Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі зазначена у Додатку №2 до тендерної документації. Мова, якою повинні готуватися пропозиції - українська. Категорія Замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі". Закупівля здійснюється відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами).
Завершена
5 950 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 29 750.00 UAH
Період моніторингу:06.06.2023 14:36 - 28.06.2023 00:00
Статус:Порушення виявлені
Опис:ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
06.06.2023 № 175
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 06.06.2023 № 175.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2023-03-07-003567-a, 07.03.2023. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України № 003100-18/4590-2023 від 21.04.2023.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:Виявлені
Тип порушень:
Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостей №1178, своєчасності його розміщення та виконання учасником, надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 20 червня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостей №1178, своєчасності його розміщення та виконання учасником; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства Шумської міської ради «Шумська міська лікарня» (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-03-07-001276-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «Подорожник Тернопіль»; опубліковане повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «Подорожник Тернопіль» та опубліковані цим учасником документи на виконання вказаної вимоги; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 17.03.2023 №15; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем тендеру документи та інформацію; договір від 23.03.2023 №172; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. №1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Згідно з пунктом 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
За нормою пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Проте, моніторингом встановлено, що у частині 4 розділу VІ «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника зазначено, що «Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої – п’ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону, та Особливостей».
Таким чином, при складанні тендерної документації Замовником не враховано норми Особливостей №1178, чим порушено вимоги пункту 28 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:20.06.2023 12:05 - 05.07.2023 00:00
Дата публікації висновку:20.06.2023 12:05
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Опис звіту:Щодо надання інформації та документів, що свідчать про усунення порушення Замовником
За результатами розгляду висновку Західного офісу Держаудитслужби про наявність порушень законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї, а саме вимог пункту 28 Особливостей №1178, оприлюдненого в електронній системі закупівель 20 червня 2023 року, щодо закупівлі за предметом «Фармацевтична продукція – ДК 021:2015: 33600000-6 Фармацевтична продукція» (ідентифікатор закупівлі № UA-2023-03-07-003567-a) Замовник повідомляє наступне.
Згідно з пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
За нормою пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Відповідно до частини 4 розділу VІ «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника, договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої – п’ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону, та Особливостей.
Таким чином, при складанні тендерної документації Замовником не було враховано зміни до абзацу першого пункту 17 Особливостей, внесені Постановою Кабінету Міністрів № 157 від 17.02.2023 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178», згідно з якими в абзаці першому пункту 17 Особливостей слова “сьомої та восьмої” замінено словами “сьомої - дев’ятої”.
Враховуючи вищенаведене, на виконання вимог, встановлених висновком Західного офісу Держаудитслужби про наявність порушень законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї, з метою недопущення в подальшому виявлених порушень, зобов’язуємось ретельніше слідкувати за змінами та оновленнями в законодавстві у сфері публічних закупівель.
Також зазначаємо, що з уповноваженою особою, відповідальною за проведення закупівлі Фармацевтична продукція – ДК 021:2015: 33600000-6 Фармацевтична продукція, яка є об’єктом моніторингу, проведено роз’яснювальну роботу, а також прийнято рішення про проходження курсу підвищення кваліфікації у сфері публічних закупівель.
Дата до якої повинна бути надана відповідь:13.06.2023 00:00
Автор:Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
×
Код ЄДРПОУ:
40479801
Контактна особа:
Західний офіс Держаудитслужби ( обл.) +38 (0 32) 235-88-91 galchonok1902@ukr.net
Адреса:
Ukraine
Опис:Дата: 07.06.2023
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2023-03-07-003567-a, яка проводилась Комунальним некомерційним підприємством Шумської міської ради «Шумська міська лікарня» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, під час моніторингу досліджується питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
p7s
sign.p7s
72891
Номер:e867b4cb35744690a2bcdf4ad9e3f62e
Назва:Пояснення на запит Західного офісу Державної аудиторської служби
Дата опублікування:12.06.2023 13:05
Автор:Комунальне некомерційне підприємство Шумської міської ради "Шумська міська лікарня"
47100, Україна, Тернопільська область, м. Шумськ, вул. Енергетична, буд. 1
Категорія:
Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Опис:У відповідь на запит Західного офісу Державної аудиторської служби від 07.06.2023 в рамках моніторингу процедури закупівлі Фармацевтична продукція – ДК 021:2015: 33600000-6 Фармацевтична продукція, ідентифікатор закупівлі № UA-2023-03-07-003567-a, повідомляємо наступне.
1. Щодо надання інформації про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Замовник здійснює закупівлі у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», із дотриманням визначених ним принципів та з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі складені відповідно до потреб КНП Шумської міської ради «Шумська міська лікарня» (далі – Замовник) та норм чинного законодавства і зазначені в тендерній документації.
Відповідно до пункту 2 Розділу ІІ «Етапи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 р. № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» (далі – Примірна методика), в процесі формування опису предмета закупівлі Фармацевтична продукція – ДК 021:2015: 33600000-6 Фармацевтична продукція (далі – Закупівля), Уповноваженою особою Замовника було залучено фахівців, які відповідають за подальше використання лікарських засобів, що будуть закуплені.
На підставі письмових заявок структурних підрозділів лікарні, фармацевтом КНП Шумської міської ради «Шумська міська лікарня» було узагальнено перелік та обсяг потреби в закупівлі лікарських засобів на 2023 рік, що підтверджується службовою запискою від 23.02.2023 №20/08-19.
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі сформовано методом споживання із врахуванням спожитих лікарських засобів за минулі періоди (місяці/роки) з поправкою на дефіцит лікарських засобів, який мав місце за цей період часу.
Під час визначення вимог щодо підтвердження якості лікарських засобів враховувались норми Закону України «Про лікарські засоби» від 04.04.1996 № 123/96-ВР (із змінами). Лікарські засоби повинні бути належним чином зареєстровані в Україні у передбаченому законодавством порядку, мати відповідні сертифікати якості та залишковий термін придатності яких на момент поставки повинен становити не менше 80% від загального терміну придатності.
Якісні та технічні характеристики заявленого обсягу лікарських засобів визначені на підставі реальної (наявної) потреби Замовника з урахуванням оптимального співвідношення ціни та якості, а також у відповідності із Національним переліком основних лікарських засобів, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2009 р. № 333 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2021 р. № 1431) (зі змінами).
Закупівля проводилась на очікувану вартість, яка визначена із врахуванням фінансового плану КНП Шумської міської ради «Шумська міська лікарня» на 2023 рік по КЕКВ 2220, Примірної методики, фактичних залишків лікарських засобів та кількості потреби на 2023 рік.
Розрахунок очікуваної вартості предмету закупівлі здійснювався шляхом аналізу ринку, зокрема, Замовником було використано загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, які містились у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, в електронній системі закупівель Prozorro і т.д.).
Також зазначаємо, що при формуванні очікуваної вартості були враховані норми постанови Кабінету Міністрів України від 25.03.2009 р. №333 «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення» (зі змінами), постанови Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 р. № 955 «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби» (зі змінами), а також ціни, зареєстровані у Реєстрі відомостей щодо граничних оптово-відпускних цін на деякі лікарські засоби, що закуповуються за державні кошти та підлягають референтному ціноутворенню, станом на 01 лютого 2023 року, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 28.02.2023 р. №408.
2. Щодо надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова № 710), зокрема відповідно до пункту 41, обов’язок оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель, покладено на головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки.
Звертаємо увагу, що виходячи зі змісту пункту 41 Постанови № 710, вимога щодо оприлюднення обґрунтування стосовно предмета закупівлі не стосується одержувачів бюджетних коштів.
Відповідно до Бюджетного кодексу України головними розпорядниками бюджетних коштів є бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень. Бюджетними установами є органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету (пункт 18 статті 2 Бюджетного кодексу України).
Однак, за організаційно-правовою формою Замовник є комунальним підприємством, не має статусу бюджетної установи, є одержувачем, а не розпорядником бюджетних коштів в розумінні статті 2 Бюджетного кодексу України. Крім того, Замовник також не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки, адже відповідно до частини 2 статті 22 Господарського кодексу України суб’єктами господарювання державного сектору економіки є суб’єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб’єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб’єктів.
Враховуючи вищенаведене, на Замовника не поширюються вимоги Постанови № 710. Замовник не зобов’язаний публікувати на власному веб-сайті або веб-сайті головного розпорядника обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі.