-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Премікси для птиці та великої рогатої худоби (Предстартерний повнораціонний комбікорм для курчат-бройлерів на період 1-7 днів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (старт) на період 1-3 тижнів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (гроуер) на період 4-5 тижнів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (фініш) на період старше 6 тижнів вирощування; Предстартерний гранульований комбікорм для телят віком 0-2 міс.; Премікс для дійних корів; Премікс для сухостійних корів і нетелів (код за ДК 021:2015 – 15700000-5 (Корми для тварин)
Завершена
6 853 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 68 530.00 UAH
мін. крок: 1% або 68 530.00 UAH
Номер:
26d0c7994d7f425884fd052a7dd7398b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-05-23-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.05.2023 00:00
Період моніторингу:
23.05.2023 16:07 - 14.06.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
23.05.2023 № 40-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 23.05.2023 №40-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
3. UA-2023-03-07-002993-a від 07.03.2023 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення порядку визначення предмета закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі встановлено порушення пункту 22 частини першої статті 1 Закону, пункту 3 розділу І Порядку № 708 та пункту 15 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам законодавству, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому встановлених порушень пункту 22 частини першої статті 1 Закону, пункту 3 розділу І Порядку № 708 та пункту 15 Особливостей №1178. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 6 червня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості №1178), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Білоцерківського національного аграрного університету (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 07.03.2023 за №07.03/3, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.03.2023 за № 17.03, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «УКРЗООВЕТПРОМПОСТАЧ» (далі – ТОВ Науково-виробниче підприємство «УКРЗООВЕТПРОМПОСТАЧ»), повідомлення про намір укласти договір від 17.03.2023 року, договір від 23.03.2023 за №81/23, пояснення Замовника (з документальним підтвердженням) від 25.05.2023 та від 29.05.2023 отримані через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі встановлено, що предмет закупівлі «Премікси для птиці та великої рогатої худоби (Предстартерний повнораціонний комбікорм для курчат-бройлерів на період 1-7 днів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (старт) на період 1-3 тижнів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (гроуер) на період 4-5 тижнів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (фініш) на період старше 6 тижнів вирощування; Предстартерний гранульований комбікорм для телят віком 0-2 міс.; Премікс для дійних корів; Премікс для сухостійних корів і нетелів (код за ДК 021:2015 – 15700000-5 (Корми для тварин), визначені Замовником за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку України від 23.12.2015 № 1749 (зі змінами) (далі – Єдиний закупівельний словник). Крім того, у річному плані закупівель на 2023 рік Замовник зазначив код економічної класифікації видатків бюджету 2210 — Предмети, матеріали, обладнання та інвентар.
Згідно з пунктом 15 Особливостей №1178 предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та
сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708 (далі – Порядок № 708) та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 за №500/34783.
Відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника.
Згідно з пунктом 3 розділу І Порядку № 708, предмет закупівлі товарів визначається замовником згідно з пунктом 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Враховуючи викладене вище, Замовником порушено вимоги пункту 22 частини першої статті 1 Закону, пункту 3 розділу І Порядку № 708 та пункту 15 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
06.06.2023 13:24 - 21.06.2023 00:00
Дата публікації висновку:
06.06.2023 13:24
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Надання інформації про усунення порушення замовником
У межах проведення моніторингу процедури відкриті торги з особливостями на закупівлю товару «Премікси для птиці та великої рогатої худоби (Предстартерний повнораціонний комбікорм для курчат-бройлерів на період 1-7 днів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (старт) на період 1-3 тижнів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (гроуер) на період 4-5 тижнів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (фініш) на період старше 6 тижнів вирощування; Предстартерний гранульований комбікорм для телят віком 0-2 міс.; Премікс для дійних корів; Премікс для сухостійних корів і нетелів (код за ДК 021:2015 – 15700000-5 (Корми для тварин) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2023-03-07-002993-a) 06 червня 2023 року в електронній системі було оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі.
Моніторингом за результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями установлено, що предмет закупівлі «Премікси для птиці та великої рогатої худоби (Предстартерний повнораціонний комбікорм для курчат-бройлерів на період 1-7 днів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (старт) на період 1-3 тижнів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (гроуер) на період 4-5 тижнів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (фініш) на період старше 6 тижнів вирощування; Предстартерний гранульований комбікорм для телят віком 0-2 міс.; Премікс для дійних корів; Премікс для сухостійних корів і нетелів (код за ДК 021:2015 – 15700000-5 (Корми для тварин), визначені Замовником за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку України від 23.12.2015 No 1749 (зі змінами).
Крім того, у річному плані закупівель на 2023 рік Замовник зазначив код економічної класифікації видатків бюджету 2210 — Предмети, матеріали, обладнання та інвентар.
Згідно з пунктом 15 Особливостей No1178 предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року No 708 (далі – Порядок No 708) та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 за No500/34783.
Відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника. Згідно з пунктом 3 розділу І Порядку No 708, предмет закупівлі товарів визначається замовником згідно з пунктом 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Враховуючи викладене вище, Замовником порушено вимоги пункту 22 частини першої статті 1 Закону, пункту 3 розділу І Порядку No 708 та пункту 15 Особливостей No1178.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язало вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому встановлених порушень та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Повідомляємо, що 07.06.2023р. адміністрацією Білоцерківського національного аграрного університету було проведено роз`яснювальну роботу з уповноваженими особами відповідальними за організацію та проведення процедур закупівель (спрощених закупівель) щодо посилення уваги та вжиття максимальних заходів щодо недопущення у подальшому порушень чинного законодавства у сфері публічних закупівель та наголошено на неухильному дотриманні норм бюджетного законодавства у своїй подальшій роботі.
Дата публікації звіту:
07.06.2023 11:24
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionDescription: Так
Опис:
Порушення усунуто.
Дата публікації:
07.06.2023 13:16
Запити/Пояснення
Номер:
e92b94ca086c482fb4ca585102066d41
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
23.05.2023 16:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.05.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Премікси для птиці та великої рогатої худоби (Предстартерний повнораціонний комбікорм для курчат-бройлерів на період 1-7 днів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (старт) на період 1-3 тижнів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (гроуер) на період 4-5 тижнів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (фініш) на період старше 6 тижнів вирощування; Предстартерний гранульований комбікорм для телят віком 0-2 міс.; Премікс для дійних корів; Премікс для сухостійних корів і нетелів (код за ДК 021:2015 – 15700000-5 (Корми для тварин)» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-03-07-002993-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів.
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
c482f56c983545e39019d001d5bfa457
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
25.05.2023 11:22
Опис:
На запит Західного офісу Держаудитслужби, опублікованого в електронній системі закупівель 23.05.2023 р. у межах проведення моніторингу закупівлі Премікси для птиці та великої рогатої худоби (Предстартерний повнораціонний комбікорм для курчат-бройлерів на період 1-7 днів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (старт) на період 1-3 тижнів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (гроуер) на період 4-5 тижнів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (фініш) на період старше 6 тижнів вирощування;Предстартерний гранульований комбікорм для телят віком 0-2 міс.; Премікс для дійних корів; Премікс для сухостійних корів і нетелів(код за ДК 021:2015 – 15700000-5 (Корми для тварин) (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-03-07-002993-a) щодо надання пояснень Білоцерківський національний аграрний університет повідомляє наступне:
Щодо правомірності прийняття рішень, а саме: яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних
характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість зазначаємо: обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості здійснено Замовником згідно Наказу № 275 від 18.02.2020 МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Враховувалася інформація про ціни на товари, що міститься в мережі інтернет у відкритому доступі, зокрема, на сайтах виробників та постачальників відповідної продукції. Здійснювалося дослідження на основі метода порівняння цін, який базується на зборі і аналізі цінової інформації з реального ринку товару та аналізі реальних угод купівлі-продажу відповідного товару за минулі роки згідно потреб Замовника як навчального закладу.
Отож, основними джерелами інформації для визначення ціни одиниці товару використовувались:
1.Прайс-листи виробників та постачальників відповідної продукції, які є у вільному доступі у мережі Інтернет.
2.Спеціалізовані торгівельні майданчики –інтернет ресурси.
3. Дані власних угод і публічна інформація з ProZorro.
Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості оприлюднені на сайті університету за посиланням: https://btsau.edu.ua/node/4612
Крім цього, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі проводилось науковцями Білоцерківського НАУ у тісній співпраці зі спеціалістами навчально-виробничого центру університету. Для складання тендерної документації була надана специфікація необхідного товару на 2023 рік за підписом провідного зоотехніка Ковтуна П.В. Одночасно, у тендерній документації зазначено мобільний телефон Ковтуна П.В., як особи уповноваженої на надання роз’яснень стосовно технічних вимог».
Номер:
fff4c3ed894a4c2b90c55d390ec902bb
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
26.05.2023 08:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.06.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Премікси для птиці та великої рогатої худоби (Предстартерний повнораціонний комбікорм для курчат-бройлерів на період 1-7 днів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (старт) на період 1-3 тижнів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (гроуер) на період 4-5 тижнів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (фініш) на період старше 6 тижнів вирощування; Предстартерний гранульований комбікорм для телят віком 0-2 міс.; Премікс для дійних корів; Премікс для сухостійних корів і нетелів (код за ДК 021:2015 – 15700000-5 (Корми для тварин)» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-03-07-002993-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. З яких підстав предмет закупівлі «Премікси для птиці та великої рогатої худоби (Предстартерний повнораціонний комбікорм для курчат-бройлерів на період 1-7 днів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (старт) на період 1-3 тижнів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (гроуер) на період 4-5 тижнів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (фініш) на період старше 6 тижнів вирощування; Предстартерний гранульований комбікорм для телят віком 0-2 міс.; Премікс для дійних корів; Премікс для сухостійних корів і нетелів (код за ДК 021:2015 – 15700000-5 (Корми для тварин)» визначений за показником третьої цифри, якщо предмет закупівлі товарів визначається замовником згідно з пунктом 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника?
2. В підпункті 2 пункту 4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців)» додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, щодо надання учасниками у складі пропозиції «Достовірну інформацію у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру».
Аналізом тендерної пропозиції переможця торгів ТОВ «Науково-виробниче підприємство «УКРЗООВЕТПРОМПОСТАЧ» встановлено, що ним у складі пропозиції надано (файлі 23 «Довідка про документи дозвільного характеру») довідку від 14.03.2023 за № 19 в якій зазначено , що його діяльність не підлягає ліцензуванню. Поряд з цим у довідці зазначено про надання копій документів дозвільного характеру на провадження такого виду діяльності (експлуатаційний дозвіл).
Перевіркою наданого експлуатаційного дозволу (файл 24. Копія експлуатаційного дозволу) від 24.05.2018 за №10-24-36PF виданого Головним управлінням Держпродспоживслужби в Київській області» встановлено, що строк його дії з 24.05.2018 до 23.05.2019.
Отже, на день проведення процедури закупівлі термін дії даного експлуатаційного дозволу минув.
У зв’язку з вище зазначеним надайте інформацію чи наявна в пропозиції учасника ТОВ «Науково-виробниче підприємство «УКРЗООВЕТПРОМПОСТАЧ» інформація (документи ) про наявність документів дозвільного характеру та в якому файлі, або інформацію чому не відхилено пропозицію учасника як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
2d31f7411ffd4dacafa8213bf03030f3
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
29.05.2023 14:20
Опис:
На запит Західного офісу Держаудитслужби, опублікованого в електронній системі закупівель 26.05.2023 р. у межах проведення моніторингу закупівлі Премікси для птиці та великої рогатої худоби (Предстартерний повнораціонний комбікорм для курчат-бройлерів на період 1-7 днів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (старт) на період 1-3 тижнів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (гроуер) на період 4-5 тижнів вирощування; 5 % премікс для курчат-бройлерів (фініш) на період старше 6 тижнів вирощування;Предстартерний гранульований комбікорм для телят віком 0-2 міс.; Премікс для дійних корів; Премікс для сухостійних корів і нетелів(код за ДК 021:2015 – 15700000-5 (Корми для тварин) (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2023-03-07-002993-a) щодо надання пояснень Білоцерківський національний аграрний університет повідомляє наступне:
1. Предмет закупівлі товарів і послуг визначаний замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та Порядком визначення предмета закупівлі, за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Премікс для дійних корів; Премікс для сухостійних корів і нетелів (код за ДК 021:2015 – 15700000-5 (Корми для тварин)» визначений за показником четвертої цифри 1570.
Керуючись пунктом 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товару в оголошення, зазначено код товару, визначений згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі за ДК 021:2015 – 15700000-5 (Корми для тварин). Наступний код за ДК 021:2015 – 15710000-5 (Готові корми для сільськогосподарських та інших тварин) не відповідає назві номенклатурної позиції оскільки всі премікси це концентрати вітамінів, мінералів та амінокислот які використовуються для виготовлення комбікормів у співвідношенні 5% преміксу до 95% подрібненої зернової та білкової суміші. Тобто премікс не є готовим кормом.
Крім того, Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі, затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 не має імперативної норми визначення коду для товару за кількістю цифр Єдиного закупівельного словника, як для робіт - коду за показниками другої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника та послуг з професійної підготовки або перепідготовки, підвищення кваліфікації для безробітних громадян - коду за показниками третьої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника.».
2. Інформація щодо експлуатаційного дозволу ТОВ «НВП «Укрзооветпромпостач»
Не зважаючи на те, що в експлуатаційному дозволі ТОВ «НВП «Укрзооветпромпостач», який був наданий у тендерній пропозиції, вказаний строк дії дозволу – до 23 травня 2019 року, цей експлуатаційний дозвіл на час проведення торгів був дійсний, зважаючи на таке.
21 грудня 2017 року Верховною Радою України було прийнято Закон України «Про безпечність та гігієну кормів» (№2264-VIII). Цей закон набув чинності 19 січня 2020 року.
Згідно п. 6 ст. 14 Закону України «Про безпечність та гігієну кормів» Експлуатаційний дозвіл видається на необмежений строк, якщо за результатами інспектування встановлено, що потужність відповідає вимогам законодавства про корми.
Учасник торгів ТОВ «НВП «Укрзооветпромпостач» у 2019 році звертався до Держпродспоживслужби з метою отримання нового експлуатаційного дозволу, однак, у зв’язку з тим, що на той час не було встановлено порядку видачі, переоформлення, видачі дубліката та анулювання експлуатаційного дозволу Держпродспоживслужби, експлуатаційний дозвіл учасником переоформлено не було, а Держпродспоживслужба посилалась на свої роз’яснення щодо видачі експлуатаційних дозволів.
У роз'ясненнях Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів щодо видачі експлуатаційних дозволів вказано, що Експлуатаційний дозвіл, що діє на день набрання чинності цим Законом, продовжує свою дію після набрання чинності цим Законом та не потребує заміни.
Порядок видачі, переоформлення, видачі дубліката та анулювання експлуатаційного дозволу Держпродспоживслужби та Порядок здійснення державної реєстрації потужностей мають затверджуватися Кабінетом Міністрів України, проте у зв'язку із зміною Уряду прийняття зазначених актів Уряду було уповільнене. Таким чином, до ухвалення Кабінетом Міністрів України Порядків, невиконання операторами ринку обов'язку щодо отримання експлуатаційного дозволу або надання повідомлення про намір використання потужності з метою її державної реєстрації не тягне за собою відповідальності.
Порядок формування та ведення Державного реєстру потужностей з виробництва та обігу кормів, затверджений Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 06 травня 2019 року № 241 набув чинності лише 19.01.2020 року – разом з набранням чинності Закону України «Про безпечність та гігієну кормів».
Таким чином, станом на 19.01.2020 року у учасника ТОВ «НВП «Укрзооветпромпостач» був експлуатаційний дозвіл, який ним наданий у складі тендерної пропозиції та, враховуючи все вищевказане, даний дозвіл продовжив свою дію після набрання чинності Законом та не потребував заміни.
Отже, на день проведення процедури закупівлі термін дії даного експлуатаційного дозволу не минув та у пропозиції учасника ТОВ «Науково-виробниче підприємство «УКРЗООВЕТПРОМПОСТАЧ» наявна інформація (документи ) про наявність документів дозвільного характеру.