-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Риба свіжоморожена (Хек)
Завершена
578 490.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 892.45 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 892.45 UAH
Номер:
652dea1d1f29469caacdedf453a8f9fc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-28-000101
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.03.2023 00:00
Період моніторингу:
29.03.2023 10:40 - 20.04.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
28.03.2023 Одеса № 78
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 28.03.2023.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 28.03.2023 № 78
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
4 UA-2023-03-08-005171-a 08.03.2023 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзацу 17 пункту 44 та абзацу 8 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 41 та абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 квітня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, молоді та спорту Арцизької міської ради (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи від 08.03.2023 № 36, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Терзі Олега Петровича (далі – ФОП Терзі О.П.), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 16.03.2023 № 43, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 16.03.2023 в електронній системі закупівель, договір від 22.03.2023 № 24-П (далі – Договір).
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено наступне.
Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Так абзацом 5 пункту 28 Особливостей передбачено, що у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту.
Водночас відповідно до абзацу 8 пункту 28 Особливостей у тендерній документації обов’язково зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 44 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Також абзацом 15 пункту 44 Особливостей передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Проте на порушення абзацу 8 пункту 28 Особливостей Замовником у частині 4 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД не вірно визначено підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені підпунктами 3, 6 і 12 пункту 44 Особливостей та спосіб підтвердження відсутності таких підстав для переможця, в частині такої вимоги, як надання підтвердження стосовно службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, що суперечить нормам підпунктів 3, 6 і 12 пункту 44 Особливостей, якими передбачено таке підтвердження стосовно керівника учасника процедури закупівлі.
Відповідно до абзацу 17 пункту 44 Особливостей замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Так у частині 1 розділу IІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовник зазначив, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у ТД, в тому числі завантаження інформації щодо наявності/відсутності підстав, установлених у статті 17 Закону, наданої у вигляді довідки у довільній формі або за формою наведеною згідно додатку 2 до ТД.
Відповідно до додатку 2 до ТД Замовником встановлену вимогу щодо надання учасником інформації про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону та пункту 44 Особливостей, у вигляді довідки про відсутність підстав для відмови замовником учаснику в участі у процедурі закупівлі відповідно до статті 17 Закону відповідно до наведеної форми.
Проте у додатку 2 до ТД Замовник вимагає від учасника надання інформації про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону та пункту 44 Особливостей, у вигляді довідки за встановленою формою, чим не дотримано вимоги абзацу 8 пункту 28 та абзацу 17 пункту 44 Особливостей.
Постановою Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2023 року № 157 були внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, в тому числі до пункту 41 Особливостей, що не враховано Замовником у частині 3 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» ТД, а саме зазначено підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника, які не відповідають нормам пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне.
Відповідно до вимог додатку 3 до ТД учасник у складі тендерної пропозиції має надати оригінал або копію медичної книжки експедитора із чинними датами проходження медогляду (дійсну на момент розкриття тендерних пропозицій).
Так учасником ФОП Терзі О.П. у складі тендерної пропозиції надано копію медичної книжки серія 1ААВ № 825799 Терзі Олега Петровича, де в графі «Протипоказання відсутні для виконання обов’язків» (назва професії) зазначено «поставщик».
Проте учасником ФОП Терзі О.П. у складі тендерної пропозиції не надано оригінал або копію медичної книжки експедитора із чинними датами проходження медогляду (дійсну на момент розкриття тендерних пропозицій), чим не дотримано вимоги Додатку 3 до ТД.
Крім того, відповідно до частини 4 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, зокрема довідку, що підтверджує відсутність підстави, визначеної пунктом 5/6 частини першої статті 17 Закону, у вигляді електронного документу із КЕП особи, яка уповноважена на підписання такої довідки або сканкопію паперової довідки про те, що фізична особа переможець закупівлі/ службова (посадова) особа переможця процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів) не знятої чи не погашеної судимості не має. Документ повинен бути не більше місячної давнини від дати подання документа.
Проте переможцем ФОП Терзі О.П. надано витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» № ВР-000549743, виданий Департаментом інформатизації Міністерства внутрішніх справ України, про непритягнення до кримінальної відповідальності, відсутності судимості, який містить інформацію станом на 05.01.2023, що більше місячної давнини від дати подання документа (дата подання документу 20.03.2023), чим не дотримано вимоги частини 4 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД.
Однак, на порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 41 та абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Терзі О.П як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а також у зв’язку з тим, що він як переможець не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих Особливостей.
Період усунення порушень:
18.04.2023 14:40 - 03.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
18.04.2023 14:40
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку Державної аудиторської служби України Південного офісу Держаудитслужби від 18.04.2023 р., у зв'язку з виявленням порушень у сфері публічних закупівель, були здійснені заходи щодо усунення порушень шляхом припинення зобов'язань за Договором № 24-П від «22» березня 2023 року. Договір розірвано шляхом укладання Додаткової угоди про розірвання.
Дата публікації звіту:
25.04.2023 16:04
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
Опис:
.
Дата публікації:
27.04.2023 08:53