-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
реактиви
Завершена
555 204.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 776.02 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 776.02 UAH
Номер:
d93b81185fad4137bfca970efdc1b7d0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-03-28-000056
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.03.2023 00:00
Період моніторингу:
28.03.2023 15:28 - 19.04.2023 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
28.03.2023 № 104
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 28.03.2023 № 104.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-03-07-005401-a, 07.03.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, а також розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пунктів 13 і 15 Порядку № 1082 та пунктів 24 і 26 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Пивовара С.Ю., визначення його переможцем тендеру та укладення з ним договору встановлено порушення вимог підпункту 3 пункту 41 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме щодо усунення порушення вимог підпункту 3 пункту 41 Особливостей №1178 вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ФОП Пивоварова С.Ю. щодо розірвання договору.
Крім того, вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пунктів 13 і 15 Порядку № 1082 та пунктів 24 і 26 Особливостей №1178 при заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, та розміщенні інформації про закупівлю, а також вимог пункту 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 квітня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178), правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, розгляду тендерних пропозицій, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги м.Червонограда» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-03-07-001837-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; опубліковані звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації та відповіді Замовника на такі звернення; тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Пивовара Станіслава Юрійовича (далі- ФОП Пивовар С.Ю.); рішення уповноваженої особи від 16.03.2023 №124; повідомлення про намір укласти договір; договір від 28.03.2023 №423, опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Відповідно до пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. №1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Вимогами пункту 15 Порядку №1082 визначено, що договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
Проте, укладений за результатами досліджуваної процедури закупівлі договір від 28.03.2023 №423 Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено у форматі jpg, що є порушенням вимоги пункту 15 Порядку №1082.
Крім того, за вимогами пункту 13 Порядку №1082 додатково в окремих полях заповнюється інформація щодо коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 лютого 2019 року № 159, у разі визначення предмета закупівлі - медичний виріб. Якщо предмет закупівлі містить два та більше медичних виробів, замовником зазначаються код та назва кожного медичного виробу.
Проте, на порушення пункту 13 Порядку №1082 та пункту 24 Особливостей №1178, інформація щодо коду та назви кожного медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05.02.2019 № 159, при розміщенні інформації про досліджувану закупівлю в електронних полях не вказана.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
За нормою пункту 14 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Однак, на порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону Замовником у тендерній документації не вказано кінцевого строку подання тендерних пропозицій (у пункті 1 розділу IV зазначено, що кінцевий строк подання тендерної пропозиції визначається автоматично, але не менший ніж передбачено Законом та встановленими Особливостями).
Також, проведеним моніторингом встановлено, що Замовником при складанні тендерної документації не враховано норми Особливостей №1178 у чинній редакції, чим порушено вимогу пункту 28 Особливостей №1178.
Зокрема, у пункті 44 Особливостей №1178 вказано, що учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції, а переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Водночас, у частині 5 розділу III тендерної документації Замовника здійснено посилання на статтю 17 Закону, зокрема зазначено, що Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону, Замовник не перевіряє переможця процедури закупівлі на відповідність підстави, визначеної пунктом 13 частини першої статті 17 Закону, та не вимагає від учасника процедури закупівлі/переможця процедури закупівлі підтвердження її відсутності, а також що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
У частині 3 розділу V тендерної документації Замовника при визначенні підстав для відхилення пропозицій наведено норми частини 1 статті 31 Закону, тоді як підстави для відхилення визначено у пункті 41 Особливостей №1178.
Також, відповідно до вимог пункту 28 Особливостей №1178 у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту, а саме у тендерній документації обов’язково зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 44 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
У пункті 3.2 розділу 3 Додатку 3 до тендерної документації Замовника визначено перелік документів, які надаються переможцем – фізичною особою чи фізичною особою-підприємцем для підтвердження його відповідності вимогам, визначеним у статті 17 Закону. Водночас, у тендерній документації Замовника (Додаток 3 до тендерної документації) не визначено способу підтвердження відсутності підстав для відхилення, встановлених відповідними підпунктами пункту 44 Особливостей №1178 для учасника-переможця – юридичної особи. Зазначене суперечить нормам пункту 44 Особливостей №1178 та є порушенням пункту 28 Особливостей №1178.
Проведеним моніторингом також встановлено, що ФОП Пивоваром С.Ю., як переможцем тендеру (якому Замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю), не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель жодних документів, що підтверджують відсутність підстав зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту, чим недотримано вимог норми пункту 44 Особливостей №1178.
Однак, на порушення підпункту 3 пункту 41 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця ФОП Пивовара С.Ю., яким не надано документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту, в тому числі у спосіб, встановлений в тендерній документації, а укладено з ним договір від 28.03.2023 №423 на суму 450 398,00 гривень.
Період усунення порушень:
12.04.2023 16:29 - 27.04.2023 00:00
Дата публікації висновку:
12.04.2023 16:29
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Виявлені порушення усунуті, вимоги повністю виконані. Копії підтверджуючих документів надано.
Дата публікації звіту:
18.04.2023 15:24
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
- documentsForm: Відсутній механізм
- corruptionAwarded: Так
- other: Відсутній механізм
Опис:
Замовником усунено порушення шляхом розірвання договору від 28.03.2023 №423 (звіт про виконання договору про закупівлю від 04.05.2023)
Дата публікації:
22.05.2023 14:57
Запити/Пояснення
Номер:
075ed0b07e014475bef52165b8e183b8
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
29.03.2023 11:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.04.2023 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-03-07-005401-a, яка проводилась комунальним підприємством «Центр первинної медико-санітарної допомоги м.Червонограда» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
2. Також надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідно до частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Надати відповідну інформацію щодо надання учасником-переможцем при укладанні договору відповідних документів про підтвердження права підписання договору про закупівлю та копій ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності (з обов’язковим долученням до пояснення відповідних підтверджуючих документів)?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
715ae7e2ea8647c6ad6820cbddd43b5d
Назва:
реактиви
Дата опублікування:
04.04.2023 12:15
Опис:
Запитом Держаудитслужби України вказано вимогу дати пояснення та надати підтверджуючі документи на наступні запитання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Відповідь: обґрунтування розміру очікуваної вартості здійснено на підставі Рахунок-фактура № 7888 від 28 листопада 2022 р. наданої (отриманої) як комерційна пропозиція Товариством з обмеженою відповідальністю "ДІАМЕБ ТРЕЙД", менеджером Бакота Володимиром Володимировичем. Технічні та якісні характеристики в закупівлі сформовано відповідно до потреби на 2023 затвердженої Директором підприємства 07.12.2022 року під час формування бухгалтерією фінансового плану підприємства.
(копії вищевказаних документів надаються.)
2. Також надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідь: дане розміщення та обґрунтування не застосовувалось.
3. Надати відповідну інформацію щодо надання учасником-переможцем при укладанні договору відповідних документів про підтвердження права підписання договору про закупівлю та копій ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності (з обов’язковим долученням до пояснення відповідних підтверджуючих документів).
Відповідь: учасником (переможцем) на підтвердження права підписання договору про закупівлю та копій ліцензії або документа дозвільного характеру було надано: Виписка з Єдиного державного реєстру фізичних та юридичних осіб; копія ІД карти громадянина України та довідка про місце реєстрації особи; картка фізичної особи платника податків; витяг з реєстру юридичних та фізичних осіб з дозволеним Видом діяльності: 46.46 Оптова торгівля фармацевтичними товарами, витяг з реєстру платників єдиного податку.
(копії вищевказаних документів надаються.)
Номер:
4e1929602fdf4551a7694f0f4072e27a
Назва:
строки
Дата опублікування:
04.04.2023 12:20
Опис:
Факт моніторингу не відображається в жодному інтерфейсі закупівельної програми та не надходить на електронну пошту. відповідь надана негайно.
Номер:
d0e8a46ecb13448ba8326b2ba9bc78f9
Назва:
виконання вимог висновку
Дата опублікування:
04.05.2023 17:44
Опис:
Просимо врахувати факт розірвання договору на виконання вимоги Західного офісу Держаудитслужби. Також просимо врахувати, що заходи по розірванню було вжито в установлений строк, однак в силу віддаленості іншої строни Договору (місто Дніпро) угоду про розірвання отримано лише сьогодні.