-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Мінтай заморожений першого сорту обезголовлений, хек заморожений першого сорту обезголовлений
Завершена
3 132 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 31 320.00 UAH
мін. крок: 1% або 31 320.00 UAH
Номер:
37dcd0ea1b3845c78c6368bcd008664c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-06-06-000060
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.06.2023 00:00
Період моніторингу:
06.06.2023 14:37 - 28.06.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
06.06.2023 № 175
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 06.06.2023 № 175.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-03-07-011262-a, 07.03.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України № 003100-18/4590-2023 від 21.04.2023.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, встановлено порушення вимог пункту 26 Особливостей №1178 та пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимоги пункту 28 Особливостей №1178.
Крім того, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону, внаслідок порушення Замовником строків надання інформації та документів у випадках, передбачених законом.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; розгляду тендерної пропозиції; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 26 Особливостей №1178 та пункту 9 частини другої статті 21 Закону при заповненні і оприлюдненні оголошення про проведення відкритих торгів, пункту 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації а також частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 червня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Окремої комендатури охорони і забезпечення Державної прикордонної служби України (військова частина 1498; далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-03-07-004149-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ОКЕАН» (далі – ТОВ «ТК «ОКЕАН»); протокол уповноваженої особи Замовника від 17.03.2023 №108; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «ТК «ОКЕАН» як переможцем тендеру документи; договір про закупівлю продуктів харчування від 28.03.2023 №198-23; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону від 16.08.2022 №2526-IX) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормами пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 (далі – Порядок №1082), та цих Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 26 Особливостей №1178 оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону.
Так, згідно з пунктом 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Пунктом 10 частини першої статті 1 Закону визначено, що забезпечення тендерної пропозиції – надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія.
За нормою частини першої статті 25 Закону до умов надання забезпечення тендерної пропозиції віднесено строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику.
Відповідно до умов тендерної документації (пункт 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») Замовник вимагає внесення учасником забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії в розмірі 93 960,00 гривень. Банківська гарантія повинна бути дійсною протягом 120 днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Водночас, в опублікованому Замовником оголошенні про проведення відкритих торгів за ID:UA-2023-03-07-011262-а не зазначено умов надання забезпечення тендерних пропозицій в частині застережень щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику, чим порушено вимогу пункту 26 Особливостей №1178 та пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно пункту 15 частини другої статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема: розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Проведеним моніторингом встановлено, що при зазначенні у пунктах 2 та 3 розділу ІІІ тендерної документації підстав не повернення учаснику процедури закупівлі забезпечення тендерної пропозиції вказано, зокрема, наступну підставу: ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону.
В свою чергу, частиною шостою статті 17 Закону передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати Замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Однак, згідно з пунктом 44 Особливостей №1178, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 4 дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Проте, при зазначенні у тендерній документації підстав не повернення учаснику процедури закупівлі забезпечення тендерної пропозиції Замовником не враховано чинні обов’язкові положення Особливостей №1178, в результаті чого у разі надання учасником-переможцем документального підтвердження відсутності підстав для відхилення його тендерної пропозиції згідно з пунктом 44 Особливостей №1178 у строк, що не перевищує 10 днів (відповідно до частини шостої статті 17 Закону), однак перевищує 4 дні (встановлений пунктом 44 Особливостей №1178 строк) з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю Замовник втратить можливість стягнути (не повернути) забезпечення тендерної пропозиції.
Таким чином, при складанні тендерної документації Замовником не враховано норми Особливостей №1178, чим порушено пункт 28 Особливостей №1178.
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби 07.06.2023 було опубліковано в електронній системі закупівель запит до Замовника щодо надання інформації, про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість та надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Водночас, на вищевказаний запит Західного офісу Держаудитслужби від 07.06.2023 Замовником надана відповідь в електронній системі закупівель лише 13.06.2023 (четвертий робочий день), тобто з порушенням строку, визначеного у частині п’ятій статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
26.06.2023 15:58 - 11.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:
26.06.2023 15:58
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Проведення заходів щодо недопущення недопушень у сфері закупівель
Дата публікації звіту:
29.06.2023 13:19
Запити/Пояснення
Номер:
9236f843b9e64647b07a843894c03ec9
Назва:
Запит про надання пояснення Замовнику – Окремій комендатурі охорони і забезпечення Державної прикордонної служби України (військова частина 1498)
Дата опублікування:
07.06.2023 15:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.06.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD:UA-2023-03-07-011262-a, яка проводилась Окремою комендатурою охорони і забезпечення Державної прикордонної служби України (військова частина 1498) (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
e3f03ba688d247068df3269a93f9d679
Назва:
«Риба, рибне філе та інше м'ясо риби морожені», UA-2023-03-07-011262-a
Дата опублікування:
13.06.2023 17:10
Опис:
Пояснення з питань, викладених в запиті Держаудитслужби України про надання пояснень:
1. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника з метою організації харчування військовослужбовців, що знаходяться на забезпеченні Окремої комендатури охорони і забезпечення згідно ДСТУ 4378:2005 «Риба океанічного промислу заморожена. Технічні умови», Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та іншим вимогам законодавства в сфері обігу харчових продуктів.
Технічні вимоги предмета закупівлі розроблені згідно примірних вимог до риби замороженої (хек, мінтай) затверджених Адміністрацією Держприкордонслужби.
Очікувана вартість формувалась згідно проведеного моніторингу цін.
2. Посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі: https://dpsu.gov.ua/ua/1614003000-Okrema-komendatura-ohoroni-i-zabezpechennya/ Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі «Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі «Риба, рибне філе та інше м'ясо риби морожені» або https://dpsu.gov.ua/upload/file/ua_2023_03_07_011262_a.pdf.