04.2023 надано запит про надання пояснень щодо забезпечення виконання вимог Постанови № 710. Проте, замовником відповіді на запит через електронну систему закупівель не надано, чим порушено норми частини п’ятої статті 8 Закону № 922 в частині ненадання замовником відповіді протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту.
Період усунення порушень:
15.05.2023 18:09 - 30.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
15.05.2023 18:09
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» Полтавська обласна державна адміністрація надає інформаію про посилання на оприлюднення обгрунтування закупівлі https://old.adm-pl.gov.ua/advert/tehnichni-yakisni-ta-kilkisni-harakteristiki-predmeta-zakupivli. Стосовно порушення частини 5 статті 8 Закону "Про публічні закупівлі" надається пояснення уповноваженої особи стосовно не надання відповіді через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання запиту, що це пов'язано з відпусткою. Порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Постанови № 1178 у процедурі закупівлі UA-2023-03-09-010842-a по предмету ДК 021: 2015:30210000-4: Машини для обробки даних (апаратна частина) очікуваною вартістю 320000,00 гривень було розглянуто, перевірено. Враховуюче те, що авторизаційним листом ТОВ «Леново Юкрейн» № 0078/-1 від 16.03.2023 підтверджено дійсність гарантованих зобов’язань і наявність сервісної підтримки ТОВ «Леново Юкрейн» офіційної сервісної мережі в Україні протягом усього гарантійного строку, для всіх продуктів компанії Lenovo PC HK Limited, які будуть запропоновані ФОП Звягольська Яна Вікторівна в рамках процедури закупівлі. Окрім цього, у складі своєї пропозиції Учасником ФОП Звягольська Яна Вікторівна надано Довідку, що розміщена на сторінці 9 в частині «Документи кваліфікації», котра підтверджує відповідність запропонованого обладнання технічним вимогам Замовника, встановленим в тендерній документації. Тендерною документацією не було встановлено затвердженої форми довідки, а зазначено: «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати лист (електронну копію) (форма довільна) з інформацією щодо авторизованих виробником обладнання сервісних центрів.», то на виконання вищевказаної вимоги у складі своєї пропозиції Учасником ФОП Звягольська Яна Вікторівна надано Довідку, що розміщена на сторінці 9 в частині «Документи кваліфікації», котра містить посилання на офіційний сайт виробника, на якому наявна інформація щодо авторизованих виробником обладнання сервісних центрів. Тому вважаємо, що порушення не є суттєвим, і в більшості пов'язане з нечітким викладення вимог і ніяк не може призвести до відхилення пропозиції участника тендеру.
Дата публікації звіту:
22.05.2023 17:40
Запити/Пояснення
Номер:
e60aa35914e741f394c2d4a50b7a2cee
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
28.04.2023 11:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.05.2023 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету ДК 021:2015:30210000-4: Машини для обробки даних (апаратна частина) очікуваною вартістю 320 000,00 гривень. (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-03-09-010842-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів із таких питань:
1. Яким чином забезпечено виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель?
2. Пояснити наступне: В тендерній документації (Додаток 2 до тендерної документації) замовником вказано: «Для належного захисту інтересів Замовника щодо авторизованого джерела постачання за даними торгами учасники торгів повинні надати авторизаційний лист (листи) про повноваження від виробника персональних комп’ютерів або офіційного представника виробника в Україні, що підтверджує право учасника торгів постачати запропоновані персональні комп’ютери на території України, відповідальність виробника за надання сервісного обслуговування, а також повну відповідність запропонованого обладнання технічним вимогам Замовника (включаючи рівень сервісу). Лист надається із зазначенням найменування Замовника, найменування запропонованого Товару, номера оголошення та дати оприлюднення в електронній системі закупівель ProZorro. У разі надання авторизаційного листа від офіційного представника необхідно надати підтвердження повноважень офіційного представника на території України. У разі надання листа про повноваження від виробників іноземною мовою, цей лист повинен супроводжуватись перекладом на українську мову. Учасник у складі тендерної пропозиції має надати лист (електронну копію) (форма довільна) з інформацією щодо авторизованих виробником обладнання сервісних центрів». Однак, надана учасником ФОП «Звягольська Яна Вікторівна» у складі тендерної пропозиції довідка (лист авторизація від 16.03.2023 № 0078/-1) не відповідає вищевказаним вимогам тендерної документації замовника. При цьому, замовником обрано вказаного учасника переможцем та укладено договір.
Інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.