-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Крупа гречана, крупа пшенична, крупа пшоно, крупа ячна, крупа рисова, крупа кус-кус, крупа булгур, крупа перлова, крупа манна, борошно, крупа пшенична «Артек»
Завершена
890 218.65
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 451.09 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 451.09 UAH
Номер:
0326201c3c9c468e81d4177e0ad18d48
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-07-21-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.07.2023 00:00
Період моніторингу:
21.07.2023 13:22 - 12.08.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
20.07.2023 № 226
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
7 UA-2023-03-06-006971-a 06.03.2023 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП «Клинчук Юрій Сергійович» установлено порушення пункту 40 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом підтвердження правомірності використання зазначених вантажних автомобілів(Mersedes Benz Sprinter AM 0187 BE та Mersedes Benz Atego AM 4857 CX) та недопущення установлених порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 серпня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємства «МІЖНАРОДНИЙ ДИТЯЧИЙ ЦЕНТР «АРТЕК» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 02.03.2023 № 60, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця «Клинчук Юрій Сергійович» (далі – ФОП «Клинчук Юрій Сергійович»), вимогу про усунення невідповідностей, протокол розгляду тендерної пропозиції, повідомлення про намір укласти договір від 20.03.2023, договір про закупівлю від 27.03.2023 № 46/2023 на суму 626 631,50 грн, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель 31.07.2023.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 5 розділу III тендерної документації Замовник установлює декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію Учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені у Додатку № 3 до цієї тендерної документації.
Відповідно до вимог пункту 1 Додатку № 3 тендерної документації учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати документи, щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій у процедурі закупівлі, а саме: довідку в довільній формі за підписом уповноваженої посадової особи Учасника з інформацією про потужності (об’єкти), які задіються учасником у виробництві та/або в обігу харчових продуктів (згідно із Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів») та, зокрема:
За відсутністю у Учасника власного спеціалізованого автотранспорту, Учасник надає крім перелічених документів:
• у разі, якщо учасник самостійно здійснює перевезення товару, що є предметом закупівлі:
- копії документів, які надають Учаснику право користування транспортними засобами (договір оренди, позички тощо, укладених з додержанням вимог чинного законодавства);
• у разі, якщо Учасником для перевезення товару, що є предметом закупівлі залучається суб’єкт господарювання, який здійснює перевезення вантажів:
- чинний договір Учасника з Перевізником, який укладений згідно з вимогами законодавства України. Такий договір повинен підтверджувати надання саме Перевізником послуг перевезення Учаснику (згідно із ч. 1 ст. 902 ЦК України).
Учасник ФОП «Клинчук Юрій Сергійович» у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази б/д № б/н (файл «Довідка про наявність обладнання та МТБ (1).pdf»), в якій зазначив про наявність відповідної матеріальної-технічної бази, яка знаходиться в користуванні відповідно до генерального договору № 01/01-23 про співпрацю від 02.01.2023, зокрема, орендована техніка: вантажні автомобілі Mersedes Benz Sprinter AM 0187 BE та Mersedes Benz Atego AM 4857 CX.
Крім того у складі своєї тендерної пропозиції надав довідку б/д № б/н (файл «Наявність Автотранспорту.pdf»), в якій повідомив, що для виконання зобов’язань по тендерним закупівлям має в наявності потужності автотранспортні засоби – вантажні автомобілі Mersedes Benz Sprinter AM 0187 BE та Mersedes Benz Atego AM 4857 CX, які знаходяться в користуванні (суборенда) ФОП «Клинчук Юрій Сергійович» відповідно до Договору суборенди транспортного засобу з водієм № 1 від 01.11.2022.
Також у складі своєї тендерної пропозиції надав договір оренди транспортних засобів від 16.03.2020 укладеного між ТОВ Науково виробнича фірма «Віконт» та громадянином Клинчук Сергієм Васильовичем.
Учасником надано Генеральний Договір про співпрацю від 02.01.2023 № 01/01-23 та додаток № 1 до Генерального Договору № 01/01-23 від 02.01.2023, відповідно до якого ТОВ НВФ «Віконт» (Сторона 1) підтверджує статус офіційного представника Клинчук Ю.С. (Сторона 2), також Сторона 1 надає право Стороні 2 використовувати всю матеріально-технічну базу (виробничі приміщення (4221,4 кв.м.), фасувальне та інше виробниче обладнання: млин, крупо цех, наявний автопарк підприємства тощо), що належить Стороні 1 на праві власності для виконання вимог по тендерних закупівлях на правах об’єднаних учасників.
Таким чином в тендерній пропозиції учасник ФОП «Клинчук Юрій Сергійович» у складі своєї тендерної пропозиції не надав договір суборенди транспортного засобу з водієм № 1 від 01.11.2022.
Відповідно до пункту 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Зважаючи на зазначене, Замовник не встановив невідповідність у інформації та документах учасника ФОП «Клинчук Юрій Сергійович» в частині документального підтвердження правомірності використання вантажних автомобілів Mersedes Benz Sprinter AM 0187 BE та Mersedes Benz Atego AM 4857 CX та на порушення вимог пункту 40 Особливостей не надав можливості учаснику виправити зазначену невідповідність.
Період усунення порушень:
11.08.2023 14:47 - 26.08.2023 00:00
Дата публікації висновку:
11.08.2023 14:47
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На запит Державного підприємства України "Міжнародний дитячий центр "Артек" щодо підтвердження правомірності використання вантажних автомобілів Mersedes Benz Sprinter AM 0187 BE та Mersedes Benz Atego AM 4857 CX, Фізичною особою - підприємцем Клинчук Юрієм Сергійовичем 06 вересня 2023 року надано договір позички авто.
Дата публікації звіту:
06.09.2023 23:02
Запити/Пояснення
Номер:
f0789c99d464435282a737a0a64c368f
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
26.07.2023 10:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.08.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товарів «Крупа гречана, крупа пшенична, крупа пшоно, крупа ячна, крупа рисова, крупа кус-кус, крупа булгур, крупа перлова, крупа манна, борошно, крупа пшенична «Артек» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2023-03-06-006971-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
36b8b41c4e624c1f93e8644cec001970
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
31.07.2023 15:26
Опис:
Про надання пояснень у межах проведення моніторингу закупівлі код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 15610000-7 Продукція борошномельно-круп'яної промисловості (крупа гречана, крупа пшенична, крупа пшоно, крупа ячна, крупа рисова, крупа кус-кус, крупа булгур, крупа перлова, крупа манна, борошно, крупа пшенична «Артек») (оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-03-06-006971-a) Державною аудиторською службою України щодо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Керуючись:
- Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон);
- Законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік»;
- Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості);
- Постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2022 р. № 141 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для організації оздоровлення і відпочинку дітей, які потребують особливої уваги та підтримки, в дитячих оздоровчих таборах державних підприємств «Міжнародний дитячий центр «Артек» і «Український дитячий центр «Молода гвардія», в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку вищої категорії»;
- Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі»
для розрахунку та визначення очікуваної вартості предмету закупівлі, а саме продуктів харчування (далі – товари) були виконані наступні дії:
1. Визначено назву товару згідно Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 року № 708;
2. Визначено очікувану вартість предмета закупівлі код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 15610000-7 Продукція борошномельно-круп'яної промисловості (крупа гречана, крупа пшенична, крупа пшоно, крупа ячна, крупа рисова, крупа кус-кус, крупа булгур, крупа перлова, крупа манна, борошно, крупа пшенична «Артек»), яка складає 890 218,65 грн. з ПДВ.
3. Відповідно до Службової записки начальника служби забезпечення функціонування співдружності «Артек Закарпаття» А. Морозова (№ 15/1-сл від 28.02.2023 р.) сформовано технічні та якісні характеристики товарів у відповідності до потреб Замовника та сформовано тендерну документацію відповідно до вимог статті 22 Закону та з урахуванням Особливостей.
Про надання пояснень у межах проведення моніторингу закупівлі код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 15610000-7 Продукція борошномельно-круп'яної промисловості (крупа гречана, крупа пшенична, крупа пшоно, крупа ячна, крупа рисова, крупа кус-кус, крупа булгур, крупа перлова, крупа манна, борошно, крупа пшенична «Артек») (оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-03-06-006971-a) Державною аудиторською службою України щодо посилання на сторінку веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості предмета закупівлі.
Державне підприємство України «Міжнародний дитячий центр «Артек» є Замовником відповідно до ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та діє виключно в межах цього Закону.
Відповідно до пункту 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Так, згідно пункту 24 Особливостей (в редакції, яка діяла на початок проведення процедури закупівлі) Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до ч. 4 ст. 10 Закону інформація, зазначена у частині 1 цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
При цьому, положення статті 10 Закону та пункту 24 Особливостей не містять як вимог щодо публікації замовником на своєму веб-сайті інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, так і вимог щодо обов'язку замовника оприлюднювати зазначену інформацію. Відповідна інформація наводиться замовником у тендерній документації, відповідно до вимог Закону.
Разом з тим, згідно пункту 3 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для організації оздоровлення і відпочинку дітей, які потребують особливої уваги та підтримки, в дитячих оздоровчих таборах державних підприємств «Міжнародний дитячий центр «Артек» і «Український дитячий центр «Молода гвардія», в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку вищої категорії», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2022 р. № 141 (в редакції, яка діяла на початок проведення процедури закупівлі), Державне підприємство України «Міжнародний дитячий центр «Артек» є одержувачем бюджетних коштів, передбачених для організації оздоровлення та відпочинку дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, шляхом придбання путівок, а тому не підпадає під вимоги пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Відповідно до частини 3 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі "Прикінцеві положення" (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону.