-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби
Документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»
Завершена
1 279 210.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 396.05 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 396.05 UAH
Номер:
bf2c141508f940bb9801a30e7be1c9d1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-04-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.04.2023 00:00
Період моніторингу:
04.04.2023 15:07 - 26.04.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
04.04.2023 № 34-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
04.04.2023 № 34-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
6. UA-2023-03-08-002351-a, 08.03.2023, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082;
За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922 та Постанові № 1178; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання замовником відповіді на запит органу державного фінансового контролю; забезпечення виконання вимог Постанови № 710 − порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору від 24.03.2022 № 141 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 квітня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178); дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання замовником відповіді на запит органу державного фінансового контролю; забезпечення виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі - Постанова № 710).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти та молоді Котелевської селищної ради (далі − замовник) на 2023 рік; тендерну документацію замовника, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 08.03.2023 № 48; тендерну пропозицію учасника-переможця дочірнє підприємство «Торговий дім «МАЯК» ТОВ «Агрофірма «МАЯК»; протокол уповноваженої особи від 17.03.2023 № 54; повідомлення про намір укласти договір від 17.03.2022; договір від 24.03.2022 № 141 на суму 1 279 210,00 грн. (з ПДВ).
Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення чинного законодавства.
Так, замовник в порушення абзацу 3 пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082), в оголошенні про проведення відкритих торгів, а саме в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказав код товару, визначений згідно з Національним класифікатором України Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:2007» від 23.12.2015 № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Разом з тим, пунктом 14 Порядку № 1082 передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим - четвертим пункту 13 Порядку № 1082, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Отже, на виконання пункту 14 Порядку № 1082 в електронній системі закупівель зазначається кожна номенклатурна позиція предмета закупівлі, а саме перелік конкретних найменувань товарів, який замовник закуповує в межах предмета закупівлі. Так, згідно з відомостями веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2023-03-08-002351-a в графі «Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі» в окремих рядках зазначено такі номенклатурні позиції, зокрема: «Хліб висівковий з насінням гарбуза, соняшника, льону 330 г», «Булка з фруктовою начинкою», «Булочка з родзинками», «Цукрова паличка», «Бублик», «Кекс».
Навпроти кожного відповідного рядка в графі таблиці «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» зазначено «ДК 021:2015: 15810000-9 — Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби».
В той же час, відповідно до Єдиного закупівельного словника, код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі «Хліб висівковий з насінням гарбуза, соняшника, льону» становить код «ДК 021: 2015: 15811100-7 – Хліб», номенклатурним позиціям предмета закупівлі «Булка з фруктовою начинкою», «Булочка з родзинками» становить код «ДК 021:2015: 15811200-8 – Булки», номенклатурним позиціям предмета закупівлі «Цукрова паличка», «Бублик», «Кекс» становить код «ДК 021:2015: 15812100-4 – Хлібобулочні вироби».
Таким чином, замовником не дотримано вимог абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082 в частині не зазначення коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення чинного законодавства.
Замовник в порушення пункту 40 Постанови № 1178 не надав вимогу про усунення невідповідностей учаснику дочірнє підприємство «Торговий дім «МАЯК» ТОВ «Агрофірма «МАЯК».
Так, в тендерній документації (Додаток 1 до тендерної документації) замовник зазначив: «1.2. Учасник в складі пропозиції надає довідку в довільній формі про наявність потужностей для зберігання товарів із зазначенням адреси, площі потужності та підстави використання потужності (власне, орендоване (вказати термін дії договору), інше)». Натомість, в тендерній пропозиції учасника дочірнє підприємство «Торговий дім «МАЯК» ТОВ «Агрофірма «МАЯК» дана довідка не завантажена.
Разом з цим, в тендерній документації (Додаток 1 до тендерної документації) замовник зазначив: «Учасник повинен мати працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. На підтвердження надає довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, зокрема: водія, комірника, вантажника. В довідці зазначити П.І.П. працівників, посаду, стаж роботи на підприємстві учасника». Натомість, в тендерній пропозиції учасника надана довідка, яка містить інформацію про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: керуючої магазином «Рідне село» та оператора з уведення даних магазину «Рідне село». Дана довідка не відповідає вимогам тендерної документації замовника.
Отже, з урахуванням норм пункту 40 Постанови № 1178 замовник мав надати вимогу про усунення невідповідностей учаснику дочірнє підприємство «Торговий дім «МАЯК» ТОВ «Агрофірма «МАЯК», що не забезпечено замовником.
Моніторингом даного питання також встановлено, що замовник в порушення абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Постанови № 1178 не відхилив тендерну пропозицію переможця дочірнє підприємство «Торговий дім «МАЯК» ТОВ «Агрофірма «МАЯК».
Так, в тендерній документації (Додаток 1 тендерної документації) замовник зазначив: «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону». Натомість, переможцем дочірнє підприємство «Торговий дім «МАЯК» ТОВ «Агрофірма «МАЯК» відповідні документи в зазначений замовником спосіб не надано.
Таким чином, відповідно до абзацу третього підпункту 3 пункту 41 Постанови № 1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону № 922, з урахуванням пункту 44 цих особливостей, що не забезпечено замовником.
Натомість замовник уклав з дочірнє підприємство «Торговий дім «МАЯК» ТОВ «Агрофірма «МАЯК» договір від 24.03.2022 № 141 на суму 1279210,00 грн. (з ПДВ).
Період усунення порушень:
21.04.2023 15:59 - 06.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
21.04.2023 15:59
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Договір розірвано по вимозі ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Дата публікації звіту:
28.04.2023 11:45
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- documentsForm: Так
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
На виконання висновку відносно процедури закупівлі, Замовником надано відповідну інформацію в електронній системі закупівель.
Дата публікації:
03.05.2023 16:01
Запити/Пояснення
Номер:
33de41cf1ae3424eaa34ec5f61727cd8
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
05.04.2023 11:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.04.2023 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби, очікуваною вартістю 1 279 210,00 гривень. (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-03-08-002351-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів із таких питань:
1. Яким чином забезпечено виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель?
2. Пояснити наступне: Згідно з тендерною документацією (Додаток 1 до тендерної документації) переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, натомість переможцем Дочірнє підприємство «торговий дім «Маяк» ТОВ «Агрофірма «Маяк» відповідні документи в зазначений замовником спосіб не надані. З якою причини замовником не відхилено тендерну пропозицію Дочірнє підприємство «торговий дім «Маяк» ТОВ «Агрофірма «Маяк», натомість обрано переможцем процедури закупівлі та укладено договір?
Інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
5cbf014fe3c94cd5a190a8540923a897
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
10.04.2023 10:29
Опис:
1). Відділ освіти та молоді Котелевської селищної ради повідомляє, що для забезпечення виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, інформація оприлюднена на веб-сайті https://kotelva-osvita.gov.ua/zakupivli-16-00-15-18-10-2021/
2). Згідно з тендерною документацією (Додаток 1 до тендерної документації) переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, натомість переможцем Дочірнє підприємство «торговий дім «Маяк» ТОВ «Агрофірма «Маяк» відповідні документи в зазначений замовником спосіб не надані. З якої причини замовником не відхилено тендерну пропозицію Дочірнє підприємство «торговий дім «Маяк» ТОВ «Агрофірма «Маяк», натомість обрано переможцем процедури закупівлі та укладено договір?
Відділ освіти та молоді Котелевської селищної ради повідомляє, що тендерна пропозиція Дочірнього підприємства «торговий дім «Маяк» ТОВ «Агрофірма «Маяк», була прийнята помилково.
Смт Котельва знаходиться за 80 кілометрів від кордону з країною агресором, що входить в зону пораження ворожими системами вогню, тому кожна повітряна тривога змушує проводити в бомбосховищі значну кількість часу що в свою чергу веде до зменшення фактичного робочого часу та значного погіршення результатів роботи.
Саме цьому уповноважена особа що проводила торги вчинила помилку при перевірці поданих документів.
Відділ освіти та молоді Котелевської селищної ради зобов’язується після отримання висновку Держаудитслужби, в найкоротший термін розірвати договір поставки товару між Відділ освіти та Дочірнім підприємством «торговий дім «Маяк» ТОВ «Агрофірма «Маяк»