• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Столи

Завершена

1 439 558.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 197.79 UAH
Номер: c1535fed1c0a4d29a5dd3ec82f43a9be
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-04-04-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 04.04.2023 00:00
Автор: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41127371
Період моніторингу: 04.04.2023 11:06 - 26.04.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: Н А К А З 04.04.2023 № 29-З Запоріжжя Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, НАКАЗУЮ: 1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО UA-2023-03-06-010420-a, яку проводить Департамент освіти і науки Запорізької міської ради
Адреса: Ukraine, Запоріжжя
Контактна особа: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 230-53-19, dzatejkin4@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання у частині складання ТД не у відповідності до вимог закону встановлено порушення п. 28 Постанови 1178 та п.п. 3, 4 ч. 2 ст. 22, ст. 23 Закону №922. За іншими питаннями порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення встановлених порушень шляхом недопущення їх у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 14 квітня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон №922) та постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Поставнова №1178), розгляд тендерних пропозиції, правомірності укладання договору про закупівлю, дотримання принципів закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департамент освіти і науки Запорізької міської ради (далі - Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі; тендерну документацію, тендерні пропозиції учасників, протоколи розгляду тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю товарів від 3912/1 від 06.04.2023 (далі – Договір). Аналізом процедури закупівлі встановлено наступне. Так, відповідно до п. 1 Розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документа (далі – ТД) - на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі тендерна пропозиція повинна містити інформацію та документи згідно з переліком, визначеним у п. 6 розділу ІІІ ТД. Разом з тим, відсутність зазначеної вище інформації та документів у складі тендерної пропозиції розцінюється Замовником як невідповідність тендерної пропозиції учасника умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Своєю чергою, відповідно до п. 6 Розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції ТД, Замовником, встановлено вимогу підтвердити відповідність запропонованого Учасником товару заявленим технічним вимогам до предмета закупівлі надавши наступні документи: 1 - діючий сертифікат відповідності на запропонований товар виданий на виробника продукції щодо дотримання вимог ДСТУ ГОСТ 16371:2016. На підтвердження акредитації органу сертифікації надати документ, виданий уповноваженим на це органом з акредитації (НААУ), який підтверджує компетентність органу сертифікації щодо проведення оцінки відповідних державних стандартів ДСТУ ГОСТ 16371:2016. 2- протокол випробування запропонованого товару від уповноваженої лабораторії щодо відповідності ДСТУ ГОСТ 16371:2016 в частині стійкості, довговічності, міцності при падінні за експлуатаційним призначенням. На підтвердження акредитації лабораторії надати копію атестата про акредитацію НААУ та сторінки с додатку (1-шу сторінку, сторінки з відповідною сферою та останню сторінку) на проведення випробувань з додержання відповідного стандарту. З огляду на зазначене необхідно підкреслити, що у зв'язку з втратою чинності з 01.01.2018 Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.93 №46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію" законодавством України скасовується вимога до обов'язкової сертифікації відповідного переліку продукції, натомість, положення Закону України "Про технічні регламенти та оцінки відповідності" (далі – Закон №124) передбачає виключно добровільну оцінку відповідності, яка не вимагається технічними регламентами. Разом з тим, зазначені вище вимоги, що встановлені у ТД Змовником, відповідно до положень ст. 6 Закону України «Про захист прав споживачів» обумовлені прагненням переконатися в якості запропонованого Учасниками товару та відповідним обов’язком Учасників, як продавців, що зобов’язані надати йому документи, які підтверджують належну якість продукції. Однак, слід зазначити, що вичерпний перелік щодо змісту інформації яка повинна бути надана Замовнику до придбання ним товару визначено положеннями ст.15 Закону України «Про захист прав споживачів» згідно з якими, передумовою для виникнення такого зобов’язання у Учасника є наявність встановлених нормативно-правовими актами, у тому числі технічними регламентами, спеціальних, додаткові вимог до змісту інформації про певні види продукції. Разом з тим, відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону №124 - добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам. Крім того, відповідно до ч. 3 ст. 24 Закону №124 - орган з оцінки відповідності залучається до здійснення добровільної оцінки відповідності на умовах, визначених договором між заявником і таким органом. Відповідно до ст. 1 Цивільного кодексу України – цивільним законодавством регулюються особисті немайнові та майнові відносини засновані на юридичній рівності, вільному волевиявленні, майновій самостійності їх учасників. Таким чином, отримання сертифікатів відповідності, які вимагає Замовник є правом Учасника, а не обов’язком. Враховуючі зазначене, наявність зазначеної вище вимоги суперечать вимогам п. 28 Постанови 1178 та п.п. 3, 4 ч. 2 ст. 22, ст. 23, ч. 5 ст. 5 Закону №922.
Період усунення порушень: 14.04.2023 15:01 - 29.04.2023 00:00
Дата публікації висновку: 14.04.2023 15:01

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Уповноваженою особою прийняті до уваги зауваження органу державного фінансового контролю за наслідками проведеного моніторингу та повідомляємо, що Замовником вжиті відповідні заходи щодо недопущення таких зауважень в подальшому відповідно до доданого протоколу.
Дата публікації звіту: 21.04.2023 14:27