-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з усунення аварій в житловому фонді м. Дніпро, Поточний ремонт покрівлі житлових будинків (ДК 021:2015: 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи)
Категорія замовника: Юридичні особи, які забезпечують потреби держави або територіальної громади.Мова тендерної пропозиції – українська.Під час проведення закупівлі усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад на іншу мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою.
Завершена
17 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 170 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 170 000.00 UAH
Номер:
f25bfdeffa9548abbe854186be7f7dfb
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-04-05-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.04.2023 00:00
Період моніторингу:
05.04.2023 15:03 - 27.04.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
05.04.2023 № 92
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
24 UA-2023-03-06-009084-a 06.03.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АДОНІЯ КОМПАНІ» установлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує вжити заходи щодо недопущення виявлених порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 квітня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «ЖИЛСЕРВІС-14» Дніпровської міської ради
(далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням Уповноваженої особи від 06.03.2023, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «АДОНІЯ КОМПАНІ» (далі – ТОВ «АДОНІЯ КОМПАНІ»), протокол про визначення переможця від 15.03.2023 № 1, повідомлення про намір укласти договір від 15.03.2023, договір про послуги з усунення аварій в житловому фонді м. Дніпро від 22.03.2023 № 8 на суму 16 157 425,49, у тому числі ПДВ 2 692 904,25 грн (далі - Договір), додаткова угода до Договору від 11.04.2023
№ 2, пояснення Замовника, надані 14.04.2023 та 24.04.2023 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
За результатами проведеного моніторингу установлено, що відповідно до абзацу шостого підпункту 12 «Інші умови тендерної документації» розділу V «оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації учасники при поданні тендерної пропозиції повинні враховувати норми (врахуванням вважається подання довідки в довільній формі у складі тендерної пропозиції про те, що учасник ознайомлений з даними нормами і їх не порушує), в тому числі про те, що Замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176).
Так, учасником ТОВ «АДОНІЯ КОМПАНІ» надано довідку від 10.03.2023
№ 15, в якій зазначено, що предмет закупівлі та він сам не підпадає під постанову Кабінету Міністрів від 30 грудня 2015 року № 1147 «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації».
Проте учасником ТОВ «АДОНІЯ КОМПАНІ» у складі тендерної пропозиції не надано довідки, що він ознайомлений з нормами про те, що Замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів походженням з Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та їх не порушує, чим не дотримався вимоги абзацу шостого підпункту 12 «Інші умови тендерної документації» розділу V «оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації.
Отже на порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «АДОНІЯ КОМПАНІ» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, визначив його переможцем та уклав з ним Договір.
Період усунення порушень:
28.04.2023 16:37 - 13.05.2023 00:00
Дата публікації висновку:
28.04.2023 16:37
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
В порядку ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник повідомляє про вжиття заходів щодо усунення виявлених висновком порушень, в установленому законом порядку, зокрема, шляхом недопущення таких порушень в подальшому.
Дата публікації звіту:
05.05.2023 16:39
Запити/Пояснення
Номер:
f1bea297525e45c7951f9d4dacbd395e
Назва:
Запит на отримання інформації
Дата опублікування:
11.04.2023 16:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.04.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуги з усунення аварій в житловому фонді м. Дніпро, Поточний ремонт покрівлі житлових будинків (ДК 021:2015: 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2023-03-06-009084-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень (витрат), технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію та відповідні документи щодо обставин, які спричинили внесення змін до договору від 22.03.2023 № 8 відповідно до додаткової угоди від 11.04.2023 № 2, а також причини не оприлюднення в електронній системі закупівель додаткової угоди № 1 до договору від 22.03.2023 № 8.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
6a7acfe024774743ad1df665904c8a20
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
14.04.2023 11:09
Опис:
Комунальне підприємство "ЖИЛСЕРВІС-14" Дніпровської міської ради (надалі – Замовник) у відповідь на запит Державної аудиторської служби України у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Послуги з усунення аварій в житловому фонді м. Дніпро, Поточний ремонт покрівлі житлових будинків (ДК 021:2015: 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи)» (UA-2023-03-06-009084-a) надає наступні пояснення.
1. Щодо обґрунтування розміру бюджетних призначень (витрат), технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення очікуваної вартості. Очікувана вартість вказаного предмета закупівлі розрахована за допомогою програмного комплексу, з урахуванням вимог нормативних документів у сфері стандартизації (Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва» (зі змінами)), з урахуванням ринкових цін на якісні будівельні матеріали, що можуть застосовуватися при наданні послуг, зазначених в дефектних актах та орієнтовно становить 17 000 000,00 грн. з ПДВ, що відповідає розміру бюджетного призначення.
Зазначений розмір бюджетного призначення сформовано з урахуванням наявної потреби в закупівлі даних послуг, затверджений рішенням виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 22.12.2021 №11/14, рішенням Дніпровської міської ради від 14.12.2022 №2/31 «Про бюджет Дніпровської міської територіальної громади на 2023 рік».
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника та з урахуванням вимог законодавства. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на підставі затверджених дефектних актів де конкретизуються найменування послуг та витрат, а також обсяги послуг. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі зазначені у додатку 2 до тендерної документації, складені на підставі затверджених дефектних актів.
З метою дотримання принципів публічних закупівель, зокрема принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, надаємо посилання на сторінку веб-сайту, де розміщена інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та очікуваної вартості предмета закупівлі «Послуги з усунення аварій в житловому фонді м. Дніпро, Поточний ремонт покрівлі житлових будинків (ДК 021:2015: 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи)» (UA-2023-03-06-009084-a): https://dniprorada.gov.ua/uk/page/komunalne-pidpriemstvo-zhilservis-14-dnipropetrovskoi-miskoi-radi
2. Щодо підтвердження обставин для укладання додаткової угоди № 2 від 11.04.2023 року повідомляємо наступне.
Договір на надання послуг з усунення аварій в житловому фонді м. Дніпро, Поточний ремонт покрівлі житлових будинків № 8 було укладено 22.03.2023 року на суму 16 157 425,49 грн. з ПДВ. Проте, через скорочення видатків на фінансування даної закупівлі, виникла потреба зменшити обсяг закупівлі зокрема виходячи з наявного фінансування. Питання видатків замовника регулюються Бюджетним кодексом України. Водночас, ураховуючи вимоги частини першої статті 631 Цивільного кодексу України, згідно з якою строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов’язки відповідно до договору. Відповідно до листа Мінекономіки від 24.11.2020 р. № 3304-04/69987-06 підстава для зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника не є виключною, тобто у разі потреби сторони можуть зменшувати обсяг закупівлі, якщо така можливість передбачена договором про закупівлю. Водночас у разі зменшення обсягів закупівлі ціна договору про закупівлю зменшується в залежності від зміни таких обсягів. Згідно з пп.6.2.3. Договору Замовник має право зменшувати загальну суму цього Договору залежно від реального фінансування видатків. У такому разі Сторони вносять відповідні зміни до цього Договору. Крім того, пп.11.9. Договору передбачено що істотні умови договору не можуть змінюватися до повного виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника. Сторони можуть внести зміни до договору у разі зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника а також у випадку зменшення обсягу закупівлі послуг. В такому випадку ціна договору зменшується в залежності від зміни таких обсягів. Керуючись умовами Договору № 8 від 22.03.2023 року та згідно з п. 19 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, між Сторонами укладено Додаткову угоду №2 від 11.04.2023 р. до Договору №8 про зменшення суми договору на 294 812,42 грн. з ПДВ. Окрім того зазначаємо, що положення пп. п. 19 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 не містить визначення поняття «за умови документального підтвердження» чи «у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин» у зв’язку з чим, Замовник не зобов’язаний обґрунтовувати та підтверджувати зменшення суми договору через скорочення видатків на фінансування даної закупівлі.
3.Щодо неоприлюднення додаткової угоди № 1 повідомляємо наступне.
Відповідно до листа Мінекономіки № 3304-04/69987-06 від 24.11.2020 згідно з пунктом 6 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю - договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Статтею 638 Цивільного Кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
При цьому відповідно до частини першої статті 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Пункт 17 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова 1178, Особливості) передбачає, що Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Особливостями та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі.
Також слід зазначити, що згідно п.19 Особливостей - істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення;
3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону.
Як вбачається, зазначені підстави передбачають лише випадки для внесення змін до істотних умов договору відповідно до вимог Закону з урахуванням особливостей, та не передбачає випадків для внесення змін до умов договору, що не є істотними по своїй суті. Функціоналом авторизованого майданчика передбачені поля для заповнення інформації у відповідності до вимог Закону та встановлені випадки для внесення змін до істотних умов договору згідно з пункту 19 Особливостей.
Замовником було укладено додаткову угоду № 1 від 22.03.2023 до договору № 8 від 22.03.2023 року, якою було уточнено п.1.3 та п.5.2 Договору
Вище наведені зміни не є істотними умовами договору.
Зважаючи на те, що при заповненні зазначеної форми обов’язковим є вибір підстав зміни договору відповідно до пункту 19 Особливостей, а в свою чергу додаткові угоди до договору не передбачають зміни істотних умов договору та не підпадають під жодну з вищенаведених підстав, оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору на веб-порталі Уповноваженого органу є неможливим. На цій підставі замовник не оприлюднив вищезазначені зміни, оскільки, в розумінні Закону та Постанови 1178 вони не є істотними.
Разом із тим, слід звернути Вашу увагу, що статтею 19 Конституції України передбачено, що Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише, на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Номер:
204cc3165b2e43b097ab780d6fda2915
Назва:
Запит на отримання інформації
Дата опублікування:
19.04.2023 16:28
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.04.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуги з усунення аварій в житловому фонді м. Дніпро, Поточний ремонт покрівлі житлових будинків (ДК 021:2015: 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2023-03-06-009084-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
За результатами аналізу відповіді Замовника на запит Держаудитслужби від 11.04.2023 встановлено, що Замовник не надав документів, на підставі яких розрахував очікувану вартість та визначив розмір бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі.
У зв’язку з викладеним просимо надати документи, на які є посилання у вашій відповіді, наданої на запит Держаудитслужби від 14.04.2023 та надати додаткову угоду № 1 до договору від 22.03.2023 № 8.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.